A venit randul sa demontez racitorul EGR , filtrul de particule si turbina
1.Racitorul EGR , se desface din 3 suruburi mai lungi , nu mai stiu exact cheia torx 40 sua 45 , oricum mai mare decat cel mai mare din trusele cu chei 1/4 , este ceva chinuiala cu mutat colierul furtunului dinspre calorifer care intra in egr si cu scoaterea furtunului efecticv , ca nu este pozitie prea buna , poate se rezolva mai usor cu scoaterea unui cablu care este prins in stanga racitorului printr-o clema , am observat-o ultima , din cauza lui nu poti misca racitorul prea mult , mai trebuie scoasa si mufa care intra in capsula vacuumatica a racitorului.
2.Filtru particule , aici este mai simplu , cu tubulara lunga de 16 (bujii) se desface colierul care leaga de turbina , este putina bataie de cap cu cracanarea colierului si mutarea lui catre filtru de particule , dut cu 16 se desfac suruburile care fixeaza esapamentrul in zona baii de ulei si optional dar mai usor si colierul din spate care leaga teava de esapament de toba .
Se sot si tampoanele de cauciuc care prind esapamentul in zona racordului .
Cu tubulara de 11 (la mine 1/4) am desfacut cele 2 suruburi de prindere a filtrului ( inainte am scos cu cheia de 10 protectia termica din tabla a filtrului )
Ca sa imi fie mai usor ,am scos filtrul cu tot cu teava de evacuare pana la toba .
Aici urmeaza nedumerirea . Nu puteau mintile luminate de la Opel ,a puna ca colier de prindere intre filtru de particule si teava de esapament un colier lung ca cel dintre teava de esapament si toba , acesta pur si simplu se punea peste ambele tevi si le imbina , nu intra una in alta ca filtrul de particule in teava de evacuare , unde trebuie sa largesti buza tevii cat mai mult si sa departezi putin cate putin filtrul de teava , cu frica ca daca misti prea mult se rupe racordul . La Alfa 166 pe evacuare , tevile nu intra una in alta , pur si simplu intre ele este un inel metalic sau garnitura metalica care etanseaza imbinarea intre tevi , prin suruburi sau piulite.
Din cauza asta a trebuit sa scot esapamentul pana inaintea tobei ca pot desface mai bine filtrul de particule .
In filtru de particule intra o sonda labda si un senzor de temperatura gaze , pentru sonda trebuie cheie fixa de 22 este destul de intepenita si senzor chei de 17 , sa desfacut destul de usor .
Daca am vazut bine , teava din care iese furtunul catre senzorul de presiune diferentiala parea destul de infundata cu funingine catre capat ,ca am bagat un holsurub si l-am fortat putin sa fac loc , a iesit negreala , acum nu mai obtureaza nimic .
3.Turbina nu o poti da jos decat dupa ce se da jos filtrul de particule , din cauza celor 2 piulite de jos care se desfac cu cheie de 13 , mai are una deasupra dar cu cheia de 12 , furtunul care vine deasupra turbinei cu acelasi torx de la racitor egr (40 sau 45) , se socate mufa actuatorului si futunul cu colier in capat , dupa care turbina iese usor.
Am vaut ca nu are decat un joc foarte foarte mic intre rotoarele tubinei , cam atat , nu am vazut ulei prin turbina , decat negreala pe partea cu filtru de particule.
Legat de tubina , nu stiu cum este treaba cu actuatorul vacuumatic , acesta are o gaura ,prin acea gaura iese aer cand misc de mai multe ori de tija care contoleaza geometria , daca astup gaura si vreau sa misc de tija nu merge , iar daca ridic de tija la maxim si astup gaura , tija nu se lasa la maxim decat daca iau degetul dupa gaura.
Ultimile 2 poze sunt cu filtrul de particule ,partea de jos si partea de sus.