Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,
Am si eu o Agila, 1.2 din 2001 care pana acum a mers brici, agil, rapid etc.
Dar de o vreme are o buba: cate-odata se intampla ca nu mai raspunde la pedala de acceleratie. poti sa-i dai, cat vrei, tot nu vrea sa faca nimic. Relantiul statea tzeapan unde trebuie.
Prima data am suspectat corpul clapeta acceleratie, am desfacut partea electronica, curatat, dat peste contacte cu WD40, a mers o vreme. Dupa aceea iarasi. Iarasi am desfacut partea electronica, curatat etc. recalibrat (se lasa minimi 30 de secunde contactul, fara motorul porni), iara a mers o vreme.
A mai facut si din alea, cand accelera, dar nu asa cum trebuia, deci era semi-agila masina.
Chestia asta a facut-o la plaje diferite de temperatura, si la cald, si la rece deci nu pot sa zic ca s-a standardizat problema.
Ce mai trebuie sa verific? O fi de la pedala de acceleratie?
De ce-si revine masina dupa ce-i dau un "restart"?
Skip ads

  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Vad ca nimeni nu vrea sa-mi raspunda...
Deci va zic cum am reusit sa reproduc problema. Am pornit foarte foarte incet, abia apasand acceleratia. Motorul nu moare, daca pornesc asa, chiar merge, dar la ralanti (care este in parametri normali). Pot sa dau a doua, a treia, a patra (a cincea nu am incercat), dar masina pare sa accelereze, fara sa apas pe acceleratie, in limita a maxim 1000 de ture.
Daca pornesc aerul conditionat, atunci turatia creste (la fel ca si cand a mers masina calumea).

Deci dat fiind acestea, mi se pare ca calculatorul ECU si corpul clapeta acceleratie functioneaza daca se variaza intr-un fel sau altul turatia motorului.

Daca-i dau restart, merge. Acum incerc sa-i resetez calculatorul sa vad daca mai apare problema. Daca cine a intalnit aceasta problema, sau are ceva idei despre de ce si cum apare problema, il/o rog sa ma ajute.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Ai pus un tester pe ea sa vezi cam cum e treaba cu anumiti parametrii?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
hai joi.
vezi aici: https://www.clubopel.com/vie...46&start=1480
avem si tester, putem face diagnoza contra unei sume modice...
Ar fi a treia Agila cu probleme in Cluj. si_diez, ikocska, tu.
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
nu am pus pe tester...Si am gasit si un lucru strainu. Am vazut topicul cu becurile din bord...Si la mine nu se aprinde nimic (abgas, check engine etc.) Am desfacut bordul si am constatat cu surprindere ca unule becuri lipsesc DIN fabricatie. Am incercat metoda cu frana si acceleratia apasata pan-la-fund si nu clipea nimic cand am pus contactul. Am o presimtire ca-i de la pedala de acceleratie. Oricum, vin joi si o punem pe tester.
  • si_diez

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2007

  • Mesaj Privat
suna cunoscut ce ai patit tu...cam asa s-a manifestat si la mine. Intr-un final am identificat problema...debitmetrul de aer... hai joi la intalnire ca avem ce discuta Smile
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Frumos...debitmetrul?
Am citit aici pe forum, ca debitmetrul de aer se manifesta si prin ralanti variabil, probleme la pornire...si tu ai avut exact aceeasi problema? nu stiu dar eu am o presimtire ca este ceva bug in soft (cred ca am ceva boala profesionala, ca lucrez in IT)...Oricum, ma duc la intalnire sa vedem, care-i faza.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La discutia despre debitmetru pagina 3 gasiti totul inclusiv de ce pica asa des https://www.clubopel.com/vie...highlight=cheder. Se curata throttle si EGR neaparat.
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca azi am aflat ce are masinuta mea. Nu sunt inca absolut sigur, mai trebuie un pic sa ma plimb cu ea si o sa confirm.
Problema pare sa vina de la pedala de accelaratie, pe care daca o apas intr-un anumit fel, masina ii agila, si nu semiagila sa nu-i neagila (cred ca am inventat un cuvant) de loc. Oricum ma duc la intalnire joi sa vedem daca putem reproduce problema si sa vedem ce zice testerul, intre timp va multumesc ca sunteti langa mine sufleteste.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mergi joi si se poate face si grafic : pedala acceleratie, throttle, turatie, debit aer. Tel. meu il au baietii, mai sunt citiva cu aceeasi motorizare, se mai poate lua de proba o piesa de la altul, noi asa facem ca doar ei au incredere in noi ca nu stricam cumva ceva.
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am desfacut pedala de acceleratie si am vazut partea aceea cu grafit o parte care era un pic mai stearsa.
Am observat, insa ca pedala de acceleratie se poate regla (mechanic, cu niste suruburi) si astfel l-am reglat la maxim. Rezultat: motorul statea la ralanti la 1500 de ture, fara sa mai coboare. Dar am observat, ca raspundea mult mai prompt la accelerari, deci nu era acel lag pe despre care toata lumea se tot plange.
Oricum stiu acum cam despre ce este vorba, si tind sa cred ca ceva este cu pedala de acceleratie adica potentiometrul din ea.

O intrebare de 100 de puncte ar fi:
Am observat ca pedala merge bine daca este dereglata in felul descris anterior, cum se poate truca ECU-ul sa creada ca de fapt nu este apasata?

M-am inscris deja la intalnirea de joi, si in "protocol" sper sa putem deslusi misteru agilitatii...

Pana atunci, insa sunt deschis la raspunsuri despre cealalta problema.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am observat ca pedala merge bine daca este dereglata in felul descris anterior, cum se poate truca ECU-ul sa creada ca de fapt nu este apasata?

Incerca o resincronizare throttle, scos bateria, pus contact si asteptat sa cloncane .... citeste ca este scris.
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am incercat resincronizare throttle, insa nu am scos bateria.
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
off topic: Am fost la intalnire in Cluj, mi-a placut foarte mult acolo, niste oameni cu bun simt, primire foarte prietenoasa, am primit si eu sticker
on topic: Am pus masina pe tester, si cum am banuit, pedala de acceleratie. Si inca ceva: senzorul de temperatura de aer citeste valori peste cele pe care trebuie sa le citeasca - in loc de 21 Celsius a citit 40 de grade.
Insa am o nelamurire:
- dupa ce am resetat ECU, turatia imi ramane la 1100. Asa scria si la valori ca Desired value la turatie este 1100. Asta cand se va stabiliza la 730?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cu temperatura citita de IAT e alarma falsa. Eu m-am orientat dupa temperatura citita de senzorul de la mine (care, la 20 grade afara, si motor cald, imiciteste ~28 grade). Insa la tine locatia componentelor (priza de aer) difera nitel. Deci se justifca cele 40 grade.
De asemenea, rezistenta de 900 ohmi pe IAT e normala, in conditiile date (ar trebui sa fie de 2460, parca, la 18 grade, si zice Dan ca daca incalzesti senzorul cu degetul, deci il duci cam in 30 grade, coboara la 1600 ohmi)
Acuma stau si eu si ma mir ce tensiuni incercam sa masor ieri pe MAF Smile cu mufa scoasa.... asa e cand esti buimac

Sugestie de la Dan: desfa pedala, fa o poza la APP, sa vada lumea daca e intr-adevar dus, sau e doar uzura normala.
Sugestie de la mine: schimba bateria (fluctuatiile alea nu imi plac), rezolva APP-ul, si sa vedem daca mai face bube.
B3059


deocamdata nu am gasit decat: http://forum.blitz-gsi.com/...c.php?t=5419&
Incerc cat de repede sa fac rost de TIS, si sa ma prind cum se foloseste. Cica ar sti mai multe despre Opel-uri decat Autodata...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cam asa era la mine pedala, am vrut sa curat dar era perfecta.

B3059 = After ignition ON, no request signal from the engine control unit has been recognised
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
La mine pedala arata un pic mai naspa ca asta, adica - la inceputul cursei, senzorului, se vede ca este un pic mai sters grafitul acela.
Dan, ce recomanzi, cu ce sa curat?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Spray contacte fara ulei si betisoare de urechi.
Vezi ca ai rezistente trimerate laser, cureti acolo si verifici sa nu fie fisuri.

Acelasi sistem ai si in throttle body, e bine sa cureti si acolo, nu uita sa scoti motor si acelasi spray la periile lui.
Cursorii sa nu-i atingi, GRIJA MARE ! Numai jet de spray la ei.
Eu la un throttle am gasit pe grafit o depunere pe toata lungimea unuia de gen arsura/arc electric, merita sa il desfaci dar repet : GRIJA MARE la perii.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cu relantiul cum stai? Si-a revenit, sau tot la 1100 vrea?
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
A...relantiul si-a revenit azi dimineata, cand am venit la servici. Se pare ca-i trebuie un ciclu complet de incalzire ca sa-si revina. Oricum mi-a prins bine relantiul mare ca am reusit sa reproduc problema (fara sa vreau) - masina a devenit semiagila, si dupa aia ne-agila si trebuia sa intru intr-o intersectie. I-am dat restart si a mers dup-aia. Oricum, in weekend, incerc varianta lui Dan sa curat cu spray de contacte senzorul de la pedala si mai vedem noi.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR