Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tuning
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
De ce aerul trebuie sa fie rece? Am mai auzit parerea asta pe forum si nu imi pot explica. Dupa mine ar trebui sa fie cat mai cald... Ma poate lamuri cineva?
Skip ads

  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
rece => ocupa mai putin spatiu => intra mai mult oxigen in motor

asta e critic in special la turbo, de aia s-au facut intercoolere-le
  • turbofreak

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2005

  • Mesaj Privat
in momentul exploziei aerul rece se dilata, aducand un plus de putere.
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Aici gasesti totul chiar foarte bine explicat. Mai ales daca stai bine cu engleza :

http://auto.howstuffworks.com/turbo7.htm
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Nu vreau sa fiu Gica Contra, dar nu ma conving deloc argumentele.
M-am tot gandit la probelma asta si cu cunostintele mele (umile, recunosc) de fizica, am gasit doar contraargumente.
Cel mai des ma intreb de ce impresia mea este ca iarna motoarele merg mai rau si consuma putin mai mult (bineinteles, dupa ce s-au incalzit, ca inainte e clar Smile ).

4EST a scris:
rece => ocupa mai putin spatiu => intra mai mult oxigen in motor


=> un amestec mai sarac (=mai mult aer si tot atata benzina) =>scade randamentul motorului.
Cred ca sonda lambda tocmai cu asta se ocupa - are grija ca in motor sa intre exact atata aer cat este nevoie pentru arderea completa a combustibilului. Si temperatura optima pentru ardere nu este de 95-105 grade Celsius?

4EST a scris:
asta e critic in special la turbo, de aia s-au facut intercoolere-le


Nu stiu prea multe despre intercooler, eu am citit doar de prin cartile tatalui meu, de pe vremea studentiei lui, si chiar daca au aparut nu se pomenea nimic de ele. Are si rolul de a raci aerul? Eu stiam doar de ulei.

turbofreak a scris:in momentul exploziei aerul rece se dilata, aducand un plus de putere.


Acelasi lucru se intampla si cu aerul cald...

Mentionez ca nu vreau sa contrazic pe nimeni, cu atat mai putin sa jignesc, pur si simplu sunt curios si vreau sa imi imbogatesc cultura generala. Aceasta teorie a fost enuntata de vreun laborator de testari? Stiti sa aiba vreo acoperire in vreun principiu al mecanicii? Apare pe undeva in teoria motoarelor termice sau este macar sustinuta de specialistii din domeniu? Sau se bazeaza exclusiv pe observatia voastra, a tunerilor sau a mecanicilor de service?
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Cam esti Gica Contra.
Citeste mai linkul pe care l-am postat ... mai sunt si alte articole acolo.

Faza cu motoarele merg nasol iarna ii de pe vremea Daciei lu' tata.
Dacia era cu carburator care vaporizeaza benzina in afara camerei de ardere ... si la rece clar ca ii proasta procedura.

Citeste si principiul NOS-ului ... ii la fel de evident Smile
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Inca nu m-am lamurit de ce aerul mai rece face bine cu toate ca saraceste amestecul, macar m-am lamurit ce e intercooler-ul. Singurul lucru pe care il stiam despre el era total eronat - eu stiam ca raceste uleiul, contribuind astfel la mentinerea in limitele optime a temperaturii motorului. Pot sa spun ca am avut o revelatie, acum ramane sa ma lamuresc cu amestecul.
Repet, nu vreau sa fiu Gica Contra, vreau doar sa inteleg principiul.
Am uitat sa iti dau dreptate in privinta carburatorului. Nu se vorbea de injectie de benzina prin cartile frunzarite de mine.


Ultima modificare făcută de kapix la Vin 19 Aug, 2005 9:32 pm, modificat de 2 ori în total
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Esti binevenit sa postezi orice termeni pe care nu ii intelegi Smile
Eu de exemplu stiu o groaza de termeni in engleza si mai nimic in romaneste Smile
  • Dee
  • *
  • 48 mesaje
  • din 23 Nov 2005
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucharest
  • Dee

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucharest
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2005

  • Mesaj Privat
am montat si eu o toba finala si cam tot ce vine dupa catalizator la Pilot auto. fac treaba buna dar va trebuie programare in principiu...se poate rezolva insa daca e atelierul gol. Am montat o evacuare sport din Seria PRO XS cu ornament foarte misto. Se simte clar diferenta la cum respira motorul nici gand de castigat 5 sau 6 cai. Mai ales la turatii mari isi face treaba minunat. De asemenea zgomotul este incantator (si eu am optat pt versiunea mai cuminte dpdv fonic Very Happy ) Mergeti cu incredere daca va tenteaza. Este o investitie mult mai buna decat tot felul de plastice si prostii din targuri si dezmembrari.
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
pai, s-o stapanesti sanatos.pune niste poze sa vedem si noi...si spune-ne un pret estimativ la toata operatiunea asta. Smile
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Sa va zic ce inteleg eu din principiul intercoolerului,

Exista un debitmetru care are functia de a masura cantitatea de aer intrata in motor, lucru pe care il face si la temperatura mica si la temperatura mare, si o sonda lambda care masoara calitatea gazelor rezultate din ardere. Parerea mea este ca acesti doi senzori trebuie priviti ca un ansamblu, pentru ca ecu foloseste datele rezultate de la ambii senzori. Daca intra aer cald in motor, acesta are un volum semnificativ mai mare, deci cantitativ va intra mai putin oxigen, sonda lambda detecteaza existenta unui amestec prea bogat in carburant din cauza cantitatii mare de carburant nears si evacuat, ecu luand decizia de asaraci amestecul prin reducerea cantitatii de benzina. Daca aerul este rece, in acelasi volum exista mai mult oxigen, si la fel ecu ia decizia maririi cantitatii de carburant pentru a duce amestecul catre un raport optim de ardere.....
parerea mea Smile
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
on topic: Multa vreme am visat sa-mi schimb traseul de evacuare al masinii... pana la urma am facut si eu aceasta operatiune acum trei saptamani tot la Pilot Auto. Razvan, sper un viitor membru al clubului nostru, Smile mi-a facut o lucare de nota zece plus la masina, caruia vreau sa-i multumesc si pe aceasta cale.
A inlocuit tot traseul de evacuare cu exceptia "serpisorilor" cu teava de inox avand diametrul exterior de 63mm am montat doua tobe de esapament plus un racord flexibil.
Impresia pe care o am dupa ce am testat o singura zi masina este ca, la accelerare turatia motorului creste liniar si dupa 3500 rot/min fata de inainte cand o simteam ca se "plafona".
Ca sa-l citez pe cel care a facut facut lucrarea "nu este un traseu zgomotos insa suna bine" exact ceea ce-mi doream.
Florinike si dgxspe & friends au auzit "bestia" Very Happy si va pot da detalii suplimentare.
In limita timpului voi posta si pozele pe care le-am facut sau le voi include in tutorialul pe care planuiesc sa-l fac cand sper termin masina.

off topic: Intercoolerul, caracteristic motoarelor cu turbocompresor, are rolul de a raci aerul "trecut" prin turbina.
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
corect robert ... auzit, vazut si ... placut!
  • pcatalin

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2005

  • Mesaj Privat
zero a scris:Nu am mentionat ca am CHIP?
Mentionez acum Smile

Nu prea imi gasesc insa cauciucuri. 185/55
Am gasit SPORT de 185/60 ... oare merg?
Costa 11 mil 4 bucati.

Azi m-am apucat iar de facut cumparaturi de pe eBay Smile
Huse fata KJP tuning (UK) si o groaza de altele.

Mi-am pus ieri un neon sub bord la sofer ... asa cool ii ... lumina violeta discreta la pedale ... masina ii albastru inchis Smile

salut
mii de scuze de deranj
cumparaturi de pe ebay?
ti le faci tu sau ai pe cineva?
daca ma poti ajuta in problema asta
toti care mi-au zis ca au incercat pe ebay, mi-au zis ca ai toate sansele sa iti iei teapa...
imi poti spune cum se face tranzactia?


Mersi anticipat
Catalin
  • jonny
  • **
  • 483 mesaje
  • din 23 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2005

  • Mesaj Privat
zero nu mai intra pe forum de vreo 3 luni...
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,409
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
[quote="roBERT"]on topic: Multa vreme am visat sa-mi schimb traseul de evacuare al masinii... pana la urma am facut si eu aceasta operatiune acum trei saptamani tot la Pilot Auto.

Vreau si eu sa imi schimb toba finala cu una Borla si un element de decor. Am vazut ca ma costa cam 4 milioane toba iaar elementul de decor 800.000 si manopera restul pina la 5.5 - 6 milioane
Dak mai poti sa imi zici ceva inainte sa ma duc zi-mi.
  • pichu

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2005

  • Mesaj Privat
http://img300.imageshack.us...ofimgp25180jh.jpg

toba supersprint,"racordurile" facute cum trebuie,adusa din germania , 400 euro cu tot cu transport;montatul in ro...pun acest mesaj aici si vin cu o intrebare: ce pot face la o masina cu motor diesel ca sa obtin si un sunet mai placut din tobe?mai zic ca nu vreau sa renunt la catalizator sau alte elemente componente...
am "vazut" cum se aud tobele astea pe un benzinar , si era ceva diferenta...
mersi pt info ;salut
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,409
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Am fost azi la pilot si mi-au montat o toba Borla:
Pot sa zic ca sunetul desi e diesel se simte si imi place cum suna, un pic mai gros si impreuna cu sunetul de la motor se "asambleaza" frumos, inainte parca dadea mai mult in scirtiit.
Parca sesizez si ceva vibratii diferite putin de ce aveam.
Despre partea cu puterea, am mers azi vreo 30km prin Buc si nici pomeneala sa simt ca trage mai bine, as putea spune dimpotriva parca trage mai greu.
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
zi si un pret si eventual pune o poza cu toba sa o vedem si noi.... Very Happy
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,409
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
bogdanene a scris:zi si un pret si eventual pune o poza cu toba sa o vedem si noi.... Very Happy


Vreau sa zic ca la Astra G este destul de dificil sa montezi mai mult de un ornament simplu pt ca nu permite caroseria masinii, am vazut la pichu ca si-a schimbat bara de pe spate si la el arata foarte cool!
As ca eu mi-am pus o singura teava pt evacuare pt ca 2 nu au loc, mai ales ca am si cirlig de remorca pe spate si ala are niste bare Sad
O sa pun si o poza. M-a costat 5 milioane.
Skip ads

  1. Home
  2. Tuning

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR