- radzxx
- OP
- 200 mesaje
- din 28 Jul 2005
- sibiu
radzxx
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2005
- Mesaj Privat
Astazi cand am incercat sa vad daca sunt stranse suruburile de la capetele telescopului (se auzea o bataie suspecta in partea din fata) unul s-a forfecat foarte usor cu toate ca nici nu incepusem sa strang. Am schimbat telescoapele de ceva vreme si banuiesc ca au fost stranse foarte puternic. Intrebarea este daca acum corpul telescop este desprins de caroserie si daca pot circula ceva timp pana o sa schimb telescopul. Deci: capatul telescopului pe care se infileteaza piulita care prinde telescopul de caroserie s-a rupt.
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
- stefy_726
- **
- 308 mesaje
- din 31 Jan 2006
- Ascona 1986 18E
- Bucuresti, Romania
stefy_726
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti, Romania
- Masina: Ascona 1986 18E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2006
- Mesaj Privat
salut.poti merge asa citeva zile dar trebuie sa
mergi ceva mai incet.nu stiu cum s-a rupt la tine
dar eu cind am vrut sa le desfac la mine nu a
mers asa le-am taiat cu flexul.acum sa-ti zic
ce se poate intimpla la mers fara amortizor
se mareste distanta de frinare,instabilitate in
viraje asa distante scurte cu drum bun poti
face drumuri lungi nu cred ca poti face la cum
e afara asa ca miine poti repara masina sa nu
te prinda 2008 asa.
mergi ceva mai incet.nu stiu cum s-a rupt la tine
dar eu cind am vrut sa le desfac la mine nu a
mers asa le-am taiat cu flexul.acum sa-ti zic
ce se poate intimpla la mers fara amortizor
se mareste distanta de frinare,instabilitate in
viraje asa distante scurte cu drum bun poti
face drumuri lungi nu cred ca poti face la cum
e afara asa ca miine poti repara masina sa nu
te prinda 2008 asa.
- radzxx
- OP
- 200 mesaje
- din 28 Jul 2005
- sibiu
radzxx
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2005
- Mesaj Privat
Deci...telescopul este pe masina si greutatea caroseriei preseaza pe el...problema e ca s-a rupt filetul din capatul superior al telescopului care tine capacul acela de table care se vede cand deschizi capota masinii. Asa ca piulita si capacul ala acum nu mai exista pe masina. Dupa parerea mea telescopul se tine pe pozitie fara sa fie strans cu vreun surub. La denivelari s-ar putea sa fie ceva probleme nu?
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
In nici un caz sa nu pleci cu masina,retine ca arcul este tinut presat pe talerul inferior de catre flansa superioara ,rupandu-se partea filetata arcul are posibilitatea sa se destinda la o groapa ceva...iar tija la randul ei se poate sa coboare in interiorul amortizorului si risti sa te trezesti cu masina intr-o parte in mers.Ma indoiesc sa poti face un drum oricat de scurt in siguranta cat de cat.
Am o rugaminte pentru cei care nu au cunostinte temeinice de mecanica ,nu puneti oamenii in pericol safatuindu-i aiurea,decat sa-i trimiteti pe drum cu asemenea probleme la masina mai bine abtineti-va sa va dati cu parerea.
Vreau sa va atentionez ca puteti fi facuti raspunzatori de producerea unui accident in cazul in care se dovedeste ca masina nu era apta dpdv tehnic pentru a fi pusa in circulatie.
Am o rugaminte pentru cei care nu au cunostinte temeinice de mecanica ,nu puneti oamenii in pericol safatuindu-i aiurea,decat sa-i trimiteti pe drum cu asemenea probleme la masina mai bine abtineti-va sa va dati cu parerea.
Vreau sa va atentionez ca puteti fi facuti raspunzatori de producerea unui accident in cazul in care se dovedeste ca masina nu era apta dpdv tehnic pentru a fi pusa in circulatie.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- radzxx
- OP
- 200 mesaje
- din 28 Jul 2005
- sibiu
radzxx
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2005
- Mesaj Privat
- stefy_726
- **
- 308 mesaje
- din 31 Jan 2006
- Ascona 1986 18E
- Bucuresti, Romania
stefy_726
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti, Romania
- Masina: Ascona 1986 18E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2006
- Mesaj Privat
pt. mecaNIK daca nu stiam nu ma bagam pot sa-ti
demonstrez cind vrei tu ca desfac surubul de la
amortizor de la masina mea merg cu ea pina la
bacau si inapoi la bucuresti si nu se intimpla
nimic daca pierd eu pariul iti dau 100 euro daca
nu scri aici pe forum ca stefy_726 a avut dreptate
si iti ceri scuze.
demonstrez cind vrei tu ca desfac surubul de la
amortizor de la masina mea merg cu ea pina la
bacau si inapoi la bucuresti si nu se intimpla
nimic daca pierd eu pariul iti dau 100 euro daca
nu scri aici pe forum ca stefy_726 a avut dreptate
si iti ceri scuze.
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
pt stefy_726,parerea mea e ca daca nu esti de meserie,sau macar ai tangente cu mecanica ,incearca cel mai bine sa te abtii,poate nu stiai ca la astra g fuzeta este prinsa pe amortizor,nemaiavind alte puncte de sustinere(adica alte bascula sus),iar amortizorul impreuna cu arcul sint prinse de caroserie cu ajutorul talerului,roata se roteste cu tot cu amortizor in taler.deci ,in concluzie,e periculos sa mergi cu o masina care are astfel de preobleme
- stefy_726
- **
- 308 mesaje
- din 31 Jan 2006
- Ascona 1986 18E
- Bucuresti, Romania
stefy_726
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti, Romania
- Masina: Ascona 1986 18E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2006
- Mesaj Privat
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
nu am zis ca e arcul comprimat de taler.daca te uiti este comprimat cu un rulment fixat pe amortizor si care se stringe sus in taler,acesta permitind rotii,impreuna cu amortizorul sa se roteasca dreapta-stinga.asa pot spune si eu ca am carnet de 15ani si toate masinile pe care le-am avut si le am le intretin singur,iar meseria mea e de inginer electro-mecanic,si repar motoare de 15000CP (cam de cel puitn 100 de ori mai puternice decit cu cel cu care te joci tu ).
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Exprimarea un pic incompleta poate da nastere la interpretari.CAP FILETAT AMORTIZOR RUPT inseamna portiunea filetata pe care se afla cele doua piulite cea care fixeaza flansa de deasupra oalei cat si cea de dedesubt care fixeaza flansa cu rulment.In acest caz tija amortizorului se poate retrage in interior si poti presa tu cu toata greutatea motorului de 15.000 de cp pe el tot va sari din locul lui pentru ca retine suspensia Mc Pherson asa lucreaza cu doua puncte de sprijin respectiv pivot (inferior) si sus ansamblu tija amortizor flansa si atat,iar capul de bara ne duce pe unde vrem noi.La care punct de spijin vrei tu sa renunti ca sa nu iesi in decor?
A doua varianta posibila din text este RUPT DOAR O PARTE din portiunea filetata si anume doar partea de sus cu prima piulita caz in care pericolul nu este imediat.Cine nu repara motoare de 15.000 de cp putere si a mai umblat la jambe de Opel in ultimii 20 de ani stie sau ar trebui sa stie ca piulita de sus este asigurarea si pentru cea de-a doua sa nu se desfaca oarecum contrapiulita de aceea si are asigurare ori plastic ori deformata tocmai pentru a nu pleca de acolo.Fara ea exista posibilitatea ca cea de jos sa se desfaca este nu mare ci foarte mare atat timp cat si cu cea de sus montata dar nu stransa bine tot se slabeste tot ansamblul.
Varianta a treia si cea mai putin probabila este ca piulita sa ramana totusi la locul ei datorita deformarilor filetului care sa tina loc de siguranta ....dar mici sansele.
Pentru incheiere cine stie ce face gramada aia de piulite si flanse acolo stie obligat ca respectivul anamblu ori este bine montat ori se slabeste iar cu lipsa in el sansele duc la 100% sa se desfaca cu consecintele de rigoare.
Meseria de mecanic nu are de-a face cu soferia,cu reparatia motoarelor de vapor...a avioanelor si implica cunoasterea printre altele a rolului fiecarei pisese dintr-un automobil iar eu nu ma confund cu nea" ;lasa domne ca merge s'asa ; iar pentru alte meserii am acelasi respect ca si pentru a mea .Daca fericeste pe cineva eu imi cer scuze pentru ca e nevoie de mai mult caracter sa recunosti o greseala decat sa persisti in a-ti sustine punctul de vedere ,dar formularea era clara Cap filetat amortizor forfecat si in ambele situatii enumerate de mine acelasi lucru se intampla.
Raman la recomandarea :cine nu stie in amanunt sa nu se bage ,nu-i o rusine sa urmaresti o discutie fara sa intervii,dar sa recomanzi unui om sa nesocoteasca minimele conditii de siguranta nu e bine si sunt convins ca nimeni nu a facut-o intentionat,in rest referirea la norme sa stiti ca am aflat-o si eu de la un caz concret asa cum s-a modificat si raspunderea celor care fac interventii la sistemele de siguranta ale automobilelor.(Frane,directie,articulatii ,ABS,Airbag) in caz de accident .
Fiecare avem dreptul sa facem ce vrem cu viata noastra,cu libertatea ...dar nu-i corect sa ne jucam si cu a altora pentru ca circulatia pe drumurile publice e deschisa si pentru cei care platesc bani grei sa mearga cu o masina in deplina siguranta.Sper ca putem citi din nou formularea de inceput si sa lasam orgoliile deoparte pentru ca pana la urma nimeni nu le stie pe toate si ne aflam pe acest forum sa schimbam idei ,sa ne consultam in diferite probleme iar eu sincer am gasit aici oameni care stiu despre diagnoza partii electronice la masini mai mult ca mine deci am ce invata.
A doua varianta posibila din text este RUPT DOAR O PARTE din portiunea filetata si anume doar partea de sus cu prima piulita caz in care pericolul nu este imediat.Cine nu repara motoare de 15.000 de cp putere si a mai umblat la jambe de Opel in ultimii 20 de ani stie sau ar trebui sa stie ca piulita de sus este asigurarea si pentru cea de-a doua sa nu se desfaca oarecum contrapiulita de aceea si are asigurare ori plastic ori deformata tocmai pentru a nu pleca de acolo.Fara ea exista posibilitatea ca cea de jos sa se desfaca este nu mare ci foarte mare atat timp cat si cu cea de sus montata dar nu stransa bine tot se slabeste tot ansamblul.
Varianta a treia si cea mai putin probabila este ca piulita sa ramana totusi la locul ei datorita deformarilor filetului care sa tina loc de siguranta ....dar mici sansele.
Pentru incheiere cine stie ce face gramada aia de piulite si flanse acolo stie obligat ca respectivul anamblu ori este bine montat ori se slabeste iar cu lipsa in el sansele duc la 100% sa se desfaca cu consecintele de rigoare.
Meseria de mecanic nu are de-a face cu soferia,cu reparatia motoarelor de vapor...a avioanelor si implica cunoasterea printre altele a rolului fiecarei pisese dintr-un automobil iar eu nu ma confund cu nea" ;lasa domne ca merge s'asa ; iar pentru alte meserii am acelasi respect ca si pentru a mea .Daca fericeste pe cineva eu imi cer scuze pentru ca e nevoie de mai mult caracter sa recunosti o greseala decat sa persisti in a-ti sustine punctul de vedere ,dar formularea era clara Cap filetat amortizor forfecat si in ambele situatii enumerate de mine acelasi lucru se intampla.
Raman la recomandarea :cine nu stie in amanunt sa nu se bage ,nu-i o rusine sa urmaresti o discutie fara sa intervii,dar sa recomanzi unui om sa nesocoteasca minimele conditii de siguranta nu e bine si sunt convins ca nimeni nu a facut-o intentionat,in rest referirea la norme sa stiti ca am aflat-o si eu de la un caz concret asa cum s-a modificat si raspunderea celor care fac interventii la sistemele de siguranta ale automobilelor.(Frane,directie,articulatii ,ABS,Airbag) in caz de accident .
Fiecare avem dreptul sa facem ce vrem cu viata noastra,cu libertatea ...dar nu-i corect sa ne jucam si cu a altora pentru ca circulatia pe drumurile publice e deschisa si pentru cei care platesc bani grei sa mearga cu o masina in deplina siguranta.Sper ca putem citi din nou formularea de inceput si sa lasam orgoliile deoparte pentru ca pana la urma nimeni nu le stie pe toate si ne aflam pe acest forum sa schimbam idei ,sa ne consultam in diferite probleme iar eu sincer am gasit aici oameni care stiu despre diagnoza partii electronice la masini mai mult ca mine deci am ce invata.
- bujuxp
- **
- 145 mesaje
- din 02 Mar 2007
- Vectra 2001 Y22DTR
- Dambovita
bujuxp
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2007
- Mesaj Privat
radzxx a scris:multumesc pentru raspunsuri, o sa tin seama de sfaturi. Oricum, filetul nu s-a rupt in intregime, piulita care tine arcul presat si ansamblul amortizor strans este acolo. S-a rupt doar filetul cu prima piulita de sus si talerul de deasupra nu mai este strans de caroserie.
Mergi linisit daca piulita care tine flansa arcului e ok daca pe partea respeciva se aude bataia mi-e mi-sa intamplat sa se desfaca piulita care tine flansa arcului si acolo aveam jos ptr ca aceasta se comprima cu toate ca ealalta tine doar amortizorul de masina cand se ridica roata ,aceasta se desfacuse si ia, nu cred ca o sa mergi asa fel in cat o sa zbori la 30 cm de sol ca sa-ti iasa amortizorul si atunci e greu sa iasa ( deoarece mai tine si bascula si e oala amortizolui care il tine in el) . orcicum tine const cand simti joc mai puternic ceva pe partea respectiva verifica piulita din capul arcului caci s-ar putea sa se desfaca si nu e bine atunci .
Ultima modificare făcută de bujuxp la Dum 30 Dec, 2007 10:53 am, modificat de 2 ori în total
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Chiar ca sunt multi mecanici de forum care sufera de inconstienta crasa!
Evident ca e periculos sa circuli cu amortizorul rupt! La o frana de urgenta, la o groapa se pot intampla multe.
Sa te deplasezi pana la cel mai apropiat service de urgenta e scuzabil dar sa circuli in continuare asa e inconstienta.
Evident ca e periculos sa circuli cu amortizorul rupt! La o frana de urgenta, la o groapa se pot intampla multe.
Sa te deplasezi pana la cel mai apropiat service de urgenta e scuzabil dar sa circuli in continuare asa e inconstienta.
- bujuxp
- **
- 145 mesaje
- din 02 Mar 2007
- Vectra 2001 Y22DTR
- Dambovita
bujuxp
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2007
- Mesaj Privat
zafira 2.0 automatic a scris:Chiar ca sunt multi mecanici de forum care sufera de inconstienta crasa!
Evident ca e periculos sa circuli cu amortizorul rupt! La o frana de urgenta, la o groapa se pot intampla multe.
Sa te deplasezi pana la cel mai apropiat service de urgenta e scuzabil dar sa circuli in continuare asa e inconstienta.
Evident ca e periculos sa circuli cu amortizorul rupt! La o frana de urgenta, la o groapa se pot intampla multe.
Sa te deplasezi pana la cel mai apropiat service de urgenta e scuzabil dar sa circuli in continuare asa e inconstienta.
prietene omu daca nu esti atent nu are amortizorul rupt
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
pentru @mecaNIK,poate nu ai citit bine sa vezi ce sfat am dat la imceput,poate ma confunzi cu stefy_726.iar orice mecanic ,fie ca repara vapoare,avioane,nave cosmice,are anumite cunostinte de baza care il pot ajuta sa nu sufere de "inconstienta crasa" , iar dc cineva vrea sa faca ceva inconstient,parerea mea ar fi sa o faca pe pielea lui.si apropo,chiar stii greutatea unui motor de 15000CP? eu zic ca ar presa de ar rupe in doua masina,asta daca vb de contextul in care ai facut observatia.(informativ,doar o camasa are 2780kg,iar un piston cu tija fara capul de cruce are 2100kg)
Ultima modificare făcută de CATA26BCN la Mie 02 Jan, 2008 1:11 am
Ultima modificare făcută de CATA26BCN la Mie 02 Jan, 2008 1:11 am
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Te invit la mine sa ne jucam cu o masina de cusut si de ce nu si la o masina! Fara baros si fara macara ca sa schimbam un greifer, eventual o bujie.
Apropo! sti cumva gate grame are un greifer? si cum se sincronizeaza transportorul?
Sa nu zici ca nu folosesti barosul si ranga la motorasul tau de 1500 0 CP!?!?
Si daca se rupe / pierde un surubel de cateva grame la atatea tone crezi ca are vre-o importanta undeva pe mare si pe soare?
Apropo! sti cumva gate grame are un greifer? si cum se sincronizeaza transportorul?
Sa nu zici ca nu folosesti barosul si ranga la motorasul tau de 1500 0 CP!?!?
Si daca se rupe / pierde un surubel de cateva grame la atatea tone crezi ca are vre-o importanta undeva pe mare si pe soare?
- radzxx
- OP
- 200 mesaje
- din 28 Jul 2005
- sibiu
radzxx
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2005
- Mesaj Privat
Oameni buni....imi cer scuze ca din cauza mea au aparut discutii contradictorii..este clar ca nu m-am exprimat foarte explicit. Este adevarat ca nu s-a rupt decat partea de filet pe care era prinsa prima piulita care tine primul taler de deaupra oalei amortizorului. Inca o piulita, care banuiesc, comprima ansamblul amortizor este stransa pe tija amortizorului. Ce sa va spun: neavand posibilitatea sa schimb in aceste zile amortizorul am fost constrans sa circul pe distante scurte cu piulita desprinsa de amortizor. Eu n-am observat nici o diferenta in comportamentul masinii, recunosc n-am depasit 60Km/ora decat ocazional.
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
pentru zafira 2.0 automatic
avem si truse de ceasornicar pe vapor,asa ca poti sa aduci si masina de cusut,si sigur nu se pierd suruburile sau alte piese ca le legam cu ata.si in legatura cu barosul,de vreo 15 ani se folosesc prese hidraulice,dar tu poti sa le folosesti daca iti plac.si mai e ceva...atunci cind nu iti iese ceva ,e foarte usor sa pui mina pe telefon sau sa intri pe club si sa stigi HELP!,si sa stai acasa in fata unei beri si sa te gindesti pina a doua zi,dar in mijlocul marii nu e nimeni sa-ti raspunda la telefon,si nici magazine cu piese de schimb.
avem si truse de ceasornicar pe vapor,asa ca poti sa aduci si masina de cusut,si sigur nu se pierd suruburile sau alte piese ca le legam cu ata.si in legatura cu barosul,de vreo 15 ani se folosesc prese hidraulice,dar tu poti sa le folosesti daca iti plac.si mai e ceva...atunci cind nu iti iese ceva ,e foarte usor sa pui mina pe telefon sau sa intri pe club si sa stigi HELP!,si sa stai acasa in fata unei beri si sa te gindesti pina a doua zi,dar in mijlocul marii nu e nimeni sa-ti raspunda la telefon,si nici magazine cu piese de schimb.