- fenderstrfat
- *
- 9 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Bucuresti
fenderstrfat
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
dumitrup
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
fenderstrfat a scris:
Computerul de bord de pe Octavia opereaza in felul urmator: El face permanent media consumurilor instantanee. Dar daca dupa incheierea unei calatorii trec mai mult de 2h pana la pornirea din nou a motorului el se reseteaza. Daca trec mai putin de 2h el face in continuare media. Asadar nu am cum sa va spun consumuri de pe computerul de bord decat "pe calatorii (trip)" adica pe portiuni. Nu pot sa va spun media cu care circul in oras intr-o saptamana sau luna.
Computerul de bord de pe Octavia opereaza in felul urmator: El face permanent media consumurilor instantanee. Dar daca dupa incheierea unei calatorii trec mai mult de 2h pana la pornirea din nou a motorului el se reseteaza. Daca trec mai putin de 2h el face in continuare media. Asadar nu am cum sa va spun consumuri de pe computerul de bord decat "pe calatorii (trip)" adica pe portiuni. Nu pot sa va spun media cu care circul in oras intr-o saptamana sau luna.
La skoda octavia 2 sunt doua calculatoare. Intr-adevar unul din ele se reseteaza la 2h dar celalalt se reseteaza de la buton.
M-am bagat si eu pentru c-am avut octavia 2 (1.9tdi) pana acum un an si dupa ce-am stricat-o am ales sa cumpar un Opel vectra(1.9cdti 120cp). Dupa un an de "Vectra" inca nu m-am obisnuit si-mi pare rau de alegerea facuta. Cred c-am avut si ceva ghinion cu Opel-ul, are o vibratie ciudata la care nu-i da nimeni de cap.
Trebuie sa mentionez ca sunt singurul din familie de aceasta parere, celor doi baieti si sotiei le place mai (sau, ma rog, la fel de) mult Opel-ul. Eu unul l-as vinde maine cu toate pierderile aferente. Mi-a placut foarte mult Octavia si nu ma put opri din comparatii (majoritatea subiective) in care castiga Octavia. Nu m-a pus nimeni sa iau Opel da' daca-as alege din nou as lua Skoda sau ceva VW.
E mult subiectivism in alegerea masinii.
Numai bine.
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Da, e pe motorina, nu pe gaz. La gaz nu ar fi fost vorba de consum mai mic ci de pret mai mic.
Daca ar fi fost doar FSI, as fi crezut consumul de 10-11l/100km. Dar cum vorbim de TurboFSI, asta inseamna consum foarte dependent de maniera de condus. Personal, nu mi-as lua 1.8TFSI ca sa merg cu maxim 2500RPM, dar banuiesc ca altii o fac, doar ca sa se laude ca au 160CP. Cateva linkuri cu consumuri reale (apropo, se poate masura pe BC2, ce o fi aia):
http://vwforum.vwforum.ro/i...post&p=788086
http://vwforum.vwforum.ro/i...post&p=822448
http://vwforum.vwforum.ro/i...post&p=831783
http://www.masini.ro/forum/...post&p=255380
Daca ar fi fost doar FSI, as fi crezut consumul de 10-11l/100km. Dar cum vorbim de TurboFSI, asta inseamna consum foarte dependent de maniera de condus. Personal, nu mi-as lua 1.8TFSI ca sa merg cu maxim 2500RPM, dar banuiesc ca altii o fac, doar ca sa se laude ca au 160CP. Cateva linkuri cu consumuri reale (apropo, se poate masura pe BC2, ce o fi aia):
http://vwforum.vwforum.ro/i...post&p=788086
http://vwforum.vwforum.ro/i...post&p=822448
http://vwforum.vwforum.ro/i...post&p=831783
http://www.masini.ro/forum/...post&p=255380
- fenderstrfat
- *
- 9 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Bucuresti
fenderstrfat
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Era o gluma chestia cu gazul. Stiu ca la o masina pe gaz consumul se mareste considerabil insa gazul costa aproape la jumatate fata de benzina. Intr-adevar exista si un al 2-lea computer care nu se reseteaza decat de la buton. Numai ca eu nu l-am resetat niciodata. De ce sa va zic media de consum afisata acolo cand in acea medie intra si kilometrii parcursi in afara orasului care sunt destui. Doar ca sa ma laud? sa zic ca am consum de 10,6? M-am gandit ca e mai just sa va spun un consum pur urban.
Indiferent ca e diesel, un consum de 7,6 la 200CP mi se pare putin exagerat. Am un prieten cu Vectra C 1.9 150 cp si ii consuma in oras si 8% ceea ce mi se pare normal in Bucuresti. Poti sa scoti 7,6 la 200 CP poate doar daca mergi foarte "la consum" si nu dai drumul nici la caldura in masina...
Nu stiu de ce aud mereu cliseul asta: ca domne degeaba ai 160 cp si mergi la consum si schimbi vitezele la 2500rpm. Da, le schimb chiar la 2000-2200rpm numai ca atunci cand am nevoie sa ma bag, sa fac o depasire la un drum lung, etc etc ma ajuta enorm cei 160 cp. Nu inteleg ce e asa gresit sa mergi normal cu o masina mai puternica. Dar ce-ar trebui sa o tin numai la 5000-6000 rpm sa sperii babele pe trecerea de pietoni?
Indiferent ca e diesel, un consum de 7,6 la 200CP mi se pare putin exagerat. Am un prieten cu Vectra C 1.9 150 cp si ii consuma in oras si 8% ceea ce mi se pare normal in Bucuresti. Poti sa scoti 7,6 la 200 CP poate doar daca mergi foarte "la consum" si nu dai drumul nici la caldura in masina...
Nu stiu de ce aud mereu cliseul asta: ca domne degeaba ai 160 cp si mergi la consum si schimbi vitezele la 2500rpm. Da, le schimb chiar la 2000-2200rpm numai ca atunci cand am nevoie sa ma bag, sa fac o depasire la un drum lung, etc etc ma ajuta enorm cei 160 cp. Nu inteleg ce e asa gresit sa mergi normal cu o masina mai puternica. Dar ce-ar trebui sa o tin numai la 5000-6000 rpm sa sperii babele pe trecerea de pietoni?
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Pai abia consumul ala pe care nu l-ai resetat niciodata inseamna consum mediu REAL. La fel ca si consumul meu, care e facut pe ultimii 33000km, exact de cand am luat masina. De altfel, nici nu stiu cum ti-ai inchipuit ca 7.6 ar fi cel din oras, doar nu am mers ultimii 33000 km numai in oras.
(33000 = treizecisitrei de mii)
Cat despre cum mergi, e treaba ta. Problema e ca nu-i corect sa spui ca scoti 10 in oras fara sa spui si cum. Ar insemna sa induci in eroare pe cineva care conduce altfel decat tine si care, dupa ce va cumpara masina bazandu-se pe spusele tale, se va trezi cu consum de 13-14 la suta. Ca daca e sa o luam cu schimbatul la 2200, am scos si 8.7 in oras cu fosta Vectra de 1.8 122CP. Dar nu spun asta pentru ca mi s-ar parea ca mint, consumul urban normal fiind undeva intre 11 si 12.
P.S. Am la dispozitie 200CP doar cand apas butonul sport, deci in afara, nu in oras.
(33000 = treizecisitrei de mii)
Cat despre cum mergi, e treaba ta. Problema e ca nu-i corect sa spui ca scoti 10 in oras fara sa spui si cum. Ar insemna sa induci in eroare pe cineva care conduce altfel decat tine si care, dupa ce va cumpara masina bazandu-se pe spusele tale, se va trezi cu consum de 13-14 la suta. Ca daca e sa o luam cu schimbatul la 2200, am scos si 8.7 in oras cu fosta Vectra de 1.8 122CP. Dar nu spun asta pentru ca mi s-ar parea ca mint, consumul urban normal fiind undeva intre 11 si 12.
P.S. Am la dispozitie 200CP doar cand apas butonul sport, deci in afara, nu in oras.
- fenderstrfat
- *
- 9 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Bucuresti
fenderstrfat
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Nu cred ca avea cineva cum sa posteze mai in detaliu despre consum decat cum am facut-o eu in postul cu pricina. Ori te faci ca nu intelegi ori nu stii sa citesti. Am vorbit eu despre faptul ca scot 10% in oras? Din contra am spus ca dimineata scot si 16-17.
33000 = trei zeci si trei mii - nu se scrie legat.
33000 = trei zeci si trei mii - nu se scrie legat.
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- fenderstrfat
- *
- 9 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Bucuresti
fenderstrfat
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
- fenderstrfat
- *
- 9 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Bucuresti
fenderstrfat
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
In primul rand un An Nou cu sanatate ca in rest le-om face noi pe toate.M-au amuzat posturile si nu mai are relevanta topicul intrucat Skoda Octavia a suferit un facelift iar la noi a aparut Insignia.Totusi in topic s-a vorbit de apartenenta Skodei la grupul VW.Diferente insa sunt multe,desi Octavia 2 e construita pe platforma Golf 5.Cine a condus Golf GTI si Skoda Octavia RS poate sa confirme ca exista o mai mare acuratete in inscrierea pe viraje,o anumita doza de precizie in plus la Golf care nu vine din din diferenta de masivitate.Fiind medic nu ma pricep la partea mecanica.Totusi aici as fii ales Skoda.Fata de Vectra are un comportament mai dinamic.
Pentru dodo_13 daca ai avut o doza de sarcasm in afirmatia ca nu ti-ai lua un 1.8 TSI ca sa schimbi la 2500rpm masina e aleasa pentru a acoperi nevoile celui care o conduce.Atat de durata cat si de moment.Chiar daca ai o masina puternica nu ai intotdeauna chef sa scoti fum din roti.Am prieteni care au masini adevarate(a se citi clasa supersport) care conduc 99% din timp relaxati ca atunci cand au nevoie de adrenalina sa si-o ia.Dar asta e doar 1 % din timp
Pentru dodo_13 daca ai avut o doza de sarcasm in afirmatia ca nu ti-ai lua un 1.8 TSI ca sa schimbi la 2500rpm masina e aleasa pentru a acoperi nevoile celui care o conduce.Atat de durata cat si de moment.Chiar daca ai o masina puternica nu ai intotdeauna chef sa scoti fum din roti.Am prieteni care au masini adevarate(a se citi clasa supersport) care conduc 99% din timp relaxati ca atunci cand au nevoie de adrenalina sa si-o ia.Dar asta e doar 1 % din timp
- pascaru_val
- ****
- 1,409 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- OctavianM
- OP
- 308 mesaje
- din 06 Sep 2006
- Astra 2002 Z16XE
- Bucuresti
OctavianM
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2006
- Mesaj Privat
Momentan mi-a trecut damblaua....astept sa vad ce aduce inceputul de an...mai exact primul trimestru. Momentan in cazul in care imi schimb masina, in top sunt:
Locul 1: Honda Civic 1.8 Sport si Opel Astra 1.6 16V;
Locul 2: Skoda Octavia si Opel Insignia (desi in clipa de fata consider ca sunt de dimensiuni prea mari pentru ce am nevoie)
Locul 3: VW Golf 6 si poate si Toyota avensis (si aceasta e cam mare)
Momentan ma mai gandesc si vad cum evolueaza piata si trebuie sa imi fac timp sa trec si pe la dealeri pt test-drive
Locul 1: Honda Civic 1.8 Sport si Opel Astra 1.6 16V;
Locul 2: Skoda Octavia si Opel Insignia (desi in clipa de fata consider ca sunt de dimensiuni prea mari pentru ce am nevoie)
Locul 3: VW Golf 6 si poate si Toyota avensis (si aceasta e cam mare)
Momentan ma mai gandesc si vad cum evolueaza piata si trebuie sa imi fac timp sa trec si pe la dealeri pt test-drive
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- OctavianM
- OP
- 308 mesaje
- din 06 Sep 2006
- Astra 2002 Z16XE
- Bucuresti
OctavianM
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2006
- Mesaj Privat
Pai criterii de cautare ar fi:
1.Fiabilitate
2.Conditii in service (garantie si postgarantie) deoarece masina va fi tinuta minim 5 ani
3.Motorizare intre 1.6 si maxim 2.0 benzina cu puteri intre 115 si 160 de cai, exceptia fiind la Golf unde e motorul de 1.4T de 122 cai, avantaj pentru mine au motoarele aspirate
4.Pret si dotari (maxim 18000 euro DDP)
5.preturi de intretinere
Sunt deschis si la alte sugestii.
Momentam am Astra din semnatura, iar din punctul de vedere al dimensiunilor e ok, insa vreau niste dotari in plus, gen climatronic, computer de bord...
Obligatorii ar fi comenzi pe volan, oglinzi electrice incalzite (nu stiu daca mai exista masini care sa nu aiba aceasta optiune standard in grupa de pret mentionata), stergator pe luneta si interiorul inchis la culoare (preferinta personala: scaune cu tapiterie de stofa neagra/gri inchis, bordul negru/gri inchis (nu in 2 nuante), plafon inchis la culoare deoarece sunt fumator si bejul de murdareste repede)
1.Fiabilitate
2.Conditii in service (garantie si postgarantie) deoarece masina va fi tinuta minim 5 ani
3.Motorizare intre 1.6 si maxim 2.0 benzina cu puteri intre 115 si 160 de cai, exceptia fiind la Golf unde e motorul de 1.4T de 122 cai, avantaj pentru mine au motoarele aspirate
4.Pret si dotari (maxim 18000 euro DDP)
5.preturi de intretinere
Sunt deschis si la alte sugestii.
Momentam am Astra din semnatura, iar din punctul de vedere al dimensiunilor e ok, insa vreau niste dotari in plus, gen climatronic, computer de bord...
Obligatorii ar fi comenzi pe volan, oglinzi electrice incalzite (nu stiu daca mai exista masini care sa nu aiba aceasta optiune standard in grupa de pret mentionata), stergator pe luneta si interiorul inchis la culoare (preferinta personala: scaune cu tapiterie de stofa neagra/gri inchis, bordul negru/gri inchis (nu in 2 nuante), plafon inchis la culoare deoarece sunt fumator si bejul de murdareste repede)
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- OctavianM
- OP
- 308 mesaje
- din 06 Sep 2006
- Astra 2002 Z16XE
- Bucuresti
OctavianM
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2006
- Mesaj Privat
Honda civic 1.8 Sport e 17869 euro DDP
Opel Astra H in 5 usi cu motoru de 1.6 16V 115 cai e in jur de 16000 euro DDP
Skoda Octavia 1.8TFSI e tot pe la 17 - 18000 DDP
deci sunt.
@dodo_13: corola nu imi place...am vazut cateva de la firma unde lucrez si nu mi-a placut nici interiorul si nici exteriorul, iar la Auris...pur si simplu nu ma incanta motorul care am auzit ca e foarte lenes
Opel Astra H in 5 usi cu motoru de 1.6 16V 115 cai e in jur de 16000 euro DDP
Skoda Octavia 1.8TFSI e tot pe la 17 - 18000 DDP
deci sunt.
@dodo_13: corola nu imi place...am vazut cateva de la firma unde lucrez si nu mi-a placut nici interiorul si nici exteriorul, iar la Auris...pur si simplu nu ma incanta motorul care am auzit ca e foarte lenes
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Pai daca pui Opel, Honda Civic si Skoda in fata Toyota, inseamna ca primul criteriu nu e fiabilitatea. Cea mai fiabila masina din lume nu e Honda Civic ci Honda Accord. Cat despre motor, nu prea vad cum motorul de 1.6 124CP poate sa fie mai lenes decat 1.6 115CP de la Opel.
Dupa cate vad eu, primul criteriu e aspectul interior, apoi pretul, motorul si abia apoi fiabilitatea.
Dupa cate vad eu, primul criteriu e aspectul interior, apoi pretul, motorul si abia apoi fiabilitatea.