- GabiB77
- OP
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Deschid acest subiect, pentru ca i-am achizitonat un Opel Corsa C sotiei si acum imi fac de lucru, sa-mi amintesc de fosta mea Astra G...
Masina a venit cu HU SIEMENS NCDC 2013 si cu GID...
Asta a fost norocul meu, ca altfel renuntam, ca sa achizionezi o maneta si un MID in ziua de azi, mai bine te lasi pagubas
Am fost aseara si am resoftat GID-ul ca sa-mi afiseze informatiile pe ecran, acum mai am de tras fire...
O sa preiau ceva informatii de la vechiul tutorial pentru Astra G si o sa trebuiasca sa modific ce se impune ...
~va urma~
Masina a venit cu HU SIEMENS NCDC 2013 si cu GID...
Asta a fost norocul meu, ca altfel renuntam, ca sa achizionezi o maneta si un MID in ziua de azi, mai bine te lasi pagubas
Am fost aseara si am resoftat GID-ul ca sa-mi afiseze informatiile pe ecran, acum mai am de tras fire...
O sa preiau ceva informatii de la vechiul tutorial pentru Astra G si o sa trebuiasca sa modific ce se impune ...
~va urma~
- GabiB77
- OP
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Unelte Necesare:
- Aparat de masura
- Pistol de lipit
- Surubelnite Torx (T20 cea mai utilizata pentru demontarea bordului si consolei centrale)
- Cutter
- Patent si Cleste Sfic
Materiale necesare:
- MID Astra G cu mufa (sau se poate adapta una)
- maneta stergator cu doua butoane in capat R si S
Ce afiseaza un MID sau GID reprogramat in plus fata de TID:
- Distanta parcursa (TRIP DISTANCE)
- Viteza medie ()
- Consumul instant (INST.CONS.)
- Consumul mediu (CONSUMTION)
- Litri de combustibil cosumati ()
- Cati km se mai pot face cu benzina/motorina ramasa in rezervor (RANGE)
Cam asa arata un MID:
Cum arata un GID ati vazut din postul anterior... ar mai fi o posibilitate sa folositi un MID cu GSM care vine pe Astra G cu HU: CCRT700, dar asta ramane de vazut...
Maiandrei, te rog sa intri in discutie aici , eventual sa ma corectezi daca gresesc pe undeva, pentru ca a trecut ceva timp de cand nu am mai facut o asemenea operatie
Daca nu ati reusit sa achizionati si mufa originala din spatele MID-ului si nu mai vreti sa dati bani pe ea, se poate folosi o mufa IDE din orice calculator,
dar sa aibe 40 de fire (ATA33), nu 80 (ATA 100). Pentru a nu taia mufa originala a TID-ului va recomanda sa faceti o mufa adaptor de la mufa de 12
pini a TID-ului la cea de 32 a MID-ului. Pentru asta mai aveti nevoie de o mufa IDC tata de 12 pini (sau mai multi si ii taiati pe cei care nu-i folositi)
Atentie! La ambele mufe, mama de 40 de pini si tata de 12 pini sa notati cu un marker Pin-ul nr.1
Acestia sunt pinii la mufa MID, la mufa TID gasiti numerotarea pe mufa si pe spatele TID-ului
Ramane sa vad, dupa demontare daca sunt diferente la mufa de GID... (daca are cineva o poza cu mufa de GID rog s-o posteze aici)
Urmeaza prezentarea mufei din bord, unde sunt conectate ceasurile... am o banuiala ca este aceeasi cu cea de Astra G, urmeaza sa vedem daca este identica si daca numerotarea pinilor este aceeasi...
Daca nu voi modifica imediat poza...
Aici se intrerupe episodul 2 pentru ca nu am avut timp sa descopar unde este ECU la Corsa C, si daca difera de la motor la motor... in cazul meu o sa caut pentru mmotorul Z12XE
Ce am aflat pana acum ca ECU la Z12XE este Bosch Motronic ME 1.5.5
~va urma~
- Aparat de masura
- Pistol de lipit
- Surubelnite Torx (T20 cea mai utilizata pentru demontarea bordului si consolei centrale)
- Cutter
- Patent si Cleste Sfic
Materiale necesare:
- MID Astra G cu mufa (sau se poate adapta una)
- maneta stergator cu doua butoane in capat R si S
Ce afiseaza un MID sau GID reprogramat in plus fata de TID:
- Distanta parcursa (TRIP DISTANCE)
- Viteza medie ()
- Consumul instant (INST.CONS.)
- Consumul mediu (CONSUMTION)
- Litri de combustibil cosumati ()
- Cati km se mai pot face cu benzina/motorina ramasa in rezervor (RANGE)
Cam asa arata un MID:
Cum arata un GID ati vazut din postul anterior... ar mai fi o posibilitate sa folositi un MID cu GSM care vine pe Astra G cu HU: CCRT700, dar asta ramane de vazut...
Maiandrei, te rog sa intri in discutie aici , eventual sa ma corectezi daca gresesc pe undeva, pentru ca a trecut ceva timp de cand nu am mai facut o asemenea operatie
Daca nu ati reusit sa achizionati si mufa originala din spatele MID-ului si nu mai vreti sa dati bani pe ea, se poate folosi o mufa IDE din orice calculator,
dar sa aibe 40 de fire (ATA33), nu 80 (ATA 100). Pentru a nu taia mufa originala a TID-ului va recomanda sa faceti o mufa adaptor de la mufa de 12
pini a TID-ului la cea de 32 a MID-ului. Pentru asta mai aveti nevoie de o mufa IDC tata de 12 pini (sau mai multi si ii taiati pe cei care nu-i folositi)
Atentie! La ambele mufe, mama de 40 de pini si tata de 12 pini sa notati cu un marker Pin-ul nr.1
Acestia sunt pinii la mufa MID, la mufa TID gasiti numerotarea pe mufa si pe spatele TID-ului
Ramane sa vad, dupa demontare daca sunt diferente la mufa de GID... (daca are cineva o poza cu mufa de GID rog s-o posteze aici)
Urmeaza prezentarea mufei din bord, unde sunt conectate ceasurile... am o banuiala ca este aceeasi cu cea de Astra G, urmeaza sa vedem daca este identica si daca numerotarea pinilor este aceeasi...
Daca nu voi modifica imediat poza...
Aici se intrerupe episodul 2 pentru ca nu am avut timp sa descopar unde este ECU la Corsa C, si daca difera de la motor la motor... in cazul meu o sa caut pentru mmotorul Z12XE
Ce am aflat pana acum ca ECU la Z12XE este Bosch Motronic ME 1.5.5
~va urma~
- umblaretz
- ***
- 975 mesaje
- din 20 Jan 2008
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
umblaretz
- Mesaje scrise: 975
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2008
- Mesaj Privat
- GabiB77
- OP
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- Byke
- Moderator
- 3,358 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Cluj
Byke
- Mesaje scrise: 3,358
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
- GabiB77
- OP
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Sa dau si eu o mana de ajutor.
La Corsa C nu am gasit nimic legat te consum. Asa ca m-am uitat la Astra cu Z12XE.
Pin 27 MID ajunge prin fir maro-negru la pinul 52 din mufa ECU X79
Pin 28 MID ajunge prin fir maro-gri la pinul 57 din mufa ECU X79 (este stop lamp switch, normal inchis catre sig. F3.38 10A)
Ca si referinta, pinul 61 are fir alb-galben.
Mufa X79 (Astra) sau X53 (Corsa):
Daca se dovedeste ca informatiile de la Astra nu corespund cu realitatea la Corsa, facem curatenie sa nu inducem in eroare.
La Corsa C nu am gasit nimic legat te consum. Asa ca m-am uitat la Astra cu Z12XE.
Pin 27 MID ajunge prin fir maro-negru la pinul 52 din mufa ECU X79
Pin 28 MID ajunge prin fir maro-gri la pinul 57 din mufa ECU X79 (este stop lamp switch, normal inchis catre sig. F3.38 10A)
Ca si referinta, pinul 61 are fir alb-galben.
Mufa X79 (Astra) sau X53 (Corsa):
Daca se dovedeste ca informatiile de la Astra nu corespund cu realitatea la Corsa, facem curatenie sa nu inducem in eroare.
- GabiB77
- OP
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- GabiB77
- OP
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
autodata are alte notatii.
b57 e la fel ca la astra g z12xe brake pedal switch- la siguranta 10a
b52 la corsa imi da -not conected posibil sa faca acelasi lucru
b61 -fir alb-galben la astra-modul eps. la corsa not conected.
numerotarea si mufele ecu sunt identice.de fapt sunt 2 mufe.notate a si b in autodata
b57 e la fel ca la astra g z12xe brake pedal switch- la siguranta 10a
b52 la corsa imi da -not conected posibil sa faca acelasi lucru
b61 -fir alb-galben la astra-modul eps. la corsa not conected.
numerotarea si mufele ecu sunt identice.de fapt sunt 2 mufe.notate a si b in autodata
- GabiB77
- OP
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
sa inteleg ca mufa este aceeasi, deci locatia pinilor 52 si 57 este tot acolo, nu? poti sa-mi spui, eventual sa confirmi sau sa infirmi cele spuse de Maiandrei mai sus in legatura cu culoarea firele de la pinii 52 si 57?
Adica Pin 27 MID ajunge prin fir maro-negru la pinul 52 din mufa ECU X79
Pin 28 MID ajunge prin fir maro-gri la pinul 57 din mufa ECU X79
Pinul 27 MID/GID nu ma iereseaza prea mult, pe asta l-am conectat si la Astra G direct la 12V si scapam de eroare cu pedala de frana de pe display... Pinul 27 e important ca ala e consumul... - asta e singurul care trebuie tras la ECU, restul firelor lipsa se trag de la mufa ceasurilor de bord
sa vedem daca pinul 27 trebuie sa ajunga sau nu in pinul 57 ECU - din ce vad in pozele lui umblaretz, am mari sanse ca firul maro-negru la pinul 57 al ECU sa nu fie tras
Ultima modificare făcută de GabiB77 la Joi 06 Nov, 2008 2:50 pm
Adica Pin 27 MID ajunge prin fir maro-negru la pinul 52 din mufa ECU X79
Pin 28 MID ajunge prin fir maro-gri la pinul 57 din mufa ECU X79
Pinul 27 MID/GID nu ma iereseaza prea mult, pe asta l-am conectat si la Astra G direct la 12V si scapam de eroare cu pedala de frana de pe display... Pinul 27 e important ca ala e consumul... - asta e singurul care trebuie tras la ECU, restul firelor lipsa se trag de la mufa ceasurilor de bord
sa vedem daca pinul 27 trebuie sa ajunga sau nu in pinul 57 ECU - din ce vad in pozele lui umblaretz, am mari sanse ca firul maro-negru la pinul 57 al ECU sa nu fie tras
Ultima modificare făcută de GabiB77 la Joi 06 Nov, 2008 2:50 pm
- GabiB77
- OP
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Daca cineva ajunge sa se uite pe TIS sau autodata mai repede ca mine sau pe orice alta aplicatie, vreau o confirmare in legatura cu culoarea si numarului pinului de consum din ECU, e vorba de motorul Z12XE - Motronic ME 1.5.5....
mufa care conecteaza ceasurile din bord este acceasi ca la Astra G, stie cineva asta, eu stiu cum arata si stiu pinouts la mufa de Astar G, dar nu am apucat sa o vad pe aia de Corsa C...
Umblaretz , ma ajuti un pic aici, ai cumva o poza de cand ai desfacut bordul?
Mufa de Astra G asa arata:
mufa care conecteaza ceasurile din bord este acceasi ca la Astra G, stie cineva asta, eu stiu cum arata si stiu pinouts la mufa de Astar G, dar nu am apucat sa o vad pe aia de Corsa C...
Umblaretz , ma ajuti un pic aici, ai cumva o poza de cand ai desfacut bordul?
Mufa de Astra G asa arata:
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Mda, pinul 61 nu mere de referinta, ca nu e la Corsa.
Mufele au acelasi pinout, referinta buna este pinul 59 fir rosu-albastru, prezent atat la Corsa cat si la Astra.
Eu sunt convins ca ECU este acelasi.
Vezi ca la pinul 57, la Corsa firul este negru-galben. Dar are aceeasi destinatie. Voi edita si postul anterior.
Nu, 27 ajunge in 52
Mufele au acelasi pinout, referinta buna este pinul 59 fir rosu-albastru, prezent atat la Corsa cat si la Astra.
Eu sunt convins ca ECU este acelasi.
Vezi ca la pinul 57, la Corsa firul este negru-galben. Dar are aceeasi destinatie. Voi edita si postul anterior.
gabib77 a scris:sa vedem daca pinul 27 trebuie sa ajunga sau nu in pinul 57 ECU
Nu, 27 ajunge in 52
- GabiB77
- OP
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
le-ai cam ametit
pt astra g cu z12xe din 2002 -pin b52 din mufa ecu culoare negru+maro merge la digital multifunction display aka tid zic eu
la corsa nu e conectat dar sunt 99% sigur ca e acelasi pin.nu stiu daca trebuie totusi invatat ecu sa dea semnal pe pinul ala.va trebui sa pui pin in mufa.
corecteaza postul de mai sus.
ps vezi pe masina care mufa e notata cu a si care e cu b.ambele au 64 pini.
referinta pinul b51 fir negru +12v prin contact si pin 53 negru+alb senzor presiune ac
pt astra g cu z12xe din 2002 -pin b52 din mufa ecu culoare negru+maro merge la digital multifunction display aka tid zic eu
la corsa nu e conectat dar sunt 99% sigur ca e acelasi pin.nu stiu daca trebuie totusi invatat ecu sa dea semnal pe pinul ala.va trebui sa pui pin in mufa.
corecteaza postul de mai sus.
ps vezi pe masina care mufa e notata cu a si care e cu b.ambele au 64 pini.
referinta pinul b51 fir negru +12v prin contact si pin 53 negru+alb senzor presiune ac
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Mufa X53:
Cu ceasurile din bord se complica situatia... din cate imi dau eu seama, comunica printr-un oarecare can-bus cu BCM-ul (vezi mufa X45 din poza de mai jos).
Corsa-C e tare desteapta, are acest precursor al CIM-ului, care aduce atatea bucurii posesorilor de Astra-H si Vectra-C...
Schema instrument:
Deocamdata, eu zic sa rezolvi cu firul de consum. Apoi vedem ce informatie mai lipseste si actionam in consecinta. Din cate am inteles de la tine, in timp ce te deplasezi iti mai arata cate ceva pe-acolo. Ce anume?
Cu ceasurile din bord se complica situatia... din cate imi dau eu seama, comunica printr-un oarecare can-bus cu BCM-ul (vezi mufa X45 din poza de mai jos).
Corsa-C e tare desteapta, are acest precursor al CIM-ului, care aduce atatea bucurii posesorilor de Astra-H si Vectra-C...
Schema instrument:
Deocamdata, eu zic sa rezolvi cu firul de consum. Apoi vedem ce informatie mai lipseste si actionam in consecinta. Din cate am inteles de la tine, in timp ce te deplasezi iti mai arata cate ceva pe-acolo. Ce anume?
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat