myne
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
Salut!
Am un Opel Zafira 1.8XE 2001 cu urmatoarea problema. Cand este motorul rece imi porneste foarte greu. am fost la service si mi-a citit codul p0170. am schimbat prima sonda... si e cam la fel cu pornirea... am schimbat bujiile e ceva mai bine dar tot porneste greu... urmeaza sa schimb si racordul flexibil de la evacuare deoare este spart.
la pornirea are urmatoarele simptome: pun contactul si dupa ce se opresc martorii din bord o pornesc se accelereaza de inceput pe la 1400-1600 rpm dupa care moare deoadata.. la urmatoare cheie face tot cam la fel... la urmatoare incepe sa stea mai mult pornita iar cand ramane pornita incepe sa tremure sa mearga in 3 sa se tureze singura si miroase si a benzina... pana cand se incalzeste un pic(aprox 3-4 min.) plec cu ea dupa loc si nu prea trage cum trebui inca un km dupa care merge ceas...
in mers merge normal cand e calda.... si vara imi face asa dar numai ca atunci nu se opreste...
sa fie din racordul flexibil?
Am un Opel Zafira 1.8XE 2001 cu urmatoarea problema. Cand este motorul rece imi porneste foarte greu. am fost la service si mi-a citit codul p0170. am schimbat prima sonda... si e cam la fel cu pornirea... am schimbat bujiile e ceva mai bine dar tot porneste greu... urmeaza sa schimb si racordul flexibil de la evacuare deoare este spart.
la pornirea are urmatoarele simptome: pun contactul si dupa ce se opresc martorii din bord o pornesc se accelereaza de inceput pe la 1400-1600 rpm dupa care moare deoadata.. la urmatoare cheie face tot cam la fel... la urmatoare incepe sa stea mai mult pornita iar cand ramane pornita incepe sa tremure sa mearga in 3 sa se tureze singura si miroase si a benzina... pana cand se incalzeste un pic(aprox 3-4 min.) plec cu ea dupa loc si nu prea trage cum trebui inca un km dupa care merge ceas...
in mers merge normal cand e calda.... si vara imi face asa dar numai ca atunci nu se opreste...
sa fie din racordul flexibil?
IS08AFM
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2012
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
P0170-la rece sonda lambda nu este luata in seama de calculator(a fost inlocuita inutil).Acest cod face trimitere la aer fals in admisie,probleme posibile la EVAP(supapa de purjare gaze de benzina rezervor),probleme de presiune combustibil(pompa).Merita curatat clapetul admisie aer si supapa de relanti(solenoid),raminerea acestora relativ deschise(praf,mizerie),duce la o pornire grea sau imposibila.
- DB77AAA
- *******
- 6,676 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,676
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
myne
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
ma gandesc ca pompa de benzina merge bine de odata ce se incalzeste motorul un pic nu mai face nimic...
ma gandeam ca e ceva cu debitmetru de aer
e problema cu ceva de se incalzeste...
o sa tin semana si de raspunsurile voastrea... sper sa rezolv
sonda aveam oricum probleme cu ea...
mi se aprindea martoru in bord..
am curatzat si clapeta ceva timp in urma
daca as scoate mufa de la debitmetru de aer ar trebui sa intre in modul ala din de "safety nu stiu ce..."?
ma gandeam ca e ceva cu debitmetru de aer
e problema cu ceva de se incalzeste...
o sa tin semana si de raspunsurile voastrea... sper sa rezolv
sonda aveam oricum probleme cu ea...
mi se aprindea martoru in bord..
am curatzat si clapeta ceva timp in urma
daca as scoate mufa de la debitmetru de aer ar trebui sa intre in modul ala din de "safety nu stiu ce..."?
- DB77AAA
- *******
- 6,676 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,676
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
myne a scris:
sonda aveam oricum probleme cu ea...
mi se aprindea martoru in bord..
daca as scoate mufa de la debitmetru de aer ar trebui sa intre in modul ala din de "safety nu stiu ce..."?
