florin70
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Va salut stimati colegi de suferinta .
Vreau sa va supun atentiei ultima problema ridicata de motorul meu Z16xe, care are o incarcata istorie de manifestari si o foarte lunga lista de reparatii si o gramada de bani bagati in el.
Cum va spuneam, ultima chestie s-a aprins "check oil level" Nimic nou, face asta des. Eu ii mai adaug o cana de ulei si se potoleste. De data asta, cu nivelul la maxim, a continuat sa sustina ca nu are ulei. Bin ezic, a luat-o razna sonda, si-mi vad de treaba. Dupa 2 zile, hop , se aprinde "check engine" si masina merge in 3 cilindri. Mai sa fie. Ma duc frumusel la servcie, schimba oamenii uleiul, filtrul de ulei, masina toto in trei cilindri. Cod P0304. Mecanicul se uita la bujii, in regula, atunci zice..bobina de inductie. EI na, zic eu, am mai schimbat-o o data. In plus..nu cred in coincidente asa ca am plecat dupa ce mi-a sters codul. A doua zi cand am pornit-o...s-a aprins iar "check oil level" si iar a inceput sa mearga in 3 cilindri, iar "check engine". AM dat jos bobina, nici urma de "impuscare", arsura, ceva. AM schimbat 2 tate intre ele. A treia zi; masina porneste fara nici o alarma, merge perfect 3 minute si iar..check oil level, mers in 3 cilindri. A patra zi, porneste fara probleme, merge frumos 10 minute, iar check oil level, mers in 3 cilindri. Zic...asta nu e bobina de inductie altceva e aici, ori presiune scazuta la ulei dar atunci de ce doar cilindrul 4 sufera, ori tacheti blocati la cilindrul in cauza. Are cineva si alte idei? Acum vreau sa vad daca e vreo diferenta de la o zi la alta, Poate va merge mai bine cu timpul. Motorul are 72000km reali fara interventii. Consum de ulei..cam 0.6l/1000km. Ca or fi 0.7l, ca or fi 1litru..depinde si de ce ulei pun, de unde circula masina..pe autostrada consuma mai mult. Consum benzina 15l/100km in oras(dintotdeauna), 8l/100 afara(120-150km/h). Are cutie automata.
Vreau sa va supun atentiei ultima problema ridicata de motorul meu Z16xe, care are o incarcata istorie de manifestari si o foarte lunga lista de reparatii si o gramada de bani bagati in el.
Cum va spuneam, ultima chestie s-a aprins "check oil level" Nimic nou, face asta des. Eu ii mai adaug o cana de ulei si se potoleste. De data asta, cu nivelul la maxim, a continuat sa sustina ca nu are ulei. Bin ezic, a luat-o razna sonda, si-mi vad de treaba. Dupa 2 zile, hop , se aprinde "check engine" si masina merge in 3 cilindri. Mai sa fie. Ma duc frumusel la servcie, schimba oamenii uleiul, filtrul de ulei, masina toto in trei cilindri. Cod P0304. Mecanicul se uita la bujii, in regula, atunci zice..bobina de inductie. EI na, zic eu, am mai schimbat-o o data. In plus..nu cred in coincidente asa ca am plecat dupa ce mi-a sters codul. A doua zi cand am pornit-o...s-a aprins iar "check oil level" si iar a inceput sa mearga in 3 cilindri, iar "check engine". AM dat jos bobina, nici urma de "impuscare", arsura, ceva. AM schimbat 2 tate intre ele. A treia zi; masina porneste fara nici o alarma, merge perfect 3 minute si iar..check oil level, mers in 3 cilindri. A patra zi, porneste fara probleme, merge frumos 10 minute, iar check oil level, mers in 3 cilindri. Zic...asta nu e bobina de inductie altceva e aici, ori presiune scazuta la ulei dar atunci de ce doar cilindrul 4 sufera, ori tacheti blocati la cilindrul in cauza. Are cineva si alte idei? Acum vreau sa vad daca e vreo diferenta de la o zi la alta, Poate va merge mai bine cu timpul. Motorul are 72000km reali fara interventii. Consum de ulei..cam 0.6l/1000km. Ca or fi 0.7l, ca or fi 1litru..depinde si de ce ulei pun, de unde circula masina..pe autostrada consuma mai mult. Consum benzina 15l/100km in oras(dintotdeauna), 8l/100 afara(120-150km/h). Are cutie automata.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
florin70
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
un test de compresie este pana-n 100 RON.. si stii la cat e ceasu' pe fiecare cilindru
sunt service-uri care au un fel de endoscop pe care-l baga pe gaura de la bujie..
daca completezi aiurea cu ulei s-ar putea sa fie prea mult.. lucru care nu e de dorit....
trebuie sa vezi daca pompa de ulei functioneaza corect.. daca nu e infundat sorbul.. ptr. asta se da carterul jos.. si se vede .. operatie care o poti face singur daca ai canal
sunt service-uri care au un fel de endoscop pe care-l baga pe gaura de la bujie..
daca completezi aiurea cu ulei s-ar putea sa fie prea mult.. lucru care nu e de dorit....
trebuie sa vezi daca pompa de ulei functioneaza corect.. daca nu e infundat sorbul.. ptr. asta se da carterul jos.. si se vede .. operatie care o poti face singur daca ai canal
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
florin70
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Nu e vorba despre vreun martor, computerul de bord scrie clar "check oil level" . Oricum, la 3 zile dupa schimbul de ulei, aceasta avertizare a disparut. Ramane P0304 care continua sa apara chiar si dupa ce-l sterg din ECU. Apare la cateva minute de functionare(5-10minute). Atunci apar si trepidatiile(mers in 3 cilindri) De ce nu face de la inceput nu stiu. Faptul ca sterg codul sau nu, nu are influenta asupra trepidatiilor.
- DB77AAA
- *******
- 6,676 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,676
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
florin70
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,676 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,676
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
florin70
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,676 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,676
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
florin70 a scris:Dupa 2 zile, hop , se aprinde "check engine" si masina merge in 3 cilindri...... masina toto in trei cilindri. Cod P0304. ....A doua zi cand am pornit-o...s-a aprins iar "check oil level" si iar a inceput sa mearga in 3 cilindri, iar "check engine".
Care bec spuneai ca nu se aprinde?
Lasa uleiul in pace, daca e la nivel si nu se aprinde becul rosu in bord, atunci senzorul de nivel ulei a luat-o razna.
Mai exact desi vad ca nu recunosti desi sti asta, segmentii de pe cilindrul 4 sunt uzati, afuma bujia, hopa eroarea pe cilindrul 4.
florin70
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
florin70
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
Pai din moment ce eroarea este doar pe cilindrul 4 ... in cazul asta se fac urmatoarele :
-verificare bujie
-verificare aprindere. (bobina) . Eu am cumparat bobina noua care a mers doar pana am pornit motorul deci nu lua de baza daca este noua este si buna .
-verificare injector.
Legat de compresie nu stiu cat costa la Bucuresti dar pe la noi pe aici pe la Buzau este 10 RON cu manometru prin insurubare.Nu lua compresia cu manometru prin apasare deoarece nu etanseaza perfect.
Eu banuiesc ca o supapa nu etanseaza bine (calamina) sau posibil sa fie chiar ciobita.
Noi aici nu putem decat sa da niste indicii dar , cel mai bine este cand vezi masina verifici parametri live, masori pe masina ...poate sa fie si ECU diliu si sa taie scanteia+ benzina pe cilindrul 4 el crezand ca cilindrul respectiv are un defect mecanic (autoprotectie).
P.S. nu trebuie desfacut motorul pentru a-ti da seama daca are un defect interior... compresia este foarte relevanta luata in conditii ok ma refer la temperatura.
Mai sunt si dobitoci care iti comunica eronat valoarea compresiei numai ca sa desfaci motorul la ei ..
P.S. 2 Daca nu ai un mecanic de incredere cel mai bine este sa te duci in reprezentanta, deoarece aici nu se fac experiemente pe banii clientului ,ma refer la schimbat piese de pomana.
-verificare bujie
-verificare aprindere. (bobina) . Eu am cumparat bobina noua care a mers doar pana am pornit motorul deci nu lua de baza daca este noua este si buna .
-verificare injector.
Legat de compresie nu stiu cat costa la Bucuresti dar pe la noi pe aici pe la Buzau este 10 RON cu manometru prin insurubare.Nu lua compresia cu manometru prin apasare deoarece nu etanseaza perfect.
Eu banuiesc ca o supapa nu etanseaza bine (calamina) sau posibil sa fie chiar ciobita.
Noi aici nu putem decat sa da niste indicii dar , cel mai bine este cand vezi masina verifici parametri live, masori pe masina ...poate sa fie si ECU diliu si sa taie scanteia+ benzina pe cilindrul 4 el crezand ca cilindrul respectiv are un defect mecanic (autoprotectie).
P.S. nu trebuie desfacut motorul pentru a-ti da seama daca are un defect interior... compresia este foarte relevanta luata in conditii ok ma refer la temperatura.
Mai sunt si dobitoci care iti comunica eronat valoarea compresiei numai ca sa desfaci motorul la ei ..
P.S. 2 Daca nu ai un mecanic de incredere cel mai bine este sa te duci in reprezentanta, deoarece aici nu se fac experiemente pe banii clientului ,ma refer la schimbat piese de pomana.
florin70
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
lipsa aprindere cilindrul 4 (bujie, bobina, ecu, cablaj), senzorul de detonatii trimite semnal catre ECU, care taie alimentarea injectorului sa nu se distruga catalizatorul. de aceea bujia e curata. asa cred eu. daca era de segmenti, aveai bujia murdara. daca e de supape, ti-ar face mereu? E clar ca ceva se incalzeste si nu mai functioneaza cum trebuie.
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
florin70
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
@nicunicu, corect. La prima bobina schimbata aveam coduri de misfire pe mai multi cilindri dar in special nr 1. si s-a ars catalizatorul- pur si simplu a disparut cu totul in tobele de esapament. ECU doar constata misfire . intrerupe alimentarea bobinei pe care are misfire si-ti aprinde becul. Si nu imediat, are el un algoritm, daca constata nu stiu cate misfire pe unitatea de timp . Pana nu opresti motorul si-l pornesti din nou, merge in 3 cilindri - ca in 2 nu se poate. De aici cred ca provine intarzierea in aprinderea becului. Am sa iau o bobina sa vad daca se rezolva ceva. Va tin la curent.
florin70
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
@nicunicu, corect. La prima bobina schimbata aveam coduri de misfire pe mai multi cilindri dar in special nr 1. si s-a ars catalizatorul- pur si simplu a disparut cu totul in tobele de esapament. ECU doar constata misfire . intrerupe alimentarea bobinei pe care are misfire si-ti aprinde becul. Si nu imediat, are el un algoritm, daca constata nu stiu cate misfire pe unitatea de timp . Pana nu opresti motorul si-l pornesti din nou, merge in 3 cilindri - ca in 2 nu se poate. De aici cred ca provine intarzierea in aprinderea becului. Am sa iau o bobina sa vad daca se rezolva ceva. Va tin la curent.
A! mersul cu misfire distruge catalizatorul. verificat. Nimeni nu taie alimentarea, chiar daca asa ar fi de bun simt si de dorit
A! mersul cu misfire distruge catalizatorul. verificat. Nimeni nu taie alimentarea, chiar daca asa ar fi de bun simt si de dorit
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
la unele injectii electronice se mai taie si injectorul. detalii aici, pagina 23:
http://www.beisansystems.co...ONTROL_SYSTEM.pdf
Prin alte parti am inteles ca misfire e detectat prin viteza motorului si nu de la knock sensor. Ala e doar pentru reglajul aprinderii.
http://www.beisansystems.co...ONTROL_SYSTEM.pdf
Prin alte parti am inteles ca misfire e detectat prin viteza motorului si nu de la knock sensor. Ala e doar pentru reglajul aprinderii.