Alcoor
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
Bunã ziua, intervin si eu cu o problemã întâmpinatã în prezent, nu reusesc sã îmi dau seama...
Opel Vectra C, 2003, motor y20dth.
Mã bate gândul sã o turez putin pentru a „curãta funinginea”. Ies în afara orasului, pe un drum liber, merg cu treapta a 3-a la 3000 rpm cca 5 km. Deodatã masina tâsneste de sub mine, ajunge brusc la peste 4-5000 rpm, un imens fum negru în spate.
Bag în a 5-a, iau contactul, frânã si debreiez, opresc motorul (autoaprindere).
În vasul de expansiune clocotea lichidul, curgea din el, busonul era slãbit.. Poate îl uitasem eu asa....
Las sã se rãceascã, completez cu apã si pornesc motorul. La relanti stãtea cuminte. La demarare din nou autoaprindere, de data asta un si mai imens fum alb. Imens. Opresc iar motorul, stau iar sã se rãceascã. Verific furtunul mare ce merge de la turbinã spre admisie, curat. Nici picãturã de ulei, nimic. Scot EGR, destul de curat, dau cu WD40 totusi pe supapã, sã nu zic cã l-am demontat degeaba. Pun la loc, completez apa, plec.
Nu am mai întâmpinat nici un fel de probleme, se tura lejer la 3-4000. A doua zi deodatã intrã în regim de avarie, nu se mai tura nici pânã la 2000... Fum alb, tremura ca o dacie care merge în 2-3 bujii, putere zero, abia miscam cu a 1-a. O las în parcare, seara cobor sã vãd ce mai face, mã pune necuratul sã dau borna plus jos sã vãd - poate îsi revine.
Am reusit sã nu mai simtã nici cheia acum, adicã deschid usile, pun contact, toate ok, nu miscã demarorul.
Nu reusesc sã înteleg nici de ce a fãcut autoaprindere, nici apoi de ce a mers si ce s-a întâmplat...
Mentionez cã apa e curata în vas, nu a scazut de la semn, desi am mers cateva zeci de km dupa autoaprindere, uleiul e poate chiar prea mult, dar nu are motorina in el...
Am pus un op-com al meu, nu e performant, mi-a dat urmãtoarele erori:
P0115 - Senzor temperatura antigel motor ºi senzor temperatura ulei motor: corelaþie
(FA) - Prezent
P0380 - Circuit sistem preâncãlzire - tensiune prea micã
(0B) - Nu e prezent
P1600 - <cod necunoscut>
(FA) - Nu e prezent
P1622 - Tensiune de referinþã prea mare
(07) - Prezent
P0149 - Circit control timp de injecþie - defect
(5A) - Prezent
P0606 - <cod necunoscut>
(FD) - Prezent
P0615 - Circuitul releului demarorului este deschis
(04) - Prezent
Solutia simplã este sã chem meserias, da, problema imensã este cã sunt într-o situatie extrem de grea, am avut niste dureroase probleme de familie si nu mi-am revenit nici material nici sufleteste.
De aceea, vã rog ori o explicatie, ori o estimare, orice sfat e cu drag primit.
Multumesc mult.
MODEL: Vectra 2003
MOTOR: Y20DTH
Opel Vectra C, 2003, motor y20dth.
Mã bate gândul sã o turez putin pentru a „curãta funinginea”. Ies în afara orasului, pe un drum liber, merg cu treapta a 3-a la 3000 rpm cca 5 km. Deodatã masina tâsneste de sub mine, ajunge brusc la peste 4-5000 rpm, un imens fum negru în spate.
Bag în a 5-a, iau contactul, frânã si debreiez, opresc motorul (autoaprindere).
În vasul de expansiune clocotea lichidul, curgea din el, busonul era slãbit.. Poate îl uitasem eu asa....
Las sã se rãceascã, completez cu apã si pornesc motorul. La relanti stãtea cuminte. La demarare din nou autoaprindere, de data asta un si mai imens fum alb. Imens. Opresc iar motorul, stau iar sã se rãceascã. Verific furtunul mare ce merge de la turbinã spre admisie, curat. Nici picãturã de ulei, nimic. Scot EGR, destul de curat, dau cu WD40 totusi pe supapã, sã nu zic cã l-am demontat degeaba. Pun la loc, completez apa, plec.
Nu am mai întâmpinat nici un fel de probleme, se tura lejer la 3-4000. A doua zi deodatã intrã în regim de avarie, nu se mai tura nici pânã la 2000... Fum alb, tremura ca o dacie care merge în 2-3 bujii, putere zero, abia miscam cu a 1-a. O las în parcare, seara cobor sã vãd ce mai face, mã pune necuratul sã dau borna plus jos sã vãd - poate îsi revine.
Am reusit sã nu mai simtã nici cheia acum, adicã deschid usile, pun contact, toate ok, nu miscã demarorul.
Nu reusesc sã înteleg nici de ce a fãcut autoaprindere, nici apoi de ce a mers si ce s-a întâmplat...
Mentionez cã apa e curata în vas, nu a scazut de la semn, desi am mers cateva zeci de km dupa autoaprindere, uleiul e poate chiar prea mult, dar nu are motorina in el...
Am pus un op-com al meu, nu e performant, mi-a dat urmãtoarele erori:
P0115 - Senzor temperatura antigel motor ºi senzor temperatura ulei motor: corelaþie
(FA) - Prezent
P0380 - Circuit sistem preâncãlzire - tensiune prea micã
(0B) - Nu e prezent
P1600 - <cod necunoscut>
(FA) - Nu e prezent
P1622 - Tensiune de referinþã prea mare
(07) - Prezent
P0149 - Circit control timp de injecþie - defect
(5A) - Prezent
P0606 - <cod necunoscut>
(FD) - Prezent
P0615 - Circuitul releului demarorului este deschis
(04) - Prezent
Solutia simplã este sã chem meserias, da, problema imensã este cã sunt într-o situatie extrem de grea, am avut niste dureroase probleme de familie si nu mi-am revenit nici material nici sufleteste.
De aceea, vã rog ori o explicatie, ori o estimare, orice sfat e cu drag primit.
Multumesc mult.
MODEL: Vectra 2003
MOTOR: Y20DTH
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Alcoor
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
Am specificat, am desfãcut furtunul acela gros care merge de la turbinã printr-un tub metalic spre admisie: era perfect curat, nici mãcar praf! Nici uns mãcar, deci deloc ulei de la turbinã. Plus, dacã era de la turbinã, de ce apoi a mers perfect, chiar turatã la 4000 rpm toatã seara și a doua zi dimineațã?
Pe de altã parte, dacã era ulei tras de turbinã, la cele douã autoaprinderi ar fi scãzut nivelul uleiului din baie, cred eu...
Pe de altã parte, dacã era ulei tras de turbinã, la cele douã autoaprinderi ar fi scãzut nivelul uleiului din baie, cred eu...
Alcoor
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
Mai am o întrebare. Ținând cont cã una din erori se referea la controlul motorinei... cum aratã fumul când se bagã exagerat motorinã în admisie? Mã refer, fumul alb putea fi pur și simplu motorinã vaporizatã, evacuatã? Un fel de mers înecat, de aici și lipsa de putere, arunca motorina nearsã pe eșapament? E posibil? La drumul anterior acestor pãțanii m-am trezit cu becul aprins la rezervor când eu credeam cã mai am cel puțin de 200 km....