Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • tadobaru

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am gaurit butucul pana am reusit sa dau contactul afara. Cineva din Bucuresti mi-a facut alt butuc dupa cheia originala si l-am inocuit. Sper sa nu fie luata ca reclama dar daca dai o cautare dupa butuc opel pe olx il gasesti Poti sa-l chemi si inainte de gaurire poate te ajuta! Iti pot da si un nr de telefon in privat.
Skip ads

  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Te rog mult. Stima !
  • tadobaru

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2009

  • Mesaj Privat
ti-am trimis
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
tadobaru a scris:Am gaurit butucul pana am reusit sa dau contactul afara. Cineva din Bucuresti mi-a facut alt butuc dupa cheia originala si l-am inocuit. Sper sa nu fie luata ca reclama dar daca dai o cautare dupa butuc opel pe olx il gasesti Poti sa-l chemi si inainte de gaurire poate te ajuta! Iti pot da si un nr de telefon in privat.


Am luat legatura cu meseriasul recomandat (multumesc mult !); un om amabil dispus sa ajute si de la distanta, dar nu ma poate ajuta momentan in mod direct (nu e in oras). Mi-a recomandat sa sparg butucul si sa-l inlocuiesc (daca nu am scule adecvate pentru a-l debloca). Probabil ca asa voi face pana la urma daca nu reusesc sa-l deblochez cumva...nu-mi prea convine sa umblu cu doua chei.

Te rog sa-mi raspunzi la urmatoarele intrebari :

1) Ai avut cheie tip lama sau clasica (cu dinti) ?

2) Dupa gaurire/rupere l-ai scos pur si simplu ? Sau ai mai invartit o pozitie butucul pana la crestatura (asa cum se face in mod normal, atunci cand poti baga cheia si roti pentru a-l scoate) ?

3) Ai demontat carcasa volanului ca sa apesi pe ceva ca sa-l eliberezi si evident, ca sa-l pui pe cel nou ?

4) S-a deblocat volanul dupa scoaterea butucului gaurit sau mai trebuie apasat pe ceva ?


Iti multumesc !

p.s nu ti-am scris in privat pentru ca, poate, ii vei ajuta si pe altii cu raspunsurile tale
  • tadobaru

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2009

  • Mesaj Privat
1. Cheia e tip lama cu canal pe ambele parti.
2. Am gaurit cu spiral din ce in ce mai mare pana am putut roti ca sa pot apasa siguranta. Atentie gaurirea am facut-o dupa demontarea de la pct 3.
3. Am demontat volanul pentru ca era blocat si nu se putea roti cu 90 grade ca sa ajung la suruburile carcasei superioare. Dupa aia am demontat conform tuturial.
4. Nu m-a interesat deblocarea volanului din moment ce l-am dat jos. Dupa montajul butucului nou conform tutorial si montarea volanului contactul functioneza perfect.
5. Nu e nevoie sa umbli cu 2 chei, persoana pe care ti-am recomandat-o cred ca iti poate face butuc dupa cheia existenta! Asa mi-a facut si mie.
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Cu ajutorul sfaturilor membrului tadobaru ( ii multumesc si pe aceasta cale ! ) am reusit sa scap de contactul vechi prin gaurirea miezului butucului (Atentie masina la care ma refer este Vectra A an 1995: are contactul asemanator cu VECTRA B, ASTRA F, CORSA si OMEGA.- gaura prin care se elibereza contactul difera fata de ceea ce am vazut in discutiile de pe aici- revin cu poze)

Am tot incercat sa o rezolv scoaterea butucului prin metode mai putin brutale (inclusiv WD40 si alte substante), dar n-am reusit.

Avand si volanul blocat am putut desface doar cele 3 suruburi de la masca de jos, iar pe cele doua ascunse de volan n-am reusit sa le scot decat dupa ce am rupt cu o surubelnita dreapta cat mai lata, care se introduce la limita dintre capacul superior si inferior, in dreptul suruburilor si se roteste pana cedeaza urechile (evident, nu se vad pentru ca sunt in interior, dar nu se pierd pentru ca raman pe suruburi ) . La remontare le-am lipit cu SuperGlue si sunt ok.
Daca nu doriti sa fortati mastile, puteti demonta volanul, asa cum a facut si tadobaru, dar cred ca e mai mult de lucru.

Gaura in butuc se da prin gaura cheii (este evident, dar sa inteleaga tot poporul) pana maxim in dreptul orificiului prin care introduci ceva dur pentru a-l debloca. Cand am vazut ca mai are putin si cedeaza am introdus o surubelnita lata in contact si am invartit o pozitie in dreptul slitului de pe camasa butucului (la fel cum ati fi facut cu cheia, daca ati fi scos butucul fara sa-l spargeti) am apasat cu un imbus de 3 prin orificiul eliberator, butucul a sarit, iar volanul s-a deblocat. ATENTIE ! Daca totusi butucul profanat va sari inainte de a-l invarti sau ramane blocat (si il dati afara prin fortare-tragere), va trebuie sa introduceti o surubelnita care sa ajunga in partea electrica a contactului si sa invartiti o pozitie.
M-am orientat catre unul second hand, in detrimentul singurei variante de butuc, nou, marca Topran Germany (made in Turkey...).
Persoana recomadata de todobaru m-a ajutat cu un butuc second original si configurat astfel incat vechile chei (tip lama) sa functioneze pe noul butuc. (Daca nu sunteti din Bucuresti trebuie sa-i trimiteti prin curier cheia, si eventual seria care se afla pe exteriorul butucului vechi)
Inainte de a introduce noul contact, trebuie apasat un dinte metalic din interiorul locasului in care intra butucul, pentru a cobora un guler...altfel nu va intra complet. Am vazut ca s-a discutat si pe aici despre acel dinte-piedica, dar nu am gasit imagini sau filmulete clare.

Asa cum am scris la inceputul acestul mesaj, voi reveni cu 2-3 fotografii si vreo doua linkuri catre youtube.

Spor !

p.s. stiu ca am mai repetat unele chestii pomenite pe acest topic initiat de bampi (multumiri si tie !), dar poate vor fi de folos si altora.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Pe prima pagina, prima poza este destul de explicita, chinuiti-va 10 minute si deblocati acea siguranta, nu mai gauriti butucul cu bormasina.
  • tadobaru

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Asta e ordinea normala dar daca citeai toate celelalte 27 de pagini intelegeai de ce am gaurit butucul si eu si colegul.
  • MCristian952

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2020

  • Mesaj Privat
Salut. Am si eu problema cu butucul blocat dar problema este mai grava. Am incercat sa il scot dar nici o sansa. Exista alta posibilitate sau cum as putea sa sparg butucul sa il schimb? Multumesc
  • CNiculescu371

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2021

  • Mesaj Privat
pot pune alt contact de opel daca sa rupt tija de la contact.cheia este buna adica sa pun contact cu alta cheie pentru motor.am cheia cu sant pe mijloc
  • marin70

  • Mesaje scrise: 517
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Incearca aici: https://www.clubopel.com/vie...p=1771041#1771041
  • flotwister

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Saru'mana mestere, daca nu gaseam materialul tau o lasam in fata magazinului si plecam acasa... Am rezolvat si cu reparatia, doar ca am eliminat clapeta care trebuia ridicata pt. deblocare....sa iti dea Domnu' sanatate si gagici multe !
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR