Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Da, asa e si la mine, trebuie sa apesi serios pedala ca sa ramana in amestec bogat.
Cu motorul in gol nu ai cum sa faci asta.
Faptul ca pe benzina merge oscilant e semn clar ca teoria se confirma, chiar daca motoarele sunt diferite.
Vezi in sarcina cand ii dai talpa cat arata lambda. Daca em ai mult de 0.8V.
Skip ads

  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Cu pedala la fund tot pe acolo ramane . Ceva s-a intamplat , in trecut mergea bine , aveam variatie bogat-sarac . Dar la consum nu vad vreo modificare in rau , ba din contra , cand conduce prietena consuma 7.2-7.7% , la mine peste 8 .(exterior) .
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Da save la date si incearca sa scazi niste procente din adaptarea la temperatura.
In mod sigur temperatura gazului a scazut cu vreo 20-30grade fata de vara. Nu stiu cat de bine iti compenseaza ecu asta.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Credeam ca softul de la BRC e destul de bun , dar incet incep sa imi schimb parerea . Nu pot sa setez o compensare a temperaturii . In manual scrie ca ecu face asta , dar se pare ca nu e nimic de parametrizat propriu-zis, o sa caut diseara in manual .
Pana la urma atuul instalatiei s-a dovedit a fi robustetea , mai ales a injectoarelor , am peste 100 000 fara sa am pb la ele . Instalatia ta e mult mai flexibila , daca stii sa folosesti softul ajungi departe . In schimb a mea e pt montatori care nu inteleg mare lucru ...
Later edit
Ma pregateam sa scriu faptul ca GPLul are alta compozitie iarna , dar asta nu e prima iarna cu masina pe GPL .
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Nu o fi prima iarna, DAR e prima data cand verifici.
Pun pariu ca daca nu te uitai la cifre nu stiai ce se intampla.
Compozitia e alta, cel putin e specificat asta in pdf-ul de la petrom de pe site.
Dar cat de mult sa conteze? Diferenta dintre butan si propan oricum e mica ca si raport stoicometric. 15-16, tot aia e.

Verifica mai precis fenomenul.

Posibil sa fie automata compensarea cu temperatura, nu contest.
DAr e usor de verificat. MErgi in sarcina, gazul se va raci.
Incarci motorul cu AC, consumatori electrici asa incat timpul de injectie sa fie mai mare.
Vezi ce trim total (LTFT+STFT) ai la relanti.
Apoi stai pe loc sa se incalzeasca aerul de sub capota pana cand gazul urca la 90C. Urmaresti iar trimm-ul.
Asa vezi exact daca se mentine compensarea.
La mine nu prea, dar corectiile sunt mici 2-3%.

Pe de alta parte montajul meu e facut prost, dar acum n-am chef sa stau sa il mai schimb.
Senzorul de temperatura si presiune gaz e pus fix la iesire din vaporizator, pe partea pasagerului.
De acolo gazul face turul motorului, prin fata, apoi pe partea soferului si roata prin spate pana in cealalta parte a V-ului.
In mod sigur ii mai creste temperatura, la debite mici. De acolo deviatiile.
Va urma remedierea acestei situatii.

Sunt f multe detalii de implementare de care nu s-a tinut cont, dar la 3500lei pt un montaj la un motor V6 nu ma plang.
Si tare ma tem ca si de ma duceam la altii care cereau 6mii, tot asa il faceau.


Dar ca sa revenim, cand ai vreme trage-i o recalibrare pe baza de trimm-uri, vezi asa ce iese.
Ti-am zis cum. 2D-ul nu incerca sa il faci din ms in ms.
Fixezi relantiul 3ms, apoi relanti cu AC si altenrator 5ms, apoi mers pe drept mentinere( 7ms), accelerat mai tare 10ms.
Timpii sunt pt motorul meu, la v6, la a tau probabil difera, dar ai prins ideea.
AStea le faci toate la ~2mii ture.
Apoi mai verifici puncte intermediare, doar asa de control, sa te convingi ca trim-ul e ok si pe ele.
Vezi cat variaza curba fata de ce aveai inainte.
Eu trim-ul il vizualizez cu torque, iar telefonul e pus in bord. Dureaza cam 5s sa se stabilizeze, as ca tine cont de asta.

Apoi reglezi talpa, bucla deschisa incat sa obtii lambda fix 0.5. Apoi crsti valoarea procentual incat sa obtii lambda dorit. E.g. vrei lambda 0.9 la talpa, cresti timpul de inj cu 10-12% si pe acolo ajungi.
Talpa e bucla deschisa

Alta faza, daca unul dinter injectoare e lenes, sonda iar poate sa iti arate aiurea, asa ca o idee ar fi sa le dezactivezi rand pe rand. sa vezi daca nu cumva reapare oscilatia.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Asa cum am zis , softul de la BRC plug&drive nu e asa flexibil si permisiv .
Uite cum pot face corectii&vizualiza efectul :


O sa fac zilele astea o proba cum ai zis : sa dezactivez rand pe rand injectoarele de GPL , poate e unul mai lenes si ramane deschis mai mult .
Later Edit
As vrea sa conectez sonda lambda la ECU GPL . Numai ca nu stiu daca aplica corectii de amestec pe baza semnalului sau e doar pt vizualizare .
Later Edit 2
Si in trecut am verificat iarna , totul era ok cu sonda lambda , oscila asa cum trebuie.
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Mda, greu de reglat asa, dar asta e, reglezi de alea doua si vezi cum evolueaza STFT.
Alta solutie nu ai.
Sau da o calibrare dupa procedeul clasic, vezi asa ce iese.
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Am scazut la 1V pragul de la crankshaft voltage. Nu mi-a mai facut probleme desi a trecut mai bine de o luna de atunci.
Ocazional, foarte rar, tot imi mai iau cate un misfire in bord. S-a intamplat si la mers constant.
Va urma sa schimb bujiile, dar probabil nu anul asta. Am altele mai urgente si care nu pot fi trecute cu vederea gen discuri fata si lant distributie. Smile
Restul le aman pana cand voi vedea cat de mare e taxa si daca merita sa mai fac ceva la masina sau merg cu ea asa.
Pana la urma vorbim de mofturi, nu de probleme reale.

Daca e sa trag linie, nu prea a avut rost toata aceasta aventura cu TAP-ul. Inafara de o mica imbunatatire a raspunsului la acceleratie si o mica scadere a consumului la relanti, masina tot la fel merge.
De pun avans la rpm mare nu vad imbunatatiri.
De masurat consumul dupa MAF nu pot in sarcina, valorile nu sunt constante pentru a trage o concluzie.

Posibil sa fie de la faptul ca am doua bujii pe cilindru, fapt care favorizeaza o ardere mai rapida.
Daca e sa pastrez masina mult timp (doar cu taxe mici) voi monta senzori EGT in cele doua evacuari pt a urmari mai bine efectele amestecului/aprinderii si revin cu update.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salut !
Dupa cateva reglaje sonda lambda a inceput sa oscileze ca pe benzina . Asta am rezolvat-o prin ianuarie-februarie .
In martie am facut cateva drumuri Sibiu-Cluj Napoca , din intamplare am descoperit ca pe pilot automat chiar si in sarcina partiala amestecul cerut de ECU era bogat . Din cate stiu eu , in zona aia merge( =este acceptat) un amestec sarac ( AFR peste 14-15 :1 ) . Am modificat harta AFR ca atare ( nu mai stiu exact la cat le-am ridicat ) . Oricum , in ECU am gasit o banda foarte ingusta in care ECU cerea amestec sarac . Am "latit-o" un pic pe axa cu sarcina dar si pe axa cu rpm .

Din testele tale stii cumva cum sta treaba cu temperatura gazelor pe evacuare la mers cu amestec sarac ?( mers pe GPL )
Stiu ca ai testat cu amestec (fooarte) bogat , lambda = 0.8 si ai depistat o crestere .

Edit :
AM trimis un e-mail la producatorul TAPului .

Dar de atunci nu am mai avut timp sa verific nimic .
"Record osc files from test drive please." - softul stie sa faca log la valorile senzorilor apoi pot sa fie vizualizate graficele ? Sau se refera sa folosesc un osciloscop si sa salvez formele de unda ? ( am osciloscop , dar in test drive nu il pot folosi ... )
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Ei vand ceva produs care inregistreaza tot pe un SD card.
Poate la aia se refera.
TAP nu cred ca inregistreaza mare lucru.
Eventual formele de unda de calibrare.

De EGT nu pot sa zic f multe.
Am vazut doar ca in regim f bogat creste.
Dar repet masuratoarea e cea care e, adica senzor montat pe teava.
Pe viitor va fi montat unul IN teava si acolo va incepe calibrarea concreta.
Avand masina tunata e posibil sa mergi spre bogat. Probabil de acolo si cuplu in plus!

Amestec sarac mie nu mi-a facut figuri, dar am avut o pierdere de putere. Dar nu am idee cum va merge pe motorul tau.
Nu da missfire nici pe lambda=1 - 10% inj time.
(Nu am wideband, deci stiu doar unde e lambda =1 iar de acolo cresc/scad timpul in procente. E.g. lambda 0.8 = multiplicatorul din zona de interes crescut cu 20% peste valoarea la care am lambda 1)

Mie imi sta aprox stoicometric pana sus de tot in ture > 5000. O da pe bucla deschisa doar de duc pedala jos de tot.
Doar atunci vad ca lambda o tine constant in 1V. In rest, oscileaza frumos.
Din pacate nu am cum sa vad target lambda ca sa stiu ce vrea sa faca ECU.

Eu n-am mai facut nimic, am fost prins cu mecanica.
La mine TAP e degeaba, orice pun in sarcina (> 0.6bar) sau peste 2k => misfire.
Si nu doar misfire, iti anuleaza cilindrul complet! Nu e de mers asa, te poti trezi ca iti taie puterea in depasire.
Noroc ca ii pot da restart din mers fara pericole.
Nu cred ca e de la bujii, dar urmeaza sa le schimb.
Momentan sta in zona descrisa.

In rest imi salveaza ceva combustibil la relanti si la mers f lejer sau la limita in care baga frana de motor.
Totodata raspunsul e un pic mai bun la pornirea de pe loc.
Irelevant.
MEdia la drum extern tot aia e.

Pe baza MAF/MAP, calculated load nu am reusit sa masor o imbunatatire. Se vede la relanti, DAR in mers nu prea am cum.
Variaza toate, nu pot obtine o valoare concreta. Pe un dino ar merge, dar nu merita investitia.

In rest, arcuri rupte, discuri schimbate, bucse, telescoape.
Noroc ca mercedesul se repara cu pret de opel.
Adica la 170lei un disc de 300mm ATE, 270 un telescop fata pe gaz sachs, 100 lei arc fata, nu pot sa zici ca e scump.
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Update, nu am facut mai nimic.
Nu pot folosi nicicum TAP-ul. Cel mai bine merge cu valoare fixa si evident la relanti, unde regimul e constant.
Momentan il tin <1300RPM si < 0.6MAP.
Altfel imi creste misfire count si daca insist imi anuleaza cilindri pe care apar erorile.
E cam enervant sa vezi ca vrei sa intri in depasire si masina ramane fara 2-3 cilindri si putere din parti.
La relanti ajuta, a scazut consumul, dar tare ma dem ca e din cauza ca am luat din rezerva de cuplu.
De invart de volan pe loc, brusc, scade semnificativ turatia, fara TAP e mai constanta.

Alta chestie, in caz ca TAP-ul ramane fara alimentare, se va auto-sunta, toate semnalele vor fi transmise mai departe.
ASta in caz ca va faceti griji.

O fi de la bujii sau nu, nu stiu, inca mai am 1300lei de recuperat din pretul instalatiei de gaz, dupa 1 an si 10 luni, asa ca nu prea imi mai vine sa investesc.
Masina merge excelent fara TAP sau pe benzina, deci nu cred ca bujiile sunt problematice.
La ITP gazele au iesit perfect. E drept ca au masurat doar jumatate de motor, evacuarea fiind dubla cap-coada.

Asadar masina mea montajul de TAP a fost cam degeaba.
Mai am un lant de distributie de schimbat asa ca nu am timp pt experimente, dar nu stiu ce as mai putea face.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Update :
Cred ca am scapat de smuciturile si erorile legate de camshaft sensor daca setez diferente mai mare intre celulele adiacente si daca am portiuni cu valori <0 :
am dezactivat shiftarea acestui semnal. Ciudat , facusem incercarea asta in primavara , dar atunci nu a mers .

(La sfarsitul lunii mai ramasesem fara permis de conducere pe 90 de zile , dar am sustinut examenul de reducere a pedepsei la 30 de zile . Cu ceva obstacole , politia rutiera CJ si-a facut timp sa caute prin e-mailuri si sa aprobe cererea mea .Long story .... , dar m-a tinut in scaunul pasagerului si a fost greu Very Happy )

Am reusit sa introduc valori negative in zona incercuita cu rosu ( vezi poza de mai sus , cea cu emailul trimis la producatorul TAPului ) . Masina parca e mai fasneata acum .
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Imi poti spune ce setare ai folosit?
Eu inca nu am incercat valori negative, dar cine stie.
Cum te prinzi ca e ok ce faci? Sau asa mare era diferenta?
Eu la relanti pot urmari engine load si cresc avansul pana cand engine load devine minim, dar in mers engine load nu sta constant, nici macar cu cruise control pe drept.
La fel si MAF, asadar nu pot sa trag vreo concluzie daca avansul ajuta sau nu.

Mie ocazional imi da cod de misfire si acum.
Adica desi am limitat functionarea la sub 1300rpm si sub 0.6MAP, cand e sa merg subturat fara sa accelerez, intru in zona de actiune TAP.
Si hop apar erorile. Se pare ca TAP daca actioneaza imi umple masina de misfire. Merge bine DOAR la relanti.
Voi incerca sa dezactivez si eu shiftarea de camshaft, sa imi shifteze doar crank.
Ma tem doar sa nu aiba influente negative asupra injectiei.

Eu am evitat functionarea pe gaz peste 4500 ture.
La turatia aia masina are 150cai, imi ajung. Daca vreau mai tare trece pe benzina si acolo merge corect.
In v6 la turatia aia sar de 180kmph, eu zic ca e destul, iar pt depasiri nu conteaza, durata fiind mica.
In stilul asta am obtinut un consum bun de benzina, media fiind la 1.3%. La un drum lung, unde pornirile de la rece sunt putine consumul sta sub 0.8%.
Bujiile nu le-am schimbat inca, consumurile sunt tot aceleasi, la ITP ies gazele, de ezitat nu ezita.

Acum am recuperat gazul, adica 4500lei in total cand trag linie, in 25kkm in 2 ani, tinand cont de toate: instalatie, omologare, filtre, benzina suplimentara, TAP.
A fost o decizie f buna, sa vedem cat mai scot din ea pe viitor. Sper ca minim inca pe atat.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Shiftarea semnalului de camshaft este necesara in cazul in care motorul are VVT .
Iti pot trimite in seara asta harta daca asta mi-ai cerut.
Eu am folosit metoda urmatoare :
-pe fiecare plaja de turatii , am setat valori a.i sa obtin cele mai bune performante. Da , cam greu sa imi dau seama la sarcini mici si partiale .
-urmarit cu OPCOM sa nu am knock (pot verifica pt fiecare cilindru . Daca apare knock , inseamna ca am setat avansul prea mare ) .
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Am ajuns acasa, astea sunt setarile :


Mi-ar fi placut sa pot sa reglez mai ...inginereste .
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Nu stiu cum poti evalua performantele fara dino.

Incerc cu prima ocazie sa renunt la setarea aia de camshaft, sa vedem ce iese.
Posibil sa fie misfire real, daca injectia se face dupa came (probabil ca da) si tu strici semnalul, s-ar putea sa nu ajunga ce trebuie in cilindri.
Sper doar sa nu imi dea erori de tip distributia ne la locul ei.
Ramane de vazut. Postez aici ce iese.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Semnalul de camshat oricum e shiftat sincron cu cel de crankshaft , astfel ai avea eroare pe senzor .
Cu optiunea aia bifata nu mai ai sincronizate aceste 2 semnale cand incearca sa shifteze . De aia am avut probleme , ECUul meu se asteapta sa le vada mereu in aceeasi faza.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Later edit :
*Semnalul de camshaFt
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Aha, eu credeam ca e fix invers.
Adica bifat = shifteaza.

Am testat.
Intr-adevar merge ceva mai bine, dar tot nu il pot folosi.
Din pacate cu avans in plus nu obtin mai nimic.
MAF tot cam atata masoara sau chiar mai mult, engine load nu scade, ba chiar creste putin.
Asta la 1500 ture, MAP = 0.43 bar, mers constant. Daca insist mult imi da misfire.
Doar la relanti castig ceva cu adevarat, scade engine load de la 23 la 21% si MAF de la 3.8 la 3.3.

Iar de pun avans in zona de peste 60 si peste 1500 ture ma trezesc imediat cu misfire.
Knock nu primesc. Sa fie de vina modul in care se face injectia? Cine stie.
E clar, pt motorul meu e degeaba acest TAP.

O fi aprinderea dubla de vina, cine stie.
  • FBogdan

  • Mesaje scrise: 487
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
Prin aprindere dubla te referi la 2 bujii + 2 bobine pe cilindru? Eu am așa aprindere dubla, iar întreruperile /misfire pe GPL sunt din cauza bobinelor din spatele motorului.
Scuze, eu nu sunt așa de tehnic și de informat ca voi in setãrile instalațiilor de Gpl, incerc doar sã vã ajut cu rezolvarea la problema întreruperilor, pe care am experimentat-o și eu (și încã nu am rezolvat-o complet).
Dupã multe parlamentari si reglaje la instalația gpl, s-a concluzionat cã problema e la aprindere, deși pe benzinã mașina mergea impecabil, însã pe gpl aveam întreruperi cand incercam s-o calc mai brusc pe coada de la turații mai mici (sub 2000 rpm).
In primul rand, am optat pentru bujii laser iridium, speciale pentru GPL. Problema nu a dispãrut, dar am observat totuși o ușoarã îmbunatãțire la consumul de gpl.
Studiind forumuri și vorbind cu alții care au întâmpinat aceeași problemã, am aflat cã buba ar fi la bobine, mai precis cele din spatele motorului, care dau scânteia cu o fracțiune de secundã dupã cele din fata și reaprind gazele nearse de la prima explozie. Din acest motiv, bobinele din spate sunt mai forjate, funcționând la temperaturi mai mari și fiind obligate sa furnizeze un curent mai puternic pt ca bujia de sub ele sã poatã aprinde un amestec mai sãrãcãcios.
Rezolvarea mai scumpã este sa schimbi pipele la toate bobinele cu unele noi (sau bobine noi cu totul), deoarece în timp, bobinele pot pierde din curent pe pipã, care se duce pe laterale, unde gãsește învelișul mai slab sau fisurat.
Rezolvarea mai ieftina (foarte ieftinã), este sã înveliți bobinele in tuburi termocontractabile (varnish) cu rezistenta electrica cat mai mare dacã gãsiți. Pe toatã lungimea pipei, cat va permite.
Eu tot nu am scãpat de întreruperile respective, dar acum sunt mult mai rare. Menționez faptul cã mașina a mers perfect circa 3000km dupã îmbrãcarea bobinelor, iar apoi întreruperile au reapãrut însã sunt mult mai rare si doar când încerc accelerare brusca de la turații mici.
Am folosit tub termocontractabil alb, deci voi incerca sa identific dacã și unde a împușcat scânteia pe bobine, eventual sã reaplic încã un strat doar pe zona respectiva.
Sã auzim de bine și scuze și da-ti-mi pm pt lãmuriri suplimentare, cã nu citesc zilnic pe aici!
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR