- deleted-6211
- *
- 44 mesaje
- din 28 Mai 2007
deleted-6211
- Mesaje scrise: 44
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2007
- Mesaj Privat
- deleted-6211
- *
- 44 mesaje
- din 28 Mai 2007
deleted-6211
- Mesaje scrise: 44
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2007
- Mesaj Privat
Am fost si le-am echilibrat din nou...
Aveam pe jante si plumbi lipiti si plumbi aplicati...
La aparat nu batea...era 0=0 dar mi-a spus cel de la vulcanizare ca e posibil datorita plumbilor aplicati, asa ca
i-a scos si a reechilibrat rotile..
Acum nu mai face la 120-130 dar parca o idee de bataie apare pe la 160...
In orice caz f. slaba deci am rezolvat. )
Aveam pe jante si plumbi lipiti si plumbi aplicati...
La aparat nu batea...era 0=0 dar mi-a spus cel de la vulcanizare ca e posibil datorita plumbilor aplicati, asa ca
i-a scos si a reechilibrat rotile..
Acum nu mai face la 120-130 dar parca o idee de bataie apare pe la 160...
In orice caz f. slaba deci am rezolvat. )
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Mi-a facut si eu astazi schimbul de roti. Am pus roti de iarna. Operatia ar fi trebuit sa fie ca bancul "Cum bagi un crocodil in frigider din 4 miscari; Raspuns: Deschizi usa, scoti elefantul, bagi crocodilul, inchizi usa."
Este un pic mai complicat decit atat daca si rotile de iarna si cele de vara au jenti de aliaj. Inelele de centrare din plastic s-ar putea sa nu aiba acelasi diametru exterior. Eu pe Ronal am diamentre ceva mai mari decit pe Kosei. Verificati acest lucru si scoateti inelele intepenite pe butuci inainte de a pune celelalte roti.
Bafta!
Este un pic mai complicat decit atat daca si rotile de iarna si cele de vara au jenti de aliaj. Inelele de centrare din plastic s-ar putea sa nu aiba acelasi diametru exterior. Eu pe Ronal am diamentre ceva mai mari decit pe Kosei. Verificati acest lucru si scoateti inelele intepenite pe butuci inainte de a pune celelalte roti.
Bafta!
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Avind in vedere faptul ca e "de sezon" , noroiul depus neuniform in interiorul jantei poate descentra temporar janta deci inainte de a merge la echilibrat verificati stratul de noroi de pe roti . Sau daca vreti sa va iasa echilibratul puneti pe cel ce face operatiunea sa indeparteze noroiul de pe interiorul jantelor sau spalatile voi inainte .
- mocanuradu
- **
- 67 mesaje
- din 12 Mar 2008
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mocanuradu
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2008
- Mesaj Privat
vidoo
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1998 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
- mocanuradu
- **
- 67 mesaje
- din 12 Mar 2008
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mocanuradu
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salutare.
MI-am echilibrat rotile pe fata si vibreaza toata masina acum peste 120 destul de nasol, inainte doar volanul iar masina de la 140 in sus . Trebuiau echilibrate si cele pe spate? Poate stie cineva daca jantele din poza au nevoie de inele de centrare ca la service mi-au spus ca nu si nici eu nu am observat ceva ce ar semana cu un inel."Nu stiu cum arata acel inel"
MI-am echilibrat rotile pe fata si vibreaza toata masina acum peste 120 destul de nasol, inainte doar volanul iar masina de la 140 in sus . Trebuiau echilibrate si cele pe spate? Poate stie cineva daca jantele din poza au nevoie de inele de centrare ca la service mi-au spus ca nu si nici eu nu am observat ceva ce ar semana cu un inel."Nu stiu cum arata acel inel"
- mocanuradu
- **
- 67 mesaje
- din 12 Mar 2008
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mocanuradu
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2008
- Mesaj Privat
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
- mocanuradu
- **
- 67 mesaje
- din 12 Mar 2008
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mocanuradu
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2008
- Mesaj Privat
vidoo
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1998 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Ursu/\82
- ****
- 1,944 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,944
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Nu e chiar asa. Cintareste o roata completa si apoi capacul de plastic. O roata completa dezechilibrata are un alt efect fata de un capac dezechilibrat.
In cazul in care centrul de masa al capacului de plastic are o deviatie de citiva mm fata de centrul de rotatie al rotii, efectul de "bataie" este neglijabil.
In cazul in care centrul de masa al capacului de plastic are o deviatie de citiva mm fata de centrul de rotatie al rotii, efectul de "bataie" este neglijabil.
- Ursu/\82
- ****
- 1,944 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,944
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
calfianu a scris:Nu e chiar asa. Cintareste o roata completa si apoi capacul de plastic. O roata completa dezechilibrata are un alt efect fata de un capac dezechilibrat.
In cazul in care centrul de masa al capacului de plastic are o deviatie de citiva mm fata de centrul de rotatie al rotii, efectul de "bataie" este neglijabil.
In cazul in care centrul de masa al capacului de plastic are o deviatie de citiva mm fata de centrul de rotatie al rotii, efectul de "bataie" este neglijabil.
Pai stai un pic , aia echilibreaza cu 5-10 grame si daca pui un capac de plastic care are lejer peste 200-300 de grame, nu influenteaza cu nimic?/Mai ales cum spui si tu, ca-l pune descentrat?si din cate stiu eu se mai echilibreaza si pe exterior si pe interior
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Capacele din plastic in general sunt injectate tinind cont ca CG-ul lor sa fie in limite acceptabile.
Faptul ca capacul se pune doar pe exterior, nu are influenta asupra echilibrajului "pendularii", modificarea de masa datorata capacului se face doar de o singura parte a rotii.
Pe o roata se adauga pe circumferinta greutati de 5-20 gr pentru a deplasa centrul de greutate al rotii de citeva kg bune cu citva mm.
Abaterea de la pozita ideala a capacului rotii greu de citeva zeci sau sute de grame cu citva mm a centrului de greutate, combinat cu pozitia reala a centrului de greutate total al rotii complete, nu poate determina excitatii puternice in arc astfel incat sa cauzeze rezonanta arcului pe o turatie, si masina sa inceapa sa scuture.
Faptul ca capacul se pune doar pe exterior, nu are influenta asupra echilibrajului "pendularii", modificarea de masa datorata capacului se face doar de o singura parte a rotii.
Pe o roata se adauga pe circumferinta greutati de 5-20 gr pentru a deplasa centrul de greutate al rotii de citeva kg bune cu citva mm.
Abaterea de la pozita ideala a capacului rotii greu de citeva zeci sau sute de grame cu citva mm a centrului de greutate, combinat cu pozitia reala a centrului de greutate total al rotii complete, nu poate determina excitatii puternice in arc astfel incat sa cauzeze rezonanta arcului pe o turatie, si masina sa inceapa sa scuture.
darius
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Vrancea
- Masina: Meriva 2007 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
Intrebare:Am pe masina(opel meriva ) jenti de aliaj originale care intra f.bine centrate pe butuc, dar roata de rezerva-care e tot originala- are gaura mai mare(nu cu mult) aprox. 1 mm de jur imprejur.Nu-mi place si nu stiu daca e bine, trebuie inele de centrare?Vreu sa-mi iau 4 jenti de tabla si nu stiu daca asta e buna.
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
darius
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Vrancea
- Masina: Meriva 2007 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Jentile de aliaj au conuri, insa exista un spatiu intre con si surub (prezon). In cazul jentilor de aliaj, nu se folosesc suruburi sau piulite profilate. Roata nu se poate centra pe prezoane sau suruburi, asa ca are nevoie de inele de centrare. Jocul dintre conuri si surub poate sa dea o bataie de 1 -1.5 mm.
darius
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Vrancea
- Masina: Meriva 2007 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat