- cotocgeorge
- OP
- 76 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bistrita-Nasaud
cotocgeorge
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
Acest tutorial reprezinta o posibilitate de depanare a acestor erorilor P1120, P1122, P1150 fara a umbla la ECU. Erorile pot fi din cauza pinilor din ECU care nu mai sunt lipiti corespunzator pe placa iar in momentul in care motorul ajunge la o temperatura ridicata, pinii se dilata nemaifacand contact. Pedala este conectata la ECU prin 6 cabluri dupa cum urmeaza: doua de alimentare + 5 V (alb-negru), doua de masa 0 V, si doua de comanda (tensiunea oscileaza intre 0 si + 5 V in functie de cat e de apasata acceleratia). Un cablu de comanda oscileaza de la 0 la + 5 V iar celalalt de la + 5 V la 0. Solutia reprezinta un ºunt pe mufa pedalei intre pinii de +5 V (cablurile alb-negru). In momentul in care un cablu de +5 V are pierdere de tensiune, il ajuta celalalt fara ca ECU sa bage motorul in avarie. Suntul se poate face si daca sunt defecti pinii din ecu pentru alimentarea clapetei de acceleratie (trebuie identificare cablurile de +5 V de intrare in clapeta.) ATENTIE! nu faceti ºunt decat intre cablurile de + 5 V sau intre cablurile de masa (Parerea mea este ca pinii cablurilor de masa nu pica). Cablurile de comanda nu se pot conecta intre ele!
1. Se desface panoul de deasupra pedalelor prin rotirea clipsurilor la 45 grade. Atentie la clipsuri, sunt de plastic si se rup desul de usor!
2. Se deconecteaza mufa de pe pedala
3. Se face un sunt intre pinii cablurilor de + 5 V (alb-negru). Eu am facut dintr-un conductor multifilar de cupru. (Oricine are in casa un cablu cu multe lite pe care sa-l dezizoleze si sa faca un U pe care il introduce intre cei doi pini din mufa pedalei)
4. Cu grija se monteaza inapoi toate cele.
Aceasta reprezinta soluta batailor de cap pe care le-am avut vreo 3 luni de zile la masina mea. De 6 luni merg cu aceasta improvizatie si nu am mai intampinat probleme. Mentionez ca nu stiu care sunt riscurile acestei improvizatii. Oricine este binevenit cu solutii mai bune sau eventualele riscuri. Multumesc!
1. Se desface panoul de deasupra pedalelor prin rotirea clipsurilor la 45 grade. Atentie la clipsuri, sunt de plastic si se rup desul de usor!
2. Se deconecteaza mufa de pe pedala
3. Se face un sunt intre pinii cablurilor de + 5 V (alb-negru). Eu am facut dintr-un conductor multifilar de cupru. (Oricine are in casa un cablu cu multe lite pe care sa-l dezizoleze si sa faca un U pe care il introduce intre cei doi pini din mufa pedalei)
4. Cu grija se monteaza inapoi toate cele.
Aceasta reprezinta soluta batailor de cap pe care le-am avut vreo 3 luni de zile la masina mea. De 6 luni merg cu aceasta improvizatie si nu am mai intampinat probleme. Mentionez ca nu stiu care sunt riscurile acestei improvizatii. Oricine este binevenit cu solutii mai bune sau eventualele riscuri. Multumesc!
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- cotocgeorge
- OP
- 76 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bistrita-Nasaud
cotocgeorge
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
erorile sunt cele mentionate in titlu. dupa ce se incalzea motorul mi se aprindea martorul masina cu cheita iar atunci motorul intra in regim de avarie. nu mai tragea cum trebuie, motorul parca functiona la 40 % din capacitate. eroarea disparea la luarea contactului insa reaparea la scurt timp dupa ce se pornea motorul.
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- raduandrei77
- ***
- 779 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Ialomita
raduandrei77
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
- cotocgeorge
- OP
- 76 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bistrita-Nasaud
cotocgeorge
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
StefanTolos a scris:Nu dragul meu, ma intereseaza exact cu tot cu descrieri, cum apare in interfata de diagnoza.
nu am facut diagnoza profesionala, doar testul agrafa.
Pt. raduandrei77: Firele de la masa sunt cele maro. Incearca si intre firele de la clapeta: rosu/alb+negru/verde sau albastru+albastru/negru.
- raduandrei77
- ***
- 779 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Ialomita
raduandrei77
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
- cotocgeorge
- OP
- 76 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bistrita-Nasaud
cotocgeorge
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
- raduandrei77
- ***
- 779 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Ialomita
raduandrei77
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- cotocgeorge
- OP
- 76 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bistrita-Nasaud
cotocgeorge
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
- raduandrei77
- ***
- 779 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Ialomita
raduandrei77
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
- cotocgeorge
- OP
- 76 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bistrita-Nasaud
cotocgeorge
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
incearca si benzina cu cifra octanica mare. la petrom nu e diferenta mare intre 95 si 99 plus. masina o sa consume mai putin si diferenta de pret se amortizeaza. avantajele sunt mult mai mari. mergi cu aproape toata benzina care o ai apoi pune cu cifra octanica mare. bujiile sa le schimbi daca cumva nu le-ai schimbat.
- raduandrei77
- ***
- 779 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Ialomita
raduandrei77
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
- ales_sandu
- *
- 2 mesaje
- din 28 Mar 2013
- Astra 2002
- Valcea
ales_sandu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2013
- Mesaj Privat
- raduandrei77
- ***
- 779 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Ialomita
raduandrei77
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
- ales_sandu
- *
- 2 mesaje
- din 28 Mar 2013
- Astra 2002
- Valcea
ales_sandu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2013
- Mesaj Privat
arisgigi
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2014
- Mesaj Privat
Foarte bun tutorialul. Am avut neplacuta surpriza sa am exact aceiasi problema ca a OP dupa doar vreo 400km dupa ce am cumparat masina , un vectra din 2001.Mentionez ca pe langa faptul ca sunt prospat posesor de opel sunt si proaspat posesor de carnet da nu cred ca de la stilul de condus se strica alimentarea cu 5V de la ECU . Problema a aparut dupa ce a stat pe loc vreo 10 zile in zapada si aparea intermitent masina cu cheita da mai mult aprins becul decat stins(verificat pe opcom exact astea 3 erori).
Oricum dupa ce am facut ce zice in tutorial au disparut erorile, o sa fie o reparatie temporara , trebuie sa verific si firele de la mufa ECU da asta cand se face mai cald afara ca si asa am inghetat lucrand la mufa de la pedala , daca nu e nici de acolo problema trebuie sa schimb ecu sau sa il dau la reparat .
Cred ca riscul la genu asta de inprovizatie este sa nu se piarda si tensiunea de la senzorul principal de la pedala si sa ajungi acasa la turatia de relanti.
Oricum dupa ce am facut ce zice in tutorial au disparut erorile, o sa fie o reparatie temporara , trebuie sa verific si firele de la mufa ECU da asta cand se face mai cald afara ca si asa am inghetat lucrand la mufa de la pedala , daca nu e nici de acolo problema trebuie sa schimb ecu sau sa il dau la reparat .
Cred ca riscul la genu asta de inprovizatie este sa nu se piarda si tensiunea de la senzorul principal de la pedala si sa ajungi acasa la turatia de relanti.
- deleted-40231
- **
- 56 mesaje
- din 07 Oct 2009
deleted-40231
- Mesaje scrise: 56
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2009
- Mesaj Privat
arisgigi
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2014
- Mesaj Privat