Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Legislație, asigurări și taxe
  • alex giani

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2016

  • Mesaj Privat
1 e f bn ca s -a renuntat la ea, pt ca tot romanul sa isi poata inmatricula masina.
2 fiecare e stapan pe bugetul si hotararile lui. Daca eu am 20000 euro sa imi iau masina noua, ce vina are ala care are un buget mai redus ex un 5000 si isi ia un h din 2008 dc el sa plateasca taxa si eu nu? Hai sa fim seriosi un euro 3 nu mai polueaza ca autocamionul roman.
Dc sa plateasca taxa de ex un detinator de masini clasice cu motor non euro? Ala o scoate o data pe an si atunci la parada sau in weekend.
Daca astia au facut un bn si au scos taxa hai sa ne bucuram de ea, acum sa nu ne mancam precum cainii si sa suferim de grandomanie ca noi avem poate o masina mai scumpa decat unul mai amarat.Crede -ti ca ala nu ar vrea si el o masina mai buna? Dar atat poate.Si pana acum au existat samsari si vor exista, diferenta in achizitionarea unei masini o va face tot cumparatorul.Tot el va decide ce doreste, sh sau noua.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Sa o bage în carburant, si cât circuli cu masina (nr. km) atât si poluezi, deci tot atât o sa si platesti. Pentru accesul in zone ECO sa se impuna o restrictie pentru masinile nonEURO-EURO4, iar de la EURO 5 (alea cu prezervativ, pardon filtru de particule) sa se poata intra acolo fara taxe. Estimez ca pe viitor in orase asta va face distinctia la masinile diesel : daca are sau nu prezervativ (a.k.a filtru de particule DPF).

Ca sa vin in intampinarea celor care au diesel EURO4 si o sa spuna ca hei!-noxele EURO4 sunt mult mai mici decat noxele EURO2 diesel... cei ce au diesel EURO4 si au motorul remapat la puteri peste cele nominale, sau doar abuzeaza de motor pe o buna parte din drumul lor ori il au prost reglat (ex. sistemul de injectie nu lucreaza corect) au toate sansele sa polueze exact la fel ca un conducator auto cu motor diesel EURO2 care este inca in parametrii nominali de functionare. Nu mai vorbesc de motoarele diesel EURO3, care sunt apropiate motoarelor EURO2 d.p.d.v al poluarii (constructiv sunt aproape la fel, cu injectoare mecanice si pompa de injectie).
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
@jgyprime da sunt sigur ca e intreaga, pentru ca am luat-o eu de la neamt direct de acolo, tabla de la logan e foita de tigara fata de zafirica mea.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,417
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
alex giani, te rog sa renunti la limbajul de chat.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
eu acum sunt in pozitia de a cumpara a 2-a masina pentru sotie.
sotia nu are cunostiintele mele in materie de auto si este riscant sa cumpar o masina care are 10 ani vechime...
voi cumpara un sandero nou, macar la asta primii 2 ani nu ai ce sa bagi in ea...
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Fiecare cu ideile lui, eu pentru sotie am luat o Corsa C 2001, ca sa nu-mi para rau de bani Smile)))
Am preferat sa dau 1000 euro si sa invete iar sa mearga cu masina.
In afara de distributie care a costat in jur de 100 euro, cu ulei filtre si antigel, nu am bagat bani in aceasta masina.Deci fiecare cu parerile lui.
Apropo Corsa C euro 4, Sandero tot euro 4 este?
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2014

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:La noi nu au cum verifica CO2 😎


Salut! Ce argument ai pentru asta?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ar însemna sã stea cu un aparat în spatele tãu în mers pentru mai multi KM.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
taxi43edy a scris:Fiecare cu ideile lui, eu pentru sotie am luat o Corsa C 2001, ca sa nu-mi para rau de bani Smile)))
Am preferat sa dau 1000 euro si sa invete iar sa mearga cu masina.
In afara de distributie care a costat in jur de 100 euro, cu ulei filtre si antigel, nu am bagat bani in aceasta masina.Deci fiecare cu parerile lui.
Apropo Corsa C euro 4, Sandero tot euro 4 este?
Daca nu ma insel Sandero este euro 6...
sotia mea are zeci de mii de km experienta, dar nu se pricepe la eventualele zgomote pe care le scoate masina...
plus ca lucrul nou e lucru nou...
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2014

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Ar însemna sã stea cu un aparat în spatele tãu în mers pentru mai multi KM.


Eu cred ca posibilitati sunt , dar nu au romanii tehnologia la dispozitie. Nemtii folosesc bulina verde de ani de zile. Si sunt convins ca nu o dau pe ce scrie in cartea masinii la fabricatie.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In cazul masinilor VW diesel din scandalul Dieselgate s-a vazut ca au dat-o ,,pe naspa,,. Peste tot prin lume, nu doar prin Germanica.
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Da, dar acolo a fost problema de producator. Nu problema de ITP sau RAR , cum e la noi. (la ei probabil se numeste altfel)
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
NU. Acolo producatorul a fost ,,mai destept,, decat cei de la control.

Hotul neprins, negustor cinstit. Chiar si la nemti ? DA, chiar la ei. Si acum ne tin discursuri despre coruptie, ca e mare in Romania. Ei, cei care au mintit o omenire cu noxele obtinute la fenomenalul lor motor diesel atat de nepoluant...

In Romania, nu se vrea. Cand se va vrea, se vor cumpara echipamente si se vor face orice verificari vor fi necesare privind poluarea autoturismelor.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nici prin afara nu se verifica CO2 si norma de poluare, sunt stabilite la omologarea masinii/modelului. Cum spuneam, ar trebui sa mearga cu masina conectata la analizator. In plus, normele Euro nu se stabilesc numai in functie de ce scot masinile pe esapament.
Concret, un analizator gaze are modul analizã gaze (CO, CO2 , HC, O2) si modul opacimetru. Mai pe inteles se verifica cat de completa si "curata e arderea". Daca masina consuma ulei sau combustibil in exces pica testul noxelor. Ideea e ca asta se verifica la un moment dat intr-o durata de timp scurta.

Ca o alta paranteaza, EGR defect, la Z16XE - masina a picat ITP intrucat nu avea arderea corecta. Cu EGR blindat si mufa scoasa a trecut testul de noxe. La diesel se masoara noxele in turatie maxima a motorului cand EGR oricum nu lucreaza, dar e important sa inchida bine.
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Alta intrebare. Cei care au platit acest timbru (taxa) si doresc sa vanda masina acum vor fi cei mai dezavantajati. Vanzatorul o sa ceara pretul autoturismului + pretul taxei, cumparatorul o sa spuna ca el nu are nevoie de taxa. Practiv, vanzatorul o sa piarda banii platiti pe taxa.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,417
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@ahappyuser, vad ca ti-ai pus pe umar retorica nationalista (strainii ne fura, strainii e corupti) si te-ai apucat sa defilezi pe aicea cu ea. Te rog sa iti temperezi atitudinea!
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Adevarul doare, dar este o realitate.
  • asdhj

  • Mesaje scrise: 241
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2011 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2008

  • Mesaj Privat
De la 1 februarie 2017, odatã cu abrogarea ordonanþei, a dispãrut ºi metoda prin care aceºti bani puteau fi returnaþi. Singura cale de atac pe care ºoferii o au acum la îndemânã este instanþa de judecatã. Ministerul Mediului promite cã în maximum o lunã va veni cu o soluþie. Statul are de înapoiat românilor trei miliarde de lei.

Rãzvan a cumpãrat un autoturism în 2008. Acum, dacã ar vrea sã-ºi recupereze taxa de primã înmatriculare nu are nicio ºansã. Nu mai existã bazã legalã pentru depunerea documentelor.

„Am plãtit 2.222 de lei atunci pentru a înscrie maºina ºi acum, pentru cã aveam posibilitatea sã recuperez aceºti bani, nu am fãcut-o, deoarece mi-a fost teamã cã cel care o va cumpãra de la mine în momentul în care voi vrea sã o înstrãinez o va þine pe numele meu”, spune acesta.

Sute de mii de ºoferi, care au cumpãrat maºini între 2007 ºI 2013 ºi care au achitat taxa, vor însã banii înapoi. Pânã pe 31 ianuarie au putut sã-i cearã direct la ANAF. Urmau sã-i primeascã în termen de cinci ani, în tranºe egale, plus dobânzile aferente. De la 1 februarie însã, lucrurile s-au schimbat. Ordonanþa în care scria negru pe alb cã taxele auto pot fi recuperate a fost abrogatã.

„Suntem într-o situaþie abstractã, este o situaþie de-a râsu-plânsu, pânã la urmã. Nu cred cã s-a gândit nimeni atunci când s-a abrogat acea Ordonanþã 9 pe 2013 cã, de fapt, oamenii care nu-ºi vor mai putea recupera taxa de poluare ºI taxa de primã înmatriculare pe cale administrativã vor da statul în judecatã ºi vor câºtiga fãrã niciun fel de problemã”, explicã avocatul Adrian Cuculis.

La Ministerul Mediului, într-un grup de lucru, se cautã o ieºire din aceastã situaþie.

“Vom prezenta o soluþie imediat ce toatã lumea, inclusiv cetãþenii care sunt în aceastã situaþie, îºi vor spune punctul de vedere. Un termen? Într-o sãptãmânã, douã. Nu, cred cã într-o lunã de zile pentru cã e nevoie de dezbatere. Într-o lunã de zile probabil cã vom avea o soluþie”, spune ministru Daniel Constantin.

Cel mai probabil, la jumãtatea lunii martie, ºoferii vor primi un rãspuns. Tot ce pot face cei care nu mai au nici încredere ºi nici rãbdare este sã se adreseze instanþei.

Cine câºtigã primeºte toþi banii odatã. Cum rãmâne însã cu cei care au depus deja documentele la ANAF ºi au primit una sau douã tranºe de bani? Avocaþii spun cã ºi ei vor trebui sã se adreseze instanþei.

Taxa de primã înmatriculare a fost introdusã pentru prima datã la 1 ianuarie 2007.
  • Cristian - Ploiesti

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Ordonanþa de urgenþã privind restituirea taxei auto a fost adoptatã, vineri, de Guvern. Actul normativ are în vedere, în primul rând, armonizarea regulilor interne cu cele ale Curþii de Justiþie a Uniunii Europene. Astfel, taxa auto va putea fi restituitã la cerere, pe cale administrativã, sumele restituite fiind taxa specialã pentru autoturisme ºi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule ºi timbrul de mediu pentru autovehicule, începând cu 1 ianuarie 2018, pânã la finalul lunii martie 2019, potrivit OUG.


„Beneficiarii acestei ordonanþe sunt contribuabilii care au achitat taxa specialã pentru autoturisme ºi autovehicule, conform Legii 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, taxa pe poluare pentru autovehicule, prevãzutã de Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 50/2008, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 140/2011, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, prevãzutã de Legea nr. 9/2012, ºi timbrul de mediu pentru autovehicule, prevãzut de Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 9/2013, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 37/2014, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, care nu au beneficiat de restituire pâna la intrarea în vigoare a acestei ordonanþe de urgenþã ºi care vor solicita în scris, organului central fiscal competent, pânã la 31 august 2018, sub sancþiunea decãderii, restituirea sumelor achitate ºi a dobânzilor aferente acestora, datorate pentru perioada cuprinsã între data perceperii ºi data restituirii”, se aratã în comunicatul Guvernului.


Potrivit actului normativ, programul restituirii taxelor va fi urmãtorul:

- pentru taxa specialã pentru autoturisme ºi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, în perioada 1 ianuarie 2018 – 31 decembrie 2018;

- pentru timbrul de mediu pentru autovehicule, în perioada 1 septembrie 2018 – 31 martie 2019.

Proprietarii de autovehicule vor fi nevoiþi sã completeze o cerere al cãrei model urmeazã sã fie aprobat, prin ordin comun, de Ministerul Mediului ºi Ministerul Finanþelor Publice, în termen de 15 zile de la momentul intrãrii în vigoare a ordonanþei.
Skip ads

  1. Home
  2. Legislație, asigurări și taxe

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR