flob
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2008
- Mesaj Privat
Salut ,
Sunt nou pe acest forum si nici nu am cunostinte foarte avansate in materie de masini. Dintre multele oferte de pe piata am hotarat sa-mi cumpar un Opel Corsa. Problema este ca nu stiu ce motorizare sa aleg :benzina sau motorina? Care ar fi avantajele si dezavantajele? Care este diferenta de fiabilitate , consum intre 1.3 CDTi 75CP si 1.3 CDTi 90CP?
Va multumesc anticipat!~
Sunt nou pe acest forum si nici nu am cunostinte foarte avansate in materie de masini. Dintre multele oferte de pe piata am hotarat sa-mi cumpar un Opel Corsa. Problema este ca nu stiu ce motorizare sa aleg :benzina sau motorina? Care ar fi avantajele si dezavantajele? Care este diferenta de fiabilitate , consum intre 1.3 CDTi 75CP si 1.3 CDTi 90CP?
Va multumesc anticipat!~
- ceribros
- ***
- 520 mesaje
- din 07 Mar 2008
- Corsa 2008
- Bucuresti
ceribros
- Mesaje scrise: 520
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
Eu am un 1.3 de 90 CP, parerea mea este ca in oras consuma mult desi multi dintre colegii nostrii zic ca e un consum normal pentru Bucuresti adica 7.8- 8 / 100km, in afara 4- 4.5 / 100 km (un consum destul de bun). Acum depinde si cat de mult mergi tu in afara, daca nu mergi asa mult eu te-as sfatui sa iti iei de 75 (asta in cazul in care vrei neaparat pe motorina), dar avand in vedere costurile de intretinere ridicate pentru motorina si pretul la pompa mai bine iti iei un 1.4 pe benzina, nu lua 1.2 deoarece am un amic care si-a luat si a zis ca e cam slabuta. Acum pune si tu in balanta ce vrei, daca vrei putere si nu te intereseaza consumul sau intretinere ia 90 de cai ca se merita mie imi palce (mai putin partea cu consumul in oras si intretinerea), la 75 de Cp cica ai un consum destul de bun asta venind de la un sofer de tir care l-am intalnit la o spalatorie (care avea un 75 Cp) si care presupun ca stie ce zice , la 1.2 am un prieten care are si zice ca nu trage destul de bine dar cica taicasu (care este incepator) e multumit, 1.4 as fi vrut eu sa imi iau si cred ca e o alegere destul de buna dar am auzit ca ai consum de 10/100 km in Bucuresti asta am auzit si eu la intalnirile de la club nu am nu am condus deci nu stiu sigur. Bafta sper sa te ajute.
- strutzzy
- **
- 236 mesaje
- din 19 Jul 2007
- Corsa 2008 Z14XEP
- Bucuresti
strutzzy
- Mesaje scrise: 236
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2007
- Mesaj Privat
Din punctul meu de vedere situatia sta cam asa, comparand 1.4 benzina 90CP cu 1.3cdti 90CP:
Plusuri 1.4 benzina:
- cost achizitie mai mic;
- revizie mai ieftina;
- motor mai simplu / mai ieftin de reparat;
Minusuri 1.4 benzina:
- consum mai mare;
- cuplu mai mic, 125Nm (conducere mai dificila, cu schimbare deasa a treptelor);
- pret mai mic la revanzare;
Plusuri 1.3 Cdti:
- consum mai mic;
- cuplu mai mare, 200Nm (1.3 cdti de 75CP are 175Nm), accelereaza mai bine (conducere mai lejera, fara schimbarea deasa a treptelor la urcare pante, depasiri);
- pret mai bun la revanzare;
Minusuri 1.3 Cdti:
- cost achizitie mai mare;
- revizie mai scumpa;
- motor mai complex / mai scump de reparat;
Comparatia asta este teoretica, pt ca nu am mers cu un 1.3 de 90CP, cum are colegul Ceribros. Eu am 1.4 benzina, 10.000km pana acum si nu am avut probleme cu el. Consumul meu e de 6.6l/100km, mers 80% in afara, 20% in Bucuresti (nu la ore de varf, gen 8-9 dimineata si 5-6 dupa masa).
Plusuri 1.4 benzina:
- cost achizitie mai mic;
- revizie mai ieftina;
- motor mai simplu / mai ieftin de reparat;
Minusuri 1.4 benzina:
- consum mai mare;
- cuplu mai mic, 125Nm (conducere mai dificila, cu schimbare deasa a treptelor);
- pret mai mic la revanzare;
Plusuri 1.3 Cdti:
- consum mai mic;
- cuplu mai mare, 200Nm (1.3 cdti de 75CP are 175Nm), accelereaza mai bine (conducere mai lejera, fara schimbarea deasa a treptelor la urcare pante, depasiri);
- pret mai bun la revanzare;
Minusuri 1.3 Cdti:
- cost achizitie mai mare;
- revizie mai scumpa;
- motor mai complex / mai scump de reparat;
Comparatia asta este teoretica, pt ca nu am mers cu un 1.3 de 90CP, cum are colegul Ceribros. Eu am 1.4 benzina, 10.000km pana acum si nu am avut probleme cu el. Consumul meu e de 6.6l/100km, mers 80% in afara, 20% in Bucuresti (nu la ore de varf, gen 8-9 dimineata si 5-6 dupa masa).
flob
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2008
- Mesaj Privat
M-am gandit si eu ca un motor de 1.3 cu 90 CP ar putea avea un consum ridicat si in cazul asta nu am rezolvat nimik...mai bine imi iau benzina. Astazi am fost la reprezentanta si la un test drive cu un 1.3 dcti 90....E masina adevarata dar daca iau in considerare ca in general o sa merg mai mult prin oras ma bate gandul sa iau de 75.
Pana acum am condus un opel astra combi din 2001 tot de 75CP si daca o ti turata poti sa risti sa depasesti la drum lung....altfel iti da mari emotii:D. Care e diferenta de consum intre cea de 90 si cea de 75? (ca dupa specificatiile tehnice nu prea are rost sa ma iau , consumul calculandu'se in anumite conditii care nu sunt deloc asemanatoare cu cele de zi cu zi).
Pana acum am condus un opel astra combi din 2001 tot de 75CP si daca o ti turata poti sa risti sa depasesti la drum lung....altfel iti da mari emotii:D. Care e diferenta de consum intre cea de 90 si cea de 75? (ca dupa specificatiile tehnice nu prea are rost sa ma iau , consumul calculandu'se in anumite conditii care nu sunt deloc asemanatoare cu cele de zi cu zi).
- Neouber
- ***
- 596 mesaje
- din 26 Nov 2007
- Corsa 2008 Z12XEP
- Timis
Neouber
- Mesaje scrise: 596
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
salut,,,,,am 1.2 benzina ..vreo 3.500 km cu el......ce sa-ti spun...de oras e perfecta...in afara intradevar..tre sa mergi cu ea in turatii inalte ca sa se infiga....se duce spre 170 dar de la 130 inainteaza greu..eu iti recomand categoric benzina...
gandeste-te ca un diesel e rentabil undeva la peste 25.000 km pe an...faci atata?
gandeste-te ca un diesel e rentabil undeva la peste 25.000 km pe an...faci atata?
flob
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2008
- Mesaj Privat
Eu mergeam pe ideea ca banii pe combustibil ii simti cel mai repede...dar poate ma insel. Peste tot am vazut : "costurile de intretinere pentru diesel sunt mult mai mari decat pentru benzina". As fi curios care e diferenta de pret pt intretinerea unei benzinare vs diesel? Poate cineva sa ma lamureasca? (revizii, piese si alte nebunii)
Ce-i drept nu cred ca circul peste 25.000 km pe an , cel mai mult circul prin oras. As fi foarte bucuros daca m'ati ajuta sa aleg motorizarea potrivita fara sa-mi para rau dupa aceea:)
Ce-i drept nu cred ca circul peste 25.000 km pe an , cel mai mult circul prin oras. As fi foarte bucuros daca m'ati ajuta sa aleg motorizarea potrivita fara sa-mi para rau dupa aceea:)
flob
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2008
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,791 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,791
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
@flob: motorul de 75CP si cel de 90CP la 1.3CDTI sunt identice. difera softul de gestionare a motorului. atat. eu am un 1.3~75CP si am parcurs 50k km in 18 luni (am luat masina sh in martie 2007) crede-ma ca din calcule mi-a iesit o economie de 2000 RON fata de un motor benzina 1.4. am un consum mediu din plin in plin de 5.1-5.3 l/100km, dar merg sportiv si tare (schimb des la 3000-3500 de ture). un prieten are un doblo cu 1.3~90CP(motorul este acelasi, fiind arhicunoscut acest aspect) el are consumuri de 6.7-7.2l/100km in oras si 5.5-6l/100km in afara, dar fata de mine el merge bland, schimba la 2000-2500 de ture si are parcursi 30k km, iar masina o are de noua. deci... alegerea este a ta.
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
sustin ce spune corsablue , eu am 1,3 de 70 cp si in orasul asta aglomerat imi consuma 7,5 .ideea e in felul urmator : daca inainte ai avut diesel si erai obisnuit cu un consum si iti iei acum benzinara ai sa regreti cand vei vedea consumul la un motor de 1,4 ( medie de 10 % ). iti spun asta pe piele mea fiindca sunt prima mea masina a fost un 1,3 cdti dupa care mi-am luat un polo 1,4 care nu vroia sub nici o forma sa scada sub 10 % in oras ,motiv pentru care l-am si vandut achizitionand din nou un 1,3 cdti .
- ceribros
- ***
- 520 mesaje
- din 07 Mar 2008
- Corsa 2008
- Bucuresti
ceribros
- Mesaje scrise: 520
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
Eu am cu a mea 7000 km nu stiu ce sa zic daca consumul apare peste 5000 sau 10000 mie asta din oras (Bucuresti) mi se parea mare, dar am mai discutat cu lumea si cica ar fi bun totusi daca tu nu mergi prin Bucuresti ca vad ca esti din Cluj zic ca ar fi bun ala de 90 Cp deoarece ai 6 viteze si crede-ma ca la 120 cu viteza 6 nu ai acelasi consum ca cel de 70 cu 5 viteze. Dar este adevarat ca intr-un oras mai aglomerat motorasul ala de 1.3 trebuie sa faca putin efort sa scoata cei 90 Cp deci o sa consume mai mult decat ala de 70. Eu iti vorbesc din datele furnizate de computerul meu de bord si din ce am calculat eu. Daca totusi faci destui km si nu 25000 cum zic unii eu zic 15000 se merita investitia mai ales daca mergi in afara, in afara maxim ai 5 % asta cu mers sportiv, eu am mers cu AC cam 100 km in afara si am avut un consum de 4.5-5% cu un Logan 1.4 am avut 6-6.5% avand in vedere ca ala are si 70 CP. Acum gandeste-te si tu ce vrei, e foarte greu sa te hotarasti, eu zic ca daca totusi sa te duci inainte si sa faci un drive test, ca sa vezi singur cum merge si apoi te hotarasti. problema la motorina mai este ca este putin zgomotos dar m-am obisnuit cu ea, la inceput ma speriasem dar acum nici nu o mai aud, probabil ca am si surzit putin ......glumeam du-te si fa drive testul si dupa care mai vorbim. A si apropo nu te lua dupa datele tehnice de consum ca sunt destul de eronate iti zic sigur ca 1.4 nu consuma 8 in oras cum nici 1.3 nu consuma 6 la fiecare mai adauga un 1%-2%, cica datele respective sunt date in conditii optime deci ......e abureala.
flob
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2008
- Mesaj Privat
- deleted-3101
- **
- 360 mesaje
- din 01 Sep 2006
deleted-3101
- Mesaje scrise: 360
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2006
- Mesaj Privat
In cazul asta nu-ti lua Corsa. Corsa nu e masina de drum lung! Asculta-ma pe mine si ia-ti o masina din clasa superioara. Corsa e gandita si facuta pt. mers in oras. Cutia de viteze nu e facuta pt. drum lung. La fel profilul scaunelor.
Cat despre diesel, alegerea iti apartine, dar de cand pretul motorinei l-a depasit pe cel al benzinei, iar revizia la Corsa diesel e 1100, iar la benzina 600, au inceput romanasii sa-si schimbe preferintele. Cu cei 1000-1500 de euro pe care ii dai in plus la diesel cumperi la benzina....
Cat despre diesel, alegerea iti apartine, dar de cand pretul motorinei l-a depasit pe cel al benzinei, iar revizia la Corsa diesel e 1100, iar la benzina 600, au inceput romanasii sa-si schimbe preferintele. Cu cei 1000-1500 de euro pe care ii dai in plus la diesel cumperi la benzina....
- ceribros
- ***
- 520 mesaje
- din 07 Mar 2008
- Corsa 2008
- Bucuresti
ceribros
- Mesaje scrise: 520
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
In depasiri e bunicica mai ale peste 2000 de ture nu ai probleme la Dacii si Loganuri, Matizsi alte marci mai putin renumite, eu m-am luat de curand cu un Civic model nou si am facut fata pana pe la 160 fara probleme dupa care am incetinit deoarece ma apropiam de un sat si deci nu am riscat era foarte fericit omul ca m-a depasit dar daca stia el ca am si AC pornit cred ca ii ma scadea bucuria , eu zic totusi sa te gandesti bine inainte si la revizii cum zice @batman deoarece sunt cam scumpe la diesel, eu am auzit de 1300 lei, numai filtru de motorina e cam 200 euro ( la reprezentanta) plus polen si alte balarii iar daca cutia se strica asta cu 6 presupun ca e mai complexa si deci mai scumpa. Fa un drive test cu una de 1.4 si un 1.3 intreaba si tu pe cine mai are ce parere are si dupa aia cumpara, nu te arunca la ce e mai scump daca nu te tine plapuma si in primul rand eu zic sa nu fie fabricata in Spania cere sa ti-o dea din Germania
flob
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2008
- Mesaj Privat
@Batman De 1000 de euro la un consum mediu de 8 - 9 % cumperi benzina cat sa faci 10 000 - 11 000 de km doar.
Masina o cumpar in ideea ca sa o tin foarte multa vreme...nu ca sa o vand dupa 2 - 3 ani. Ma gandesc si la fiabilitatea motoarelor diesel. Voi ce ziceti?
Zilele astea trebuie sa ma hotarasc exact ce sa iau...Daca iau diesel ce sa fie? 75 CP sau 90 CP? cel de 90CP nu este mai sensibil in ceea ce priveste fiabilitatea? benzina nu prea imi surade ideea din cauza consumului si fibilitatii motorului...
Masina o cumpar in ideea ca sa o tin foarte multa vreme...nu ca sa o vand dupa 2 - 3 ani. Ma gandesc si la fiabilitatea motoarelor diesel. Voi ce ziceti?
Zilele astea trebuie sa ma hotarasc exact ce sa iau...Daca iau diesel ce sa fie? 75 CP sau 90 CP? cel de 90CP nu este mai sensibil in ceea ce priveste fiabilitatea? benzina nu prea imi surade ideea din cauza consumului si fibilitatii motorului...
- deleted-3101
- **
- 360 mesaje
- din 01 Sep 2006
deleted-3101
- Mesaje scrise: 360
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2006
- Mesaj Privat
Nu stiu cine ti-a spus tie ca dieselul e mai fiabil decat benzina.
Dieselul are turbina, deci inca o piesa care se poate strica, umple de funingine etc. Motorul de 1,3 CDTI are prostul obicei de a se opri la relanti. Cauta pe forum, s-a tot discutat problema.
Raport de compresie mult mai mare, frecari mai mari (motorul diesel nu se poate face din aluminiu tocmai din cauza asta) de unde rezulta uzura mai mare. Zgomot de tractor, se incalzeste mult mai greu iarna etc.
In plus, dar probabil nu te intereseaza, dieselul e si mai poluant decat benzina, pt. ca produce mult mai multa funingine si particule in suspensie decat motorul pe benzina. Insa are emisie de CO2 mai mica.
Dar tu probabil esti deja hotarat.
Dieselul are turbina, deci inca o piesa care se poate strica, umple de funingine etc. Motorul de 1,3 CDTI are prostul obicei de a se opri la relanti. Cauta pe forum, s-a tot discutat problema.
Raport de compresie mult mai mare, frecari mai mari (motorul diesel nu se poate face din aluminiu tocmai din cauza asta) de unde rezulta uzura mai mare. Zgomot de tractor, se incalzeste mult mai greu iarna etc.
In plus, dar probabil nu te intereseaza, dieselul e si mai poluant decat benzina, pt. ca produce mult mai multa funingine si particule in suspensie decat motorul pe benzina. Insa are emisie de CO2 mai mica.
Dar tu probabil esti deja hotarat.
gal
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Harghita
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2008
- Mesaj Privat
- alexandrudicu
- **
- 303 mesaje
- din 07 Oct 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
alexandrudicu
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2007
- Mesaj Privat
- ceribros
- ***
- 520 mesaje
- din 07 Mar 2008
- Corsa 2008
- Bucuresti
ceribros
- Mesaje scrise: 520
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
- mihail.dragoi
- **
- 267 mesaje
- din 28 Mar 2007
- Astra 2010 2.0
- Bucuresti
mihail.dragoi
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 2.0
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2007
- Mesaj Privat
corsablue a scris:@flob: motorul de 75CP si cel de 90CP la 1.3CDTI sunt identice. difera softul de gestionare a motorului. atat. eu am un 1.3~75CP si am parcurs 50k km in 18 luni (am luat masina sh in martie 2007) crede-ma ca din calcule mi-a iesit o economie de 2000 RON fata de un motor benzina 1.4. am un consum mediu din plin in plin de 5.1-5.3 l/100km, dar merg sportiv si tare (schimb des la 3000-3500 de ture). un prieten are un doblo cu 1.3~90CP(motorul este acelasi, fiind arhicunoscut acest aspect) el are consumuri de 6.7-7.2l/100km in oras si 5.5-6l/100km in afara, dar fata de mine el merge bland, schimba la 2000-2500 de ture si are parcursi 30k km, iar masina o are de noua. deci... alegerea este a ta.
taicule si io am diesel de 1.3, 90 de cai - da sa schimbi la 3000 - 3500 este crima - omori motorul aiurea - se vede ca ai avut benzina innainte.. uita-te in carte si vezi unde e cuplu - intre 1750 si 2500 - acolo trage - cu la 3-4000 ca la benzina....
io in oras am 7% si asta inseamna bucuresti la ora de varf - iar in afara 5 ca imi place sa merg cu 130....
prin urmare io recomand dieselul de 90 - are putere - si sincer diferenta de pret dintre motorina si benzina si-o scoate din consum - iar diferetna de intretinere (revizii) si-o scoate ca nu ai probleme la deal si mai ales in depasiri - daca ai nevoie te salta de fund si te ajuta nu ca benzinarele mai slabute cu care tre sa ai 2 km liber ca sa depasesti...
flob
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2008
- Mesaj Privat
Astazi am fost la reprezentanta...mi-am gasit masinuta dorita acolo. 1.3 CDTi 90 CP , Air Blue , Enjoy...ce sa mai...?! ...ceva frumos...pe saptamana viitoare o conduc ...deocamdata mai culeg informatii despre condusul sanatos la un diesel si alte lucruri legate de masina asta:)
Poze in curand si poate...daca am ocazia...pe la intalniri...
Topicul se poate inchide...
Poze in curand si poate...daca am ocazia...pe la intalniri...
Topicul se poate inchide...