Domnul dany3l a gasit o rezolvare :
[quote=dany3l]
Salutare.
Am tot citit pe forum despre aceasta bucsa buclucasa ce ne de batai de cap noua corsarilor si fiindca si caseta mea trancaneste de ma innebuneste m-am gandit “sa iau taurul de coarne” si sa-mi repar singur caseta.
Pentru asta iti trebuie ceva indemanare, ceva curaj si bineinteles sculele necesare.
Unelte necesare: o cheie de 22 , un cleste pt sigurante zegher, vaselina, o surubelnita lata sau un cutit, optional cheie franceza pt piulita mare de pe surubul A
Cleste pentru siguranta zegher
Am avut de urmat cativa pasi elementari pe care eu ii voi numerota k sa fie mai usor de retinut. Si anume :
1 –am cautat teflon bara la magazinele de specialitate pt a confectiona acea bucsa.
2 –am gasit un strungar meserias care sa-mi confectioneze bucsa la strung.(eu i-am cerut sa mi confectioneze 2 bucse si veti vedea de ce)
Asa arata bucsele mele de la caseta facute de nenea strungaru meseriasu
Bucsele propriu zise. Dimensiunea bucsei este data tot in aceasta sectiune undeva mai sus deci nu are rost sa ma repet.
3 –m-am apucat de caseta.Mai intai am desfacut surubul A cu o cheie inelara de 22. inauntru se afla un arc care impinge un “dop”ce e folosit pt a nu avea joc intre axul de dirijare si cremaliera, deci atentie sa nu-l pierdeti.Dupa aceea am scos cu un varf de cutit inelul cauciucat ce vine pe axul de dirijare.Dupa ce scoateti inelul de cauciuc, folositi clestele pt sigurante zegher sa scoateti acea siguranta de acolo.
Siguranta zegher
Dupa ce scoateti siguranta trageti de axul de dirijare cu forta si fara frica ca sa-l scoateti de pe cremaliera.teoretic nu ar trebui sa necesite mare efort pt a-l scaote de acolo.Dupa ce ati scos axul de dirijare puteti indeparta cu usurinta si cremaliera din caseta.Dupa aceasta folositi din nou clestele de sigurante zegher sa scateti sigutanta din fata bucsii din caseta.Dupa ce ati scos siguranta folositi o tija mai subtire decat interiorul casetei sa scoateti bucsa.
4 –dupa ce ati scos bucsa introduceti noua bucsa in locul celei vechi si practice urmati aceasi pasi pe care i-ati urmat pt desfacere (puneti siguranta la loc, introduceti cremaliera dup ace ati gresat-o cu vaselina, introduceti axul dirijabil la loc, nu inainte de a pune ceva vaselina acolo intre cremaliera si ax [atentie la ax sa se potriveasca bine in suportul lui], puneti siguranta la rulmentul axului dirijabil si cregsati cu vaselina, puneti dopul cauciucat la loc infeletati inapoi surubul ce tine “dopul” dar aveti grija sa nu-l strangeti mai tare decat era initial , altfel cremaliera va culisa greu. Si “voila!” o caseta de directie reparata.
Caseta dupa ce a fost reansamblata
Inelul de cauciuc de pe axul dirijabil
Acum…stiu ca voi da apa la moara carcotasilor dar eu am folosit o a doua bucsa notata cu AB pe care am introdus-o in caseta dup ace am facut reparatia initiala si am preset-o acolo cu o teava. Deci o bucsa este la locul initial si una este in locul ramas gol intre cremaliera si carcasa exterioara.(veti observa ca este destul loc acolo pt cea de-a doua bucsa numai k nu mai avem loc pentru inca o siguranta dar eu garantez ca acea bucsa nu iese de acolo chiar daca nu are siguranta in cap pt ca ea intra preset si pe cremaliera culiseaza usor). Eu am adaugat-o acolo cu gandul “ daca o bucsa e buna inseamna ca doua e de 2 ori mai bine”.Oricum a doua bucsa las la latitudinea voastra sa decideti daca e bine sa o adaugati sau nu.
Cea de-a doua bucsa inainte de a o introduce intre carcasa casetei si cremaliera
Sry ca nu am facut poze cu caseta desfacuta dar fiind singur nu puteam face poze cu mainile pline de vaselina.
Sper ca acest indrumar sa va fie de folos si sper nu ma criticati prea tare!
Stima!
P.S dak cineva vrea sa faca reparatia si nu are de unde face rost de bucsa il pot ajuta s-o procure contra cost bineinteles, dar pt asta exista prv msg.
[/quote]
incearca sa citesti
https://www.clubopel.com/vie...asc&start=300 sunt 23 de pagini si sau gasit soluti si eu sunt interesat de rezolvare.