Dorin.Opel- Suspendat
- 89 mesaje
- din 19 Oct 2008
- Alta tara
Dorin.Opel- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
Vezi si aici... https://www.clubopel.com/vie...p?p=362500#362500
Este insa si o mica diferenta intre ce ai tu si ce vei citi pt ca oglinda ta este electrica cu incalzire (din cate am inteles).
1. Nu ai tija de reglaj manual, la tine fiind un buton (un fel de joistick), reglajul facandu-se electric
2. Ai o mufa conector pt incalzirea oglinzii
Incearca sa dai si o cautare pe forum si vei mai gasi informatii in acest sens
Este insa si o mica diferenta intre ce ai tu si ce vei citi pt ca oglinda ta este electrica cu incalzire (din cate am inteles).
1. Nu ai tija de reglaj manual, la tine fiind un buton (un fel de joistick), reglajul facandu-se electric
2. Ai o mufa conector pt incalzirea oglinzii
Incearca sa dai si o cautare pe forum si vei mai gasi informatii in acest sens
Dorin.Opel- Suspendat
- 89 mesaje
- din 19 Oct 2008
- Alta tara
Dorin.Opel- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
Dorin.Opel- Suspendat
- 89 mesaje
- din 19 Oct 2008
- Alta tara
Dorin.Opel- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
ghita_49
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat
- deleted-29701
- **
- 133 mesaje
- din 11 Feb 2009
deleted-29701
- Mesaje scrise: 133
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2009
- Mesaj Privat
- blue ray
- **
- 145 mesaje
- din 30 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Dolj
blue ray
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
- stanciu_cristian22
- *
- 28 mesaje
- din 03 Jan 2009
- Corsa 2001 z10xe
- Prahova
stanciu_cristian22
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salut, as dori daca poate cineva sa-mi spuna cum sa-mi montez o oglinda ext.pentru partea dreapta ,chiar si poze daca are cineva sa-mi arate mi-ar fi de mare ajutor.Oglinda este mecanica si masina este un opel corsa c din 2001 ,deci vreau sa ma ajute cineva daca se poate cum sa o montez in usa ,nu doar geamul propriu zis.Va multumesc cu respect
crazyboy
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2008
- Mesaj Privat
- stanciu_cristian22
- *
- 28 mesaje
- din 03 Jan 2009
- Corsa 2001 z10xe
- Prahova
stanciu_cristian22
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2009
- Mesaj Privat
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
- alexandrudicu
- **
- 303 mesaje
- din 07 Oct 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
alexandrudicu
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2007
- Mesaj Privat
argflk
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira Tourer 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2007
- Mesaj Privat
- pstefan
- **
- 366 mesaje
- din 12 Jul 2007
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
pstefan
- Mesaje scrise: 366
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2007
- Mesaj Privat
- traffic
- **
- 139 mesaje
- din 26 Jul 2007
- Corsa 2008 z12xep
- Dambovita
traffic
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2008 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2007
- Mesaj Privat
daca legi de cablul ce duce la rezistenta lunetei,acel cablu e sigur ,pentru ca vine din RL-ul lunetei .deci are si protectie si temporizare.nu e nevoie de termorezistenta.rezistenta de pe oglinda e facuta sa nu supraincalzeasca sticla.
in nici un caz nu te legi de la butonul din bord.acela e un buton digital care da comanda la calculatorul masinii si el da comanda la RL-u.
bafta !si nu te da batut ,altfel nu mai inveti nimic ...
in nici un caz nu te legi de la butonul din bord.acela e un buton digital care da comanda la calculatorul masinii si el da comanda la RL-u.
bafta !si nu te da batut ,altfel nu mai inveti nimic ...
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Se pot pune usor oglinzi incalzite (in cazul meu)...harnessul ajunge pana in conectorul din masina...cel din portiera nu mai are cablurile spre oglinda.
1) Cine poate face rost ce pini male pt. conector sa-i poata sertiza, scapa usor...
2) Cine nu are asa ceva, va demonta acel conector si din pinul 19 va lua cei +12V pt. incalzire oglinda, iar un minus il ei de unde iti vine mai usor...
Se da pinul 19 female jos, se va da o gaura cu un burghiu de 1 - 1,5 unde a fost acel pin (se da gaura si unde ar fi trebuit sa existe si pinul 19 male) pentru a putea trece firul prin conector din interiorul masinii spre portiera (sau invers).
Diam. firului va fi min. 0.5mm, cu izolatie buna ( ideale sunt cele care se folosesc in automotive)...se mai pot lua de pe instalatiile vechi ale altor masini, spun asta pt. ca au o izolatie exterioara superior celor din comert care le folosesti la agatat rufele.
Cine nu poate face rost de fire bune, se poate folosi si de cele normale, numai sa lucreze cu atentie pt. a nu le distruge izolatia si ulterior sa faca un scurt de toata frumusetea.
Se trece firul din portiera spre masina prin conector si se va face legatura cu pinul 19, cel care a fost scos....neaparat se vor cositori firele intre ele si izolate cu varnis termocontractibil. Firul care vine din releu in pinul 19 are culoarea black-white....negru cu o liniuta alba.
Grija mare cand treceti firul din conectorul mama spre cel tata sau cum va vine mai usor, ca in ambii conectori acel fir sa treaca prin pozitia 19
Un lucru urat la chestia asta, sta in demontatul conectorilor...cei priceputi le vor desface usor, ceilalti trebuie sa aiba un ajutor (cineva care a mai facut asa ceva)
Conectorul din portiera se va scoate afara prin interiorul portierei, pt a putea lucra la el si firul care il aduceti in portiera il mulati pe harnessul deja existent cu coliere de plastic, sau il infasurati cu banda izolatoare (de calitate si aia sa nu sa se desfaca in timp) pt. a nu umbla aiurea pe acolo si cand coborati geamul jos sa-l rupa....mare grija, spatiul este destul de restrans acolo
Chestia asta se poate face si pe corsa D numai ca trebuie sa mai puneti o siguranta in tablou...bineinteles ca si conexiunile difera.
In caz ca se doresc si oglinzi electrice se va proceda la fel ca mai sus numai ca mai aveti de adaugat cateva fire...aici se poate folosi fir de 0,35mm. Motorasele pt. reglare se monteaza usor, ele vin prinse in 3 holsuruburi in carcasa oglinzilor.
Inca o treaba f delicata este adusul firelor din portiera in interiorul oglinzilor, se vor da jos oglinzile pt. a usura munca, se scoate capacul plastic de la tweeter prin tragere ( sunt 3 nituri tip clips din plastic ) si acolo veti avea 3 suruburi torx de dat jos.
Nu exista o "definitie" pt. trecerea firelor prin carcasa oglinzii spre sticla, asa ca ramane la indemanarea fiecaruia.
Asignare pini, switch oglinda
pin1 +12v
pin2 GND
pin3 motor x / dreapta
pin4 motor y / stanga
pin5 fir comun ( plus + / minus - ) motoare x si y / stanga, dreapta
pin7 motor x / stanga
pin8 motor y / dreapta
Conexiune switch - motoare
-pinul 3 sw - pinul 1 motor x / dreapta
-pinul 4 sw - pinul 2 motor y / stanga
-pinul 5 sw - pinul 3 motoare x si y / stanga, dreapta
-pinul 7 sw - pinul 1motor x / stanga
-pinul 8 sw - pinul 2 motor y / dreapta
- din pinul 3 sw, se va trage un fir prin conectorii din portiere/masina, prin pozitia pinului 23 pana la oglinda din dreapta
- din pinul 5 sw, se va trage un fir prin conectorii din portiere/masina, prin pozitia pinului 21 pana la oglinda din dreapta
- din pinul 8 sw, se va trage un fir prin conectorii din portiere/masina, prin pozitia pinului 25 pana la oglinda din dreapta
Daca aveti firele in conectorii din portiere ( pinii 21, 23, 25), va conectacti direct la ele...daca nu, trebuie aduse cele 3 fire ( pinii 3, 5, 8 ) din sw portierei stanga pana in oglinda din portiera dreapta.
Nu exista termo-rezistenta pe corsa si sa nu trageti tensiune direct de pe firul care duce pe luneta spate pt. ca omorati contactul de la releu.
Releul are comanda dubla, unul pt. oglinzi si altul pt. luntea, asa ca nu stresati releul.
Nu recomand pt. cei care nu au mai facut asa ceva...toate firele vor fi bine prinse cu coliere + izoler...
1) Cine poate face rost ce pini male pt. conector sa-i poata sertiza, scapa usor...
2) Cine nu are asa ceva, va demonta acel conector si din pinul 19 va lua cei +12V pt. incalzire oglinda, iar un minus il ei de unde iti vine mai usor...
Se da pinul 19 female jos, se va da o gaura cu un burghiu de 1 - 1,5 unde a fost acel pin (se da gaura si unde ar fi trebuit sa existe si pinul 19 male) pentru a putea trece firul prin conector din interiorul masinii spre portiera (sau invers).
Diam. firului va fi min. 0.5mm, cu izolatie buna ( ideale sunt cele care se folosesc in automotive)...se mai pot lua de pe instalatiile vechi ale altor masini, spun asta pt. ca au o izolatie exterioara superior celor din comert care le folosesti la agatat rufele.
Cine nu poate face rost de fire bune, se poate folosi si de cele normale, numai sa lucreze cu atentie pt. a nu le distruge izolatia si ulterior sa faca un scurt de toata frumusetea.
Se trece firul din portiera spre masina prin conector si se va face legatura cu pinul 19, cel care a fost scos....neaparat se vor cositori firele intre ele si izolate cu varnis termocontractibil. Firul care vine din releu in pinul 19 are culoarea black-white....negru cu o liniuta alba.
Grija mare cand treceti firul din conectorul mama spre cel tata sau cum va vine mai usor, ca in ambii conectori acel fir sa treaca prin pozitia 19
Un lucru urat la chestia asta, sta in demontatul conectorilor...cei priceputi le vor desface usor, ceilalti trebuie sa aiba un ajutor (cineva care a mai facut asa ceva)
Conectorul din portiera se va scoate afara prin interiorul portierei, pt a putea lucra la el si firul care il aduceti in portiera il mulati pe harnessul deja existent cu coliere de plastic, sau il infasurati cu banda izolatoare (de calitate si aia sa nu sa se desfaca in timp) pt. a nu umbla aiurea pe acolo si cand coborati geamul jos sa-l rupa....mare grija, spatiul este destul de restrans acolo
Chestia asta se poate face si pe corsa D numai ca trebuie sa mai puneti o siguranta in tablou...bineinteles ca si conexiunile difera.
In caz ca se doresc si oglinzi electrice se va proceda la fel ca mai sus numai ca mai aveti de adaugat cateva fire...aici se poate folosi fir de 0,35mm. Motorasele pt. reglare se monteaza usor, ele vin prinse in 3 holsuruburi in carcasa oglinzilor.
Inca o treaba f delicata este adusul firelor din portiera in interiorul oglinzilor, se vor da jos oglinzile pt. a usura munca, se scoate capacul plastic de la tweeter prin tragere ( sunt 3 nituri tip clips din plastic ) si acolo veti avea 3 suruburi torx de dat jos.
Nu exista o "definitie" pt. trecerea firelor prin carcasa oglinzii spre sticla, asa ca ramane la indemanarea fiecaruia.
Asignare pini, switch oglinda
pin1 +12v
pin2 GND
pin3 motor x / dreapta
pin4 motor y / stanga
pin5 fir comun ( plus + / minus - ) motoare x si y / stanga, dreapta
pin7 motor x / stanga
pin8 motor y / dreapta
Conexiune switch - motoare
-pinul 3 sw - pinul 1 motor x / dreapta
-pinul 4 sw - pinul 2 motor y / stanga
-pinul 5 sw - pinul 3 motoare x si y / stanga, dreapta
-pinul 7 sw - pinul 1motor x / stanga
-pinul 8 sw - pinul 2 motor y / dreapta
- din pinul 3 sw, se va trage un fir prin conectorii din portiere/masina, prin pozitia pinului 23 pana la oglinda din dreapta
- din pinul 5 sw, se va trage un fir prin conectorii din portiere/masina, prin pozitia pinului 21 pana la oglinda din dreapta
- din pinul 8 sw, se va trage un fir prin conectorii din portiere/masina, prin pozitia pinului 25 pana la oglinda din dreapta
Daca aveti firele in conectorii din portiere ( pinii 21, 23, 25), va conectacti direct la ele...daca nu, trebuie aduse cele 3 fire ( pinii 3, 5, 8 ) din sw portierei stanga pana in oglinda din portiera dreapta.
Nu exista termo-rezistenta pe corsa si sa nu trageti tensiune direct de pe firul care duce pe luneta spate pt. ca omorati contactul de la releu.
Releul are comanda dubla, unul pt. oglinzi si altul pt. luntea, asa ca nu stresati releul.
Nu recomand pt. cei care nu au mai facut asa ceva...toate firele vor fi bine prinse cu coliere + izoler...
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Montare oglinzi incalzite pt. corsa D.
Se monteaza in tabloul de sigurante mini fuse-ul FU43 de 10A, se cumpara oglinzile cu incalzire si se procedeaza la fel ca mai sus cu popularea firelor, numai ca aici se va trage un singur fir ( +12V ) prin pozitia 3 a conectorilor din portiere.
Cele care au oglinzi electrice, sigur au harnessul pana in conectorul female din portiere.
Daca gasiti pe la dezmembrari un conector male sa puteti lua pinul tata pt. a-l pune direct in conector fara sa-l mai gauriti, ar fi mult mai usor, asta e valabil pt. corsele C si D. Cred ca varianta cea mai cheala nu are harnessul pana in portiere, in rest toate au.
Un fir cu - ( minus ) trage-ti din pinul 2 din conectorii ambelor portiere si are culoarea neagra de 2,5mm.
Firul cu +12V in pinul 3 trebuie sa aiba culoarea maro cu o dunga rosie.
Conectorii pentru corsa c
Se monteaza in tabloul de sigurante mini fuse-ul FU43 de 10A, se cumpara oglinzile cu incalzire si se procedeaza la fel ca mai sus cu popularea firelor, numai ca aici se va trage un singur fir ( +12V ) prin pozitia 3 a conectorilor din portiere.
Cele care au oglinzi electrice, sigur au harnessul pana in conectorul female din portiere.
Daca gasiti pe la dezmembrari un conector male sa puteti lua pinul tata pt. a-l pune direct in conector fara sa-l mai gauriti, ar fi mult mai usor, asta e valabil pt. corsele C si D. Cred ca varianta cea mai cheala nu are harnessul pana in portiere, in rest toate au.
Un fir cu - ( minus ) trage-ti din pinul 2 din conectorii ambelor portiere si are culoarea neagra de 2,5mm.
Firul cu +12V in pinul 3 trebuie sa aiba culoarea maro cu o dunga rosie.
Conectorii pentru corsa c
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Switch-ul da comanda BCM-ului, BCM-ul comanda releul pt luneta + oglinzi. La treaba cu decuplatul tensiunii de pe incalzire nu stiu cat de valabila este...mie imi stau tot timpul incalzite, si in cazul in care pe anumite versiuni decupleaza la un moment dat, trebuie sa existe o temporizare pt. incalzire.
Parerea mea subiectiva, este ca ele trebuie sa stea tot timpul incalzite...daca circuli pe timp de ploaie 2 ore si iti decupleaza incalzirea, cine mai vede in oglinzi?
Parerea mea subiectiva, este ca ele trebuie sa stea tot timpul incalzite...daca circuli pe timp de ploaie 2 ore si iti decupleaza incalzirea, cine mai vede in oglinzi?
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
te mai intreb ceva , sper sa nu deranjez , eu vreau doar oglinzile incalzite , leg plusul de la oglinda de pinul 3 si pun acea siguranta ? doar atat ? ca sa pornesc incalzirea apas switch-ul pentru dezaburire? intrebam ce anume declupleaza ,fiindca ma gandeam ca s-ar putea arde rezistenta de la oglinda daca este prea mult timp pornita . multumesc