Martorul in bord se aprindea la aparitia codului P0170,care face trimitere la verificarea anumitor elemente si sisteme,nu spune ca sonda lambda este defecta.De fapt e obligatoriu a se verifica valoarea de lucru a semnalului si continuitatea rezistentei de incalzire a sondei,inainte de o eventuala inlocuire,daca e cazul.Daca era sonda defecta,ar fi trebuit sa dispara toate problemele,prin inlocuire.Decuplarea si cuplarea debitmetrului se face cu contactul luat,efectul decuplarii,fiind aprinderea martorului in bord,care se va stinge singur dupa cuplare.
sonda aveam oricum probleme cu ea...
mi se aprindea martoru in bord..
daca as scoate mufa de la debitmetru de aer ar trebui sa intre in modul ala din de "safety nu stiu ce..."?
myne
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
AM REZOLVAT PROBLEMAAAAA!
Era debitmetru de aer defect! am scos mufa de la debitmetru cu motorul rece... prima cheie a fost identrica problema s-a oprit apoi la a doua cheie deja s-a aprins martorul in bord... si cand am pornit-o surpiza! a mers normal... intr-adevar nu prea tragea... dar nu a mai fluctuat nu s-a mai oprit si turatia a scazut usor cand a inceput sa se incalzeasca.. maine de dimineata este testul final desi sunt sigur ca ala era defect!
sonda lambda nu era defecta! racordul flexibil e problema!
sarbatori fericite!
Era debitmetru de aer defect! am scos mufa de la debitmetru cu motorul rece... prima cheie a fost identrica problema s-a oprit apoi la a doua cheie deja s-a aprins martorul in bord... si cand am pornit-o surpiza! a mers normal... intr-adevar nu prea tragea... dar nu a mai fluctuat nu s-a mai oprit si turatia a scazut usor cand a inceput sa se incalzeasca.. maine de dimineata este testul final desi sunt sigur ca ala era defect!
sonda lambda nu era defecta! racordul flexibil e problema!
sarbatori fericite!
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
myne
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
- raluca_oana
- *
- 26 mesaje
- din 15 Jan 2013
- Zafira 2001 Z18XE
- Caras-Severin
raluca_oana
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2013
- Mesaj Privat
Salut, sunt noua pe forum si sper ca ma ajutati cu o solutie la problema cu "zamfirica ". Zafira este din 2001 si are un motor Z18XE .Dimineata (avand in vedere ca detin masina de nici o saptamana) porneste cam ciudat : dau cheie , porneste la 1300 incearca sa se stabilizeze la 800, iar urca la 1300 si are tendinta sa moara... tot asa de vreo 3 ori consecutiv, dupa care sta fix la 800. Mentionez ca doar la prima pornire daca sta mai mult de 12 ore nepornita. I-am schimbat bujiile si parca e un pic mai bine, dar totusi nu acestea au fost cauza. In mers indicatorul de la lichidul de racire nu se ridica deloc de la nivelul in care este initial. Daca opresc si las motorul pornit , indicatorul ajunge la 90 grade , cand plec de pe loc... incepe si scade acul pana la 0. Caldura in habitaclu este ( la nivelul 2 este insuportabil) . Toate se leaga intre ele sau au cauze diferite ? .Ajutor va rog !
- Dariescu Claudiu
- ***
- 683 mesaje
- din 30 Jun 2008
- Astra 2003 Z18xe
- Iasi
Dariescu Claudiu
- Mesaje scrise: 683
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2008
- Mesaj Privat
Pentru ralanti curata debitmetrul, clapeta de acceleratie si EGR-ul (daca ai, ca multe Z18XE nu au). Pentru caldura cred ca ai termostatul blocat pe pozitia deschis, si se incalzeste motorul tocmai ca sta pe loc, in mers coboara temperatura lichidului de racire. Asta ca prima idee; fa si testul agrafa si vezi daca ai erori stocate.
PS. Acum vad ca esti fata, daca vrei sa afli cum se face testul agrafa da click aici,( https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014 ), iar pentru ajutor mergi la o intilnire a clubului, si cred ca te vor ajuta membrii clubului din zona!
Drumuri bune si bine ai venit printre noi!
PS. Acum vad ca esti fata, daca vrei sa afli cum se face testul agrafa da click aici,( https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014 ), iar pentru ajutor mergi la o intilnire a clubului, si cred ca te vor ajuta membrii clubului din zona!
Drumuri bune si bine ai venit printre noi!
suspended-9452- Suspendat
- 2,448 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,448
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- raluca_oana
- *
- 26 mesaje
- din 15 Jan 2013
- Zafira 2001 Z18XE
- Caras-Severin
raluca_oana
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2013
- Mesaj Privat
Buna dimineata,
Mersi mult pentru raspunsuri.Am verificat ieri dupa-amiaza termostatul la un prieten la service si a constatat ca este defect.L-am schimbat si merge "struna" . Aseara am mers cativa km si incalzeste apa acum si in mers. Pornirea azi dimineata la 2 grade , surprinzatoare. Cheie, a pornit frumos undeva la 1200 , a stat asa nici doua minute si apoi la 800. Nu a mai fluctuat deloc. Nu stiu daca termostatul era devina si cu pornirea.Mai vedem cum se comporta in continuare. Mersi mult pentru raspunsurile si indicatiile voastre si pentru primirea calduroasa in club. Numai bine !
Mersi mult pentru raspunsuri.Am verificat ieri dupa-amiaza termostatul la un prieten la service si a constatat ca este defect.L-am schimbat si merge "struna" . Aseara am mers cativa km si incalzeste apa acum si in mers. Pornirea azi dimineata la 2 grade , surprinzatoare. Cheie, a pornit frumos undeva la 1200 , a stat asa nici doua minute si apoi la 800. Nu a mai fluctuat deloc. Nu stiu daca termostatul era devina si cu pornirea.Mai vedem cum se comporta in continuare. Mersi mult pentru raspunsurile si indicatiile voastre si pentru primirea calduroasa in club. Numai bine !
- viforel
- ***
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
Aveti aceiasi problema ca a mea .... dar pana am descoperit sa lasat cam greu si ma costat mult (schimbat ECU,curatat clapeta,curatat debitmetru,... total 2000 ron.// Deci .....pornirea la rece cu relanti instabil ... miros de benzina (dupa mers mai mult in forta) ... trage un pic cam greu. Curatati throttle body (clapeta de acceleratie) si debitmetru, si rezolvarea vine din .... schimbare bobina de inductie. Credeti ma ...ca din simptomele descries de dv. asta este solutia finala .Va urez success
- raluca_oana
- *
- 26 mesaje
- din 15 Jan 2013
- Zafira 2001 Z18XE
- Caras-Severin
raluca_oana
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2013
- Mesaj Privat
Ok, dar bobina se poate masura/verifica, deoarece am inteles ca e un pic cam scumpa. Interesant este faptul ca : fluctuatiile de relantiu apar la rece/prima pornire, miros de benzina la cald/rampa/curbe. Mai interesant este ca toate au aceeasi problema : termostat, relanti.
Referitor la bani aruncati aiurea pe fereastra, pot sa zic ca am avut o problema la ABS ( la masina anterioara, frantzuzoaica ) si anume ca vara mi se dezactiva, si tot asa, de la un mecanic la altul frate',ca am ajuns sa o vand (dar nimeni nu a sarit cu banul) si in final era o eroare in BC pe care niciunul nu a fost in stare sa o stearga. Eu am ramas cu 1500 de roni dati ( pe rulment,senzor, testere).
Foarte multe asemanari intre masinile noastre, daca imi spuneti ca e si din Italia luata, atunci fac infarct .
Incerc sa vad si cu bobina ce e, oricum multumesc mult .
Referitor la bani aruncati aiurea pe fereastra, pot sa zic ca am avut o problema la ABS ( la masina anterioara, frantzuzoaica ) si anume ca vara mi se dezactiva, si tot asa, de la un mecanic la altul frate',ca am ajuns sa o vand (dar nimeni nu a sarit cu banul) si in final era o eroare in BC pe care niciunul nu a fost in stare sa o stearga. Eu am ramas cu 1500 de roni dati ( pe rulment,senzor, testere).
Foarte multe asemanari intre masinile noastre, daca imi spuneti ca e si din Italia luata, atunci fac infarct .
Incerc sa vad si cu bobina ce e, oricum multumesc mult .
- viforel
- ***
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
- viforel
- ***
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
- raluca_oana
- *
- 26 mesaje
- din 15 Jan 2013
- Zafira 2001 Z18XE
- Caras-Severin
raluca_oana
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2013
- Mesaj Privat