- Cali...nV6
- OP
- 519 mesaje
- din 24 Apr 2004
- Cluj-Napoca
Cali...nV6
- Mesaje scrise: 519
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2004
- Mesaj Privat
De vreo 2 luni am schimbat lichidul de racire. Am cumparat HEPU Albastru. Ma poate lamuri cineva care este diferenta intre cel rosu si cel albastru?
Am tot auzit discutii cum ca antigelul albastru nu este indicat din cauza substantelor care le contine( ataca garniturile..etc). In cateva zile trebuie sa imi vina vasul de expansiune(e rupt un stutz scapa presiune si antigel) si ma gandeam cu ocazia asta sa schimb antigelul cu HEPU rosu.
Am tot auzit discutii cum ca antigelul albastru nu este indicat din cauza substantelor care le contine( ataca garniturile..etc). In cateva zile trebuie sa imi vina vasul de expansiune(e rupt un stutz scapa presiune si antigel) si ma gandeam cu ocazia asta sa schimb antigelul cu HEPU rosu.
- ToX
- ****
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
unu din modele e cu silicati, altul e fara. nu mai stiu care cum ataca garniturile furtunele si pompa de apa. eu stiu cand mi-am schimbat pompa de apa, mecanicii mi-au spus sa pun antigel aral albastru. cert e ca si acum, am tot din ala albastru. rosu n-am vazut decat pe solenza nu stiu la opelurile mai noi cum e, dar mie asta mi s-a recomandat si asta am pus
- octav_bz
- ****
- 1,047 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,047
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- virgil
- **
- 273 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
virgil
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=silicati
vezi ce spune zafirul, ca el a patit-o....
daca tot nu stii ce sa crezi, da un search cu "silicati" si o sa vezi mai multe pareri, unele argumentate.
vezi ce spune zafirul, ca el a patit-o....
daca tot nu stii ce sa crezi, da un search cu "silicati" si o sa vezi mai multe pareri, unele argumentate.
- Cali...nV6
- OP
- 519 mesaje
- din 24 Apr 2004
- Cluj-Napoca
Cali...nV6
- Mesaje scrise: 519
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Cali...nV6
- OP
- 519 mesaje
- din 24 Apr 2004
- Cluj-Napoca
Cali...nV6
- Mesaje scrise: 519
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2004
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Cali...nV6
- OP
- 519 mesaje
- din 24 Apr 2004
- Cluj-Napoca
Cali...nV6
- Mesaje scrise: 519
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2004
- Mesaj Privat
astazi mi-a venit vasul de expansiune, am golit sistemul de vechiul antigel si am pus antigel rosu (G12). Din pacate a mai ramas lchid de racire vechi (in bloc) si s-a combinat cu cel nou ---> a iesit o culoare ...maro.
Poate sa aiba ceva efecte asupra garniturilor, a pompei de apa "combinatia" asta de antigeluri ?
Poate sa aiba ceva efecte asupra garniturilor, a pompei de apa "combinatia" asta de antigeluri ?
- @dyS
- ***
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
- Cali...nV6
- OP
- 519 mesaje
- din 24 Apr 2004
- Cluj-Napoca
Cali...nV6
- Mesaje scrise: 519
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2004
- Mesaj Privat
si eu tocmai ce am schimbat pompa de apa ....
in primavara o sa pun numai apa...clatesc tot de vreo 3 ori si pun din nou antigel rosu.
Mecanicu mi-a spus ca nu trebuie sa clatim motorul...cica s-a scurs tot. Am pornit masina sa aerisesc circuitul si cum era nou vasul, am vazut ca din motor vine antigel albastru si rozul s-a colorat in maro ......@#$#@$.
Am gasit raspunsul :
http://www.wer-weiss-was.de...07/entry1289.html (e in germana)
Ideea e urmatoarea: Toate tipurile de antigel rosu roz etc, fara silicati nu trebuie amestecate cu cele galbene, verzi sau albastre
Daca sunt amestecate culori diferite, se produc reactii chimice rezultand culoarea maro si depuneri care duc la uzarea pompei de apa, ulterior fiind necesar schimbul pompei.
in primavara o sa pun numai apa...clatesc tot de vreo 3 ori si pun din nou antigel rosu.
Mecanicu mi-a spus ca nu trebuie sa clatim motorul...cica s-a scurs tot. Am pornit masina sa aerisesc circuitul si cum era nou vasul, am vazut ca din motor vine antigel albastru si rozul s-a colorat in maro ......@#$#@$.
Am gasit raspunsul :
http://www.wer-weiss-was.de...07/entry1289.html (e in germana)
Ideea e urmatoarea: Toate tipurile de antigel rosu roz etc, fara silicati nu trebuie amestecate cu cele galbene, verzi sau albastre
Daca sunt amestecate culori diferite, se produc reactii chimice rezultand culoarea maro si depuneri care duc la uzarea pompei de apa, ulterior fiind necesar schimbul pompei.
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
frate, ce mecanic o fi asta???
eu am aproape 7 litri in instalatie iar in vas intra vreo 3... restul e evident ca se afla prin motor.....poate daca scuturi bine masina sa se scurga tot....
am mai spus-o am avut d-ala albastru (nu din vina mea) desi trebuia sa fi avut roz... in nov 05 l-am schimbat si am pus de 2 ori la rind cite 6 litri de apa distilata ca sa se curete ala vechi... si la tura a 2-a de apa parca parca mai avea urme usoare de "verzeala"...
ce-mi pare rau este ca am urmarit topicul asta numai ca n-am prea avut vreme sa raspund si poate te-as fi indrumat sa speli bine inainte.....
eu am aproape 7 litri in instalatie iar in vas intra vreo 3... restul e evident ca se afla prin motor.....poate daca scuturi bine masina sa se scurga tot....
am mai spus-o am avut d-ala albastru (nu din vina mea) desi trebuia sa fi avut roz... in nov 05 l-am schimbat si am pus de 2 ori la rind cite 6 litri de apa distilata ca sa se curete ala vechi... si la tura a 2-a de apa parca parca mai avea urme usoare de "verzeala"...
ce-mi pare rau este ca am urmarit topicul asta numai ca n-am prea avut vreme sa raspund si poate te-as fi indrumat sa speli bine inainte.....
- Cali...nV6
- OP
- 519 mesaje
- din 24 Apr 2004
- Cluj-Napoca
Cali...nV6
- Mesaje scrise: 519
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2004
- Mesaj Privat
- G-power
- **
- 178 mesaje
- din 20 Aug 2004
- Bucuresti
G-power
- Mesaje scrise: 178
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2004
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
- virgil
- **
- 273 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
virgil
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
Cali...nV6 a scris:deci pentru motorul meu din 95 e bun si cel albastru ?
Sa nu-l schimb ?
Sa nu-l schimb ?
Cali...nV6 a scris:astazi mi-a venit vasul de expansiune, am golit sistemul de vechiul antigel si am pus antigel rosu (G12). Din pacate a mai ramas lchid de racire vechi (in bloc) si s-a combinat cu cel nou ---> a iesit o culoare ...maro.
Poate sa aiba ceva efecte asupra garniturilor, a pompei de apa "combinatia" asta de antigeluri ?
Poate sa aiba ceva efecte asupra garniturilor, a pompei de apa "combinatia" asta de antigeluri ?
pe bune daca inteleg...
deci, pe de-o parte, te interesezi ce tip de antigel sa pui, toata lumea iti spune sa pui albastru, iar pe de alta parte, tu pui rosu si te intrebi de ce s-a facut maro?????
- edy2172
- **
- 283 mesaje
- din 15 Aug 2004
- Astra 2002 1,7dti
- cugir-alba
edy2172
- Mesaje scrise: 283
- Locatie: cugir-alba
- Masina: Astra 2002 1,7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2004
- Mesaj Privat
si la mine este albastru asa am luat-o..........dupa cum vad cred ca si eu ar trebui sa-l schimb cu rosu............. citat din tis:
Use only anti-freeze 19 40 656 / 90 297 545 (blue) up to MY 2001 and only anti-freeze 19 40 650 / 09 194 431 (red) as of MY 2001 and ensure a concentration of 50% water and 50% anti-freeze. The purpose of anti-freeze is not only to protect the entire cooling system against freezing but also to protect all coolant-affected parts against corrosion and lime deposit. For this reason, anti-freeze must be used even in tropical regions.
Use only anti-freeze 19 40 656 / 90 297 545 (blue) up to MY 2001 and only anti-freeze 19 40 650 / 09 194 431 (red) as of MY 2001 and ensure a concentration of 50% water and 50% anti-freeze. The purpose of anti-freeze is not only to protect the entire cooling system against freezing but also to protect all coolant-affected parts against corrosion and lime deposit. For this reason, anti-freeze must be used even in tropical regions.