Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • Slid3r

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salut. Am si eu o problema cu un Corsa C Z10XE. Are stocata eroarea P1405- ( 8 ) - senzor circulare gaze - nu este prezent. In weekend am dat EGR-ul din nou jos (l-am mai curatat prin toamna), este curat, i-am dat impulsuri de la baterie si supapa lucreaza bine. Problema cred eu ca vine din alta parte, am masurat pe mufa si la pinii 1 si 5 cu contactul pus nu are decat 8v (am inteles ca trebuie 12v) si intre pinii 2 si 3 avea 3v. Am incercat prima data cu 2 transformatoare de 5 si 7v, niciunul nu deschidea supapa, am crezut ca este blocata dar pe 12v functiona foarte bine. Sa fie o problema de tensiune de undeva? Astept un sfat ceva ca nici un mecanic nu ma lamureste si nu as vrea sa iau EGR nou degeaba. Multumesc

PS: mai avea stocate inca 2 erori : P0141-(1)Circuit O2 - tensiune prea mare
P0141-(8)Circuit incalzire senzor O2 - defect , nu stiu daca au legatura unele cu altele.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,461
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
8V e ok pe bobina + dar referinta trebuie sa fie minim 4,5V, de obicei este fix 5V, cauta de ce ai mai putin.
  • Slid3r

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Da, dar 8v pe transformator nu deschideau supapa. Cu EGR-ul demontat am conectat mufa si cu contactul pus nu am vazut sa fie supapa deschisa. La pornire am inteles ca trebuie sa fie deschisa maxim si nu este deloc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,461
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
8V pe un tranformtoras de doi bani care nu duce curent nu poate deschide supapa.
Cand pui contact supapa este inchisa, se deschide doar la talpa scurta si turatie. Supapa deschisa la ralanti vei gasi doar la diesel, acolo este exact invers.
Skip ads

  • catalinos

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Alba
  • Masina: Corsa 1999 x10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2013

  • Mesaj Privat
salutare!am o mica nelamurire...am masurat la mufa ce intra in egr,cu un multimetru,cu contactul pus,si imi arata o valoare de 6.2v iar daca pornesc motorul si masor din nou,la pinii 1 si 5,imi arata o valoare de 8.2v.e ceva in neregula?
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am facut un drum de la Bucuresti-Constanta-Vama Veche si am constat ca teava esapament este foarte neagra. Inainte de acest drum nu aveam teava innegrita, era lucioasa.Am mers 130-150 km/h pana la Cernavoda! Credeti ca datorita turatiilor si temperaturilor mari sa se produca ceva ''nasol'' la motor si sa-mi consume ulei? Afumarea tobei poate fi consumul de ulei sau depuneri de-a lungul vremii pe valva EGR si acum la vitezele astea sa iasa negreala? Ulei am 10w40 Castrol magnatec cu care am facuti 5200 km pana acum de la ultimul schimb!
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Posibil ca in regimuri de turatie/sarcina mari, motorul sa si consume ceva ulei, probabil ca in timp
teava se va spala.
Uleiul 10w40 cam greu de crezut ca este full sintetic.
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Uleiul este semisintetic
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Pai, cu prima ocazie folositi un ulei full sintetic (ideal la toamna).
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
In toamna vreau sa trec pe 5w40
  • geimsbond

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare si imi cer scuze daca s-a mai raspuns: tutorialul din prima pagina se poate aplica si la X10XE?
Neaparat tre sa curat EGR-ul si din ce am observat pare a fi la fel ca la Z10XE dar intreb sa fiu sigur sa nu fac vreo prostie.
Multumesc anticipat.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,461
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
identic
Skip ads

  • OPEL-BRI

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2006 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2010

  • Mesaj Privat
în zona Mures.... este cineva care sã facã asa ceva? curãtare egr, throttle, admisie, eventual verificare distribuție dacã e la punct...etc....
eu m-as bãga.....dar as prefera sã fiu asistat, sau sã asist pe cineva care cunoaste.
eventual în jurul Muresului...Cluj, Harghita, Sibiu..... poate chiar Oradea
La Iasi m-as duce la Dan.Ciucureanu, stiu ca merita, dar e drumul mai lung si îmi trebuie si cazare
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,461
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Iti comanzi garnituri si antigel. Iei legatura cu atex, nu am nr de tel dar sapa pe forum.
  • OPEL-BRI

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2006 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc de informatie
O seara frumoasa
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
...in Bucuresti ma poate ajuta cineva sa curat EGR? Vreau sa schimb uleiul si sa curat si valva EGR!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@geeeorge23, e bine ca ceri ajutorul cuiva pentru curatare EGR. Eu m-am apucat de treaba asta singur (ieri) si pot sa-ti spun ca daca mai era cu mine cineva, chiar si nepriceput la chestii de finete, mi-era de mare folos, doar sa-mi dea la mana chei, surubelnite, sa tina de o mufa, etc. De fapt am primit ajutor de la un prieten care m-a vazut cum ma chinuiesc sa demontez EGR-ul dar acest ajutor s-a dovedit din pacate nefast (voi explica de ce).
M-am documentat, m-am pregatit bine inainte de operatiune mai ales ca nu intentionam sa curat doar valva EGR ci si sa verific si corpul filtrului de ulei, prin demontare si studiere, curatare si schimbare garnitura. Ce dificultati am intampinat, ce prostii am facut, cum am facut, sigur va vor fi de folos astfel incat sa aveti reusita 100% din prima.
In primul rand, pentru demontare corp filtru ulei ma gandeam sa ma bag sub masina, dar a venit o furtuna (poate a fost vreun semn) care m-a obligat, dupa ploaie, sa fac totul pe sus, prin compartimentul motor. A fost un cosmar sa-mi creez acces la cele trei suruburi ale corpului filtru, prin indoirea scutului termic de la evacuare (aluminiu moale dar ambutisat si pozitie de lucru dificila-nu poti lovi in el din cauzafurtunului de la radiator). Acesta se indoaie in jos, cu leviere (sprijin pe corp) si ciocan. Eu am batut cu cheia de prezoane roti. Chiar si asa, deabia am bagat cheia E12 cu prelungitor pana la suruburile mascate de tabla dar pot sa va spun ca odata slabite acestea merg desfacute la mana. Culmea, cel mai vizibil surub, cel de jos a fost cel mai aiurea de desfacut pt. ca nu poti baga nicio tubulara pe el din cauza protectiei ventilatorului. Pana la urma am folosit o inelara de 10. Nu intru in amanunte, fiind vorba aici de EGR.
EGR-ul se desface, intr-adevar foarte lesne cu corpul filtrului demontat, toate mufele scoase si indepartate de zona cu pricina. Tubulara E10 si atat, cap 3/8 (nu stiu daca exista si 1/4 ca e bine sa fie cat mai mica in diametru).
E bine sa aveti cleste special pt.sigurante pt.ca diametrul furtunului de lichid racire din EGR e mare si m-am chinuit rau cu un cleste de cuie. Cand il extragi, curge lichid din EGR, mai putin din furtun asa ca daca ai o cana mare de plastic poti sa-l recuperezi si nici nu faci asa mizerie. Garnitura cea mica dinspre admisie am gasit-o slabita din suruburi, lucru care poate justifica lipsa de vlaga a masinii, de ce nu si teava afumata. Poate gresesc dar daca tragea aer fals nu cumva compensa si cu mai multa benzina?
Acum e acum, cand lucram eu de zor si-mi parea rau de lichidul pierdut (curat, roz, frumos) a venit un prieten care mi-a suflat pe gura vasului de expansiune si a inceput sa sara antigelul din EGR ca la pompieri, am facut lac pe jos si a intrat sigur si pe gaura de la evacuare, am stropit tot. Curatarea am facut-o cu decarburol, nu prea e bun dar instalatia de dat impulsuri a fost buna, cu un bec de 24 V-5W in serie. Necunoscand constructia EGR-ului credeam ca bulbul acela de alama e pistonasul dar adevarul e ca e doar ghidajul tijei care inchide orificiul de admisie gaze. Mai exact, inchiderea se face de jos in sus si nu invers, cum credeam eu, pozitie normal inchis. Asa ca nu stiu cum era blocat EGR-ul, inchis sau deschis, cert este ca pe tija si ghidaj era un strat de funingine depusa si nemiscata de cine-stie-cand.
La montare mi-a scapat garnitura EGR si am prins-o stramb, lasata de un colt. N-am bagat de seama pt.ca suruburile au intrat bine. Deci am cam bulit-o iar noul antigel pus in vas a curs in mare parte pe jos si cred, iarasi prin gaura de gaze.
A urmat demontare, de data asta in conditii de criza ca venise intunericul si nu mai era timp de pierdut. Ajutat de un prieten am demontat pur si simplu din nou mufele, furtunul si suruburile la EGR (mai greu cu surubul de langa corpul filtrului, cel de jos, pe care cheia E10 nu a putut intra complet), am verificat garnitura, cam turtita pe-alocuri mi s-a parut dar alta nu aveam (poate aia veche era mai potrivita in conditiile date) si am montat totul la loc.
Eu am demontat si bateria de pe masina, am dat intr-o parte si vasul de expansiune dupa ce i-am scos furtunasul dinspre throttle pt. a-mi creea spatu de lucru, sa nu mai zic de indoirea in jos a tablitei de contacte masa (am facut-o chiar de doua ori, cum am mai spus si nu se rupe nimic, chiar am indreptat-o la loc).
Marturisesc cu aceasta ocazie faptul ca in privinta EGR-ului, teama cea mai mare (a mea si probabil si a altora) e ca mai trebuie sa dai si antigelul afara, urmat de operatiunea de aerisire a instalatiei de racire a motorului si te gandesti ca e o operatiune complexa. Ei bine uitati cu totii de asta, e floare la ureche, pui apa in vas, intra cat intra, strangi busonul, dai cheie, mai scade, mai completezi, pornesti caldura, mai scade, completezi si asta e, nu risti nimic.
Ce sa va zic de comportamentul dupa...Toti spun ca masina demareaza si accelereaza mai bine, asta simt si eu dar nu pot sa simt aceasta bucurie, atata vreme cat masina scoate abur pe teava de esapament iar acum, dupa cativa km parcursi mi s-a aprins martorul cu masinuta. La cata apa a intrat pe gaura de gaze din chiulasa (sau bloc?) zic si eu ca era de asteptat. Nu disper, se mai usuca si gata. Dar in caz ca garnitura EGR nu etanseaza si da in continuare antigel intre cele doua gauri din motor trebuie s-o iau de la capat ca stric vreo sonda. Mai e ceva si termin su istorioara asta pentru unii plictisitoare, pentru altii interesanta: la pornire, dupa demontarea bateriei, am urmat metoda cunoscuta, cu contactul pus pana invata throttle pozitia, apoi contact motor, bla, bla, bla. Cu atata apa pe evacuare, ce-o fi invatat el saracu ECU? Oricum, acum am borna luata si fac iar miscarea, doar, doar mi-o disparea martorul cu motorul din bord.
Va salut pe toti si daca nu faceti ca mine o sa va fie bine! Laughing (rad eu dar nu e rasul meu!)
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Foarte corect ce ai patit tu... eu am scapat ceva mai ieftin. De exemplu, uitasem sa leg borna la masa, si nu mai pornea masina.
Dar daca garnitura nu-ti etanseaza ca lumea iti baga ori antigel in benzina, ori gaze in instalatia de racire. Sau la rece una si la cald cealalta - asta conform legilor lui Murphy, ca afara n-o fi prost sa curga ca sa se vada.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Ca sa dormi linistit schimba cu una noua. Oricum ai ceva experienta. La mine parca nu a fost asa complicat ajutat de elevator sa vina masina acolo unde vrea pipota. Nu s-a dat nici filtrul jos. Trebuie sa ai chei potrivite si bune
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Chiar acum il dau iar jos ca las un miros in urma mea de stai la 50 m distanta sa nu te usture nasul si ochiii. In plus relantiul e prost, fluctueaza iar pe la 500 de rotatii/min cumva se ingatuie si flambeaza beculetul la ulei. Altminteri, trage, ia suta mai repede ca inainte. Mi-a disparut martorul cu motorul dupa resetare cu scoaterea bornei, in schimb, la pornire, cel cu masinuta sta aprins pana ii dau contact demaror si abia dupa pornire se stinge. Inainte palpaia si se stingea pana la pornire. Maine, alta distractie...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR