Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • Reaver

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
kapix a scris:Probabil intrebi de Bosch. Au fost undeva pe la 20-25 euro, dar nu mai imi amintesc exact, a trecut de atunci ceva vreme...

20-25 euro insemnand manopera, sau cu tot cu bujii?
Skip ads

  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Da-o incolo de manopera... Daca cineva mi-ar cere 20 de euro sa imi schimbe bujiile l-as calca cu masina (de doua-trei ori). Din cate imi amintesc i-am dat vreo 100.000 la baiatul care le-a schimbat, dar l-am pus sa imi masoare si fisele.
Dar daca aveam timp imi cautam o cheie de bujii (am gasit repede numai de Dacie) si o rezolvam singur Wink
  • neroseu

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia Sports Tourer 2014 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Eu schimb bujiile o data la 30.000 de km (vorbim de benzinare), indiferent de masina. La orice masina noua, la revizia de 30.000 de km se schimba si bujiile. Decat sa te trezesti ca iti merge motorul in 3 pistoane si esti cine stie pe unde, mai bine le schimbi preventiv. La diesel sunt bujii incandescente care functioneaza un pic diferit de cele pentru benzina si se schimba la un interval mult mai mare. Am avut si masini noi si second si la fel am procedat la toate.
  • neroseu

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia Sports Tourer 2014 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Daca vreti sa va luati o cheie de bujii, cautati una mai scumpa ca pret, cele care se gasesc in orice magazin de piese auto sunt slabe, daca le fortezi un pic ramai cu manerul in mana.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
jonny a scris:in cazul meu se pare ca trebuie sa le schimb...
ce mi-ati recomanda?


am vazut ca e demult postul dar poate mai sunt unii interesati


asta spune AUTUDATA
  • Pfenning

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Nu vorbiti numai de principii, vorbiti de siptome. Ce se intampla cand nu mai sunt bujiile bune? Motorul merge "in 3", adica trepideaza, nu trage bine, consuma mult, scoate fum negru. Sau intrerupe in sarcina, al meu asa facea. Asta inseamna ca in timp ce accelerezi ca sa schimbi viteza, motorul are niste intreruperi scurte, eventual daca e rau de tot da si rateuri. Toate simptomele astea pot sa fie si din alte cauze dar bujiile pot sa fie una din ele, prima pe care o verific si una ieftin de rezolvat. Eu, pe Omega B x20se am pus bujii Champion care m-au costat 80 sau 90 RON toate patru, daca nu ma insel. A mea cand am luat-o intrerupea in sarcina ca la balamuc, dadea rateuri in admisie, consuma mult si tragea destul de slab. Am schimbat bujiile si filtrul de aer si, minune, acum merge brici! E drept ca astea se schimba periodic dar se pot strica inainte de vreme, sau Dumenezu mai stie ce se poate intampla si trebuie sa stii de unde ti s-a tras.
  • deleted-24653

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pfenning a scris:Nu vorbiti numai de principii, vorbiti de siptome. Ce se intampla cand nu mai sunt bujiile bune? Motorul merge "in 3", adica trepideaza, nu trage bine, consuma mult, scoate fum negru. Sau intrerupe in sarcina, al meu asa facea. Asta inseamna ca in timp ce accelerezi ca sa schimbi viteza, motorul are niste intreruperi scurte, eventual daca e rau de tot da si rateuri. Toate simptomele astea pot sa fie si din alte cauze dar bujiile pot sa fie una din ele, prima pe care o verific si una ieftin de rezolvat. Eu, pe Omega B x20se am pus bujii Champion care m-au costat 80 sau 90 RON toate patru, daca nu ma insel. A mea cand am luat-o intrerupea in sarcina ca la balamuc, dadea rateuri in admisie, consuma mult si tragea destul de slab. Am schimbat bujiile si filtrul de aer si, minune, acum merge brici! E drept ca astea se schimba periodic dar se pot strica inainte de vreme, sau Dumenezu mai stie ce se poate intampla si trebuie sa stii de unde ti s-a tras.


de acord cu cele de mai sus. o situatie in care motorul se oprea la relanti am patit-o recent iar la o verificare atenta a fost de vina filtrul de motorina, spre norocul meu. a fost gasita si o bujie care urmeaza a fi schimbata insa nu stiu cat de mult influenteaza asta opritul motorului. nu mai pun la socoteala ca pornea foarte greu, indiferent ca era motorul rece sau cald. dupa inlocuirea filtrului s-a rezolvat problema.
  • cripto

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Bosch FLR8LDCU+ * 4 buc + manopera = ~80 ron
bujiile in sine au costat in sine ~ 14 ron / buc
  • Soso.

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1998 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2008

  • Mesaj Privat
daca la relanti, turometru are ceva oscilatii ( mici dar sesizabile ~ 100 turatii ) e un semn a bujiile trebuiesc schimbate? Laughing

just asking Rolling Eyes
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Soso. a scris:daca la relanti, turometru are ceva oscilatii ( mici dar sesizabile ~ 100 turatii ) e un semn a bujiile trebuiesc schimbate? Laughing

just asking Rolling Eyes

daca rezolvi problema,spune-mi si mie,am aceiasi problema dar bujiile mele sunt relativ noi.
  • BRadu

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2008

  • Mesaj Privat
si eu am aceeasi problema, si nu tot timpul.
merci,
  • crrs

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2001 Y2.2DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2008

  • Mesaj Privat
scuze ca intru asa in vorba sau in scris... Smile am si eu o problema de vreo doua sapt dimineata la pornire se aprinde check engine iar apoi in 3-4 min lasat in relanti se stinge... Sad sa fie bujiile ? sau e mai grav?. masina are 150 de mii si la 148 am adus-o in tara. Va multumesc
  • anndy

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001 1700
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2008

  • Mesaj Privat
crrs a scris:scuze ca intru asa in vorba sau in scris... Smile am si eu o problema de vreo doua sapt dimineata la pornire se aprinde check engine iar apoi in 3-4 min lasat in relanti se stinge... Sad sa fie bujiile ? sau e mai grav?. masina are 150 de mii si la 148 am adus-o in tara. Va multumesc
date depre masina dai?benzina -diesel........
  • crrs

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2001 Y2.2DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2008

  • Mesaj Privat
e diesel-2200 DTI ...astept raspuns urgent ca nu mai stiu ce sa fac si am auzit tot felu de povesti,dar filtre am noi,ulei nou filtru motorina nou..tot Sad ms mult
  • mirco_iero

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salutare.
Si la mine se aprinde martorul "check engine" la pornire si ramane aprins...Sad oare sa fie de vina bujiile? Si inca ceva nu vrea sa-mi porneasca decat cand e RECE motorul.foarte ciudat. please help
  • davidfish

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 Vectra B X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Pfenning a scris:
Nu vorbiti numai de principii, vorbiti de siptome. Ce se intampla cand nu mai sunt bujiile bune? Motorul merge "in 3", adica trepideaza, nu trage bine, consuma mult, scoate fum negru. Sau intrerupe in sarcina, al meu asa facea. Asta inseamna ca in timp ce accelerezi ca sa schimbi viteza, motorul are niste intreruperi scurte, eventual daca e rau de tot da si rateuri. Toate simptomele astea pot sa fie si din alte cauze dar bujiile pot sa fie una din ele, prima pe care o verific si una ieftin de rezolvat. Eu, pe Omega B x20se am pus bujii Champion care m-au costat 80 sau 90 RON toate patru, daca nu ma insel. A mea cand am luat-o intrerupea in sarcina ca la balamuc, dadea rateuri in admisie, consuma mult si tragea destul de slab. Am schimbat bujiile si filtrul de aer si, minune, acum merge brici! E drept ca astea se schimba periodic dar se pot strica inainte de vreme, sau Dumenezu mai stie ce se poate intampla si trebuie sa stii de unde ti s-a tras.


Cam asa patesc si eu am schimbat si filtru de ulei,uleiul,filtrul de benzina ,bobina de inductie si bujiile (vectra B 1,6 16v din '96)ma poate ajuta cineva?
  • Famke

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 1995 c12nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2010

  • Mesaj Privat
bujiile se schimba dupa un anumit nr. de kilometrii deoarece si daca nu se observa cu ochiul liber nici o problema(depuneri,izolatie sparta,uzura electrozi) si nici in functionare motorului nu se observa nimic evident ele nu mai functioneaza perfect si din miile de scantei ce trebue sa le faca intr-un minut "rateaza" multe .Daca se produc mai putine scantei e clar ca benzina nu se va aprinde rezultand un consum mai ridicat.Problema mea e ca oare schimband bujiile ce le am(originale) si par bune sa nu pun altele noi din magazin dar mai rele.Se stie calitatea marfurilor din comertul ramanesc.
  • ANicu962

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2018

  • Mesaj Privat
posibil ca fie si din cauza cablurilor de bujii,bobina,distribuitor curent bujii,motor starter
  • GEricCondea

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 1999 X14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2018

  • Mesaj Privat
Va salut. Pt un astra g 1,4 16valve din 1999,x14xe,ce bujii recomandați?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ca simpla observatie bujiile trebuie sa fie conforme codului de motor ,au mare rol in pornire,performante,consum,noxe,vibratii,zgomot .....motoarele cu x,z pot avea probleme cu bobinele din cauza bujiilor adica se strica bujia si paguba e marisoara.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR