- robertnyerges
- OP
- 15 mesaje
- din 17 Apr 2015
- Astra 2008 Z14XEP
- Cluj
robertnyerges
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2015
- Mesaj Privat
Multumesc mult!
Cel mai probabil dupa ce trece sezonul rece o sa ma apuc de masina. Pana atunci masina e la tara, am acoperit-o cu o prelata si i-am dat jos bateria.
O sa revin cu un update dupa ce ma apuc de ea.
O intrebare, cum ar fi cel mai bine sa suspend motorul? Sau sa il dau jos?
Multumesc inca o data!
Cel mai probabil dupa ce trece sezonul rece o sa ma apuc de masina. Pana atunci masina e la tara, am acoperit-o cu o prelata si i-am dat jos bateria.
O sa revin cu un update dupa ce ma apuc de ea.
O intrebare, cum ar fi cel mai bine sa suspend motorul? Sau sa il dau jos?
Multumesc inca o data!
- robertnyerges
- OP
- 15 mesaje
- din 17 Apr 2015
- Astra 2008 Z14XEP
- Cluj
robertnyerges
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2015
- Mesaj Privat
Revin cu un update.
Am desfacut motorul, cuzinetii nu aratau rau, arborele era in stare buna.
Am schimbat cuzinetii si am masurat tolerantele ca sa fie ca in specificatiile producatorului si problema sa rezolvat.
Nu era din cauza supapelor sau a pompei de ulei.
Acuma presiunea la relanti cu apa la 90 de grade si uleiul banuiesc ca pe la 95-100 de grade, presiunea e la 1.6 bari.
Am desfacut motorul, cuzinetii nu aratau rau, arborele era in stare buna.
Am schimbat cuzinetii si am masurat tolerantele ca sa fie ca in specificatiile producatorului si problema sa rezolvat.
Nu era din cauza supapelor sau a pompei de ulei.
Acuma presiunea la relanti cu apa la 90 de grade si uleiul banuiesc ca pe la 95-100 de grade, presiunea e la 1.6 bari.
- corsablue
- ****
- 2,806 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,806
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
robertnyerges a scris:La ce te referi mai exact aici? Cuzinetii sau verificat si nu prezinta uzura. Si joc la biela nu este.
Si cuzinetii de la palier sunt in stare foarte buna.
Mentionez ca problema a aparut destul de spontan cu presiunea de ulei fiindca masina a stat aproape 2 luni iar cand am folosit-o in a doua zi a aparut aceasta problema.
Si cuzinetii de la palier sunt in stare foarte buna.
Mentionez ca problema a aparut destul de spontan cu presiunea de ulei fiindca masina a stat aproape 2 luni iar cand am folosit-o in a doua zi a aparut aceasta problema.
Deci încă un mit demistificat...
Bine că ai rezolvat, dar vezi câte contradicții sunt în posturile tale?
1,6 pare puțin deci cred că este și pompa "obosită"... dar părerea mea de neavizat nu este relevantă...
- robertnyerges
- OP
- 15 mesaje
- din 17 Apr 2015
- Astra 2008 Z14XEP
- Cluj
robertnyerges
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2015
- Mesaj Privat
Am scris printre primele postari, masina are pompa de ulei noua, verificata si montata de mine, nu are joc. Distributie noua,cu patine, intinzator si pusa la punct si pompa de apa noua. Plus alte piese noi.
Toate operatiunile le-am facut eu cum scrie ca la carte,cu tolerante etc.
La rece presiunea e undeva intre 5,2 si 5,6 , la cald am precizat anterior ca e la 1.5-1.6 dupa 2 ore de functionare.
Instant cand calc pe acceleratie urca presiunea peste 3 bari deci nu ar fi o problema, si peste 2000 rotatii deja ajunge la 3,5 spre 4 bari.
Ulei folosit mobil 1 0w40.
Toate operatiunile le-am facut eu cum scrie ca la carte,cu tolerante etc.
La rece presiunea e undeva intre 5,2 si 5,6 , la cald am precizat anterior ca e la 1.5-1.6 dupa 2 ore de functionare.
Instant cand calc pe acceleratie urca presiunea peste 3 bari deci nu ar fi o problema, si peste 2000 rotatii deja ajunge la 3,5 spre 4 bari.
Ulei folosit mobil 1 0w40.
- corsablue
- ****
- 2,806 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,806
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,903 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,903
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Online
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Păi, ce am bătut eu toaca?!
bibu16v a scris: Dacă e joc axial, nu e bine ...deloc. E o problemã care nu se poate neglija și trebuie rezolvatã urgent.
Clar cã trebuie o verificare a vilbrochenului, dacã are uzuri, trebuie rectificat acolo unde este nevoie, dacã mai este în cote...schimbați cuzineții în totalitate, inclusiv cei axiali...
Dac-ar fi sã te iei dupã carte, ar trebui o reparație completã, dar, așa, mai pe sarakie, merge și varianta scurtatã, dacã știi ce faci...
Clar cã trebuie o verificare a vilbrochenului, dacã are uzuri, trebuie rectificat acolo unde este nevoie, dacã mai este în cote...schimbați cuzineții în totalitate, inclusiv cei axiali...
Dac-ar fi sã te iei dupã carte, ar trebui o reparație completã, dar, așa, mai pe sarakie, merge și varianta scurtatã, dacã știi ce faci...
- corsablue
- ****
- 2,806 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,806
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,903 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,903
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Online
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- robertnyerges
- OP
- 15 mesaje
- din 17 Apr 2015
- Astra 2008 Z14XEP
- Cluj
robertnyerges
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2015
- Mesaj Privat
Am verificat vibrochenul dupa valorile date de producator si au fost in regula valorile se incadreaza unde trebuie. Cuzinetii i-am ales dupa.
Initiam am verificat si cuzinetii vechi, si jocul axial. Si era foarte mare.
Pe urma am verificat jocul axial cu ceasul comparator, verificat toleranta cuzineti cu plastic gauge. Au fost toate tolerantele in limitele normale.
Initial:
Joc axial: 0.030
Cuzineti palier:0.063
Cuzineti biela: 0.068
Dupa:
Joc axial:0.009
Cuzinet palier:0.038
Cuzineti biela: 0.043
Valorile masurate au o eroare de 0.001, specifica pricizia sculelor.
Momentan am facut aproape 50km si presiunea nu a scazut mai jos de 1.5 bari.
Initiam am verificat si cuzinetii vechi, si jocul axial. Si era foarte mare.
Pe urma am verificat jocul axial cu ceasul comparator, verificat toleranta cuzineti cu plastic gauge. Au fost toate tolerantele in limitele normale.
Initial:
Joc axial: 0.030
Cuzineti palier:0.063
Cuzineti biela: 0.068
Dupa:
Joc axial:0.009
Cuzinet palier:0.038
Cuzineti biela: 0.043
Valorile masurate au o eroare de 0.001, specifica pricizia sculelor.
Momentan am facut aproape 50km si presiunea nu a scazut mai jos de 1.5 bari.
- corsablue
- ****
- 2,806 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,806
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat