Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • Red_dog

  • Mesaje scrise: 1,113
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 z18Xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2009

  • Mesaj Privat
vezi si bobina. Eu am luat acum 2 ani jumate o bobina noua, e drept una de 3 milioane si a inceput sa faca aproximativ cum spui tu. Am luat una de la dezmembrari cu un milion si merge brici.
Skip ads

  • Red_dog

  • Mesaje scrise: 1,113
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 z18Xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2009

  • Mesaj Privat
vezi si bobina. Eu am luat acum 2 ani jumate o bobina noua, e drept una de 3 milioane si a inceput sa faca aproximativ cum spui tu. Am luat una de la dezmembrari cu un milion si merge brici.
  • wud

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 B14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut.
Saptamana viitoare ma duc cu masinuta la reprezentanta pentru schimb bujii (fiind inca in garantie, nu vreau sa risc sa le schimb in alta parte) si test compresie motor.
Masina este o Corsa E din 2015, euro 6, motor benzina 1.4 B14XEL, transmisie automata cu convertizor, in 6 trepte, cu 28000 km.
Simptomele sunt:
- la pornirea dimineata, in momentul pornirii, se zguduie pentru 1 secunda toata masina. Adica pornirea nu e lina cum ar trebui sa fie la un motor pe benzina, ci seamana mai mult cu un diesel.
- motorul vibreaza la relanti, atat la cald cat si la rece, dar mersul este regulat, nu intrerupe. Am observat acest lucru, ca nu intrerupe, atat vizual, cat si cu mana pe capacul motorului, sau la esapament unde cred ca se poate simti cel mai bine un motor care intrerupe.
- doar la rece, daca la relanti cuplez consumatori electrici mai multi, cum ar fi dezaburire oglinzi, parbriz si luneta, incalzire in scaune etc., atunci motorul merge neregulat, in valuri
- doar cand e cald afara, cam peste 20 de grade, la pornirea dimineata, turatia de relanti oscileaza, adica porneste in relanti accelerat, apoi incepe sa scada cate putin, dar revine la o turatie mai mare, apoi iar scade si creste, cam de 3 - 4 ori. Cand e frig afara, ca acum, se comporta ca la carte, adica porneste in relanti accelerat, si scade fin si constant in 2-3 minute spre turatia nominala de relanti.
Pentru acest simptom s-a curatat corpul clapeta in urma cu 2 luni la revizie, s-a si reinitializat clapeta pe tester, dar degeaba.
Benzina folosita este cea mai scumpa de la Rompetrol, de la aceeasi statie mereu. Am card la ei de multi ani, si doar din aceasta retea pun.
In afara de ce am spus, masina merge si trage normal atat la turatii mari cat si mici, si nu este vreun bec aprins de eroare in bord.
Simptomele au inceput sa apara la scurt timp dupa ce masina a fost imprumutata 3 zile unor alte persoane, fara voia sau stirea mea, in urma cu aproape 1 an de zile.

Intrebarile mele ar fi:
1. Simptomele de mai sus ar putea fi de la bujii?
2. Stie cineva care este codul de bujii de origine pentru masina mea, ca sa fiu atent la ce mi se monteaza acolo.
3. Care este distanta intre electrozi? Exista diferente in acest sens intre masina mea cu transmisie automata, si cele cu manuala? (citisem ceva pe un forum extern in acest sens)

Multumesc anticipat.
  • wud

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 B14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Am rezolvat.
Multumesc pentru raspunsuri si ajutor!
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Rezolvarea:
http://www.clubcorsa.ro/ind...topic,7993.0.html
  • GEricCondea

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 1999 X14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2018

  • Mesaj Privat
Salut. Ce bujii recomandați pt x14xe, 1,4 16valve,astra g 1999?
  • Nnume

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Am un opel corsa 1000 c c din 2004 si in mers parca nu se accelereaza daca bag piciorul mai tare incepe sa isi revina ce poate fi
  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salutare! Ma poate ajuta cineva cu o informatie?
As vrea sã știu la ce cuplu se strang bujiile la Opel Astra H, motor Z14XEP, an 2005.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
........................
  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Vã salut!
Am un Opel Astra H 2005 Z14XEP si as dori sa stiu dacã aceste bujii sunt bune pentru motorul masinii mele, având in vedere cã am vãzut undeva pe acest forum, cã aceste bujii facute in rusia sunt fake. Se gãsesc bujii bosch originale, si unde sunt fãcute? Multumesc![imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2022-05/87258_vslsshhbf.jpg][img]https://www.clubopel.com/8080/uploads/2022-]
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Masina si motorul tau, din fabrica, a plecat cu BOSCH FQR8LEU2 si distanta 0.85 - 0.95 mm.
La ale tale, nu vad codul, dar asa din poze, adevarul este ca par cam urat lucrate, cel putin partea metalica.

Daca sunt bune sau nu, nu ma pot exprima, nu am experiente...
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Nu știu ce bujii sunt alea...ai fãcut poze ca la cartofi...folclorul urban conține și povestea bujiilor nașpete fãcute de Ivan cu siglã Bosch...
Dacã tot le-ai cumpãrat, pune-le sus și dã-i bãtaie, dar dacã ai cea mai micã problemã și înainte de schimbare era Ok, aruncã-le liniștit(vezi cã motoarele 16v sunt pretențioase la bujii!). Și pune niște NGK-uri cinstite.
  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
bibu16v bujiile nu le-am cumparat inca, pozele sunt facute in magazinul de piese auto, dar am vazut tot aici pe forum ca bujiile bosch FQR8LEU2 facute in Rusia sunt fake-uri, dar am fost pe la cateva magazine de piese auto, si la toate aceste bujii sunt facute in Rusia...
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Pãi, dacã nu le-ai luat, e bine, fã ce ți-am zis: ia NGK-urile potrivite.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 301
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Eu am pus recent Bosch FQR8LEU2 made in Germany.
Cele rusești nu sunt neapãrat fake. Cine face un fake cred ca ar fi mai credibil daca ar copia exact de la mama lor, nu ar pune made in Rusia pe ele. Dar cel mai bine e sa stai departe daca ai dubii.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
bibu16v a scris:Pãi, dacã nu le-ai luat, e bine, fã ce ți-am zis: ia NGK-urile potrivite.

Am folosit mai tot timpul bujii GM, unele au fost Brisk, majoritatea Bosch. Toate aratau decent la 50 000 km cand le-am schimbat.
La ultimul schimb am pus NGK ceva V power, nu mai retin modelul.
De ceva vreme am observat niste oscilatii ale turatiei dupa pornirea la rece si miros de benzina.
La un moment dar a inceput sa intrerupa in accelerare la turatii mici.
Bujiile aveau distanta dintre electrozi mare, dubios pentru 25 000km cat au functionat. Am pus GM si merge perfect.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
La bujiile din pozele de mai sus, nici nu are prea mare importanta ce scrie pe ele sau unde scrie ca sunt facute.
Se vede, chiar si din acele poze neclare, ca bujiile, arata cam cum aratau bujiile Sinterom (care nu au fost chiar rele, dar na, din alta "ligã")
Personal, nu as cumpara si clar nu as pune pe masina personala, acel gen de bujii.

Despre NGK, DOAR DIN AUZITE, am inteles ca echivalarea codurilor nu ar fi chiar cea mai exacta, astfel ca, de multe ori, este necesara ajustarea distantei, inainte de montare (lucru foarte deranjant la cele cu mai multi electrozi).
  • stolniceanulucian

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2009 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Intri pe Google
Dai NGK Spark Plug Finder si afli exact ce bujii se potrivesc
  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Atasez câteva poze de pe acest forum, unde cineva aratã diferenta dintre bujii bosch fake si bujii originale. Ce parare aveti, si ce bujii sa pun pe un Astra H motor Z14XEP 2005. In momentul acesta pe masina sunt bujii bosch FQR8LEU2, Germania. Acum nu stiu dacã sã pun sau nu pe cele fabricate in Rusia?
Ce din poze sunt cu doi electrozi, dar e valabilã situația și in cazul celor cu un singur electrod…
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Off topic:
Mi-a placut foarte mult treaba cu "filetul drept si oblig". De parca daca panta de inclinatie a filetului, ar putea sa fie alta decat cea data de pasul filetului. Smile
Nu vreau sa sune a rautate, nu stiu care dintre colegi a facut materialul si chiar nu mai am chef de interpretari, dar mi s-a parut foarte haioasa, atata tot.

On topic:
Nu vad de ce as cumpara niste panarame de bujii, indiferent de ce scrie pe ele, daca nu au macar aparenta de a fi ca cele originale.
Daca as ajunge la concluzia sa cumpar Bosch, as cauta sa cumpar de la cineva care imi garanteaza ca imi aduce unele de calitate. Din ce stiam eu (acum 100 de ani), Bosch avea sigiliu pe cutii si un nr. serial, care putea fi verificat pe site-ul lor.

Nu sunt expert in bujii, nu sunt prea documentat in materie, deci sunt doar pareri.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR