Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Frontera
  • Georgescu Cristian

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Frontera sport "93.
Am constatat puþin joc la roþile faþã ºi vreau sã mai strâng rulmentii. Am demontat mrl- ul ºi m-am blocat la trei ºurubele cu cap de ºurubelniþã în +, care fixeazã o siguranþã cred, ºi care nu vor sã se desfacã. Azi e sãrbãtoare, dar mâine aº încerca sã le dovedesc (dacã n-am sã le strc) ºi nu ºtiu la ce sã mã aºtept mai departe:
- este o piuliþã cu hexagon sau rotundã cu caneluri ? ( din acelea care le strângeam pe vremuri cu dornul Laughing )
- este necesarã vre-o cheie specialã ?
- se strânge pânã nu mai joacã, sau ca la DACIE pe spate, la maxim ºi 1/4 ture înapoi ?
- sau e cu totul altfel ? Wink

Vã salut ºi LA MULÞI ANI celor cu nume de Gheorghe !
Skip ads

  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 1995 23DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Din nou nu am citit atent textu...( eu am strans cat sa nu mai aiba joc si sa nu mearga infranata) si dupa 40.000km nu am nicio problema.


Ultima modificare făcută de Andrei_vl la Mar 23 Apr, 2013 5:52 pm
  • kriu

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Omega 2003 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2007

  • Mesaj Privat
cu acele surubele este stransa siguranta rulmentului (acea tablita gaurita), dupa ce desfaceti aceasta siguranta, se strange usor cu dornul, sau cu o surubelnita mecanica ...
incercati sa desfaceti si acele surubele tot prin lovire cu o surubelnita dreapta, mecanica.
sigur o sa reusiti!
  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 1995 23DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Post dublu... Embarassed
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Tabla gaurita este piulita/siguranta rulmentului.In aia tb.sa bati,ca sa se stranga.Daca tot ai ajuns acolo,desfa-o de tot si mai baga niste veselina la rulment.PESTE ea,daca iti scapa MRL,poti pune o saiba cam la1 mm,cat sa intre pe ax.
  • Georgescu Cristian

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Deci singura mea problemã rãmâne desfacerea a trei ºurubele cât bobu de mazãre. Mãine le "MÃNÂNC"!(mi-am luat ºi ºurubelniþã nouã - în loc de furculiþã)
MRL-ul încã funcþioneazã. Am bãgat la cap ºi treaba cu ºaiba, când va fi cazul, am sã apelez la ele.

Mulþumesc mult tuturor ! Osearã bunã !
  • baba007

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Acum 3 zile mi-am schimbat si eu rulmentii pe fata la Frontera B. E acelasi sistem din ce citesc eu pe aici. Cele 3 surubele care prind siguranta blocatoare pe acea piulita de strangere, le-am gaurit artistic cu bormasina, pe motiv ca nu au vrut nicicum sa se lase desfacute (2 de pe stanga si 1 pe dreapta). Dupa ce am scos afara siguranta, am desusubat piulita de strangere cu o surubelnita mecanica, schimbat rulmenti, curatat ce a mai ramas din surubele si pus altele noi. Peste cateva zile voi desface din nou sa vad cum s-au asezat rulmentii noi si voi mai strange daca e cazul.
  • Georgescu Cristian

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Cam obraznice ºurubelele astea! Wink Eu le-am dovedit bãtând în ele cu ºurubelniþa mecanicã, cum m-a învãþat cineva mai sus, mi-a fost fricã sã bag burghiul, sã nu rãmânã resturile în piuliþã.
Ce înseamnã "curãþat ce a mai rãmas", adicã cum ai reuºit sã scoþi resturile de ºurub? Sunt atât de mici! Poate pe viitor, mã mai lovesc de ele, ºi e bine de ºtiut.
  • kriu

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Omega 2003 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2007

  • Mesaj Privat
schimbati surubelele cu altele noi, cu capatul netocit, nu le mai strangeti cu tot sufletul, si nu o sa mai fie probleme pe viitor...
la dvs nu mai e nevoie de "curatat" resturile de surub, doar l-ati desfiletat...
daca tot ati ajuns pana acolo, si vi se pare uzata vaselina, merita spalata complet si schimbata...
  • Georgescu Cristian

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Acum îmi pare rãu cã n-am luat cotele la ºuruburi sã caut unele noi. Or fi cumva de 4? Atunci m-am grãbit ºi numai am completat vaselina, dar cred cã n-ar strica o revizie mai completã. Rulmentul cum iese?
  • kriu

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Omega 2003 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2007

  • Mesaj Privat
cel din fata iese usor, este de ajuns sa desfaceti piulita si sa miscati putin de disc. pentru cel din spre interior trebuie desfacut etrierul cu suport cu tot... este destul de usor... nu prea vad unde ati putea intampina dificultati....
daca este nevoie de schimbat, atunci trebuie scoasa camasa rulmentului din interiorul butucului, dar nici aici nu o sa aveti probleme... depresarea camasii se rezolva cu un ciocan si cu un dorn sau surubelnita mecanica.
  • baba007

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2007

  • Mesaj Privat
nu stiu la A cum este, dar la mine pe fata erau 2 rulmenti pe fiecare parte si a trebuit sa scot discurile de frana ca sa ii pot schimba. au iesit cu ciocanul si cu un dorn mai zdravan. (stiu ca trebuia presa, dar a mers si cu ciocanul). la surubele am curatat ce a mai ramas din ele dupa gaurire cu bormasina. se pot pune orice surubele in locul lor, cred ca erau de 4 si asa cum spune si kriu nu trebuiesc stranse pt ca nu au de ce sa fie stranse. rolul lor e sa tina siguranta care tine piulita de strangere. imi pare rau ca nu am facut poze, dar cum eram cu ea intr-un service nu mi-am permis sa ma apuc sa pozez. vaselina am schimbat-o complet la recomandarea mecanicului care a spus ca asa e mai bine. rulmentii noi i-am pus tot cu ciocanul la loc pt ca nu se potrivea nici un adaptor de la presa pe ei.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
La A cam asa ceva:

  • baba007

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2007

  • Mesaj Privat
exact asa este si la B. dupa cateva zile de la schimbarea rulmentilor se va desface iara pana la piulita de strangere din ultima poza si dupa caz se va mai strange un pic pentru ca rulmentii se aseaza si va ramane loc de strans.
  • Georgescu Cristian

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Dacã scot numai rulmentul fãrã cãmaºã, ptr. spãlat ºi uns, mai trebuie sã desfac discul?
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Da


  • Georgescu Cristian

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Mulþumesc. Acum cred cã m-am prins: se desface etrierul cu tot cu suport, rulmentul exterior ar trebui sã iasã împins de butuc cu tot cu disc ºi rãmâne pe fuzetã rulmentul interior. Greºesc?
Acum mi se pare simplu, fiind totul f. clasic, dar înþelegeþi- mã cã n-am mai desfãcut un butuc de vre-o 10 ani ºi atunci n-aveam decât Dacia ºi Aro 10.
  • baba007

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2007

  • Mesaj Privat
daca te apuci sa desfaci o sa vezi ca nu e asa de complicat cum pare. important este sa incepi si o sa iti dai seama din mers ce si unde trebuie desfacut. nu stiu daca vrei sa schimbi rulmentii cu unii noi, dar la anumiti producatori rulmentii noi vin cu tot cu o schema destul de detaliata despre cum se demonteaza / monteaza de pe masina.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Eu am pus rulmenti de Brasov (d-aia ceausisti) si n-am avut nicio problema cu ei; am mers 30.000 km si au costat doar 20 ron amandoi. Simeringul pe original e foarte scump, dar am pus echivalent SKF cu simpla etansare (5 eur/buc.).
Rulment interior: 32008XA
Rulment exterior: 32009XA
Simering SKF: CR 58x75x8 CRWI R; cod: 22822
  • rebecca83

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Frontera 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2014

  • Mesaj Privat
salutare, deci sa inteleg ca la frontera A sunt 2 rulmenti la fiecare roata ?(de fata vb) se da jos mlr-ul, banuiesc ca are ceva siguranta, se de jos etrierul din suport, si discul ca sa iasa sa il poti si unge. Corect? poate daca are cineva o scita cum se da jos mlr-ul...ar fi grozav
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Frontera

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR