- nislau
- OP
- 129 mesaje
- din 25 Jul 2009
- Astra 2003 Z17DTL
- Vrancea
nislau
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2009
- Mesaj Privat
Salutare,
Desi nu sunt mecanic m-am apucat sa-mi demontez radiatorul de la batrana mea masinuta, un opel vectra a motor 1.7 Td, isuzu.
problema era ca se incalzea apa ca nebuna, o problema des intalnita la acest tip de masini. SOLUTIA: Radiatorul are multe depuneri, deci trebuie curatat si mai trebuie inlocuit si termostatul.
Asa ca m-am apucat de treaba:
NECESAR: CHEIE DE 10, 6(PT COLIERE ORIGINALE)., SURUBELNITA
Am dat jos bateria (am desfacut plusul mai intai apoi minusul iar cand o montez la loc pun minusul mai intai si apoi plusul pt a evita o situatie neplacuta, poate sari airbagul ).
Am desfacut apoi toate colierele de la aproape toate furtunurile si am inceput sa demontez.
am desfacut ventilatorul
am scos mai intai furtunul de sub vasul de expansiune si am dat jos antigelul(in prealabil am pus un ciolofan pe capacul de la distributie sa nua ajunga pe acolo antigel ca e o problema daca pica pe curea). acest furtun l-am dat in jos pentru a curge antigelul din radiator pana la nivelul furtunului de sub termocupla.
am scos mufa de la termocupla si apoi am desfãcut-o
ATENTIE! ACOPERITI CAT PUTETI ALTERNATORUL PENTRU A NU CURGE PE EL ANTIGEL
am scos apoi toate furtunurile de la radiator atat cel de apa cat si turbo (are unul sus si unul jos)
Am scos ventilatorul cu grija
am desfacut clamele din stanga si dreapa sus a radiatoarelor. le-am impins usor in fata si am scos cauciucurile ce le susineau
am desfacut cele 2 suruburi ce leaga radiatorul turbo(cel mic) (suruburile se gasesc in partea de susde o parte si alta) (cheie de 10)
ridicati usor in sus radiatoarele si usor desfaceti radiatorul turbo aplecandul spre dreapta, nu trageti in sus ca-l rupeti
acum scoateti radiatorul
eu am scurs antigelul, l-am asezat pe spate, am pus 1L otet in radiator (nu sunt de acord cu detratant)
l-am lasat o zi sa se curete depunerile, l-am clatit bine ba chiar l-am dus si am spalat fagurele sub jet la spalatorie
L-am montat apoi urmand pasii invers.
Timp: 3ore
Spor la treaba!
Desi nu sunt mecanic m-am apucat sa-mi demontez radiatorul de la batrana mea masinuta, un opel vectra a motor 1.7 Td, isuzu.
problema era ca se incalzea apa ca nebuna, o problema des intalnita la acest tip de masini. SOLUTIA: Radiatorul are multe depuneri, deci trebuie curatat si mai trebuie inlocuit si termostatul.
Asa ca m-am apucat de treaba:
NECESAR: CHEIE DE 10, 6(PT COLIERE ORIGINALE)., SURUBELNITA
Am dat jos bateria (am desfacut plusul mai intai apoi minusul iar cand o montez la loc pun minusul mai intai si apoi plusul pt a evita o situatie neplacuta, poate sari airbagul ).
Am desfacut apoi toate colierele de la aproape toate furtunurile si am inceput sa demontez.
am desfacut ventilatorul
am scos mai intai furtunul de sub vasul de expansiune si am dat jos antigelul(in prealabil am pus un ciolofan pe capacul de la distributie sa nua ajunga pe acolo antigel ca e o problema daca pica pe curea). acest furtun l-am dat in jos pentru a curge antigelul din radiator pana la nivelul furtunului de sub termocupla.
am scos mufa de la termocupla si apoi am desfãcut-o
ATENTIE! ACOPERITI CAT PUTETI ALTERNATORUL PENTRU A NU CURGE PE EL ANTIGEL
am scos apoi toate furtunurile de la radiator atat cel de apa cat si turbo (are unul sus si unul jos)
Am scos ventilatorul cu grija
am desfacut clamele din stanga si dreapa sus a radiatoarelor. le-am impins usor in fata si am scos cauciucurile ce le susineau
am desfacut cele 2 suruburi ce leaga radiatorul turbo(cel mic) (suruburile se gasesc in partea de susde o parte si alta) (cheie de 10)
ridicati usor in sus radiatoarele si usor desfaceti radiatorul turbo aplecandul spre dreapta, nu trageti in sus ca-l rupeti
acum scoateti radiatorul
eu am scurs antigelul, l-am asezat pe spate, am pus 1L otet in radiator (nu sunt de acord cu detratant)
l-am lasat o zi sa se curete depunerile, l-am clatit bine ba chiar l-am dus si am spalat fagurele sub jet la spalatorie
L-am montat apoi urmand pasii invers.
Timp: 3ore
Spor la treaba!
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
Y17DT e deja celebru prin termoflotul lui pacatos. Din cauza lui trece ulei in antigel. Nu mai intru in detalii. Povestea, solutiile, opiniile se pot gasi AICI.
Vreau sa schimb termoflotul iar apoi sa fac o curatire eficienta si rapida a instalatiei de racire. Ma gandesc sa folosesc un solvent ieftin si la indemana precum... benzina. Cum? Bag benzina in instalatie si pornesc motorul astfel incat pompa de apa (fie, pompa de "benzina" ) sa circule solventul si sa spele toate depunerile de ulei de pe instalatie. Stiu ca unii au incercat solutii 2+2 sau Liqui Moly pentru curatarea sistemelor de racire, dar ma indoiesc ca ele au fost concepute pentru dilutia uleiului. Drept dovada este faptul ca toti cei care au incercat podusele specializate inca mai remarca urme de ulei in vasul de expansiune. Eu zic ca muuuult mai eficienta este benzina.
Intrebare este: ce s-ar putea intampla?
Ii rog pe cei care vor sa ma faca nebun sa se abtina.
Multumesc.
La un moment dat voi ruga un moderator sa lipeasca topicul meu la cel dat mai sus.
Vreau sa schimb termoflotul iar apoi sa fac o curatire eficienta si rapida a instalatiei de racire. Ma gandesc sa folosesc un solvent ieftin si la indemana precum... benzina. Cum? Bag benzina in instalatie si pornesc motorul astfel incat pompa de apa (fie, pompa de "benzina" ) sa circule solventul si sa spele toate depunerile de ulei de pe instalatie. Stiu ca unii au incercat solutii 2+2 sau Liqui Moly pentru curatarea sistemelor de racire, dar ma indoiesc ca ele au fost concepute pentru dilutia uleiului. Drept dovada este faptul ca toti cei care au incercat podusele specializate inca mai remarca urme de ulei in vasul de expansiune. Eu zic ca muuuult mai eficienta este benzina.
Intrebare este: ce s-ar putea intampla?
Ii rog pe cei care vor sa ma faca nebun sa se abtina.
Multumesc.
La un moment dat voi ruga un moderator sa lipeasca topicul meu la cel dat mai sus.
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Intreb eu acum: Cum scoti toata benzina din instalatie?
In ce priveste furtunele "mari si moi", dau dreptate colegului de mai sus. Furtunele pentru benzina sunt furtune oilrezistente, este un cauciuc special. Furtunele pentru altigel nu sun concepute pentru a rezista la produse petroliere si devin....mari si moi.
In rest, iti urez succes desi...chiar si fara sursa, si eu tot de incendiu m-as teme....
In ce priveste furtunele "mari si moi", dau dreptate colegului de mai sus. Furtunele pentru benzina sunt furtune oilrezistente, este un cauciuc special. Furtunele pentru altigel nu sun concepute pentru a rezista la produse petroliere si devin....mari si moi.
In rest, iti urez succes desi...chiar si fara sursa, si eu tot de incendiu m-as teme....
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
http://www.ms-motor-service...mation&cls=02
Vezi SI 0017, metoda este sigura ca aia nu sunt prostii satului.
Am mai folosit un detergent pentru arageze/hote care nu contine soda caustica, probat si este safe:
Folosirea de benzina sau solventi termina cauciucul adica furtune sau garnituri, poate nu pe loc dar in timp cedeaza toate.
Vezi SI 0017, metoda este sigura ca aia nu sunt prostii satului.
Am mai folosit un detergent pentru arageze/hote care nu contine soda caustica, probat si este safe:
Folosirea de benzina sau solventi termina cauciucul adica furtune sau garnituri, poate nu pe loc dar in timp cedeaza toate.
- ririnel
- ****
- 2,078 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,078
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Orice detergent pentru uleiuri sau uleiuri arse se bazeaza pe surfactanti ionici si nonionici, cele pe baza de soda caustica nu se pot folosi in acest caz. Bun, majoritatea produselor mai 'profesionale' nu contin agent de ingrosare (pacaleala ca e mai concentrat), parfumuri si alte vrajeli.
Presiune pe instalatie face in primul rind ca se foloseste apa si ai aer pe instalatie. Faza cu capacul de la vas lasat putin deschis e buna, iese aerul mai usor si nu faci presiune degeaba. Produsele de curatare mai bune fac putina spuma (saponificare), spuma excesiva e iar o pacaleala ca respectivul produs face treaba.
Presiune pe instalatie face in primul rind ca se foloseste apa si ai aer pe instalatie. Faza cu capacul de la vas lasat putin deschis e buna, iese aerul mai usor si nu faci presiune degeaba. Produsele de curatare mai bune fac putina spuma (saponificare), spuma excesiva e iar o pacaleala ca respectivul produs face treaba.
- mertinkeler
- **
- 101 mesaje
- din 11 Jun 2009
- Bucuresti
mertinkeler
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2009
- Mesaj Privat
singura solutie(am incercat o gramada pe un cielo vechi de 14 ani) = CALGON, 100% eficienta, rezultate garantate! dupa 5 ani de la curatare instalatia de racire e curata ca lacrima! la cielo daca puneam apa sau antigel in 5 minute erau pline de rugina si de mizerie, ca si cum nu facusem niciodata schimbul de antigel, ma disperase masina, nu credeam ca exista ceva care sa o curete.
Faci asa:
-pui 300 grame calgon si pornesti motorul,
-il lasi sa functioneze 15-30 min. cel mai bine amesteci apa cu calgon si bagi in masina,
-scoti afara lichidul si limpezesti de cateva ori(tot pui apa, iar pornesti motorul pana se incalzeste, golesti, etc)
-garantat instalatie de racire impecabila
-poti repeta operatia, desi nu cred ca va mai fi nevoie, la al meu am pus de 2 ori sa fiu sigur ca o va curata, nici acum nu sunt convins ca mai era nevoie
Opinii poti sa asculti pana maine, dar daca ma asculti nu ai sa irosesti cativa ani de chinuiala(vezi pers mea)
Faci asa:
-pui 300 grame calgon si pornesti motorul,
-il lasi sa functioneze 15-30 min. cel mai bine amesteci apa cu calgon si bagi in masina,
-scoti afara lichidul si limpezesti de cateva ori(tot pui apa, iar pornesti motorul pana se incalzeste, golesti, etc)
-garantat instalatie de racire impecabila
-poti repeta operatia, desi nu cred ca va mai fi nevoie, la al meu am pus de 2 ori sa fiu sigur ca o va curata, nici acum nu sunt convins ca mai era nevoie
Opinii poti sa asculti pana maine, dar daca ma asculti nu ai sa irosesti cativa ani de chinuiala(vezi pers mea)
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- mertinkeler
- **
- 101 mesaje
- din 11 Jun 2009
- Bucuresti
mertinkeler
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2009
- Mesaj Privat
filcea
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2007
- Mesaj Privat
- danutbenghiu
- **
- 153 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Gorj
danutbenghiu
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
salutare! referitor la calgon pentru spalarea instalatiei de racire, chiar merge? am un astra g y17dt din 2000 si chiar sambata trecuta am spalat vasul de expansiune cu benzina (era negru de ulei) si l-am facut curat ca lacrima. dupa jumatate de ora de mers e murdar iar (nu ca la inceput). racitorul de ulei (termoflotul) l-am anulat in toamna si pana acum merge ok masina. dauneaza cu ceva anularea lui? stiti careva? si as vrea sa mai imi spuneti daca a-ti mai folosit careva calgon pt spalarea instalatiei de racire. cat de elficient este?
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- danutbenghiu
- **
- 153 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Gorj
danutbenghiu
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
Eu nu am avut probleme cu termoflotul pana acum si nu am spalat toata instalatia. In schimb se poate spala doar vasul dupa ce este dat jos cu ceva solvent organic + orez sau nisip. Ca solvent recomand clorura de metilen desi e destul de greu de gasit. Procedura trebuie repetata de cateva ori pentru ca dupa drumuri lungi+ talpa grea vor mai aparea cateva pete de ulei in vas.
- danutbenghiu
- **
- 153 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Gorj
danutbenghiu
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
- nislau
- OP
- 129 mesaje
- din 25 Jul 2009
- Astra 2003 Z17DTL
- Vrancea
nislau
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2009
- Mesaj Privat
otetul e mai mult pentru depuneri de calcar nu de ulei. parerea mea e ca nu cred ca poti baga ceva in instalatia de racire si sa dispara urmele de ulei ce au aparut in urma distrugerii garniturii de chiloasa. ai o masina cat de cat noua si nu cred ca e recomandat sa bagi solventi de curatare in instalatie pentru ca o sa-ti afecteze diferitii senzori care sunt legati de sistemul de racire. cred ca ar trebui sa cauti vreun filtru (nu am idee dar merita sa intrebi pe la magazine) care sa-l montezi pe un furtun din vasul de expansiune si sa opreasca petele de ulei apoi desfaci radiatorul si-l cureti cu fairy apoi il clatesti bine. altceva nu stiu sa mearga
- danutbenghiu
- **
- 153 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Gorj
danutbenghiu
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
- nislau
- OP
- 129 mesaje
- din 25 Jul 2009
- Astra 2003 Z17DTL
- Vrancea
nislau
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2009
- Mesaj Privat