Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • Dorin_BC

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1999 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Va salut. Pana la urma am cumparat un aparat, e bun sa il ai la indemana. Nu prea am habar de partea electronica/electrica dar cu ajutorul vostru ( in special stim noi cui) am reusit sa masor cateva valori.
MAF. scos mufa, pus contact PIN 2(B+) si sasiu valoare minima 11V, la mine 12, 20V
PIN4(ECU) si sasiu valori intre 4,8 - 5,2V la mine 4,93V
PIN5 cu aparatul reglat pe 20V DC, cu acceleratia la jumatate am avut 5,1V dar o singura data dupa nu am mai reusit, era doar 0
PIN5 si sasiu cel putin 500 Kom, la mine cu aparatul reglat pe 2000 Ohm am avut 10,2. Acum imi dau seama ca trebuia pus pe o valoare mai mare
Pe MAF am masurat, motorul fiind cald, la fel si debitmetrul, intre PIN1 si PIN3 1.333 Ohm cu aparatul reglat la 2000 Ohm
EGR. la fel, scos mufa, pus contact PIN1 si PIN5 valoare 12V (baterie), la mine a scos cam putin 7,08V
PIN2 si PIN3 valoare 4,5 -5,2V, la mine 4,89V
Partea "Conectam valva, pornim motor si cind este la temperatura de lucru masuram. La ralanti pin 1 si 5 sa fie 0V si daca acceleram creste pina la 5V aprox. Masuram intre pin 4 si sasiu (nu masa pin 1) , la ralanti min. 1.1V si daca acceleram creste pina la 3V" nu o inteleg. Odata ce e pusa mufa pe EGR, cum pot masura, ea fiind in lacasul ei. Poate pun intrebari copilaresti, dar nu ma pricep, deci nu stiu.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...365&start=320 ai acolo in lista nr tel stefan_bc, stiam ca are tester, fa o diagnoza
  • Dorin_BC

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1999 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc, am sa-l contactez
  • Dorin_BC

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1999 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Pe Bacau nici un numar nu este valabil din harta dar ms oricum. Ieri am curatat throtle body, dupa ce l-am montat nu imi mai cade relantiul la rece la 500 RPM, ci acuma urca si ramane la 1800RPM. Am resetat ECU, am lasat contactul 30 de sec, am dat cheie si lasat motorul sa mearga circa 20 de minute fara sa accelerez. Am sa mai rulez cu ea, poate ECU se obisnuieste cu noile valori.
  • Dorin_BC

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1999 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am facut un tester in service unde au aparut erori la sonda lambda, turatie si debit aer.
Dupa ce le-a sters si ia dat ECU-ului valoarea de 900-950 la relantiu, acesta nu cobora, de aici deducand mecanicul ca trebuie schimbat motorasul de relantiu.Acum caut pe cineva cu X10XE sau X12XE sa iau motorasul si sa vad daca asta e vinovatul
  • Dorin_BC

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1999 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Se pare ca nimeni nu mai arunca un ochi aici...in fine. Pentru cei care cauta solutii la problemele lor, astazi am curatat in sfarsit debitmetru de aer, cu alcool izopropilic si solutie pentru contacte (uscata). Dupa montaj si facut o proba de 20 de km masina merge exact la fel, cu momente cand trage foarte ok. Ramane sa gasesc pe cineva cu X12XE si sa probez debitmetrul de la el.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Domnu Dorin treaba este cam complicata si este destul de greu de dat sfaturi sau pareri. Daca dupa cate s-au postat pe aici, tot nu ai o concluzie, este cam naspa. Mie imi pare rau ca acesti membri ClubOpel ai municipiului Bacau nu te pot ajuta. Eu stand atat de departe nu ma pot implica si inca mai trag speranta unui nucleu de membri pe care sa te poti baza. Cazul Iasi-ului ramane oricum ceva aparte si de departe nu se va ajunge acolo. Dar stau in continuare cu ochii pe bacauani si vad un dezinteres total. Pacat. Trecand la subiect, pana nu faci singur diagnoza si sa inveti o oarecare interpretare si cum functioneaza motoarele conduse de ECM, singur iti va fi greu tare. Daca stateam in oras poate as fi incercat intr-o oarecare masura sa te ajut. Cine ti-a facut diagnoza vad ca sare de la una la alta (cand MAF cand lambda) fara sa specifice ce coduri ai si daca ele dispar si revin. Eu stau tocmai in Sascut si luna asta am concediu. Daca cumva intamplator ai cursa pe la poarta mea, te rog sa te opresti si vedem impreuna. Macar sa vedem niste parametri si sa masuram cu osciloscopul si sonda lambda.

PS Vezi ca exista spray special debitmetre de la CRC. E bun si alcoolul dar spray-ul pare mai sigur. Dupa curatare trebuie vazut exact ce debit iti masoara MAF. Numai cu laptopul ca nu faci nimic altfel. Persoana care zici ca a incercat sa te ajute, banuiesc ca ti-a spus acelasi lucru. Apropo, eu nu m-am prins de cine spui ca te-a ajutat.

LE Da, mea culpa, am relut tot topicul de la inceput si acuma am vazut. Din pacate sau din fericire, Dan face ce poate de la foarte mare distanta. Stim ca este sufletist. Problema ta trebuie rezolvata la Bacau ca pute de specialisti dar sunt prea fudui. Si-au deschis ateliere printre blocuri si te trateaza ca la medic cu programare si preturi cat China. Doar au lucrat unii pe la Opel si sunt rari acuma vezi Doamne!
  • Dorin_BC

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1999 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Merci Petricila pentru interes, crede-ma tot caut solutii, testere peste testere, pareri, sfaturi. Solutia ce-a mai aproapde de adevar, cum am mai zis, prob. sa gasesc pe cineva cu motorul meu, sa schimb piesele si sa vad unde e buba. Astazi am mai fost la niste mecanici "specialisti", unul dintre ei banuid senzorul de pe clapeta, pana si astia mi-au zis ca "degeaba fac testere, ala nu iti zice mai nimic, daca ai furtun spart sau debitmetru ars, calculatorul vede aceeasi eroare". Poate, daca nu te deranjez prea mult, am sa trag o fuga la sascut si masuram ce pricepi...incet incet ma satur de masinuta, frumoasa cum o fi; opelurile sunt bune dar treaba cu senzorii astia te da peste cap.
  • Dorin_BC

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1999 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
PS. Am cumparat spray pt contacte electrice uscat (fara ulei) si am curatat, alternand cand cu alcool cand cu asta.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Important sa ai rezultat OK.
  • Dorin_BC

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1999 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
AM REZOLVAT.....in sfarsit Exclamation
Ieri, gandindu-ma la ce a zis ultimul "specialist", adica la senzorul clapeta,am umblat la el. L-am demontat, intors invers acelor de ceasornic pana face click (conform unui post de pe forum). La mine nu a facut nici un click, in fine; il montez dar fara suruburi si ii spun prietenului meu sa ii dea o cheie asa. Surpriza, masina se tura galopand pe la vreo 3000 RPM. Ce fac, misc senzorul in alta pozitie ( are un mic joc daca nu strangi suruburile) si da alta cheie. Supriza din nou, acum statea la 500 RPM. Dupa mai multe pozitii si chei, motorul acum sta la 900 RPM cu foarte mici fluctuatii pe care le banuiesc din alta parte. Concluzia, dupa ce am curatat corpul clapeta, senzorul trebuia montat intr-o anumite pozitie dar nu data de pozitie-catari-locase ci de turatia directa a motorului, adica il pui in asa fel incat sa ai valoarea buna la relanti.
A doua problema pe care o aveam era treaba cu check-ul aprins in bord la turatii mari cu trepte superioare (este un video pe la inceputul postului). Ce ma gandesc, sa scot mufa debitmetru si sa merg asa. Am mai incercat treaba asta dar facand asta, murea motorul, de aici deducand ca debitmetrul este "bun". Am tinut-o ca la dacie din acceleratie si am plecat la drum. Mergand cu ea am observat cum masina tragea cam cu cel putin 25% mai bine si........exact, nu se mai aprindea check-ul in bord. Wink
So, micul meu cosmar s-a incheiat. Caut acum sa cumpar debitmetru si pace. Va salut si multumesc acolo unde este cazul
  • Auras77

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Fratilor, va rog sa imi spuneti ce sa ii mai fac masinii mele. De o luna ma chinuie si sunt diperat. Astra G motor z12xe, an fabricatie 1998. Acum se tureaza singura la renalti, in mers se comporta normal. Cand e rece mororul 1500, pe masura ce se incalzeste cresc si turatiile pana la 3000 si oscileaza parca as fi pe linia de start la formula 1. Am schimbat urmatoarele: senzor vibrochen, debitmetru, motoras pas cu pas, senzor clapeta de acceleratie, reparat ECU. Va rog! Incep sa regret masina asta din ce in ce mai mult
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR