catavencuadelin- Suspendat
- 443 mesaje
- din 05 Feb 2014
- Zafira 2003 Z18XE
- Bucuresti
catavencuadelin- Mesaje scrise: 443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2014
- Mesaj Privat
- soulraven
- **
- 134 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2005 Z16XEP
- Arges
soulraven
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
catavencuadelin- Suspendat
- 443 mesaje
- din 05 Feb 2014
- Zafira 2003 Z18XE
- Bucuresti
catavencuadelin- Mesaje scrise: 443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2014
- Mesaj Privat
- iuly75
- **
- 164 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Astra 2003 Z16XEP
- Braila
iuly75
- Mesaje scrise: 164
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
catavencuadelin- Suspendat
- 443 mesaje
- din 05 Feb 2014
- Zafira 2003 Z18XE
- Bucuresti
catavencuadelin- Mesaje scrise: 443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2014
- Mesaj Privat
Iuly75 - mulțumesc pentru informații, la modulul din imagine cunosc dimensiunile fiindcã am și eu pe mașinã și le-am mãsurat. Mã intereseazã la modulul cu o singurã rezistențã, care se gãsesc pe motorul X16XEP.
Între timp am aflat dimensiunile...mã interesau dimensiunile exacte mãsurate cu șublerul.
Între timp am aflat dimensiunile...mã interesau dimensiunile exacte mãsurate cu șublerul.
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
catavencuadelin- Suspendat
- 443 mesaje
- din 05 Feb 2014
- Zafira 2003 Z18XE
- Bucuresti
catavencuadelin- Mesaje scrise: 443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2014
- Mesaj Privat
- LeonteMihai
- ***
- 527 mesaje
- din 27 Oct 2011
- Astra 2006 z13dth
- Constanta
LeonteMihai
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
Salut. Am observat la astra h z13dth ca imi creste temperatura apei de racire si nu porneste ventilatorul. Am pus pe tester , iar in primele doua trepte nu porneste , doar in a3a treapta.atunci porneste si ventilatorul de la aer conditionat.
Am verificat releele si sigurantele si sunt ok.
Atunci cand dau comanda din tester sa porneasca pe treapta 1 sau 2 , se aude cum se inchide contactul in releu dar se seschide imediat. Are cineva vreun sfat ? Multumesc
Am verificat releele si sigurantele si sunt ok.
Atunci cand dau comanda din tester sa porneasca pe treapta 1 sau 2 , se aude cum se inchide contactul in releu dar se seschide imediat. Are cineva vreun sfat ? Multumesc
catavencuadelin- Suspendat
- 443 mesaje
- din 05 Feb 2014
- Zafira 2003 Z18XE
- Bucuresti
catavencuadelin- Mesaje scrise: 443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2014
- Mesaj Privat
- LeonteMihai
- ***
- 527 mesaje
- din 27 Oct 2011
- Astra 2006 z13dth
- Constanta
LeonteMihai
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
- FlorentinPavel
- **
- 198 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
Mie un amic mi-a verificat si mi-a gasit arsa "dioda", de fapt siguranta termica (nu rezistenta termica spiralata).
Am montat in locul ei una noua de 10 A, 187 grade si nu stiu cati volti, multi oricum.
Acum alt amic mi-a zis ca tot nu va porni prima treapta la electroventilator (racire motor) ca eu am deconectat momentan compresorul de ac.
Asa o fi?
Masina e Zafira B, 1.8 16v, are un singur ventilator comun la racire motor si la ac.
Am montat in locul ei una noua de 10 A, 187 grade si nu stiu cati volti, multi oricum.
Acum alt amic mi-a zis ca tot nu va porni prima treapta la electroventilator (racire motor) ca eu am deconectat momentan compresorul de ac.
Asa o fi?
Masina e Zafira B, 1.8 16v, are un singur ventilator comun la racire motor si la ac.
- FlorentinPavel
- **
- 198 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
FlorentinPavel a scris:
Siguranta termica gen "dioda" nu are cum sa lucreze la 187 grade, cred ca trebuie una de 92 - 97 grade, de fapt temperatura corecta pentru treapta 1 a electroventilatorului.
187 grade,este pragul la care se intrerupe(se arde) siguranta termica,in mod de protectie a modulului rezistentelor. Cand iti dai cu parerea,documenteaza-te si totul e in regula...!
Siguranta termica gen "dioda" nu are cum sa lucreze la 187 grade, cred ca trebuie una de 92 - 97 grade, de fapt temperatura corecta pentru treapta 1 a electroventilatorului.
- FlorentinPavel
- **
- 198 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
Eu nu îmi dau cu parerea, ci pun in discutie ipoteze, asteptand raspunsuri, pentru care multumesc.
Daca se deruleaza topicul cateva posturi, se vede in foto cum am efectuat eu reparatia dupa principii si documentari intense pe acest clubopel.
Nimeni insa nu a postat o imagine macar cu inscrisul de temperatura de pe acea "dioda" (siguranta termica) de 10 A, desi aceasta problema apare extrem de des in forum.
Daca se deruleaza topicul cateva posturi, se vede in foto cum am efectuat eu reparatia dupa principii si documentari intense pe acest clubopel.
Nimeni insa nu a postat o imagine macar cu inscrisul de temperatura de pe acea "dioda" (siguranta termica) de 10 A, desi aceasta problema apare extrem de des in forum.
- FlorentinPavel
- **
- 198 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
Am testat sistemul racire motor cu noua siguranta termica și nu e OK. Ventilatorul rãcire motor pornește târziu (sare peste treapta 1 de 97 de grade).
In trafic greu pornesc ventilatorul din bord pe treapta 4 și temperatura antigel scade la 85 grade, la drum intins se raceste de la sine prin grila fațã.
Voi repune în funcțiune ac-ul si revin, sper sa fie aceasta cauza...
Drumuri bune!
In trafic greu pornesc ventilatorul din bord pe treapta 4 și temperatura antigel scade la 85 grade, la drum intins se raceste de la sine prin grila fațã.
Voi repune în funcțiune ac-ul si revin, sper sa fie aceasta cauza...
Drumuri bune!
andreiNC
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2019
- Mesaj Privat
Vã salut, în încercarea de a nu deschide un nou topic pe o temã asemãnãtoare, o sa cer o pãrere/un sfat aici, cu o problemã asemãnãtoare.
Deþin un Opel Astra H 2005, cod motor Z16XEP, problema/dilema se referã la temperatura din BC, mers în Bucureºtiul aglomerat ajunge la 107 grade, sperietura am tras-o atunci cand din senin, la ralanti murea motorul (de 3 ori s-a întâmplat, în interval de câteva minute) + ceva fum gri, am tras pe dreapta, am ridicat capota, motorul pãrea sã fie încins peste limitã, dupã ce l-am lãsat sã se mai rãceascã, m-am oprit în primul service, pus tester, nici o eroare, nici un martor aprins, nu i-au dat de cap ºi m-au trimis acasa pe motiv ca maºina nu are nimic (nu m-a costat nimic). Pânã în momentul acela nici gând sã merg cu temperatura afiºatã. De atunci m-am gandit ca ar fi bine sa þin sub observaþie temperatura ºi am constatat cã in mers (trafic lejer) temperatura stã pe la 90-92, în momentul în care stau 2-3 minute la semafor temperatura creºte, chiar am facut o probã sã vãd dacã porneºte ventilatorul, "sufletul" m-a lasat s-o tin pornitã pânã la 110 grade, cand am vazut ca nu schiþeazã nimic ventilatorul am oprit-o, de fricã sa nu dau în altele. Am citit aici cã temperatura de lucru a ventilatorului este de 113+ pe treapta 2, chestia este ca mie nu îmi porneºte ventilatorul nici atunci cand pornesc AC-ul (din câte am înþeles ar trebui s-o facã).
Nu sunt încã sigur dacã acele opriri ale motorului au de-a face cu temperatura motorului, sau fumul gri (nu albastru, nu negru, nu verde, nu roz), poate puteþi sã-mi daþi un sfat (nu vreau sa-i dau foc), când mã duc la service, de data asta vreau sã am "temele" fãcute, sã nu ma mai trimitã acasã, cã maºina n-are nimic. Mulþumiri anticipate!
Deþin un Opel Astra H 2005, cod motor Z16XEP, problema/dilema se referã la temperatura din BC, mers în Bucureºtiul aglomerat ajunge la 107 grade, sperietura am tras-o atunci cand din senin, la ralanti murea motorul (de 3 ori s-a întâmplat, în interval de câteva minute) + ceva fum gri, am tras pe dreapta, am ridicat capota, motorul pãrea sã fie încins peste limitã, dupã ce l-am lãsat sã se mai rãceascã, m-am oprit în primul service, pus tester, nici o eroare, nici un martor aprins, nu i-au dat de cap ºi m-au trimis acasa pe motiv ca maºina nu are nimic (nu m-a costat nimic). Pânã în momentul acela nici gând sã merg cu temperatura afiºatã. De atunci m-am gandit ca ar fi bine sa þin sub observaþie temperatura ºi am constatat cã in mers (trafic lejer) temperatura stã pe la 90-92, în momentul în care stau 2-3 minute la semafor temperatura creºte, chiar am facut o probã sã vãd dacã porneºte ventilatorul, "sufletul" m-a lasat s-o tin pornitã pânã la 110 grade, cand am vazut ca nu schiþeazã nimic ventilatorul am oprit-o, de fricã sa nu dau în altele. Am citit aici cã temperatura de lucru a ventilatorului este de 113+ pe treapta 2, chestia este ca mie nu îmi porneºte ventilatorul nici atunci cand pornesc AC-ul (din câte am înþeles ar trebui s-o facã).
Nu sunt încã sigur dacã acele opriri ale motorului au de-a face cu temperatura motorului, sau fumul gri (nu albastru, nu negru, nu verde, nu roz), poate puteþi sã-mi daþi un sfat (nu vreau sa-i dau foc), când mã duc la service, de data asta vreau sã am "temele" fãcute, sã nu ma mai trimitã acasã, cã maºina n-are nimic. Mulþumiri anticipate!
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
Salut,
Mai mult ca sigur nu iti pleaca ventilatorul in treapta intai de indata ce cu AC pornit nu o face! In 5 minute afli cu un tester de la orice coleg binevoitor..... Daca ajungi la Ploiesti, nu te costa nimic, te ajut eu cu placere! Verificam ambele trepte.
Legat de temperatura la care pleaca ventilatorul in treapta 1, eu stiu ca e 113 grade! Nu treapta 2.....
Cu privire la temperatura in mersul lejer, cum ai tu 90-92 grade cand la mine e non stop 99-100 mers lejer( 70 80 constant, asemenea si pe la 110-120, iar de la 130.in sus creste cu 1-2 grade vara/arsita)?
Mai mult ca sigur nu iti pleaca ventilatorul in treapta intai de indata ce cu AC pornit nu o face! In 5 minute afli cu un tester de la orice coleg binevoitor..... Daca ajungi la Ploiesti, nu te costa nimic, te ajut eu cu placere! Verificam ambele trepte.
Legat de temperatura la care pleaca ventilatorul in treapta 1, eu stiu ca e 113 grade! Nu treapta 2.....
Cu privire la temperatura in mersul lejer, cum ai tu 90-92 grade cand la mine e non stop 99-100 mers lejer( 70 80 constant, asemenea si pe la 110-120, iar de la 130.in sus creste cu 1-2 grade vara/arsita)?
- Maryo78
- **
- 119 mesaje
- din 08 Aug 2013
- Astra 2005 z14xep
- Bacau
Maryo78
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2013
- Mesaj Privat
Salutare.
Am un opel astra h 1.4 benzinar Z14XEP, am observat intrând în meniul ascuns al mașinii, cã atunci când sunt în trafic aglomerat electroventilatorul pornește la 106 grade celsius și se oprește când coboarã pe la 99-100 g, când merg la drum întins temperatura stã undeva la 88-90 g.
Când pornesc AC-ul, electroventilatorul pornește la cca 30-40 secunde, chiar dacã temperatura apei este micã.
Mã întreb, este normal așa la acest motor,...este prima treaptã la 106 g sau porneste direct cu a 2 sau a 3 treaptã ?
Îmi mai aratã în bord și mesajul Coolant level, am verificat nivelul antigelului când motorul e rece și când e cald, și este normal
Mulțumesc!
Am un opel astra h 1.4 benzinar Z14XEP, am observat intrând în meniul ascuns al mașinii, cã atunci când sunt în trafic aglomerat electroventilatorul pornește la 106 grade celsius și se oprește când coboarã pe la 99-100 g, când merg la drum întins temperatura stã undeva la 88-90 g.
Când pornesc AC-ul, electroventilatorul pornește la cca 30-40 secunde, chiar dacã temperatura apei este micã.
Mã întreb, este normal așa la acest motor,...este prima treaptã la 106 g sau porneste direct cu a 2 sau a 3 treaptã ?
Îmi mai aratã în bord și mesajul Coolant level, am verificat nivelul antigelului când motorul e rece și când e cald, și este normal
Mulțumesc!
RHenig
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2024
- Mesaj Privat