- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Eu nu cred ca sunt mari diferente intre uleiurile de la diferiti producatori. E ca la tigari, tot tutun au, fiecare cumpara dupa gusturi si obisnuinta. Dealungul timpului am folosit si eu diverse uleiuri. Intotdeauna motorul merge mai bine cu ulei mai subtire. De fiecare data cand am pus ulei mai gros decat cel recomandat mergea mai greoi pana se incalzea.
Nu se justifica vascozitati mai mari de 40 pentru folosire normala. 50 si 60 sunt prea groase.
Nu se justifica mai subtire de 5 in Romania, poate prin depresiuni pe unde e foarte frig. In rest sunt cateva zile pe an cu temperaturi sub -20 de grade.
Eu am ramas pe GM 5W30 la opeluri. Nu consuma deloc, motoarele merg perfect. 5W30 e vascozitatea standard pentru motoarele din generatiile noi la toti producatorii.
Nu se justifica vascozitati mai mari de 40 pentru folosire normala. 50 si 60 sunt prea groase.
Nu se justifica mai subtire de 5 in Romania, poate prin depresiuni pe unde e foarte frig. In rest sunt cateva zile pe an cu temperaturi sub -20 de grade.
Eu am ramas pe GM 5W30 la opeluri. Nu consuma deloc, motoarele merg perfect. 5W30 e vascozitatea standard pentru motoarele din generatiile noi la toti producatorii.
soryn82
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2012
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
soryn82
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2012
- Mesaj Privat
- providra18
- **
- 336 mesaje
- din 21 Mar 2009
- Calibra 1995 x20xev
- Suceava
providra18
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Suceava
- Masina: Calibra 1995 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2009
- Mesaj Privat
- florin sevastian
- *
- 2 mesaje
- din 11 Dec 2012
- Astra 2000
- Bucuresti
florin sevastian
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2012
- Mesaj Privat
salut la toata lumea dupa sait as vrea daca se poate sa ma ajute si pe mine cineva de curand am cumparat un opel astra g cc model motor: x18xe1 , 1796 cm 120 cp in cartea ei scrie ca de cand a cumparato din 1999 a mers pe uleiul 0W30 dupa ceia din 2003 pana in 2008 0w40 si din 2008 pana in 2012 a mers cu 10W40 nu scrie tipul de ulei folosit castrol mobil etcc sau poate nu stiu io sa ma uit ca e in germana dar as fi recunoscator sami dati un sfat pe ce tip de ulei ar trebuie sa merg cemi recomandati.
- providra18
- **
- 336 mesaje
- din 21 Mar 2009
- Calibra 1995 x20xev
- Suceava
providra18
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Suceava
- Masina: Calibra 1995 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2009
- Mesaj Privat
ca sa poti primi sfaturi, scrie si tu mai corect, ca sa inteleaga toata lumea; sunt persoane care nu cunosc alte limbi decat romana, iar daca nici aia nu e scrisa corect...iti dai seama ca ne bagi pe toti in ceata . cateva exemple as putea sa-ti dau "de pe site"si nu"dupa sait"; "dupa aceea" si nu "dupa ceia"; "sa-mi dati"si nu "sami dati"...la fel si cu semnele de punctuatie.
Fii mai explicit ca sa poti primi un raspuns exact: anul masinii, km pe care ii are masina...cred ca poti merge linistit pe un repsol 10w40, e un ulei foarte bun. Daca ai posibilitate, pe timp de vara merge 5w40 si iarna 10w40. La ora actuala cica cel mai bun ulei ar fi motul, asta se zice ca rupe fashul, bineinteles tot 10w40, dar depinde de bani.
Fii mai explicit ca sa poti primi un raspuns exact: anul masinii, km pe care ii are masina...cred ca poti merge linistit pe un repsol 10w40, e un ulei foarte bun. Daca ai posibilitate, pe timp de vara merge 5w40 si iarna 10w40. La ora actuala cica cel mai bun ulei ar fi motul, asta se zice ca rupe fashul, bineinteles tot 10w40, dar depinde de bani.
- lucipandele
- *
- 22 mesaje
- din 23 Jul 2012
- Corsa 1999
- Neamt
lucipandele
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2012
- Mesaj Privat
DAN NANO- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2013
- Mesaj Privat
VA SATUT .
Am sa rapund si eu privind uleiurile cele mai bune eventual un test comparativ etc .
E clar vad multe confuzii ca si intrebari foarte pertinente . In lume sunt multe marci de ulei care pretind a fi cele mai bune !
Cel mai bine ar fi sa studiati o fisa tehnica asa cum vad ca ati procedat dar atentie sa cunoasteti ce inseamna fiecare parametru si apoi sa stiti daca alegeti un ulei sau altul si unde il veti aplica .
la fisa data de dvs avem : vasc la 40 grade = 105 - cifra pentru utilizarea normala extrem de mare rezultat curgere greoaie , energie consumata , uzura la rece mare etc ; vasc la 100 grade - 17,5 la fel .
VI ( indice de vascozitate ) = 153 - este o cifra mica comparativa cu alte uleiuri ( ex 5w-30 ) care are VI = PESTE 170 ( nota cu cat numarul este mai matre cu atat este mai bun uleiul - este un numar care arata modificarea vascozitatii functie de temperatura - cu cat numarul este mai mare cu atat modificarea vascozitatii este mai mica ) si mai vad cenusa sulfatata = 1,2 - mare pentru motoarele moderne ( acum trebuie sa fie sub 1 ! )
Spune-ti acolo de AMSOIL este sa stiti dupa fisa tehnica un ulei exceptional ! au fise tehnice ( daca nu mint ) foarte performante !
Sunt un membru nou nu am opel am altceva ( vw , ford , renault ) dar cum ma intereseaza uleiurile de motor si altele aferente acestora as dori sa va multumesc ca ati ridicat problema care este si acum actuala !
in acest sens as dori sa vin cu completari le ceea ce ati scris despre uleiuri pentru a ajuta in alegerea lor . Intradevar pentru cei care nu cunosc sau nu au timp sa le studieze este f simplu sa aleaga uleiuri recomandate de constructor dar care nu este neaparat necesar sa fie cele mai bune ( ele doar pot respecta minimul de garantie a constructorului care cere bani pentru asta de la producatorul de ulei !
corect ca este bine sa se aleaga nume consacrate de uleiuri dar si aici trebuie de vazut care sunt originale ( adica de la mama lor ) de ex Mobilul se produce in multe tari ; la fel si castrol etc .
Sunt multe alte uleiuri in afara de cele consacrate ( castrol mobil , texaco etc ) net superioare si dau exemple :
RED LINE ; AMSOIL ; EXTREME OIL ; PETRO - CANADA ETC de care lumea in majoritate nu a auzit si este pacat deoarece sunt mult superioare celor cunoscute .
in general un ulei se alege dupa : uzura motorului
mediul ambiant
modul de conducere
puterea motorului
diferenta dintre un ulei sau altul ( LA GENERAL ) se poate face dupa : nivelul de prformanta ( API - CEL MAI INDICAT sau ACEA )
IN PARTICULAR PENTRU CINE DORESTE MAI MULT UN ULEI SE ALEGE DUPA FISA TEHNICA !
Si aici avem : 1. VI - indice de vascozitate = cel mai important idice - arata modificarea vascozitatii functie de temperatura cu cat acest numar este mai mare cu atat este mai bun uleiul ( ideal un ulei ar trebui sa aiba aceeasi vascozitate si la cald si al rece - inca nu s-a produs !)
2. vascozitate la 40 grade si la 100 grade ( aici va uitati in fisa si comparati de ex doua uleiuri ; uleiul cu cifra mai mica la 40 grade este mai bun si respectiv uleiul cu cifra mai mare la 100 la fel dar atentie nu prea mare !)
3. cenusa sulfatata - cu cat numarul este mai mic cu atat mai bine si pentru mediu si pentru motor ( mai ales pentru cele noi ) cenusa sulfatata arata cat de multi aditivi contine un ulei
Nota : pentru ca uleiul unge si nu aditivii IDEAL er fi ca sa nu avem aditivi in ulei dar in practica nu se poate inca!
ce mai trebuie de urmarit la un ulei : 1 - cine produce uleiul de baza ( un litru de ulei contine 95 % ulei de baza care poate fi mineral , semisintetic sau sintetic ) si max 5 % aditivi care sunt in pricipal : anti uzura , anti oxidare ; anti coroziune ;pentru pastrarea motorului curat ; anti depozitare ; anti cenusa ; modificatori de frictiune ; modificatori de vascozitate etc .
toti acesti aditivi in timpul functionarii motorului se ard si produc cenusa ( sulphated ash vezi fisa ) care este daunatoare in final motorului ca devine abraziv .
Aici acum am sa explic de exemplu diferenta dintre 5w- 30 si 5w-40 care este mai bun si cum ar trebui utilizat un ulei sau altul .
si incepem : temperatura exterioara : - 40 - +40 grd celsius = 0w-30 ( motor bun )
- 35 - +40 grd celsius = 5w-30 ( motor bun )
- 35 - peste +40 grd celsius = 5w-40 ( are mai mult aditiv modificator de vascozitate decat 5w-30 deci v-a avea mai multa cenusa ! deci trebuie inlocuit mai repede ! si fiind si mai vascos consuma si mai multa energie de la motor cu rezultat in cresterea consumului )
- 30 - peste + 40 grd celsius = 10w-40 etc .
deci ca o concluzie daca aveti motor bun la o temperatura de - 25 - + 40 grd ( Romania ) cel mai bun este 5w-30 ; daca consuma un pic ulei mariti cifra de la 30 la 40 ; daca consuma in continuare mariti si cifra de dinaintea simbolului W .
ca o informatie PETRO-CANADA are cel mai bun ulei de baza din lume singurul cu puritate de 99,9 % ca si OIL EXTREME si cum uleiul unge si nu aditivii trageti singuri cocluziile .
sunt de ex uleiuri care se fabrica numai intr-o singura locatie respectiv Canada si SUA se pot gasi in tara cel putin primul .
MOTOR OIL EVALUATOR - FACE COMPARATII INTRE ULEIURI PE BAZA DE FISE TEHNICE LA ULEIURILE ORIGINALE SI DE MARCA
MAI SUNT COMPARATII FACUTE DE RUSI PE YOU TUBE : VEDETI DE EX PETRO- CANADA VS CASTROL ETC .
In privinta aditivilor extra market ( gen dura lube , metabond , etc ) sunt si aici mullte de spus
Voi reveni daca este interes in privinta aditivilor sa vedem daca sunt buni sau nu si daca da de ce sau daca nu iarasi de ce .
Stie cineva vreun test comparativ pentru uleiuri? Am cautat pe net si am gasit doar o reclama mascata groteasca la AMS oil. Desigur unii americani puneau botul si la aia . Din fericire in Europa nu prea se gaseste AMS
Mai nou producatorii de masini imbuteliaza ulei (evident nu e produs de ei) si il vand sub propriile branduri (GM, BMW etc). Pe langa acestia exista desigur marcile consacrate : ELF, Mobil, Valvoline, Castrol, Aral, Total, Motul, Texaco, BP, Esso etc.
Care e mai bun?
Am facut (sau urmarit de aproape) schimburi de ulei si comportament la cinci masini (Opel, VW, BMW, Peugeot, Renault). Am pus ELF, Castrol, Aral si Valvoline in diverse variante 0W, 5W sau 10W. Sincer va spun ca eu nu am vazut nici o diferenta. Cu nici unul nu a consumat mai mult sau mai putin. Cu nici unul nu a fost motorul mai silentios sau mai zgomotos. Una din "datoriile" nestiute ale uleiului e sa tina motorul curat. Nici aici nu am observat nici o diferenta. Toate se innegreau cam la fel de repede, deci curatau la fel de bine.
Concluzia mea empirica e ca uleiurile se comporta la fel in regim normal de utilizare. Din acest motiv as vrea sa vad si un test mai elaborat (ceva mai stiintific).
Daca intreb prieteni sau vanzatori, raspunsul e invariabil acelasi: Castrol. Nimeni nu stie sa explice de ce, in afara de faptul ca e cel mai scump
Am intrebat la service (oameni in care am inceredere) si mi-au spus ca nici ei nu au vazut saua uzit vreo diferenta, insa daca aflu ceva sa le spun si lor . Din ce stiau ei, e mai important locul in care e produs ?!?!. Cam pe toate scrie "Made in EU" (inclusiv Castrol). Pe Aral scrie "Made in Germany". Oricum, nu mi se pare un detaliu relevant.
Pe toate bidoanele de ulei, indiferent de producator, scrie ca ele corespund tuturor normelor impuse de API/ACEA sau de producatori (VW, MB, GM) deci nici aici nu ar fi vreo diferenta.
Deci? Ramane pretul singurul factor concret? Eu altceva nu gasesc....
Stie cineva unde putem gasi informatii mai amanuntite pe subiectul asta?
Multumesc!
P.S.: nu sunt chiar un necunoscator (dar nici petrochimist), deci nu cred in povesti ca: noroi sau aluviuni in motor, "spalarea" motorului, aditivi pentru ulei (Dura Lube) sau alte baliverne, dar nici nu stiu cum difer comportamentul dupa o perioada lunga la anumite presiuni si temperaturi.
De asemenea, afirmatiile de genul " eu folosesc "Castrol" si merge bine nu inseamna ca e cel mai bun.[/quote]
Am sa rapund si eu privind uleiurile cele mai bune eventual un test comparativ etc .
E clar vad multe confuzii ca si intrebari foarte pertinente . In lume sunt multe marci de ulei care pretind a fi cele mai bune !
Cel mai bine ar fi sa studiati o fisa tehnica asa cum vad ca ati procedat dar atentie sa cunoasteti ce inseamna fiecare parametru si apoi sa stiti daca alegeti un ulei sau altul si unde il veti aplica .
la fisa data de dvs avem : vasc la 40 grade = 105 - cifra pentru utilizarea normala extrem de mare rezultat curgere greoaie , energie consumata , uzura la rece mare etc ; vasc la 100 grade - 17,5 la fel .
VI ( indice de vascozitate ) = 153 - este o cifra mica comparativa cu alte uleiuri ( ex 5w-30 ) care are VI = PESTE 170 ( nota cu cat numarul este mai matre cu atat este mai bun uleiul - este un numar care arata modificarea vascozitatii functie de temperatura - cu cat numarul este mai mare cu atat modificarea vascozitatii este mai mica ) si mai vad cenusa sulfatata = 1,2 - mare pentru motoarele moderne ( acum trebuie sa fie sub 1 ! )
Spune-ti acolo de AMSOIL este sa stiti dupa fisa tehnica un ulei exceptional ! au fise tehnice ( daca nu mint ) foarte performante !
Sunt un membru nou nu am opel am altceva ( vw , ford , renault ) dar cum ma intereseaza uleiurile de motor si altele aferente acestora as dori sa va multumesc ca ati ridicat problema care este si acum actuala !
in acest sens as dori sa vin cu completari le ceea ce ati scris despre uleiuri pentru a ajuta in alegerea lor . Intradevar pentru cei care nu cunosc sau nu au timp sa le studieze este f simplu sa aleaga uleiuri recomandate de constructor dar care nu este neaparat necesar sa fie cele mai bune ( ele doar pot respecta minimul de garantie a constructorului care cere bani pentru asta de la producatorul de ulei !
corect ca este bine sa se aleaga nume consacrate de uleiuri dar si aici trebuie de vazut care sunt originale ( adica de la mama lor ) de ex Mobilul se produce in multe tari ; la fel si castrol etc .
Sunt multe alte uleiuri in afara de cele consacrate ( castrol mobil , texaco etc ) net superioare si dau exemple :
RED LINE ; AMSOIL ; EXTREME OIL ; PETRO - CANADA ETC de care lumea in majoritate nu a auzit si este pacat deoarece sunt mult superioare celor cunoscute .
in general un ulei se alege dupa : uzura motorului
mediul ambiant
modul de conducere
puterea motorului
diferenta dintre un ulei sau altul ( LA GENERAL ) se poate face dupa : nivelul de prformanta ( API - CEL MAI INDICAT sau ACEA )
IN PARTICULAR PENTRU CINE DORESTE MAI MULT UN ULEI SE ALEGE DUPA FISA TEHNICA !
Si aici avem : 1. VI - indice de vascozitate = cel mai important idice - arata modificarea vascozitatii functie de temperatura cu cat acest numar este mai mare cu atat este mai bun uleiul ( ideal un ulei ar trebui sa aiba aceeasi vascozitate si la cald si al rece - inca nu s-a produs !)
2. vascozitate la 40 grade si la 100 grade ( aici va uitati in fisa si comparati de ex doua uleiuri ; uleiul cu cifra mai mica la 40 grade este mai bun si respectiv uleiul cu cifra mai mare la 100 la fel dar atentie nu prea mare !)
3. cenusa sulfatata - cu cat numarul este mai mic cu atat mai bine si pentru mediu si pentru motor ( mai ales pentru cele noi ) cenusa sulfatata arata cat de multi aditivi contine un ulei
Nota : pentru ca uleiul unge si nu aditivii IDEAL er fi ca sa nu avem aditivi in ulei dar in practica nu se poate inca!
ce mai trebuie de urmarit la un ulei : 1 - cine produce uleiul de baza ( un litru de ulei contine 95 % ulei de baza care poate fi mineral , semisintetic sau sintetic ) si max 5 % aditivi care sunt in pricipal : anti uzura , anti oxidare ; anti coroziune ;pentru pastrarea motorului curat ; anti depozitare ; anti cenusa ; modificatori de frictiune ; modificatori de vascozitate etc .
toti acesti aditivi in timpul functionarii motorului se ard si produc cenusa ( sulphated ash vezi fisa ) care este daunatoare in final motorului ca devine abraziv .
Aici acum am sa explic de exemplu diferenta dintre 5w- 30 si 5w-40 care este mai bun si cum ar trebui utilizat un ulei sau altul .
si incepem : temperatura exterioara : - 40 - +40 grd celsius = 0w-30 ( motor bun )
- 35 - +40 grd celsius = 5w-30 ( motor bun )
- 35 - peste +40 grd celsius = 5w-40 ( are mai mult aditiv modificator de vascozitate decat 5w-30 deci v-a avea mai multa cenusa ! deci trebuie inlocuit mai repede ! si fiind si mai vascos consuma si mai multa energie de la motor cu rezultat in cresterea consumului )
- 30 - peste + 40 grd celsius = 10w-40 etc .
deci ca o concluzie daca aveti motor bun la o temperatura de - 25 - + 40 grd ( Romania ) cel mai bun este 5w-30 ; daca consuma un pic ulei mariti cifra de la 30 la 40 ; daca consuma in continuare mariti si cifra de dinaintea simbolului W .
ca o informatie PETRO-CANADA are cel mai bun ulei de baza din lume singurul cu puritate de 99,9 % ca si OIL EXTREME si cum uleiul unge si nu aditivii trageti singuri cocluziile .
sunt de ex uleiuri care se fabrica numai intr-o singura locatie respectiv Canada si SUA se pot gasi in tara cel putin primul .
MOTOR OIL EVALUATOR - FACE COMPARATII INTRE ULEIURI PE BAZA DE FISE TEHNICE LA ULEIURILE ORIGINALE SI DE MARCA
MAI SUNT COMPARATII FACUTE DE RUSI PE YOU TUBE : VEDETI DE EX PETRO- CANADA VS CASTROL ETC .
In privinta aditivilor extra market ( gen dura lube , metabond , etc ) sunt si aici mullte de spus
Voi reveni daca este interes in privinta aditivilor sa vedem daca sunt buni sau nu si daca da de ce sau daca nu iarasi de ce .
Stie cineva vreun test comparativ pentru uleiuri? Am cautat pe net si am gasit doar o reclama mascata groteasca la AMS oil. Desigur unii americani puneau botul si la aia . Din fericire in Europa nu prea se gaseste AMS
Mai nou producatorii de masini imbuteliaza ulei (evident nu e produs de ei) si il vand sub propriile branduri (GM, BMW etc). Pe langa acestia exista desigur marcile consacrate : ELF, Mobil, Valvoline, Castrol, Aral, Total, Motul, Texaco, BP, Esso etc.
Care e mai bun?
Am facut (sau urmarit de aproape) schimburi de ulei si comportament la cinci masini (Opel, VW, BMW, Peugeot, Renault). Am pus ELF, Castrol, Aral si Valvoline in diverse variante 0W, 5W sau 10W. Sincer va spun ca eu nu am vazut nici o diferenta. Cu nici unul nu a consumat mai mult sau mai putin. Cu nici unul nu a fost motorul mai silentios sau mai zgomotos. Una din "datoriile" nestiute ale uleiului e sa tina motorul curat. Nici aici nu am observat nici o diferenta. Toate se innegreau cam la fel de repede, deci curatau la fel de bine.
Concluzia mea empirica e ca uleiurile se comporta la fel in regim normal de utilizare. Din acest motiv as vrea sa vad si un test mai elaborat (ceva mai stiintific).
Daca intreb prieteni sau vanzatori, raspunsul e invariabil acelasi: Castrol. Nimeni nu stie sa explice de ce, in afara de faptul ca e cel mai scump
Am intrebat la service (oameni in care am inceredere) si mi-au spus ca nici ei nu au vazut saua uzit vreo diferenta, insa daca aflu ceva sa le spun si lor . Din ce stiau ei, e mai important locul in care e produs ?!?!. Cam pe toate scrie "Made in EU" (inclusiv Castrol). Pe Aral scrie "Made in Germany". Oricum, nu mi se pare un detaliu relevant.
Pe toate bidoanele de ulei, indiferent de producator, scrie ca ele corespund tuturor normelor impuse de API/ACEA sau de producatori (VW, MB, GM) deci nici aici nu ar fi vreo diferenta.
Deci? Ramane pretul singurul factor concret? Eu altceva nu gasesc....
Stie cineva unde putem gasi informatii mai amanuntite pe subiectul asta?
Multumesc!
P.S.: nu sunt chiar un necunoscator (dar nici petrochimist), deci nu cred in povesti ca: noroi sau aluviuni in motor, "spalarea" motorului, aditivi pentru ulei (Dura Lube) sau alte baliverne, dar nici nu stiu cum difer comportamentul dupa o perioada lunga la anumite presiuni si temperaturi.
De asemenea, afirmatiile de genul " eu folosesc "Castrol" si merge bine nu inseamna ca e cel mai bun.[/quote]
mitosu- Suspendat
- 787 mesaje
- din 08 Jun 2012
- Astra 2012 a16xer
- Bucuresti
mitosu- Mesaje scrise: 787
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 a16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2012
- Mesaj Privat
eu am luat masina de la 0km , evident cu gm dexos 2 5w30 in motor, nu-mi a placut cum s-a comportat si am trecut la mobil 1 0w40 new life .
cu primul schimb de mobil 1 am facut doar 9000 km pentu ca ma prins revizia de un an cu cel de al 2lea am doar 2000 km facuti si sunt multumit de comportamentul si consumul motorului. vara trecuta am prins temperaturi mari cu gm in motor, atunci am observat ca motorul nu functioneaza cum trebuie.
deobicei sunt atent la felul cum functioneaza motorul.
uleiuri sunt destule si bune si mai putin bune, important e faptul cat timp/km se tine un ulei in motor, pentru ca unii iau un ulei 10w40 si-l tin 12 000km si au pretentii , la fel si in cazul uleiurilor mediocre care se gasesc pe piata .
pentru cei care aveti probleme cu consumul de ulei incercati sa folositi cateva marci de uleiuri cu vascozitatea 5w40 si cu care aveti consumul mai mic de ulei pe acela sa-l folositi pe un interval nu mai mare de 10 000 km.
cu primul schimb de mobil 1 am facut doar 9000 km pentu ca ma prins revizia de un an cu cel de al 2lea am doar 2000 km facuti si sunt multumit de comportamentul si consumul motorului. vara trecuta am prins temperaturi mari cu gm in motor, atunci am observat ca motorul nu functioneaza cum trebuie.
deobicei sunt atent la felul cum functioneaza motorul.
uleiuri sunt destule si bune si mai putin bune, important e faptul cat timp/km se tine un ulei in motor, pentru ca unii iau un ulei 10w40 si-l tin 12 000km si au pretentii , la fel si in cazul uleiurilor mediocre care se gasesc pe piata .
pentru cei care aveti probleme cu consumul de ulei incercati sa folositi cateva marci de uleiuri cu vascozitatea 5w40 si cu care aveti consumul mai mic de ulei pe acela sa-l folositi pe un interval nu mai mare de 10 000 km.
DAN NANO- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2013
- Mesaj Privat
e bun si uleiul 0w-40 dar e mai bun dexos 2 5w-30 deoarece este si energy conserving adica face economii la consum
daca cu 5w-30 ati avut probleme la temperaturi mari e bine ca ati pus 0w-40 ( rezista mai bine la cald ) dar nu este asa fluid ca 5w-30 deci v-a consuma cu 1-2% mai mult !
poti sa tii un ulei de ex 10w-40 peste 10000 km linistit daca este full sintetic si de marca ( nu partial sintetic ) acum conteaza si cum mergi si pe unde ( ma refer mai ales la praf )
observa ca marea majoritate se arunca pe Mobil sau Castrol dar precizez ca sunt si alte uleiuri mult mai bune cu indicarea fabricantului ( nu made in EU )
Nota : se poate rezolva problema cu temperatura la 5w-30 cu un lubrifiant pe baza de wolfram ( bazat pe nanotehnologie ) este un produs unic in lume ce contine sfere din wolfram si cu care se scade f. mult frecarea interna deci si temperatura de functionare !
daca cu 5w-30 ati avut probleme la temperaturi mari e bine ca ati pus 0w-40 ( rezista mai bine la cald ) dar nu este asa fluid ca 5w-30 deci v-a consuma cu 1-2% mai mult !
poti sa tii un ulei de ex 10w-40 peste 10000 km linistit daca este full sintetic si de marca ( nu partial sintetic ) acum conteaza si cum mergi si pe unde ( ma refer mai ales la praf )
observa ca marea majoritate se arunca pe Mobil sau Castrol dar precizez ca sunt si alte uleiuri mult mai bune cu indicarea fabricantului ( nu made in EU )
Nota : se poate rezolva problema cu temperatura la 5w-30 cu un lubrifiant pe baza de wolfram ( bazat pe nanotehnologie ) este un produs unic in lume ce contine sfere din wolfram si cu care se scade f. mult frecarea interna deci si temperatura de functionare !
mitosu- Suspendat
- 787 mesaje
- din 08 Jun 2012
- Astra 2012 a16xer
- Bucuresti
mitosu- Mesaje scrise: 787
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 a16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2012
- Mesaj Privat
as vrea sa incerc un schimb castrol edge fst 5w40 , are norma dexos 2, eu am mai folosit castrol edge 5w40 varianta simpla de care am fost multumit, dar cand vad ca multi sunt impotriva acestui ulei ma descurajeaza si pe mine.
ma gandesc ca uleiurile germane sunt concepute in primul rand pentru masinile germane.
insa la castrol ma descurajeaza tbn-ul de 7,5 si punctul de aprindere 207 , asta inseamna ca in turatii ar exista un consum de ulei si dupa cum se stie bine orice consum de ulei duce la uzura prematura a motorului daca nu se completeaza la timp.
ma gandesc ca uleiurile germane sunt concepute in primul rand pentru masinile germane.
insa la castrol ma descurajeaza tbn-ul de 7,5 si punctul de aprindere 207 , asta inseamna ca in turatii ar exista un consum de ulei si dupa cum se stie bine orice consum de ulei duce la uzura prematura a motorului daca nu se completeaza la timp.
DAN NANO- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2013
- Mesaj Privat
am sa va raspund .
nu exista ulei pentru masini germane sau masini frantuzesti sau englezesti etc
motorul este motor mai toate sunt la fel ( materialele ) intr-o facultate mecanica nimeni nu preda constructia motorului pentru nemti sau francezi sau aiurea .
titlul este cam asa : constructia motoarelor .si aici sunt norme precise etc .
la castrol edge sau aiurea intai trebuie sa vedeti cine il fabrica ce norme are de ex . in cazul dvs ce norma la diesel apoi si cel mai important fisa tehnica .
castrol fst 5w-40 vasc la 100 grade = 13 ,4 (de ex la petro-canada 5w-4=13,7)
vasc la 40 grade = 81 ( petro - canada 5w-40 = 84,1 )
indice de vascozitate 169 ( petro canada =172 )
punct de congelare - 45 ( petro - canada = -45 )
cenusa = 0,8 ( petro canada cenusa = 0,8 )
TBN = 7,5 ( petro canada = 7,7 )
cold -cranking rupere la - 30 grd = 6220 ( rupere la -30 = 5045 )
daca Castrolul este fabricat de cineva specificat anume este bun ( nu made in EU )
Petro - Canada este mai bun conform fisei si anume + ca este fabricat numai in Canada .
100 grade mai vascos ( MAI BUN )
40 grade mai vascos ( aici ar fi mai slab )
TBN 7,7 > 7,5 ( castrol )
VI - indice de vascozitate ( cel mai important indice la un ulei ) 172 > 169
rupere la 30 grade 5045 fata de 6220 ( aici numarul trebuie sa fie mai mic ) (vedeti ce reprezinta cold - cranking ) 6220 = este mare la un ulei IN ZIUA DE AZI SI PENTRU MASINI MODERNE ! ( norma la 5w accepta maxim 6600 ! ) vedeti : Engine Oil Viscosity Classifications - SAE J300
Studiati BIBLIA ULEIURILOR DE MOTOR : CITAT: În mod ideal, uleiul îºi va mentine o vascozitate consistentã într-o gamã foarte largã a temperaturilor. Indexul de vâscozitate al unui ulei este o mãsurã a tendinþei lui de a-ºi schimba vâscozitatea odatã cu schimbarea temperaturii. Cu cât indexul vãscozitãtii (VI) este mai mare, cu atât mai consistentã va fi vâscozitatea la schimbãrile de temperaturã deci cu atat este mai bun uleiul .
Cold Cranking Viscosity (ASTM D 5293)
The Cold Crank Simulator Test determines the apparent viscosity of lubricants at low temperatures and high shear rates. Viscosity of lubricants under these conditions is directly related to low-temperature engine cranking.1 The test was performed at -30ºC (-22ºF). Results are reported in centipoise (cP), with lower values reflecting easier cold starts and reduced battery strain.To meet the API SN and ILSAC GF-5 motor oil
specifications, a motor oil’s cold crank viscosity must not exceed 6,600 cP.
sper ca asa va puteti alege un ulei
nu exista ulei pentru masini germane sau masini frantuzesti sau englezesti etc
motorul este motor mai toate sunt la fel ( materialele ) intr-o facultate mecanica nimeni nu preda constructia motorului pentru nemti sau francezi sau aiurea .
titlul este cam asa : constructia motoarelor .si aici sunt norme precise etc .
la castrol edge sau aiurea intai trebuie sa vedeti cine il fabrica ce norme are de ex . in cazul dvs ce norma la diesel apoi si cel mai important fisa tehnica .
castrol fst 5w-40 vasc la 100 grade = 13 ,4 (de ex la petro-canada 5w-4=13,7)
vasc la 40 grade = 81 ( petro - canada 5w-40 = 84,1 )
indice de vascozitate 169 ( petro canada =172 )
punct de congelare - 45 ( petro - canada = -45 )
cenusa = 0,8 ( petro canada cenusa = 0,8 )
TBN = 7,5 ( petro canada = 7,7 )
cold -cranking rupere la - 30 grd = 6220 ( rupere la -30 = 5045 )
daca Castrolul este fabricat de cineva specificat anume este bun ( nu made in EU )
Petro - Canada este mai bun conform fisei si anume + ca este fabricat numai in Canada .
100 grade mai vascos ( MAI BUN )
40 grade mai vascos ( aici ar fi mai slab )
TBN 7,7 > 7,5 ( castrol )
VI - indice de vascozitate ( cel mai important indice la un ulei ) 172 > 169
rupere la 30 grade 5045 fata de 6220 ( aici numarul trebuie sa fie mai mic ) (vedeti ce reprezinta cold - cranking ) 6220 = este mare la un ulei IN ZIUA DE AZI SI PENTRU MASINI MODERNE ! ( norma la 5w accepta maxim 6600 ! ) vedeti : Engine Oil Viscosity Classifications - SAE J300
Studiati BIBLIA ULEIURILOR DE MOTOR : CITAT: În mod ideal, uleiul îºi va mentine o vascozitate consistentã într-o gamã foarte largã a temperaturilor. Indexul de vâscozitate al unui ulei este o mãsurã a tendinþei lui de a-ºi schimba vâscozitatea odatã cu schimbarea temperaturii. Cu cât indexul vãscozitãtii (VI) este mai mare, cu atât mai consistentã va fi vâscozitatea la schimbãrile de temperaturã deci cu atat este mai bun uleiul .
Cold Cranking Viscosity (ASTM D 5293)
The Cold Crank Simulator Test determines the apparent viscosity of lubricants at low temperatures and high shear rates. Viscosity of lubricants under these conditions is directly related to low-temperature engine cranking.1 The test was performed at -30ºC (-22ºF). Results are reported in centipoise (cP), with lower values reflecting easier cold starts and reduced battery strain.To meet the API SN and ILSAC GF-5 motor oil
specifications, a motor oil’s cold crank viscosity must not exceed 6,600 cP.
sper ca asa va puteti alege un ulei
DAN NANO- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2013
- Mesaj Privat
Am sa va dau si un alt studiu sper sa va ajut
E adevarat se gasesc mai greu uleiurile de mai jos dar totusi se gasesc
Pe net gasiti : A Study of SAE 5W-30
Synthetic Motor Oils Published May 2013 ( au fost alesi 10 producatori de ulei recomandati de API )
Si VEDETI CE ULEIURI SUNT MAI BUNE CUM SE COMPARA SI VA DAU UN EXEMPLU
TESTUL LA UZURA :
Four-Ball Wear Test (ASTM D 4172 Mod.) at 5w-30
According to the ASTM, the Four-Ball Wear Test “can be used to determine the relative wear preventive properties of lubricating fluids in sliding contact under the prescribed test conditions. No attempt has been made to correlate this test with balls in rolling contact. The user of this test method should determine to his
own satisfaction whether results of this test procedure correlate with field performance or other bench test machines.”1
Although not widely used as an engine oil test, the Four-Ball Wear Test provides a means of comparing relative wear-protection properties of lubricating oils. To better differentiate between lubricants, the severity of the test was increased with higher rpm and temperature (the test standard allows for running the test under
modified parameters). The size of the scar as a result of the test indicates the level of wear protection the lubricant provides.
Results
Four-Ball Wear Test results indicate significant differences in relative wear protection between oils. The
top four performers limited wear scars to under 0.40 mm.
Four-Ball Wear Test (ASTM D 4172 Mod.)
1,800 rpm, 150ºC, 40 kg. 1 hour
Performed by independent, third-party lab February 2013.
The smaller the wear scar, the better the performance in the test.
Average Scar Diameter (mm)
AMSOIL Signature Series : 0,35 mm
Lucas Synthetic : 0,38 mm
Valvoline SynPower : 0,385 mm
Royal Purple High Performance 0,385 mm
Pennzoil Ultra : 0,42 mm
Red Line High Performance : 0,53 mm
Quaker State Ultimate Durability : 0, 58 mm
Petro-CanadaSUPREME Synthetic : 0, 6 mm
Castrol Edge with Titanium 1, 58 mm
Mobil 1 : 1, 62 mm
Cold Cranking Viscosity (ASTM D 5293) at 5w-30
The Cold Crank Simulator Test determines the apparent viscosity of lubricants at low temperatures and high shear rates. Viscosity of lubricants under these conditions is directly related to low-temperature enginecranking.1 The test was performed at -30ºC (-22ºF). Results are reported in centipoise (cP), with lower values reflecting easier cold starts and reduced battery strain. To meet the API SN and ILSAC GF-5 motor oil specifications, a motor oil’s cold crank viscosity must not exceed 6,600 cP.
Results
Although synthetic motor oils are known to provide increased low-temperature performance compared
to conventional oils, results suggest performance differences between formulations. AMSOIL Signature
Series Synthetic Motor Oil demonstrated the lowest cold-crank viscosity (3,727 cP).
Cold Crank Viscosity (ASTM D 5293)
cP @ -30ºC (-22ºF)
Performed by independent, third-party lab February 2013.
The lower the value, the better the performance in the test.
Viscosity @ -30ºC (cP)
AMSOIL Signature Series : 3727 ( nota este cel mai bun !)
Lucas Synthetic : 4600
Valvoline SynPower : 4800
Royal Purple High Performance : 6450
Pennzoil Ultra : 3900
Red Line High Performance: 6490
Quaker State Ultimate Durability : 3800
Petro-CanadaSUPREME Synthetic : 4980
Castrol Edge with Titanium : 5556
Mobil 1 Extended Performance : 3950
E adevarat se gasesc mai greu uleiurile de mai jos dar totusi se gasesc
Pe net gasiti : A Study of SAE 5W-30
Synthetic Motor Oils Published May 2013 ( au fost alesi 10 producatori de ulei recomandati de API )
Si VEDETI CE ULEIURI SUNT MAI BUNE CUM SE COMPARA SI VA DAU UN EXEMPLU
TESTUL LA UZURA :
Four-Ball Wear Test (ASTM D 4172 Mod.) at 5w-30
According to the ASTM, the Four-Ball Wear Test “can be used to determine the relative wear preventive properties of lubricating fluids in sliding contact under the prescribed test conditions. No attempt has been made to correlate this test with balls in rolling contact. The user of this test method should determine to his
own satisfaction whether results of this test procedure correlate with field performance or other bench test machines.”1
Although not widely used as an engine oil test, the Four-Ball Wear Test provides a means of comparing relative wear-protection properties of lubricating oils. To better differentiate between lubricants, the severity of the test was increased with higher rpm and temperature (the test standard allows for running the test under
modified parameters). The size of the scar as a result of the test indicates the level of wear protection the lubricant provides.
Results
Four-Ball Wear Test results indicate significant differences in relative wear protection between oils. The
top four performers limited wear scars to under 0.40 mm.
Four-Ball Wear Test (ASTM D 4172 Mod.)
1,800 rpm, 150ºC, 40 kg. 1 hour
Performed by independent, third-party lab February 2013.
The smaller the wear scar, the better the performance in the test.
Average Scar Diameter (mm)
AMSOIL Signature Series : 0,35 mm
Lucas Synthetic : 0,38 mm
Valvoline SynPower : 0,385 mm
Royal Purple High Performance 0,385 mm
Pennzoil Ultra : 0,42 mm
Red Line High Performance : 0,53 mm
Quaker State Ultimate Durability : 0, 58 mm
Petro-CanadaSUPREME Synthetic : 0, 6 mm
Castrol Edge with Titanium 1, 58 mm
Mobil 1 : 1, 62 mm
Cold Cranking Viscosity (ASTM D 5293) at 5w-30
The Cold Crank Simulator Test determines the apparent viscosity of lubricants at low temperatures and high shear rates. Viscosity of lubricants under these conditions is directly related to low-temperature enginecranking.1 The test was performed at -30ºC (-22ºF). Results are reported in centipoise (cP), with lower values reflecting easier cold starts and reduced battery strain. To meet the API SN and ILSAC GF-5 motor oil specifications, a motor oil’s cold crank viscosity must not exceed 6,600 cP.
Results
Although synthetic motor oils are known to provide increased low-temperature performance compared
to conventional oils, results suggest performance differences between formulations. AMSOIL Signature
Series Synthetic Motor Oil demonstrated the lowest cold-crank viscosity (3,727 cP).
Cold Crank Viscosity (ASTM D 5293)
cP @ -30ºC (-22ºF)
Performed by independent, third-party lab February 2013.
The lower the value, the better the performance in the test.
Viscosity @ -30ºC (cP)
AMSOIL Signature Series : 3727 ( nota este cel mai bun !)
Lucas Synthetic : 4600
Valvoline SynPower : 4800
Royal Purple High Performance : 6450
Pennzoil Ultra : 3900
Red Line High Performance: 6490
Quaker State Ultimate Durability : 3800
Petro-CanadaSUPREME Synthetic : 4980
Castrol Edge with Titanium : 5556
Mobil 1 Extended Performance : 3950
PesK
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2008
- Mesaj Privat
DAN NANO- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2013
- Mesaj Privat
salut
daca nu consuma ulei 5w-40 cu indice de vascozitate ( VI ) MINIM 167 API SN/SM
Ca producator : PETRO - CANADA EUROPE 5W-40 SINTETIC API SN
Q8 FORMULA XCEL 5W-40 API SM
MOTUL 8100 x- CESS 5W-40 API SN
MOBIL 1 ESP FORMULA M 5W- 40 SN
QUAKER STATE HORSEPOWER 5W-40 SN
DACA CONSUMA ULEI RECOMAND : ULEI PETRO CANADA DURON E 10W-40 FULL SINTETIC API SN
API SN ESTE CEL MAI RIDICAT STANDARD DE PERFORMANTA LA UN ULEI
TOATE SUNT FOARTE BUNE SI IN GENERAL FABRICATE DE TARI CU CERINTE RIGUROASE DE CALITATE . ( EX SUA , CANADA ,
daca nu consuma ulei 5w-40 cu indice de vascozitate ( VI ) MINIM 167 API SN/SM
Ca producator : PETRO - CANADA EUROPE 5W-40 SINTETIC API SN
Q8 FORMULA XCEL 5W-40 API SM
MOTUL 8100 x- CESS 5W-40 API SN
MOBIL 1 ESP FORMULA M 5W- 40 SN
QUAKER STATE HORSEPOWER 5W-40 SN
DACA CONSUMA ULEI RECOMAND : ULEI PETRO CANADA DURON E 10W-40 FULL SINTETIC API SN
API SN ESTE CEL MAI RIDICAT STANDARD DE PERFORMANTA LA UN ULEI
TOATE SUNT FOARTE BUNE SI IN GENERAL FABRICATE DE TARI CU CERINTE RIGUROASE DE CALITATE . ( EX SUA , CANADA ,
- deleted-79463
- **
- 326 mesaje
- din 31 Oct 2012
deleted-79463
- Mesaje scrise: 326
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
- deleted-79463
- **
- 326 mesaje
- din 31 Oct 2012
deleted-79463
- Mesaje scrise: 326
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat