Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu cred ca scrie daca ai timp de citit, pe burta cutiei ai o placa de tabla neagra cu vreo 10 suruburi, se da jos ....
Skip ads

  • jazz

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1992 17D
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Pune original Opel_GM, ieftin si bun.

Multumesc,dar ce "indici" ar trebui sa aiba pentru masina mea ( ... W ...)?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ulei cutie GM 19 40 182 nu te doare pe tine capul de indici ...
  • Gabelu88

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos de topic,sper sa ma descurc,nu am verificat deloc uleiul in cutie de cand am masia(vreo 2 ani Neutral) si nush nici de cel care a avut-o inn mea..o zi buna
  • mihaitza_1982

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Multumim pentru topic, foarte folositor.Verificat, completat cu 400ML ulei GM .Fara acest tutorial nu as fi gasit orificiul de verificare.
  • farkas_jozsef

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Surubul de control al nivelului de ulei se afla pe cutia de viteza stanga spate (in spatele planetarei la 2 cm este un cap de surub de 13) sa scoate acest surub care are si un magnet incorporat care strange pilitura de pe pinioane (curatati surubu).
Nivelul uleiului trebuie sa ajunga pana la cantul inferior al gauri de verificare adica daca curge sau se prelinge ulei pe gaura inseamna ca este destul si nu trebuie complectat.
Daca nivelul uleiului nu este suficient atunci se complecteaza cu ulei ATF de transmisie.

Daca aveti o groapa pe care sa trageti masina este destul de usor de lucrat trebuie numai o cheie inelera de 13 cotita
Daca nu aveti groapa atunci e mai greu un pic dar si asa se poate : sa da jos roata stanga fata si te strecori cumva pe langa planetara si desfaci surubul.
Atentie masina cand este pe cric nu sta perfect orizontal. Trebuie lasat cricul mai jos pana masina sta orizontal pt asta folositi bolobocu.
Daca trebuie complectat atunci se complecteaza la surubul de aerisire care se afla pe capacul schimbatorului de viteza. Acesta se afla in spatele acumlatorului (intre acumulator si rezervoru de lichid de frana)
Ca sa ajungi acolo trebuie demontat acumulatorul si suportul de acumulator.

Dupa ce ati facut loc o sa se vada bine capacul de schimbator de viteza, este un capac de aluminiu pe care este o piulita cu un capacel de plastic pe el.

Scoateti surubu (de 17) afara si pe gaurica turnati ulei de transmisie ATF cu pompita sau siringa.
Turnati cate un pic si vedeti jos la gaura de control daca incepe sa curga uleiul (trebuie asteptat un pic pana ajunge uleiul jos,motorul trebuie sa fie caldut ! nu foarte cald ca va ardeti la maini !).
Cand a inceput sa curga uleiul afara pe gaura de control puneti inapoi surubul de jos (surubul de control) strangeti bine, puneti inapoi si surubul de aerisire, si traba e buna !
Daca va miscati bine in 30 de minute este gata tot.
Cand luati jos bateria sa aveti grija sa aveti codul de siguranta de la radio (daca e cea originala)
Geamurile electrice o sa faca fite, adica nu o sa cobaore si o sa urce continu de la o simpla apasare lunga, dar va trebui sa lasati jos de tot si sa il urcati detot si dupa aia is revin la normal.
SPOR LA TREABA
  • farkas_jozsef

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Atentie la uleiul de cutie de viteza in carte srie " ulei opel 19 40 768" dar asa nu o sa gasiti la magazin.
In magazin trebuie sa ceri ulei de cutie de viteza 75/90 (este de culoare galbena)
Parerea mea este ca sa deschideti surubul de verificare si bagati pe gaurica ceva ex. o sarma ca sa dat de ulei si sa vedeti ce culoare are uleiul poate fii galben sau rosu.
Cel rosu este ulei ATF ulei de schimbator automat.
Eu am desfacut surubul la masina mea si eram pregatit deja cu ulei galben 70/90 si defapt in cutia mea manuala iera ulei rosu (pus de neamt) si am cerut sfaturi de la mecanici si au zis ca atunci sa pun la complectare tot ulei rosu. Uleiul de cutie automata este mai subtire un pic ca si cel pt cutie mauala si singura problema in cazul meu o sa fie cand va gasili uleiul o gaurica sa curga pe undeva, o sa curga mai repede din cauza vascozitati mai subtire.
Baza e sa fie ceva intre pinioane sa nu se invarta pe uscat Wink
(ca nici noua nu ne place) Smile)
  • danny_daniel

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2010

  • Mesaj Privat
salutare . am si eu o problema, de o saptamana mi-a schimbat rulmetul de presiune de la corsa 2001 si acum imi da ulei pe la cutie. ce sa fie oare ? ei mi au spus atunci ca au completat si uleiul din cutie. sa fi pus prea mult sau sa fie alta problema. a inceput sa picure cam la 5 zile dupa ce au umblat ei. ms mult.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
farkas_jozsef a scris:Atentie la uleiul de cutie de viteza in carte srie " ulei opel 19 40 768" dar asa nu o sa gasiti la magazin.
In magazin trebuie sa ceri ulei de cutie de viteza 75/90 (este de culoare galbena)
Parerea mea este ca sa deschideti surubul de verificare si bagati pe gaurica ceva ex. o sarma ca sa dat de ulei si sa vedeti ce culoare are uleiul poate fii galben sau rosu.
Cel rosu este ulei ATF ulei de schimbator automat.
Eu am desfacut surubul la masina mea si eram pregatit deja cu ulei galben 70/90 si defapt in cutia mea manuala iera ulei rosu (pus de neamt) si am cerut sfaturi de la mecanici si au zis ca atunci sa pun la complectare tot ulei rosu. Uleiul de cutie automata este mai subtire un pic ca si cel pt cutie mauala si singura problema in cazul meu o sa fie cand va gasili uleiul o gaurica sa curga pe undeva, o sa curga mai repede din cauza vascozitati mai subtire.
Baza e sa fie ceva intre pinioane sa nu se invarta pe uscat Wink
(ca nici noua nu ne place) Smile)


Da-mi voie sa te contrazic vehement legat de uleiul de cutie: ESTE ROSU! si il cumperi de la o reprezentanta OPEL sau magazin de piese straine care poate aduce pe original... Nu se baga altceva ca veti avea probleme...
Eu am incercat cu Mobil special pentru cutii de viteze de genul celei de la Opel si era tot galben si l-am schimbat dupa 2 luni.... era iarna si abia puteam pleca de pe loc dimineata si schimbatul vitezelor era un chin. Am pus apoi original si totul a revenit la normal si totul este OK de atunci. Uleiul rosu nu inseamna ca este de cutie automata ci este cel original. Cel automat este cu alte caracteristici si ala se specifica clar ca se schimba la un anumit numar de km in timp ce la cele manuale scrie doar ca se completeaza daca este necesar... (sfatul meu este sa il schimbati odata la 40000km ca trebuie maxim 2l si nu e asa scump).
  • wlad

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2008

  • Mesaj Privat
referitor la uleiul pt cutia de viteze,toamna trecuta am decis sa duc corsa (cutie easytronic) la opel craiova sa schimb ulei-ul in cutia de viteze ,asta ca sa fiu sigur ca o sa i-mi puna acel ulei recomandat de constructor,dar se pare ca am facut o alegere f proasta;din acel moment, la prima plecarea de pe loc (cind motorul este rece),masina pleaca in trepte,in schimb la coaja de corsa a,motor 1,5d ,cutie 5 trepte,am facut personal schimbul de ulei(mobil 80w90 norma API GL-5 recomandat pt utilitare si utilaje industriale)si pot sa spun ca de atunci simt ca zboara.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@wlad - la cutiile automate si cele easytronic este ulei special si nu aveau cum sa puna decat acel ulei. In alta ordine de idei, la corsa a cutia nu era speciala si la vremea cand a fost fabricata tolerantele nu erau asa de mici datorita posibilitatilor tehnologice de la aceea vreme. Poti eventual sa mergi iar la opel craiova sa ii iei la intrebari de ce face asa ca doar ai si garantie la reparatia (schimbul de ulei) facuta si daca fac pe prostii spune-le ca mergi cu protectia consumatorului si sa ii vezi cum se moaie...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cutia easytronic este o cutie normala cu ulei clasic, de preferat se pune GM 19 40 182 sau altul 75W80 adica subtire. Tampenia suprema la ea este partea de comanda, adica 2 motorase care cedeaza si stai ca prostul in drum cu F in bord, citeste subiectul de la sectiunea Corsa.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
multumesc pentru lamurire dancuciureanu. Stiam ca la cele cu cutii automate e ulei special care se si schimba la nu stiu cati km dar nu eram sigur de cele cu cutii easytronic... Am mai invatat si eu ceva... asa cum am invatat ca la cutia mea doar uleiul original ii place restul se misca de parca as avea vaselina in cutie nu ulei Smile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
mikyboy la cutia ta tot GM 19 40 182, altele iti mananca sufletul iarna.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
stiu dane ca am testat cu Mobil 1 si am revenit la original si de atunci nu am nici o problema chiar daca la prima ora dimineata merge putin mai greu cutia pana isi face bine ungerea ceea ce este normal la temperaturile de 8-9 grade cat au fost zilele acestea la noi in Sibiu
  • astrasport

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor! Am sa readuc la viata putin acest topic. Deoarece imi expira TUV-ul am mers la service pentru o verificare si am ajuns la concluzia ca trebuie sa schimb discurile si placutele de pe spate, putin curatate conductele de frana si in rest mai nimic. Bun , am zis ca daca tot nu am mare lucru de facut , ca ar fi bine sa schimb si uleiul la cutia de viteze, nu ca as avea cine stie ce probleme cu schimbataul vitezelor ci pentru ca am vazut ca pe la semeringul de la planetara din stanga era ceva ulei .M-am gandit ca masina avand acum 163 000 km nu ar fi rau sa al schimb si nu sa al complectez.
Am mers la magazin , am dat talonul am cerut 2 l ulei de cutie de viteze si am primit ulei LIQUI MOLY( spre rusinea mea nu mai stiu de care parca 75W90, sau cam asa ceva , voi posta dupa amiaza mai exact).
La service am dat capacul jos, aveam ulei rosu(cam apos mi s-a parut)si sa zic a curs cam 1,5l. Dupa ce am spalat ci am curatat pe acolo,nu era cine stie ce mizerie,am desfacut bidonul nou de ulei si am vazut ca acesta este de culoare galbena!
Am intrebat de ce este asa si mecanicul a spus ca nu este nici o problema ,este foarte bun!
Schimbul l-am facut ieri,schimbatorul functioneaza perfect ( afara sunt minus7 grade)si de dimineata cand am plecat nu am observat nimic deosebit , poate,sper sa nu aberez,mi se pare un pic mai liniste in masina!
Intrebarea mea este : o sa am vreo problema acum sau pe viitor daca uleiul din cutie era rosu ( tind sa cred ca era original de cand este masina din 2002) si eu am bagat galben?
Imi cer scuze pentru o postare asa de lunga,dar cred ca era corect sa spun de unde am plecat si unde am ajuns!
Multumesc anticipat tuturor care asi fac timp sa citeasaca si eventual pentru cateva raspunsuri!
Numai bine!
  • astrasport

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Am revenit cu poze. Am gresit , uleiul este 75w80.
Acesta este:
Sper ca nu am facut o greseala. Astept pareri pro si contra acestui ulei!
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 437
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Daca vascozitatea corespunde cu cea a producatorului nu vad ce probleme ti-ar putea crea vrei sa fie rosu ca cel original opel baga-i colorant si-l faci rosu dar ungerea nu o face culoarea .ce ai bagat tu in cutie este un ulei f. bun
  • astrasport

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Nu culoarea ma intereseaza pe mine insa unii spun asa...altii asa....ca rosu e bun ca este original ca ala nu e bun ca nu este original si tot asa. Cel putin eu sunt multumit de cum se comporta cutia de ieri pana azi , si am cam facut ceva ture mai ales ca este cam frig acum , minus 8 grade. Sper sa nu fie probleme si pe viitor.
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 437
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
daca ti-a intrat usor in viteza cand este frig este bine ,observ-o si cand vine caldura si se incalzeste uleiul din cutie sa nu-ti faca probleme cea ce nu prea cred , dar daca face figuri da-l jos si pui gm. ca este 50 ron l
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR