Bursuc
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare,
Am nevoie de niste pareri/solutii la o problema pe care o am cu sistemul de racire la un Vectra C Z30DT
Simptome:
- Pierde antigel prin supapa de suprapresiune din capacul vasului de expansiune, dar numai in sarcina(accelerari pe autostrada, depasire in panta).
- Nu scoate fum, motorul merge rotund.
- Nu sunt scurgeri daca masina sta nefolosita
- Testul de presiune al instalatie de racire e ok
- Testul pentru CO2 in instalatia de racire e OK - nu exista CO2(testul a fost facut cu masina pe loc) nu stiu daca sa am incredere sau nu
Piese schimbate:
- Capac vas de expansiune
- Termostat
- Pompa de apa
Video cu vasul de expansiune:
----
Model: Vectra C
An fabricatie: 2007
Cod motor: Z30DT
Am nevoie de niste pareri/solutii la o problema pe care o am cu sistemul de racire la un Vectra C Z30DT
Simptome:
- Pierde antigel prin supapa de suprapresiune din capacul vasului de expansiune, dar numai in sarcina(accelerari pe autostrada, depasire in panta).
- Nu scoate fum, motorul merge rotund.
- Nu sunt scurgeri daca masina sta nefolosita
- Testul de presiune al instalatie de racire e ok
- Testul pentru CO2 in instalatia de racire e OK - nu exista CO2(testul a fost facut cu masina pe loc) nu stiu daca sa am incredere sau nu
Piese schimbate:
- Capac vas de expansiune
- Termostat
- Pompa de apa
Video cu vasul de expansiune:
----
Model: Vectra C
An fabricatie: 2007
Cod motor: Z30DT
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Bursuc
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Bursuc
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2007
- Mesaj Privat
Motorul se incalzeste numai dupa ce pierd antigelul prin supapa din capacul vasului de expansiune. Antigelul curat, la fel capacul de la ulei.
Ma gandesc ca ar putea sa fie una dintre garnituri dusa intre cilindru si canalul de antigel, in felul asta nu am ulei in antigel, dar se creaza presiune in instalatia de racire.
Sau cel mai rau caz, fisurata chiuloasa.
Oricum Le-am spus la servis sa imi desfaca abele chiuloase, piesele nu sunt chiar atat de scumpe, si oricum accesorile sunt date jos de pe motor pentru ca trebuie sa imi schimbe si valvele SCV.
Macar mai elimin o cauza potentiala.
Va tin la curent cu rezultatul.
Ma gandesc ca ar putea sa fie una dintre garnituri dusa intre cilindru si canalul de antigel, in felul asta nu am ulei in antigel, dar se creaza presiune in instalatia de racire.
Sau cel mai rau caz, fisurata chiuloasa.
Oricum Le-am spus la servis sa imi desfaca abele chiuloase, piesele nu sunt chiar atat de scumpe, si oricum accesorile sunt date jos de pe motor pentru ca trebuie sa imi schimbe si valvele SCV.
Macar mai elimin o cauza potentiala.
Va tin la curent cu rezultatul.
Bursuc
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2007
- Mesaj Privat
Pana la urma chiuloasa era crapata.
Acum am o alta dilema, cum sa aleg garnitura de chiuloasa? Chiuloasele au fost rectificate co 0.1mm. Protuberanta pistonului e de 0.48mm, deci se incadreaza la standardul de 2 gauri(grosimea garniturii de 1,25 mm). Mecanicii care lucreaza la masina mi-au spus ca trebuie rectificat si din blocul motor, ca sa nu se modifice compresia.
Eu nu prea inteleg cum se poate modifica compresai cand la Z30DT chiuloasele sunt plate si dupa mine doar grosimea garniturii si protuberanta pistonului influenteaza compresia.
Inapoi la intrebare, cum sa aleg garnitura de chiuloasa? sa rectific si blocul motor, sau sa pun garniturile standard de 2 gauri?
Acum am o alta dilema, cum sa aleg garnitura de chiuloasa? Chiuloasele au fost rectificate co 0.1mm. Protuberanta pistonului e de 0.48mm, deci se incadreaza la standardul de 2 gauri(grosimea garniturii de 1,25 mm). Mecanicii care lucreaza la masina mi-au spus ca trebuie rectificat si din blocul motor, ca sa nu se modifice compresia.
Eu nu prea inteleg cum se poate modifica compresai cand la Z30DT chiuloasele sunt plate si dupa mine doar grosimea garniturii si protuberanta pistonului influenteaza compresia.
Inapoi la intrebare, cum sa aleg garnitura de chiuloasa? sa rectific si blocul motor, sau sa pun garniturile standard de 2 gauri?
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Bursuc
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2007
- Mesaj Privat