Dupa cum am expus mai sus, dupa doua demontari si remontari EGR in aceeasi zi, cu greselile de executie de rigoare, iata-ma in situatia de a face din nou operatiunea, cu ambele garnituri noi in dotare (nu sunt trei la EGR, aia mai scumpa nu e aici). Alti bani-alta distractie!
Nu pot sa-mi exprim indignarea in privinta conceptului de EGR la Agila! Daca l-as fi proiectat eu, in anii de liceu, ca poate acum m-am mai prostit, tot reuseam sa fac unul mai simplu si mai sigur in exploatare ca asta. Cred ca e o adaptare la un motor proiectat fara acest mecanism. Cat de greu e sa separi temeinic un circuit de gaze de unul de apa? Au facut o piesa simpla si compacta ce-i drept dar in acelasi timp au facut ca soarta unui motor si a tot ce e legat de acesta (exclusiv transmisia) sa depinda de o garnitura de tabla, groasa de mai putin de o jumatate de milimetru.
Adevarat va spun ca nu e lucru de saga cu acest EGR. Pot sa ma opresc aici cu patania mea, o greseala copilareasca, neinteresanta. Dar, cum eu m-am inspirat din cele citite, urmatorii executanti vor avea la indemana un material mai bogat si realistic, poate un pic atins de subiectivismul unui om dezamagit in asteptarile lui.
Nu am pus la socoteala faptul ca garnitura pe care am avut-o initial pe masina avea o fereastra astupata si nu decupata, ca cele achizitionate pt. schimb. Nici nu cred ca e relevant acest lucru: era o fereastra catre... chiulasa. Nu catre vreun orificiu.
Cu toate acestea, nici a doua garnitura (nou-nouta) montata nu a etansat bine. Acelasi fum negru, acelasi miros, apa amestecata cu funingine aruncata pe esapament, mers sacadat la relanti. Imi reprosez faptul ca nu am strans-o destul. Dar cine stie cat inseamna destul, cand nu ai cheie dinamometrica?! Prima montata am turtit-o rau, pe doua am strans-o la trei degete...in zadar atata migala si stres. Doar nu le-am descantat!
Ce-am facut? Mi-am urmat instinctul, vorba unei reclame la TV. Am pus garnitura originala, prima demontata, am dat cu putin silicon pt. garnituri, rezistent la 300 grade C, doar in jurul gaurilor din chiulasa, foarte putin si pe la EGR si cred ca am rezolvat-o. Cat am barait-o in parcare a aruncat o vreme tot apa si funingine, a mai scos putin fum negru apoi si-a revenit. Am mai facut o resetare cu borna scoasa si am lasat-o sa se odihneasca iar eu mi-am facut program de recreere ca am innebunit in astea trei zile.C-o fi bine, c-o fi rau, oi vedea eu! (si voi,bineinteles!)
Era sa uit! Radiatorul meu nu are buson de aerisire pe sus, are doar un robinet de plastic jos, in coltul dinspre motor. Nu am repetat greselile facute prima oara. Am golit lichidul din motor si radiator pe la robinet, cu capacul vasului de expansiune desfacut. Caldura am lasat-o oprita (pe albastru) asa ca a mai ramas ceva lichid in caloriferul instalatiei de climatizare. A curs cam 3.2 l iar la demontarea EGR nu a curs nici o picatura ca nu mai avea ce. Deci asa se face!
La demontarea mufei de la ECU, pe care nici nu am vazut-o prima data, se face asa: impingi cu mana dreapta de manerul ala de tabla inspre planseul care desparte compartimentul motor de habitaclu dar in acelasi timp tragi cu doua degete (cu stanga) de sertarul de la baza mufei (ai de ce s-apuci) si iese. De ce spun asta, cand e scris pe prima pagina a subiectului?
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Gata, am demontat si remontat EGR de 4 ori, o fac acum si pe intuneric, dar sansele ca garnitura sa etanseze perfect nu stiu care sunt. Asa ca prefer sa nu mai fac asta la masina mea. La a altora...cu mare placere!
![Razz](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)