ciobulus
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1994 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
Masina este din 94 motor C16NZ, dupa un drum lung s-a ars un releu de aprindere, a fost inlocuit si masina a pornit fara probleme dar daca o lasai la relanti se aprindea beculetu galben de avarie si dupa un timp se oprea motoru. Daca o porneai shi plecai de pe loc sau o turai nu se mai aprindea mergeai si 4 ore cu ea constant fara probleme nu facea figuri tragea normal etc. am zis sa o duc la un mecanic poate rezolva problema sa nu degenereze in altceva, zis si facut la service mi-au zis ca are o erorare 45 amestec prea bogat in benzina si ca este de vina sonda lambda dar se banuia si un inejector asa ca in loc sa cumpar o sonda lambda am zis sa curatam injectoru nici un efect, am pornit masina fara protectia de deasupra injectorului sa vedem cum functioneaza si era bun pulveriza nu picura, dupa care am verificat bujii fishe si baietzii de la service au gasit un furtun de deasupra motorului care duce gaze de ulei inapoi in intake care nu era conectat l-au conectat si au sters eroarea si au zis ok dute shi vedem daca mai apare. am plecat si pe drum spre casa mi-a aparut becu de avarie iarashi dar de data asta din mers (nu se mai intamplase din mers) masina mergea in continuare fara probleme doar ca era aprins becu, am ajuns eu acasa am bagat agrafa sa vad ce cod e (speram sa fie altu) dar era acelasi. am mai mers cu masina putzin si a inceput sa tremure urat de tot la relanti ca si cum s-ar oprii dar nu se oprea m-am dat jos din masina si am pus mana la toba si se simtea ca si cum ar merge 3 cilindrii constant si 1 din cand in cand cu o tuse mica cu un sunet inecat. am citit multe despre codu asta 45 unii zic sonda lambda dar sonda nu incepe sa functioneze pana nu se incalzeste pana si cele incalzite au nevoie de 60 de secunde sa functioneze altii zic avansu (delcoul a fost schimbat recent) altii zic ca e toba infundata sau catalizatoru blocat etc etc . orice idee sau sfat este binevenit multumesc
russu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1994 2000 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2009
- Mesaj Privat
ciobulus
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1994 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
ma gandeam sa scot catalizatorul si sa vad daca face la fel dar in service e cam scump 160 lei doar sa scoata 4 shuruburi, daca are cineva posibilitatea sa ma ajute sa scoatem toba impreuna contra cost evident undeva in bucuresti prin drumul taberei datimi mesaj pe yahoo ciobulus at yahoo punct com sau daca avetzi o mashina cu acelashi motor shi imi imprumutatzi sonda lambda pt 10 min sa testam
- apasaciu
- **
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
Salut ! Patit la fel , aceleasi simptome .. schimbat sonda lamda si s-a rezolvat tot instant . Daca vrei sa verifici fara sa cumperi una , doar scoate-o si vei constata ca este afumata toata ... in loc sa aiba culoarea normala (gri-caramiziu) . Si ai mare grija ce cumperi ... cauta pe original .. nu recomand febi sau ngk .. am luat febi nou si am ajuns in situatia ta ... colistasi se plangeau de ngk ... eu am pus una sh si merge perfect . Succes ! Si pt test s-ar putea sa te pot ajuta .. vezi daca este cu un fir ca nu stiu cum e la motorul tau .. mai am una perfect functionala originala si putem testa .. e de 1.6 alt model dar cred ca sunt la fel . Daca este asa te ajut cu mare placere .
ciobulus
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1994 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
apasaciu, nu poti sa afirmi ca sonda e defecta doar ca are alta culoare, ce, e cameleon ?
Ea e neagra din alte cauze, amestec bogat.
Ca sa o testezi e foarte simplu, o desfaci si o inrosesti cu arzatorul, si vezi ce tensiune iti indica.
Trebuie sa aiba 800-900 mV.
ciobulus,
Vad ca esti din Bucuresti, ca mine, vrei sa iti imprumut sonda mea ?
Sau vii cu ea la mine si o testam.
Ea e neagra din alte cauze, amestec bogat.
Ca sa o testezi e foarte simplu, o desfaci si o inrosesti cu arzatorul, si vezi ce tensiune iti indica.
Trebuie sa aiba 800-900 mV.
ciobulus,
Vad ca esti din Bucuresti, ca mine, vrei sa iti imprumut sonda mea ?
Sau vii cu ea la mine si o testam.
ciobulus
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1994 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
ciobulus
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1994 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
eu cred ca m-am convins ca este sonda lambda de vina, m-am dus acum la mashina sa fac un test si a ieshit cam 80% pozitiv din ce am vazut eu pe internet ca un failsafe la sondele lambda cand se strica trimit semnal pentru full LEAN adik maxim benzina va rog dupa 10 secunde se duc full RICH adik minim benzina va rog dupa care se duc full lean shi ramana acolo. m-am dus la mashina sa testez am pornit mashina fara sonda shi a inceput sa balbaie rau de tot cam 2 minute sa incalzeasca sonda lambda cu gazele dupa care am oprit motoru am conectat repede sonda lambda shi l-am pornit din nou si iata ce s-a intamplat a balbait pentru 20 secunde dupa care shi-a revenit COMPLET statea perfect la relanti nici o fluctuatie in sunetu de evacuare pentru 20 secunde dupa care a inceput iarashi sa balbie shi sa se auda ciudat. Teoria pentru test ar fi: cand pornesthi motoru sonda lambda are nevoie de 60 secunde sa se incalzeasca cu incalzirea proprie asa ca mereu cand porneam motoru nu simtzeam nici o diferentza la relanti pentru ca trecerea de la FULL LEAN la FULL RICH se facea in intervalu ala cand ea nu trimitea nici un semnal la ecu, sonda incalzita (neconectata) cu gazele mashinii conectata la ecu deja la temperatura functionala face tranzitzia de la LEAN la RICH in Real time shi transmite datele la ecu care reactzioneaza shi aduce mashina in parametrii perfectzi pentru 5 secunde cel putzin.
Sunt aproape 100% convins ca este sonda lambda bushita shi voi comanda una de pe ebay curand daca nu gasesc una la dezmembrari. Stitzi pe cineva sa aiba asha ceva de vanzare sau un parc de dezmembrari cu motoare opel de genu nostru ? Cred ca asta e valabil ca test pentru toata lumea care are sonda bushita de tot adik total nefunctionala.
Ultima modificare făcută de ciobulus la Mar 14 Apr, 2009 5:59 pm
Sunt aproape 100% convins ca este sonda lambda bushita shi voi comanda una de pe ebay curand daca nu gasesc una la dezmembrari. Stitzi pe cineva sa aiba asha ceva de vanzare sau un parc de dezmembrari cu motoare opel de genu nostru ? Cred ca asta e valabil ca test pentru toata lumea care are sonda bushita de tot adik total nefunctionala.
Ultima modificare făcută de ciobulus la Mar 14 Apr, 2009 5:59 pm
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
Poti sa rescrii testul pe care l-ai facut ?
Eventual un link de unde te-ai inspirat.
Eu iti dovedesc ca sonda e buna si se comporta la fel cu una noua pe care o cumperi tu.
In orice caz, in vederea testelor urmatoare, in primele 10 minute, sonda lambda nu e bagata in seama, motorul merge in "open loop" si abia pe urma intra ea in actiune cind se considera ca s-a incalzit suficient.
Pentru conformitate :
Full Lean = amestec slab = mult aer si putina benzina.
Full Rich = amestec bogat = putin aer si multa benzina.
Deci invers decit spui tu.
Dacaq vrei sa faci un test, scoate sonda lambda din evacuare si incalzeste-o cu arzatorul.
Eventual un link de unde te-ai inspirat.
Eu iti dovedesc ca sonda e buna si se comporta la fel cu una noua pe care o cumperi tu.
In orice caz, in vederea testelor urmatoare, in primele 10 minute, sonda lambda nu e bagata in seama, motorul merge in "open loop" si abia pe urma intra ea in actiune cind se considera ca s-a incalzit suficient.
Pentru conformitate :
Full Lean = amestec slab = mult aer si putina benzina.
Full Rich = amestec bogat = putin aer si multa benzina.
Deci invers decit spui tu.
Dacaq vrei sa faci un test, scoate sonda lambda din evacuare si incalzeste-o cu arzatorul.
ciobulus
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1994 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
Quote" Teoria pentru test ar fi: cand pornesthi motoru sonda lambda are nevoie de 60 secunde sa se incalzeasca cu incalzirea proprie asa ca mereu cand porneam motoru nu simtzeam nici o diferentza la relanti pentru ca trecerea de la FULL LEAN la FULL RICH se facea in intervalu ala cand ea nu trimitea nici un semnal la ecu, sonda incalzita (neconectata) cu gazele mashinii conectata la ecu deja la temperatura functionala face tranzitzia de la LEAN la RICH in Real time shi transmite datele la ecu care reactzioneaza shi aduce mashina in parametrii perfectzi pentru 5 secunde cel putzin."
testul l-am gandit eu pentru ca nu am arzator shi nici nu am reushit sa o deshurubez deacolo ( imi tre nisthe break cleaner )
O sa il reproduc cand ma mai duc la mashina dar se pare ca odata functionala la temperatura buna ecu ia in considerare sonda deci nu o ignora pt 10 min. Oricum ea nu trimite nici un semnal pana nu e incalzita deci odata ce trimite semnalele ecu actzionaza.
Cand ma refer la FULL lean ma refer la ce citesthe sonda daca sonda citesthe full lean adik prea mult aer o sa ceara benzina shi asta e problema mea ca baga prea multa benzina dar e bine ca face asha ca daca s-ar bloca pe full rich adik daca ar citii prea multa benzina ar face motoru sa mearga cu prea putzina benzina shi s-ar crapa pistoanele sau mai rau
testul l-am gandit eu pentru ca nu am arzator shi nici nu am reushit sa o deshurubez deacolo ( imi tre nisthe break cleaner )
O sa il reproduc cand ma mai duc la mashina dar se pare ca odata functionala la temperatura buna ecu ia in considerare sonda deci nu o ignora pt 10 min. Oricum ea nu trimite nici un semnal pana nu e incalzita deci odata ce trimite semnalele ecu actzionaza.
Cand ma refer la FULL lean ma refer la ce citesthe sonda daca sonda citesthe full lean adik prea mult aer o sa ceara benzina shi asta e problema mea ca baga prea multa benzina dar e bine ca face asha ca daca s-ar bloca pe full rich adik daca ar citii prea multa benzina ar face motoru sa mearga cu prea putzina benzina shi s-ar crapa pistoanele sau mai rau
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
Sonda se desface foarte usor cu o cheie inelara cu cot de 22.
dar conditia importanta este ca motorul sa nu fie rece sau fierbinte.
Caldut sa fie si merge.
Inca ceva :
Daca scoti sonda in mers, ECU o sa considere ca e defecta si intra in "open loop" un regim de lucru cu niste valori din oficiu.
Daca merge asa mai mult de 1 minut, o sa iti afiseze eroare.
Repet invitatia : vino miine la mine si ti-o desfac eu si o testam impreuna si pe a mea la tine si a ta la mine.
dar conditia importanta este ca motorul sa nu fie rece sau fierbinte.
Caldut sa fie si merge.
Inca ceva :
Daca scoti sonda in mers, ECU o sa considere ca e defecta si intra in "open loop" un regim de lucru cu niste valori din oficiu.
Daca merge asa mai mult de 1 minut, o sa iti afiseze eroare.
Repet invitatia : vino miine la mine si ti-o desfac eu si o testam impreuna si pe a mea la tine si a ta la mine.
ciobulus
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1994 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
ciobulus
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1994 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
- apasaciu
- **
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
ciobulus
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1994 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
- apasaciu
- **
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
sincer si eu am schimbat un motor de nevoie si jumatate din restul masinii si inca nu imi trage masina normal .. si totusi nimeni nu imi poate spune ce are nici mecanic nici colistas .. nu ma crezi ..foloseste functia search si o sa vezi ca am dreptate .. eu inclin sa cred ca a patit cum am patit eu .. nu mai merge stergatorul ca a expirat bateria.. nu e asa .. ne spune el cand o rezolva ... in rest numai de bine si sarbatori fericite ! si bafta mosh ! sa ne vedem la liniuta ! ca daca o faci imi dai rushine la cum merge a mea ...
ciobulus
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1994 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat