- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- ianc sergiu
- **
- 466 mesaje
- din 08 Feb 2010
- Vectra 2004 z19dth
- Hunedoara
ianc sergiu
- Mesaje scrise: 466
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
Eu am desfacut-o pe a mea la masina din semnatura pentru ca am probleme cu tija swirl si am si curatat-o . Pot spune ca nu e o operatiune usoara avand in vedere ca trebuie slabita si distributia , mai bine zis se da jos pompa de inalta pentru ca nu ai cum sa scoti galeria altfel. Cel putin asa e la 1.9 dth. Parerea mea e ca daca nu aveti treaba cu mecanica mai bine o lasati asa.....cei care au nevoie de sfaturi le pot cere.
- svg_gabriel10
- **
- 395 mesaje
- din 17 Aug 2012
- Alta tara
svg_gabriel10
- Mesaje scrise: 395
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2012
- Mesaj Privat
Va salut, opelisti!
Dupa cum am promis, revin in club. Vreau sa iau un Vectra C Z19DT 120cp din 2008 cu 125.000km.
La pornire, indiferent daca e la rece sau la cald... invarte mult pana porneste, iar cand in sfarsit o face, simt o smucitura.
Sa fie admisia infundata? Sau EGR?
Avand capacul prins in 2 suruburi, nu am avut acces la el, dar pe langa el vad in partea frontala ceva murdarie de ulei... nu pot zice daca e nou sau vechi, dar e imbibat de praf.
PS: As fi preferat un Z19DTH, dar asta l-am gasit de moment!
Are ambreiajul vreo legatura cu asta!? Nu prezinta simptomele clasice de volanta pe duca.
In mers se comporta perfect, doar ca parca ii lipsesc cativa caluti Crying or Very sad
Cu respect!
(scuze pentru dublu post!)
Dupa cum am promis, revin in club. Vreau sa iau un Vectra C Z19DT 120cp din 2008 cu 125.000km.
La pornire, indiferent daca e la rece sau la cald... invarte mult pana porneste, iar cand in sfarsit o face, simt o smucitura.
Sa fie admisia infundata? Sau EGR?
Avand capacul prins in 2 suruburi, nu am avut acces la el, dar pe langa el vad in partea frontala ceva murdarie de ulei... nu pot zice daca e nou sau vechi, dar e imbibat de praf.
PS: As fi preferat un Z19DTH, dar asta l-am gasit de moment!
Are ambreiajul vreo legatura cu asta!? Nu prezinta simptomele clasice de volanta pe duca.
In mers se comporta perfect, doar ca parca ii lipsesc cativa caluti Crying or Very sad
Cu respect!
(scuze pentru dublu post!)
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- svg_gabriel10
- **
- 395 mesaje
- din 17 Aug 2012
- Alta tara
svg_gabriel10
- Mesaje scrise: 395
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2012
- Mesaj Privat
Iulian, merci pt raspuns. Intr-adevar, e mai ieftin pentru ca nu are tija swirl, actuator..... in rest nu am observat diferenta fata de z19dth.
Nu stiu daca ar fi de acord tipul sa ii conectez op-comul..... si asa cand am vazut ca agata schimbatorul... am desfacut husa de la maneta sa vad daca e uscata, iar mama tipului a intrat in panica...ca: "ce fac!? ce demontez!?" . Intr-adevar, timoneria uscata!
Injectoarele nooi sunt scumpe? Un pret aproximativ se poate? Chiar si pentru regulator?
Cu respect!
Nu stiu daca ar fi de acord tipul sa ii conectez op-comul..... si asa cand am vazut ca agata schimbatorul... am desfacut husa de la maneta sa vad daca e uscata, iar mama tipului a intrat in panica...ca: "ce fac!? ce demontez!?" . Intr-adevar, timoneria uscata!
Injectoarele nooi sunt scumpe? Un pret aproximativ se poate? Chiar si pentru regulator?
Cu respect!
Geo60
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Tulcea
- Masina: Zafira 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2007
- Mesaj Privat
- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
Geo60
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Tulcea
- Masina: Zafira 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2007
- Mesaj Privat
- tudor.bogdann
- *
- 6 mesaje
- din 27 Apr 2012
- Astra 2005 z15se
- Timis
tudor.bogdann
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2005 z15se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2012
- Mesaj Privat
- cristiandonose
- *
- 48 mesaje
- din 28 Apr 2014
- Vectra 2007 Z19DT
- Tulcea
cristiandonose
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2014
- Mesaj Privat
pelikkanu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2018
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Decarbonizarea are minime efecte in filtrele de particule pentru ca tot condensul rezultat antreneaza si depunerile de pe faguri si usureaza putin trecerea gazelor pe evacuare.Singura varianta este demontarea si curatarea chimica una dintre cele mai bune solutii este Decarbusolvul , ori ca il luati la bidon ori la spray oricum curata mai adanc decat degresantul simplu pe care eu il folosesc la sfarsit .Aditivii de injectoare nu au treaba cu admisia,este reclama de doi lei plus ca este periculos pentru tot ce este cauciuc in circuitul de alimentare il dizolva si-l aduce gramada in injectoare si atunci sa vedeti probleme cu adevarat.Schimbul uleiului la timp are de-a face cu depunerile pentru ca uleiul cat de cat curat nu contine atat de multa funingine care ramane si se acumuleaza in timp pana se face smoala.
CBuhac
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Dec 2018
- Mesaj Privat
EAdrian89
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2019
- Mesaj Privat
Eu am dat jos galeria de 2 ori so curat de calamina.opel vectra B 2.2 DTI.nu e greu nu sant multe suruburi.cateva de 8 shi ctateva de 10.ai grija la tevile de la injectoare sa nu le ruoi.cand montezi totul inapoi o sa bata outin motorul pana se incarca injectoarele cam 5-7 min.eu am curatat calamina cu o spatula ingusta,si 3x1 spray wd40.cam 2 ore am terminat.bafta
batos9
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Moldova
- Masina: Zafira 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2015
- Mesaj Privat
Lord_Zeus
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Arges
- Masina: Signum 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Cornel Adi
- *
- 10 mesaje
- din 09 Jan 2020
- Astra 2006 Z19DT
- Harghita
Cornel Adi
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Harghita
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2020
- Mesaj Privat
Eu am dat jos galeria de admisie pentru z19dt.E multa muncã.trebuie data jos distributia pentru a putea scoate pompa de inalta presiune.Daca nu scoti pompa de inalta presiune nu o sa poti da jos galeria deoarece nu o sa o poti desface in primul rand (primul surub de langa distributie e imposibil de scos daca nu dai pompa jos),dupa aceea efectiv nu are loc sa iasa afara de pe suruburi pt ca se loveste in pompa de inalta presiune.Deci sunt o gramada de desfacut ,aproximativ o jumatate de zi de munca .Rezultatul insa MERITA.Se schimba radical mersul motorului .
roby31
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2011
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Tocmai ce am desfacut eu jumatate de motor, si confirm, la Z19DT mai bine ii faci "Italian Tune Up" decat sa dai jos admisia.
Trebuie demontate asa, in ordine:
- EGR
- clapeta acceleratie
- racitor EGR (bracketul din spate al racitorului de EGR e prins de admisie) - are 2 piulite, una pe admisie in spate, si una e montata intr-un surub comun cu termostatul. trebuie scos colierul care ajunge in teava de la evacuare, altfel nu se misca din loc.
- regulatorul de motorina (2 suruburi)
- rampa common rail (2 suruburi pe admisie), restul sunt tevile catre injectoare si pompa de inalte - rampa de motorina am scos-o cu tot cu regulator, iar din regulator am scos doar mufa rapida de motorina cu cleme pe parti opuse, acelasi lucru am facut si cu pompa de inalte pt ca imi statea in cale, am scos direct mufa rapida din filtru fara sa umblu la colierul presat de pe pompa.
- data jos cureaua de accesorii cat si rola intinzatoare (e prinsa de suportul de alternator/pompa inalte, acel suport mare de aluminiu) - rola intinzatoare se detensioneaza cu o inelara de 13 in S cel mai bine, eventual ii puneti un imbus de 5 sau de 6 pt blocare (are o gaura fixa, si una pe partea mobila, cand e detensionat la maxim, gaurile coincid, si se poate pune un cui / imbus pt blocare
- alternatorul - cheie de 8 la firul mic , 13 la firul mare din spate, un surub lung care se scoate dinspre spatele motorului, unul sub alternator mai scurt (asta parca e cu cheie de 15)
- blocata roata de la pompa de inalte cu 2 suruburi (merg alea de la capacul de distributie , suruburile superioare care-s mai lungi)
- la mine nu a iesit pompa din suruburile de pe bracket, lovea in admisie
- slabit suportul alternator (are 5 suruburi in total, 1 mai mare care se vede pe partea de distributie, si 3 sau 4 sunt SUB suport pe spatele motorului, cu cheie de 13 le scoti
- odata ce suportul se poate trage 1-2cm spre parbriz, pompa poate fi scoasa
- atentie, roata dintata de la pompa nu iese cu una cu doua, eu am cumparat o presa de pe net. NU bateti in ax cu nimic sau in rola.
- de aici, mai ai 9 piulite de scos si admisia e out.
evident, eu am mers mai departe pt ca am data jos chiulasa, am scos suportul de alternator cu totul, distributia data jos, armatura fata, scos ansamblul de radiatoare din partea farului stang si pus totul pe o caramida ca sa am loc cu cheia tubulara, desfacut colierul de la turbo spre catalizator ca sa pot trage galeria spre spate, in prealabil dupa ce am scos ansamblul de ventilatoare, etc.
Atentie, va recomand pungi de sandwichuri care se sigileaza, cum desfaceti ceva, suruburi/piulite/suporti in punga, si scris pe ea cu markerul de unde sunt, altfel or ramaneti cu suruburi ori se pun alte suruburi in alte parti.
Daca va incumentati la jobul asta, recomand sa schimbati rolele de la accesorii (o sa aveti surprize cand le rotiti cu mana, ce zgomot au), garnitura de la admisie, garnitura clapeta acceleratie, si daca tot e admisia jos si e o gramada de spatiu, eu as da si electromotorul jos pt curatare/verificare perii si gresare. Toata operatiunea pentru cine a mai desfacut pe la motorul asta, dureaza cam 4 ore pana la scoaterea galeriei de admisie, zic eu, ca intr-o zi de weekend de dimineata pana seara se poate scoate/pune la loc, plus timpul de spalare efectiv .
Trebuie demontate asa, in ordine:
- EGR
- clapeta acceleratie
- racitor EGR (bracketul din spate al racitorului de EGR e prins de admisie) - are 2 piulite, una pe admisie in spate, si una e montata intr-un surub comun cu termostatul. trebuie scos colierul care ajunge in teava de la evacuare, altfel nu se misca din loc.
- regulatorul de motorina (2 suruburi)
- rampa common rail (2 suruburi pe admisie), restul sunt tevile catre injectoare si pompa de inalte - rampa de motorina am scos-o cu tot cu regulator, iar din regulator am scos doar mufa rapida de motorina cu cleme pe parti opuse, acelasi lucru am facut si cu pompa de inalte pt ca imi statea in cale, am scos direct mufa rapida din filtru fara sa umblu la colierul presat de pe pompa.
- data jos cureaua de accesorii cat si rola intinzatoare (e prinsa de suportul de alternator/pompa inalte, acel suport mare de aluminiu) - rola intinzatoare se detensioneaza cu o inelara de 13 in S cel mai bine, eventual ii puneti un imbus de 5 sau de 6 pt blocare (are o gaura fixa, si una pe partea mobila, cand e detensionat la maxim, gaurile coincid, si se poate pune un cui / imbus pt blocare
- alternatorul - cheie de 8 la firul mic , 13 la firul mare din spate, un surub lung care se scoate dinspre spatele motorului, unul sub alternator mai scurt (asta parca e cu cheie de 15)
- blocata roata de la pompa de inalte cu 2 suruburi (merg alea de la capacul de distributie , suruburile superioare care-s mai lungi)
- la mine nu a iesit pompa din suruburile de pe bracket, lovea in admisie
- slabit suportul alternator (are 5 suruburi in total, 1 mai mare care se vede pe partea de distributie, si 3 sau 4 sunt SUB suport pe spatele motorului, cu cheie de 13 le scoti
- odata ce suportul se poate trage 1-2cm spre parbriz, pompa poate fi scoasa
- atentie, roata dintata de la pompa nu iese cu una cu doua, eu am cumparat o presa de pe net. NU bateti in ax cu nimic sau in rola.
- de aici, mai ai 9 piulite de scos si admisia e out.
evident, eu am mers mai departe pt ca am data jos chiulasa, am scos suportul de alternator cu totul, distributia data jos, armatura fata, scos ansamblul de radiatoare din partea farului stang si pus totul pe o caramida ca sa am loc cu cheia tubulara, desfacut colierul de la turbo spre catalizator ca sa pot trage galeria spre spate, in prealabil dupa ce am scos ansamblul de ventilatoare, etc.
Atentie, va recomand pungi de sandwichuri care se sigileaza, cum desfaceti ceva, suruburi/piulite/suporti in punga, si scris pe ea cu markerul de unde sunt, altfel or ramaneti cu suruburi ori se pun alte suruburi in alte parti.
Daca va incumentati la jobul asta, recomand sa schimbati rolele de la accesorii (o sa aveti surprize cand le rotiti cu mana, ce zgomot au), garnitura de la admisie, garnitura clapeta acceleratie, si daca tot e admisia jos si e o gramada de spatiu, eu as da si electromotorul jos pt curatare/verificare perii si gresare. Toata operatiunea pentru cine a mai desfacut pe la motorul asta, dureaza cam 4 ore pana la scoaterea galeriei de admisie, zic eu, ca intr-o zi de weekend de dimineata pana seara se poate scoate/pune la loc, plus timpul de spalare efectiv .
- georgica92
- *
- 32 mesaje
- din 30 Dec 2012
- Astra 2008 Z19DTL
- Olt
georgica92
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2008 Z19DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2012
- Mesaj Privat