Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,dupa cum spune si titlul as vrea sa "aud" avantaje si dezavantaje despre motoarele c16se , x16szr si x16xel pentru ca eu am un astra f cu motor c16nz si as vrea sa schimb motorul,il am de 4 ani si m-am plictisit de el,mai bine spus de puterea lui si m-am gandit sa cumpar un F neinscris si sa fac transplant de motor,e mai bine sa iau o masina cu totul si sa iau tot ce e nevoie de pe ea decat sa iau doar motorul si ECU separat..ambreiaj..etc.
Dupa cum spuneam,vreau,daca puteti sa-mi spuneti parerile voastre despre motoarele astea si preturile pieselor care s-au stricat si le-ati schimbat. As vrea sa stiu pareri in raport de putere/consum (consum de carburant dar si cel de ulei) ..preturi pentru o revizie..chestii d'astea,mai pe scurt : intretinerea acestor motoare.
Deci,voi pe care l-ati alege si de ce ?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Exclude X16XEL
  • h0rm0n

  • Mesaje scrise: 3,973
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cum spunea si Dan, ignora acel motor. (consum mare de combustibil si ulei)

Eu detin un SZR, oricand ti-as recomanda acest motor, dar daca doresti putere, asemenea oricand iti recomand C16SE.

Ca sa nu ai bataie de cap la RAR/ITP, poti face conversia doar cu chiulasa si alte piese, asa iti vei pastra seria de pe blocul motor.

Pentru detalii la conversia cu C16SE sunt discutii pe acest forum.
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Salut si multumesc de raspunsuri! eu eliminasem SZR-ul ca are tot 75 de cai ca si c16nz-ul meu,avantajul lui era ca are delcou electronic si daca vroiam sa trec la c16se nu mai dadeam banii si pe delcou,dar consider ca ma costa mai mult conversia asta si mai bine iau o masina cu motorul c16se si il pun si gata treaba!plus ca daca iau o masina cu totul iau tot ce am nevoie de pe ea...evacuare...puntea spate,ca la c16nz-ul meu am tamburi pe spate..si multe alte piese!
Si cum spuneam,daca eliminasem SRZ-ul mai ramasese c16se si x16xel care nu stiam pe care sa-l aleg ca ambele au 101 CP ,ma gandeam sa aleg x16xel ca avand 16valve ma gandeam ca are cuplu mai mare dar auzisem ca nu sta prea bine cu consumul si de ce sa faci o gaura in buget doar ca sa ai 16 valve cand pot sa ai 8 valve si tot 101 CP!
Mai astept raspunsuri legat de preturile pieselor...revizii...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Intrebare intrebatoare...unde in Bucuresti iti trebuie cp ? Eu m-am descurcat cu Tico plin de marfa de nu puteam baga IV si Opel de la 58cp, 75cp in sus la fel de bine.
Evidenta ca plictiseala e un motiv dar oare merita banii bagati ? Nu-i vei recupera in veci si pururi.
Daca esti 'in sistem' si ai acces la piese pe doi lei merita dar in rest dupa mine exclus.
Sa nu ajungi ca astia cu tempomat de nu au unde sa-l foloseasca pe vasta "retea de de autostrazi" realizate de Boagiu sub domnia lui Boc (multumit clar si filmata prostia debitata).
  • alexandru fox

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1996 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2011

  • Mesaj Privat
De SZR am ramas dezamagit Sad , am montat c16se cu galeria monopunct de la SZR, altaaaa viataaa Very Happy si contrar asteptarilor la un consum suuuper . Sa montezi motorul c16 trebuie si calculatorul si alte chesti, eu am ales varianta simpla am montat galeria monopunct pe c16se, 101 cp poate nu are dar fata de SZR zboara si alte masini din clasa 1600.Am postat cam ce modificari trebuie facute nu mare lucru putina atentie si se face, rezultatul este pe masura.
Din punctul meu de vedere nu are rost sa amesteci SZR cu c16 (chiuloasa si alte chesti)ca iese corcitura , lasa c16-le curat si ai satisfactie deplina.
PS. Hunedoara -aeroport Timosoara 340km consum 6% 3 persoane. Very Happy
  • h0rm0n

  • Mesaje scrise: 3,973
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2007

  • Mesaj Privat
- C16SE nu are discuri pe spate;
- daca faci conversia de chiulasa (instalatia el., pompa benzina+releu, ECU, admisia, rampa injectoare) nu ajungi sa ai 101 CP, ci cu aproximatie undeva pe acolo, posibil si 90 de cai.
- la 8 valve, cuplul il ai jos, in schimb la 16v il ai sus (5000-5500);
- X16XEL consuma mult ulei decat iti imaginezi;

PS: Am scos si consum de 4,7 cu SZR (2 persoane/ 80-90 km/h constant) asta nu inseamna ca nu pot scoate si 8 litri consum extern. A nu se intelege ca laud SZR-ul, dar pentru cat e de fiabil sunt multumit.
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Intrebare intrebatoare...unde in Bucuresti iti trebuie cp ? Eu m-am descurcat cu Tico plin de marfa de nu puteam baga IV si Opel de la 58cp, 75cp in sus la fel de bine.
Evidenta ca plictiseala e un motiv dar oare merita banii bagati ? Nu-i vei recupera in veci si pururi.
Daca esti 'in sistem' si ai acces la piese pe doi lei merita dar in rest dupa mine exclus.
Sa nu ajungi ca astia cu tempomat de nu au unde sa-l foloseasca pe vasta "retea de de autostrazi" realizate de Boagiu sub domnia lui Boc (multumit clar si filmata prostia debitata).


iti mai trebuie din cand in cand si putere ceva mai mare...e ca si cu muzica poate ca si boxele standard ale masinii se aud dar cu toate astea le schimbam ca sa se auda mai tare,cu toate ca nu mergem in fiecare week-end la un gratar si ne trebuie muzica mai tare,asa cum nici cu masina nu te duci la curse in fiecare zi dar cu toate astea e bine sa stii ca ai acolo sub capota ceva in plus...ca roata de rezerva ca si cu aia e la fel...nu mereu facem pana,de ce s-o tinem dupa noi...si asa pot continua cu multe,sper ca m-ai inteles!
Stiu ca nu am sa recuperez banii bagati dar daca era vorba de banii imi luam scuter ca era mai ieftin si tot imi faceam treaba cu el,nu de fiecare data cand iti iei un mijloc de transport ti-l iei ca e necesar,ti-l iei si de placere... Smile
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
alexandru fox a scris:De SZR am ramas dezamagit Sad , am montat c16se cu galeria monopunct de la SZR, altaaaa viataaa Very Happy si contrar asteptarilor la un consum suuuper . Sa montezi motorul c16 trebuie si calculatorul si alte chesti, eu am ales varianta simpla am montat galeria monopunct pe c16se, 101 cp poate nu are dar fata de SZR zboara si alte masini din clasa 1600.Am postat cam ce modificari trebuie facute nu mare lucru putina atentie si se face, rezultatul este pe masura.
Din punctul meu de vedere nu are rost sa amesteci SZR cu c16 (chiuloasa si alte chesti)ca iese corcitura , lasa c16-le curat si ai satisfactie deplina.
PS. Hunedoara -aeroport Timosoara 340km consum 6% 3 persoane. Very Happy


Frate nu stiu ce-ai inteles tu dar eu am c16nz si vreau sa iau o masina cu motor c16se si sa-l pun pe a mea cu tot ce e nevoie.
Spune-ne si noua ce-ai inlocuit ca n-am inteles..ce motor ai avut..ce-ai schimbat ce-ai facut ca m-ai ametit! ai pus c16se si injectorul de la SZR ? fara sa schimbi ECU?fara sa schimbi pompa de benzina ?sonda lambda ?
Da-ne mai multe detalii te rog.
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
h0rm0n a scris:- C16SE nu are discuri pe spate;
- daca faci conversia de chiulasa (instalatia el., pompa benzina+releu, ECU, admisia, rampa injectoare) nu ajungi sa ai 101 CP, ci cu aproximatie undeva pe acolo, posibil si 90 de cai.
- la 8 valve, cuplul il ai jos, in schimb la 16v il ai sus (5000-5500);
- X16XEL consuma mult ulei decat iti imaginezi;

PS: Am scos si consum de 4,7 cu SZR (2 persoane/ 80-90 km/h constant) asta nu inseamna ca nu pot scoate si 8 litri consum extern. A nu se intelege ca laud SZR-ul, dar pentru cat e de fiabil sunt multumit.


nu ajung la 101 cp din cauza ca nu schimb si pistoanele. tocmai de asta ma gandesc ca-l pun cu totul si gata treaba!
legat de valve,mie asa imi si trebuie,cuplu la turatii joase. sunt curios ce consum au cele doua c16se si x16xel

Eu cu c16nz-ul meu nu reuseam sa scot sub 8,5 de cand i-am facut evacuare de inox,i-am scos catalizatorul,toba de mijloc am lasat-o pe a ei si finala la fel.Am anulat EGR-ul si am pus filtru de aer sport si acum am reusit sa scot 7,2 cel mai mic consum!auzisem pe la altii ca filtru de aer sport iti mareste consumul,dar cred ca asta e doar din cauza creierului care iti spune : "ti-ai tras filtru sport,deci fuge mai tare acuma,ai cu ce ba ai cu ce" si atunci bagi picioru' in ea. Ca de fapt,parerea mea,filtrul de aer sport lasa motorul sa respire mai bine si nu se mai chinuie sa traga aer cand o calci mai tare.
  • SINCEAN

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Daca tot vrei performante si ai zis ca vrei sa iei alta masina pentru mai multe piese, i-ati un gsi cu C18XE sau un C20XE de unde poti lua si puntea spate cu discuri si chiar fuzeta cu discuri mai mari pentru o franare mai buna, suspensia si bara de torsiune mai tzapane pentru stabilitate si un GPL pentru costuri de combustibil mai reduse si ai si performanta si siguranta si consum echilibrate.
Spor la treaba.
  • BObOc

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2001 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2009

  • Mesaj Privat
fiecare cu parerea lui ... xel'u e cel sportiv dintre toate enumerate mai sus ,dar intradevar daca te doare sufletul cand ii dai ulei , atunci uita ca exista x16xel ... si totusi exista un mare DAR ... e fiabil , te poti baza pe el , e sportiv ... te roaga sa accelerezi ! consumul in oras ? .. hmmm ... eu scot 11 - 12 ... extern 5 - 6 .
  • h0rm0n

  • Mesaje scrise: 3,973
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Fiabil? Smile)
Cand ai sa vezi 'interiorul' la acest motor, vei avea alta parere (asta dupa ce vezi si alte 'interioare').
Probleme sunt destule cu acest motor.
Ai sa vezi mereu fum in spatele tau. Vorba aceea, "i-ai dat fum" celuilalt. Smile
  • BObOc

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2001 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2009

  • Mesaj Privat
asta depinde ! ... al meu nu scoate fum deloc , consuma ulei dar nu mult ! fumul nu e nici albastrui ! singura problema care o am e cu egr care o sa o rezolv maine .... il anulez Smile) ...
  • BObOc

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2001 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2009

  • Mesaj Privat
eu sincer de la x16xel as trece direct la let Smile) ... oricum daca vrei putere bagi let si iti bati joc de toti smecherasi cu masini teoretic "mai tari" ca a ta
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
SINCEAN a scris:Daca tot vrei performante si ai zis ca vrei sa iei alta masina pentru mai multe piese, i-ati un gsi cu C18XE sau un C20XE de unde poti lua si puntea spate cu discuri si chiar fuzeta cu discuri mai mari pentru o franare mai buna, suspensia si bara de torsiune mai tzapane pentru stabilitate si un GPL pentru costuri de combustibil mai reduse si ai si performanta si siguranta si consum echilibrate.
Spor la treaba.


Salut,nu vreau c18xe si nici c20xe ca nu cred ca pot sa trec RAR-ul. stabilitate am pe masina ca am amortizoare din alea galbene sport koni si arcuri sport,d'alea rosii. iar GPL nu vreau pe ea ca nu suna cum suna benzina e alt zgomot...oricum..mersi pentru sfaturi!
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
BObOc a scris:fiecare cu parerea lui ... xel'u e cel sportiv dintre toate enumerate mai sus ,dar intradevar daca te doare sufletul cand ii dai ulei , atunci uita ca exista x16xel ... si totusi exista un mare DAR ... e fiabil , te poti baza pe el , e sportiv ... te roaga sa accelerezi ! consumul in oras ? .. hmmm ... eu scot 11 - 12 ... extern 5 - 6 .


sincer mi se pare mult consumul...acum depinde de stilul de condul al fiecaruia,am auzit ca C16SE consuma cam 8-9 in oras...
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
h0rm0n a scris:Fiabil? Smile)
Cand ai sa vezi 'interiorul' la acest motor, vei avea alta parere (asta dupa ce vezi si alte 'interioare').
Probleme sunt destule cu acest motor.
Ai sa vezi mereu fum in spatele tau. Vorba aceea, "i-ai dat fum" celuilalt. Smile


treaba cu fumul e din cauza ca unii merg cu 70 km/h cu treapta 5 si din cauza asta se strange calamina in motor si scoate fum dar @boboc a si spus ca lui in consuma 11-12 in oras de aici rezulta ca el are un stil mai sportiv,deci din cauza asta nu scoate fum al lui ca nu merge "la consum"
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
BObOc a scris:eu sincer de la x16xel as trece direct la let Smile) ... oricum daca vrei putere bagi let si iti bati joc de toti smecherasi cu masini teoretic "mai tari" ca a ta


Ai dreptate,LET-ul bate multe masini tari!dar LET-ul nu e de romania ca e sensibil la benzina...si cum la noi daca faci un plin bagi si 3 litrii de apa...o sa ti se cam "juleasca" multi senzori si o sa ti se aprinda becurile in bord de-o sa zici ca-i pomu' de Craciun Smile)
  • nutzu4pub

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1995 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2008

  • Mesaj Privat
eu totusi as recomanda c16se....un motor simplu, fiabil, destul de fasnet pentru oras si cu un consum rezonabil...eu am facut conversia de la x16sz la c16se pastrand blocul...si mi se pare suficient ca putere..mereu va exista un "DAR cum ar fi daca ar trage mai tare" sau cum ar fi c20let....dar tot in acelasi timp te gandesti ca vrei un motor cat mai simplu, fiabil sa consume rezonabil si sa fie cat mai fasnet..eu unul nu vad c20let`ul ca fiind o masina de oras, de zi cu zi....pentru alte pandalii cu siguranta este cel mai bun....si eu cand m-am apucat de cumparat piese pentru motor ma gandeam sa trec la c20xe caci este o solutie mai avantajoasa....dar : un motor bun c20xe nu prea gasesti....si ca sa-l faci de la 0 te costa mult mai mult decat la un 1.6...+ consuma mai mult in oras...+ nu poti sa il omologhezi daca ai 1.6...asa ca mi se pare cea mai buna varianta c16se!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR