Seinfeld a scris:Hello,
Posesor de z19dt pe Vectra c, doar din experienta personala si nu din auzite, pot sa spun urmatoarele:
- rotile influenteaza considerabil consumul: jentile de aluminiu sunt mult mai grele decat cele de tabla, cu o diferenta de 5-10 kg intre ele ... (le-am cantarit)
-o roata mai grea iti manca din putere si implicit din consum, respectiv 1-3 L in plus/100Km fata de o roata pe 15 de tabla.
-consumul normal la z19dt la relanti este 0.3-0.4-0.5 L cu motorul cald si consumatorii opriti
-luminile aprinse contribuie si ele la consum, i-as intreba pe unii dintre noi de ce merg cu luminile aprinse ziua in oras ...
-folositi ulei de calitate si strict cele doua tipuri recomandate de producator, si nu altceva, respectiv eu folosesc 0W30
-folositi plaja de turatii 2000-2500 in afara si 1900-2300 in oras
-pana in 2000 cu motorul rece pana se misca acul de temperatura
In aceste conditii eu scot 6 - 8L/100 in oras si 4.2 - 5 in afara cu sau fara aer.
Scurte forje si depasiri nu afecteaza deloc consumul acestui motor. Daca aveti alt consum in aceste conditii, duceti-le la doctor.
Salut,
Sunt perfect de acord cu ce ai zis tu. Ce am eu:
- jenti de aluminiu pe 15
- nu ma duc cu faza scurta in oras pe timp de zi. doar cu pozitiile. pt. ca daca ies din oras si ma prinde politia imi iau amenda.
- nu stiu ce ulei mi-au pus cei dela reprezentanta cand am luat masina. dar o sa ma uit si o sa postez.
- nu intotdeauna ac-ul merge. dar acuma vara este 90% din timp. consumul scade intradevar cu motorul cald si fara ac la 0,8-0,9
- incerc sa ma duc la 2000-2500 si sa schimb cat mai rar vitezele (mers uniform in oras)
- la fel si in exterior - pana in 2000.
La mine cons. mediu (oras, exterior) a fost in jur de 7. Ceea ce este ok zic eu.
Ce ar trebui sa verific? Ce mi-ar putea creste consumul? in afara de ulei, jenti (care nu am inca cum sa le schimb), ac (la fel trebuie)?
Merci