- bardan.7716
- *
- 2 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Agila 2001
- Bucuresti
bardan.7716
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
am avut si eu o problema cu pompa de benzina vreau so spun poate e de folos pentru cineva cind bagam cheia in contact se auzea un zumzait de pompa cam tare (este un indiciu ca pompa e pe duca) am lasato seara in curte si dimineata na mai pornit am bagat cheia in contact si nu sa mai auzit nimic mi-am dat seama ca e pompa am sunat la citeva magazine de piese se vindea tot ansamblu cind am auzit cit costa mi sa ridicat paru in cap preturi incepind de la 1100 ron .Am sunat un mecanic si mia spus ca se poate adapta de la alta masina am cumparat o pompa de benzina de logan si sa potrivit perfect ma costat manopera+pompa 300ron acum cind bag cheia in contact se aude un zumzet discret abia daca il poti auzi
- claudiuflorin
- **
- 205 mesaje
- din 12 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 205
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2006
- Mesaj Privat
Salutare. Am avut si eu probleme cu pomba de benzina. Asa pe neasteptate m-a lasat in drum. Nasoala chestie. Nu a dat nici un semn de "oboseala". Pur si simplu cand dadeam sa pornesc totul pergea perfect dar parca nu avea aprindere. Initiam am zis ca bujiile dar m-am inselat pana s-a scos furnul care alimenta injectoarele si nu arunca deloc benzina. Inca un semn era ca atunci cand dadeam contact nu se auzea in spate pompa lucrand. Pusa pe tester si probabil s-a vazut ca nu facea presiune. Remediere: inlocuita aceasta piesa din pompa si totul s-a rezolvat. binenteles cu multa munca dat jos rezervorul. PS: aveam 123000km.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- claudiuflorin
- **
- 205 mesaje
- din 12 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 205
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Pompa nu da cod eroare ca nu exista senzor presiune benzina.
Diagnosticarea este in prima faza :
- se scoate capacel de la rampa injectoare si se apasa , daca ai presiune tasneste benzina
- se asculta pompa daca la punere contact zumzaie
Faza doi :
- se verifica daca releul pompei trimite tensiune, sau faci scurt intre cele doua lamele mari si pompa trebuie sa mearga
- verifici daca ECU trimite tensiune inchidere releu, exista in anumite conditii gen IMO, crankshaft, came dau sau nu cod eroare.
Diagnosticarea este in prima faza :
- se scoate capacel de la rampa injectoare si se apasa , daca ai presiune tasneste benzina
- se asculta pompa daca la punere contact zumzaie
Faza doi :
- se verifica daca releul pompei trimite tensiune, sau faci scurt intre cele doua lamele mari si pompa trebuie sa mearga
- verifici daca ECU trimite tensiune inchidere releu, exista in anumite conditii gen IMO, crankshaft, came dau sau nu cod eroare.
- SilQ
- **
- 133 mesaje
- din 05 Mar 2010
- Agila 2001
- Cluj
SilQ
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2010
- Mesaj Privat
Am schimbat si eu pompa de benzina acum 2 zile. Am platit 190 lei pompa si 100 lei manopera. Felicitari in primul rand domnului petrecila pentru posturi.
De acum o luna masina avea momente si nu pornea, nu o lua la automat. Apoi mi-am dat seama ca nu mai aud pompa doar dupa ce loveam in rezervor mergea. LA service mi-au spus ca "periile" din motor nu faceau tot timpul contact asa ca am schimbat pompa.
De acum o luna masina avea momente si nu pornea, nu o lua la automat. Apoi mi-am dat seama ca nu mai aud pompa doar dupa ce loveam in rezervor mergea. LA service mi-au spus ca "periile" din motor nu faceau tot timpul contact asa ca am schimbat pompa.
- cocosai
- **
- 292 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 292
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat
Petrecila a scris: ,,Ansamblul pompa de combustibil nu primeste decat comanda electrica pentru functionare. Adica merge sau nu merge,,.
Marcel 1 a scris: ,,exact sunetul care se aude cand pun contactul si se opreste dupa cateva secunde continua si nu se mai opreste dupa ce pornesc motorul ,si zgomotul nu este chiar discret .oare ce ar putea fi?,,
Explicati-mi si mie va rog de ce dupa cele cateva secunde, de care vorbiti, pompa nu se mai aude desii ea functioneaza in continuare.
Marcel 1 a scris: ,,exact sunetul care se aude cand pun contactul si se opreste dupa cateva secunde continua si nu se mai opreste dupa ce pornesc motorul ,si zgomotul nu este chiar discret .oare ce ar putea fi?,,
Explicati-mi si mie va rog de ce dupa cele cateva secunde, de care vorbiti, pompa nu se mai aude desii ea functioneaza in continuare.
- SilQ
- **
- 133 mesaje
- din 05 Mar 2010
- Agila 2001
- Cluj
SilQ
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2010
- Mesaj Privat
- cocosai
- **
- 292 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 292
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat
Tot Petrecila scrie: ,,Atat pompa cat si rezervorul, se bazeaza pe un element extrem de important si anume regulatorul de presiune, care si el se afla in rezervor, fiind parte integranta a ansamblului pompa. Daca presiunea tinde sa depaseasca 3,8 bar regulatorul va deschide valva in relief a ansamblului, intorcand in rezervor surplusul de benzina. Pompa este condusa de sistemul electronic al motorului prin intermediul unui releu, ca element de executie. Astfel, din momentul punerii contactului, prin intermediul releului, pompa primeste tensiune si isi incepe misiunea,,.
De aici eu inteleg ca pompa merge continu incepand cu punerea contactului.
De aici eu inteleg ca pompa merge continu incepand cu punerea contactului.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Pompa se opreste cand atunci cand in rampa injectoarelor se atinge presiunea prescrisa (parca 3.5 bar).
Probabil ca circuitul de bypass intra in functiune atunci cand se defecteaza regulatorul de presiune.
Intradevar din TIS reiese ca regulatorul de presiune se afla integrat in ansamblul pompa de benzina:
,,Note: Fuel pump, fuel pressure regulator, fine fuel filter and fuel tank sensor are integrated into the
in-tank module and do not require maintenance."
Probabil ca circuitul de bypass intra in functiune atunci cand se defecteaza regulatorul de presiune.
Intradevar din TIS reiese ca regulatorul de presiune se afla integrat in ansamblul pompa de benzina:
,,Note: Fuel pump, fuel pressure regulator, fine fuel filter and fuel tank sensor are integrated into the
in-tank module and do not require maintenance."
- cocosai
- **
- 292 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 292
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Imi este teama sa nu fie o confuzie (cel putin la mine) referitor la acel regulator din pompa.
Daca este unul mecanic (in genul care exista la pompa de ulei, cel cu pistonas sau bila si resort) atunci
nu este cel ce comanda oprirea pompei. Atunci ori mai exista un senzor de presiune ce comanda oprirea
pompei ori poate ECU comanda, informat de consumul mai ridicat de curent prin circuitul ce alimenteaza
pompa (este doar presupunere).
Daca este unul mecanic (in genul care exista la pompa de ulei, cel cu pistonas sau bila si resort) atunci
nu este cel ce comanda oprirea pompei. Atunci ori mai exista un senzor de presiune ce comanda oprirea
pompei ori poate ECU comanda, informat de consumul mai ridicat de curent prin circuitul ce alimenteaza
pompa (este doar presupunere).
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Aveti un pic de rabdare ca revin cu postul si ne lamurim.
Am revenit
Deci, este bine ca se reia discutia. Despre ce este vorba: pompa porneste la punerea contactului si va baga benzina cum s-a aratat. Releul ei este k16. Dar, dupa cum poate ati vazut, acest k16 este dependent de un al doilea releu, k18, care este releu de protectie al ECU. Acest releu de protectie este necesar din cel putin doua motive majore:
- prin k18 se prelungeste alimentarea la k16 si de aici la pompa, care va porni, suplinind lipsa presiunii in sistem (3,8 bar). Dupa un timp prestabilit in soft, daca nu pornim motorul, ECU taie alimentarea lui k18 si implicit a lui k16, oprind pompa. Ele vor reprimi comanda de la ECU in momentul pornirii, cand apar impulsurile de la crankshaft. Din acest moment pompa va merge continuu, daca nu apar alte anomalii.
- la scaderea brusca a presiunii in sistem, ECU taie k18 si k16 precum si injectoarele, evitandu-se un incendiu datorita unei posibile scurgeri de combustibil (accident).
Deci dupa punere contact pompa tace dupa un timp, pana la pornire motor (daca se asteapta prea mult sau nu se doreste inca pornirea). Nu pornesc motorul? Ok, pompa va reporni de fiecare data cand bag cheia si pun contactul. ECU citeste curentul luat de pompa functie de sarcina. Este singura lui interpretare, ca altfel nu are pe unde. La scaderea masiva si brusca de presiune (pierdere la accident) pompa va creste in turatie cu curent absorbit mai mic, deoarece are sarcina brusc micsorata.
Va pun schema releelor pe care toti o stim. Modelele fara AC si proiectoare ceata, nu vor avea k36 si k4 deci soclurile lor vor fi libere (pozitia a doua si a treia randul de jos, de la stanga la dreapta).
Am revenit
Deci, este bine ca se reia discutia. Despre ce este vorba: pompa porneste la punerea contactului si va baga benzina cum s-a aratat. Releul ei este k16. Dar, dupa cum poate ati vazut, acest k16 este dependent de un al doilea releu, k18, care este releu de protectie al ECU. Acest releu de protectie este necesar din cel putin doua motive majore:
- prin k18 se prelungeste alimentarea la k16 si de aici la pompa, care va porni, suplinind lipsa presiunii in sistem (3,8 bar). Dupa un timp prestabilit in soft, daca nu pornim motorul, ECU taie alimentarea lui k18 si implicit a lui k16, oprind pompa. Ele vor reprimi comanda de la ECU in momentul pornirii, cand apar impulsurile de la crankshaft. Din acest moment pompa va merge continuu, daca nu apar alte anomalii.
- la scaderea brusca a presiunii in sistem, ECU taie k18 si k16 precum si injectoarele, evitandu-se un incendiu datorita unei posibile scurgeri de combustibil (accident).
Deci dupa punere contact pompa tace dupa un timp, pana la pornire motor (daca se asteapta prea mult sau nu se doreste inca pornirea). Nu pornesc motorul? Ok, pompa va reporni de fiecare data cand bag cheia si pun contactul. ECU citeste curentul luat de pompa functie de sarcina. Este singura lui interpretare, ca altfel nu are pe unde. La scaderea masiva si brusca de presiune (pierdere la accident) pompa va creste in turatie cu curent absorbit mai mic, deoarece are sarcina brusc micsorata.
Va pun schema releelor pe care toti o stim. Modelele fara AC si proiectoare ceata, nu vor avea k36 si k4 deci soclurile lor vor fi libere (pozitia a doua si a treia randul de jos, de la stanga la dreapta).
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- cocosai
- **
- 292 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 292
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat
Marcel 1 a scris ,,exact sunetul care se aude cand pun contactul si se opreste dupa cateva secunde continua si nu se mai opreste dupa ce pornesc motorul ,si zgomotul nu este chiar discret .oare ce ar putea fi?,,
Ei si aici ce vrea sa zica; ca nu se mai opreste deloc pompa sau se opreste si dupa pornire zgomotul este foarte strident adica nu-l mai poate acoperii motorul? ma gandesc ca releele nu se pot bloca pe ,,inchis,,.
Ei si aici ce vrea sa zica; ca nu se mai opreste deloc pompa sau se opreste si dupa pornire zgomotul este foarte strident adica nu-l mai poate acoperii motorul? ma gandesc ca releele nu se pot bloca pe ,,inchis,,.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Motorasul pompei la el este posibil sa fie pe duca, dupa cum i-a explicat un coleg dupa aceea. ECU taie alimentare relee daca nu pornesti motorul si pompa a bagat presiune, cerand curent de alimentare din ce in ce mai mare, coroborat si cu lipsa impulsurilor de la crank. Daca aici concura un regulator de presiune sau valva defecta, de fapt exista un cumul de factori la ansamblul pompa, in opinia mea. Pentru a determina sursa exacta a zgomotului, si manifestarea pompei, cineva sa puna contactul iar alta persoana sa scoata busonul inainte si sa asculte la "tava de alimentare". Banuiesc ca aici e bine de probat alt ansamblu pompa. Banuiesc si atat.
- cocosai
- **
- 292 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 292
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat