doresc sa va prezint cum se monteaza ESP la Astra G si cam ce implica.
Proiectul l-am inceput in urma cu 6 luni cand mi-au cazut in mana cateva piese dintre cele necesare ESP-ului. Studiasem in prealabil si ce implica Esp-ul vara trecuta cand am montat TC pe masina dar pe parcurs au mai aparut surprize. Toate piesele au provenit de la masini cu volan pe dreapta mai putin conductele care trebuie sa fie de la o masina cu volan pe stanga. De preferat ar fi ca si bara de ramforsare sa provina de pe o masina cu volan pe stanga pentru a scapa de reglarea si sudarea placutei de blocare a senzorului de pe axul volan.
Piese necesare:
pompa ABS (modelul cu senzor de presiune)
pompa frana
conducte dintre pompa frana si modulul ABS (necesare deoarece difera diametrul lor si al filetului in ambele capete)
senzor rotatie ax volan + suport de blocare
senzor inclinatie masina + suport de asezare (se monteaza sub scaunul sofer)
mufe, pini si fire pentru conectica, buton de control (dezactivare)








Ca documentatie s-a folosit doar schema din TIS. Toata cablarea s-a facut atunci cand am montat climatronicul iar montarea a durat ceva mai mult timp deoarece a trebuit sa astept o luna dupa conducte. Cateva poze din timpul montarii:








recuperare tablitei de blocare a senzorului de pe axul volan si sudare ei:






asa arata axul volan cu senzorul pe el, am uitat sa fac poza si atasez una de pe net

Tin sa multumesc cumnatului meu care m-a ajutat la aceste operatiuni.
Din cate am studiat pana acum cel putin ESP-ul se poate monta pe toate motorizarile dupa 2003 (benzina sau diesel) si pe toate motorizarile Euro4 benzina (Z16SE,Z16XE,Z18XE) dinainte de 2003. Pentru montare TC este mult mai simplu si se poate monta si pe motoarele Euro2 si Euro3 benzina. Pentru motoarele diesel pana in 2003 nu am gasit inca o rezolvare nici pentru TC nici pentru ESP.
Sa aveti spor.