Si dupa ce turoialul lui @andrey_00 mi s-a parut mai slab detaliat https://www.clubopel.com/vie...4022&start=20 ,m-am decis sa fac un tutorial mai de noobi (adica nu e chiar asa usor cum zice @andrey_00)
Toata lucrarea nu a fost atat de usoara pentru ca sunt multe de desfacut,pozitii aproape imposibile si julituri multe.Pozele nu sunt de calitate exceptionala dar sunt de ajuns pentru a intelege.
Mai intai trebuie desfacuta bateria masinii,bornele se desfac cu cheie de 10.Se scoate si tavita care sustine bateria prin desfacerea a 3 suruburi de 13(trebuie tubulara cu prelungitor la unul din suruburi).Se desfac cablurile prinse de tavita din partea de sus a acesteia,si conductele de antigel clipsate in partea stanga.In partea frontala are o mufa care se trage in sus pe sina si langa o chestie de aluminiu care se detaseaza tot pe sina de tavita.
Se desface colierul de la intercooler care intra in clapeta de admisie cu o cheie de 7 in poza generala indiciu 1 si poza 1 indiciul 3 si se da la o parte.
Poza generala
Se desfac de pe clapeta trei suruburi lungi cu cheia de 10 (indiciile 1) si un surub de 13 (indiciu 2) se scoate mufa electrica din clapeta si se detaseaza clapeta de admisie.Atentie,ca nu prea iese din cauza conductei mari negre din poza generala.Asa ca se da drumu la suruburile 4 si 5 din poza generala ,iar apoi se trage un pic in sus conducta pentru a putea scoate clapeta.Ceea ce trebuie sa ramana apoi se vede in poza 4 indiciul 2
Poza 1
Se desfac cele doua suruburi la conducta care vine in partea inferioara a EGR-ului cu cheie de 12(indiciile 1) atentie are si o garnitura metalica care se si vede in poza,indiciul 3
Poza 2
In partea inferioara a ansablului EGR se afla 2 suruburi pe dedesubt de 12 care le-am marcat in poza generala indiciul 6 si 7 (desi egr-ul in poza e scos) si in pozele urmatoare cu EGR pus incercuit cu galben.
Poza 3
Se desface surubul de 12 din partea superioara a ansamblului poza 4 indiciul 1
Poza 4
In spatele egr-ului vine o teava de metal groasa din stanga sus a masinii.Personal eu am desfacut-o mai intai de la EGR si apoi si de unde iese din motor.
E prinsa in 3 suruburi de 12 poza 5 sageti galbene si atentie ca si aceasta are o garnitura metalica.
Poza 5
Mai trebuie scos furtunasul de retur de la vasul cu antigel (se vede in poza 5 cu sageata verde).Trebuie un patent pentru a desface colierul de pe furtun.In momentul in care scoateti furtunul o sa curga antigel.Eu nu am avut ce sa ii fac si am lasat sa curga cam 1 litru.
In momentul asta ansablul egr e desprins dar nu va iesi pentru ca inca il tine acea teava prin care ii vin gazele nearse de la motor si pe care trebuie sa o inlaturati.
In partea din stanga sus la motor aceasta teava intra in motor.Aceasta se prinde in 3 suruburi (poza 6 indiciile 2 si 3).Pozitia e cam ingramadita din cauza ca pe acele 3 suruburi vine un suport metalic (poza 6 indiciul 4)ce se prinde in 2 din ele,acesta are rol de a tine 2 furtune cu cabluri clipsate. poza 6 indiciul 1
Poza 6 Suruburile din poza 6 indiciile 2 sunt suruburi duble vezi poza 7,adica dupa ce acoateti acel suport metalic mai aveti 2 suruburi sub suport.Aici va trebuie o tubulara cu gat infundat mai lunga.Inlaturati de tot teava metalica.
Pozele 6 si 7
Acum trebuie scoasa si mufa electrica care vine pe bobina egr-ului,iar apoi puteti scoate lejer ansamblul.Nu stiu daca trebuie data bobina jos de pe ansamblu,desi eu am dat-o dar e curat acolo la banutul ala poza 8 indiciul 2.Ea e prinsa in 3 suruburi torx de 30 poza 8 indiciile 1
Poza 8
Eun am curatat tot pe acolo plus teava neagra data jos cu decarbosolv,la fel si clapeta de admisie data jos.
Sper ca am fost destul de detaliat incat sa stiti exact ce va asteapta.