Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • cristi90rms

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Simptome:

Cod(uri) eroare:
----
Model: Zafira
An fabricatie: 2001
Cod motor: Z18xe
Va salut, sunt nou pe forum si as dori o mana de ajutor. Masina imi porneste la rece cu smucituri(nu merge rotund)si pana nu scade relantiul nu pot sa plec cu ea dupa loc, consumul sa marit considerabil si nu mai trage ca in zilele ei bune. Mentionez ca am schimbat ecu, sunda lambda 1 , senzor turatie motor si am scos catalizatorul(am crezut ca e de vina). Are cineva vreo ideie? Chiar nu mai am bani de bagat in ea si fara rezultat...😡😡😡😡 daca e cineva din apropiere de buzau si crede ca ma poate ajuta...
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Imi place sa cred ca verificarile cu cap,costa mult mai putin decit inlocuirile de componente,fara cap.Va trebui sa gasesti meseriasul in stare sa afle cauza reala a problemei tale...,altfel e greu! Alimentarea motorului cu amestec corect,nu este realizata...,si de aici incep verificarile(neaparat in cunostinta de cauza...,altfel...!


Ultima modificare făcută de big_electro61 la Dum 27 Nov, 2016 8:07 pm
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Eu iti dau o idee....ieftina dealtfel....nu cred ca va costa mai mult de 20 Ron sa masori presiunea pompei de benzina.
Valoarea trebuie sa fie 3,8 bar.
E mult mai bine decat sa inlocuiesti componente orbeste.
Presupun ca foarte multe asa zise service-uri nu au manometru pentru asa ceva...dar insista pana gasesti unul.
  • cristi90rms

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru sugestii. Imi puteti recomanda un mecanic bun? Eu unu nu am gasit niciunul capabil sa imi dea un raspuns concret....in apropiere de buzau sau chiar si mai departe....multumesc anticipat. Dar totusi pornirea urata sa zicem ca poate fi de la pompa de benzina dar cand masina merge pe gaz de ce ar consuma asa exagerat? 12-13 la suta . Chiar si pe benzina daca merg tot exagerat consuma.....
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Acel consum este mai mare pentru ca nu ai amestecul aer combustibil corect, vorbind de aceleasi conditii, probabil de aici si puterea scazuta!
Pentru ca nu poti pleca cu masina de pe loc, problema, asa cum s-a prezentat anterior de colegi, pare a fi debitul asigurat de pomba. Dar cum se face ca apoi poti pleca pe benzina, unde cand accelerezi - bagi benzina "cu cana"....? deduc ca ar baga suficient pompa.
Fara debitmetru ai incercat?Daca nu ii spune corect ce cantitate de aer intra, nu stie cu cata benzina sa amestece! De Egr zici ca ai scapat...
Cu debitmetru de proba te pot ajuta eu daca e nevoie si merge de Astra H, dar încearcã fara mufa intai....


Ultima modificare făcută de Georgius la Lun 28 Nov, 2016 6:07 pm, modificat de 5 ori în total
  • cristi90rms

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Catastefan prin masurarea presiunei pompei imi pot da seama si daca imi lucreaza injectoarele corect sau nu?
Georgius. O sa incerc sa scot mufa la debitmetru sa vad cum se comporta fara si sa vad daca gasesc la cineva de proba unul. Egr tipul acesta de motor nu are.... multumesc tuturor pentru sfaturi si daca mai aveti de completat cate ceva nu ezitati, orice parere ma poate ajuta....
  • Red_dog

  • Mesaje scrise: 1,113
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 z18Xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2009

  • Mesaj Privat
verifica furtunul care pleaca din pompa de benzina, este posibil sa fie spart, si de aici imposibilitatea de a merge cu masina. La fel am patit si eu si am luat pompa de benzina degeaba, pt un furtun.
  • Red_dog

  • Mesaje scrise: 1,113
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 z18Xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2009

  • Mesaj Privat
plus oscilatii la relanti la plecare. Mai curata si clapeta de acceleratie si zic eu ca rezolvi problema.
  • Red_dog

  • Mesaje scrise: 1,113
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 z18Xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2009

  • Mesaj Privat
si eu aveam oscilatii la relanti la pornire, tot din furtunul ala. Mai curata si clapeta de acceleratie si zic eu ca rezolvi problema. Edit: scuze pt postul dublu, am un jaf de telefon.
  • cristi90rms

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Clapeta a fost curatata de curand asa ca nu cred ca e o problema asta iar daca furtunul de la pompa era spart imi lasa urma pe undeva sau mirosea a vapori de benzina dar miroase doar pe esapament a benzina plus ca masina porneste pe benzina si dupaceia merge pe gaz, insa pompa de benzina merge in continu si plimba benzina asa ca as fi remarcat daca imi scadea benzina din rezervor. Oricum mersi pentru sfat, cred ca o sa caut un mecanic sa o verifice in amanunt: injectoare, pompa benzina, aprinderea, debitmetrul, sonda in ce parametri e....etc.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Miros de benzina pe evacuare,cred ca scoate din discutie lipsa insuficienta cu carburant.... Urmarirea de catre meserias(pe care sper ca il vei gasi) a valorilor sondei lambda,va sti pe ce sistem e problema(aer sau benzina),citirile debitmetrului au o importanta deosebita,etanseitatea admisiei,la fel... Totul tine de flerul,dotarea tehnica si pregatirea meseriasului...
  • gogosica

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2011

  • Mesaj Privat
drag coleg
daca zici ca ai scos catalizatorul eu te sfatuiesc sa il pui la loc, dupa parerea mea este greu ca cineva sa ti-o faca sa mai mearga in parametri normali sau cum ar trebui macar, sondele nu mai lucreaza corect, una zice ca ai combustibil sarac iar una zice ca ai combustibil bogat, catalizatorul influenteaza foarte mult,

senzorul de la axele cu came obligat pe original

sonda cel putin bosh

debimetrul ,verifica cate kg/h baga la relanti, de la 8 (cu motorul cald) in sus, iar 10-11 cu motorul rece,

verifici presiunea in rampa de injectoare

vezi daca iti functioneaza valva purj (cea de langa filtru de aer)
tot de la acea valva vezi ca duce un furtun de vacum in spate - lateral stanga la clapeta de acceleratie, acolo are un cot din cauciuc care in cele mai multe cazuri este crapat si pe acolo se trage aer fas

admisia trebuie sa aiba colierele stranse bine, si acolo unde vine pe clapeta de acceleratie se mai rupe , verifica

melcul-galeria de admisie cea pe care vine clapeta de acceleratie vezi sa fie bine stransa pe motor

dar si galeria de evacuare trebuie sa fie bine stransa, de verificat si aici

verifici clapeta de acceleratie , garnitura sa fie buna daca nu cumperi alta (pana in 10 lei), la relanti trebuie sa fie deschisa cam 3-5 %
daca zici ca ai si gaz pe ea, verifici acolo la admisie unde s-au intepat sa nu traga aer fals, la mine a fost asa ceva, zafira mea consuma , ultima data , 12,5% pe gaz - Bucuresti, benzina nu o mai pun la calcul, iar masina are dat de producator in oras 11,5-12,5 la suta

mai departe tine foarte mult de interpretarea parametrilor de functionare al senzorilor

meserias aproape de tine este [editat] din Ploiesti, cauta nr de telefon pe club sau dai PM,

asta e tot ce imi vine in minte, mai departe poate sa tina si de bobina , bujii, pe urma mai trebuie verificat sa nu traga si aer fals pe la tulumba de frana

sfatul meu este : mergi la [editat] din ploiesti sau la EDS din bucuresti, acum tot ce ti-am zis eu aici, chiar daca verifici si nu stii cum trebuie sa functioneze degeaba te duci la N mecanici care vor invata masina ta sau fiecare senzor, mai este si actualizarea de sof la ECU
bafta
  • cristi90rms

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Are cineva un debitmetru de proba si este ramnicu sarat sau macar 30-40 km imprejurimi? Daca e cineva si are rog sa lase mesaj sau sa ma sune 0761078542
  • cristi90rms

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Am revenit cu noi detalii, am rezolvat problema definitiv sper eu. Am incercat cu mai multe debitmetre de proba dar pentru scurt timp(mers o tura cu masina si atat) insa cu fiecare din ele se comporta diferit masina dar nu dadea nici un semn de revenire completa. Pana la urma am riscat si am comandat debitmetru nou insa nu mi-am permis siemens era in jur de 750-800 lei asa ca am comandat delphi sper eu ca resista☺ insa cand l-am montat nu era mare schimbarea, am crezut ca am aruncat iar banii pe fereastra dar a2a zi dimineata cand am pornit masina ...surpriza masina mergea rotund asa ca am incercat sa plec imediat dupa loc si a mers surprinzator de bine. Sfatul meu pentru cei care au probleme asemanatoare este sa probeze daca au de unde piesele pe care le banuiesc a fi defecte dar daca se poate o zi-doua. Bafta si multumesc tuturor pentru sfaturi.
  • gyenes

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira z1.8xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Na las ca-i bine! Bine ca ai rezolvat-o
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
cristi90rms a scris:Am revenit cu noi detalii, am rezolvat problema definitiv sper eu. Am incercat cu mai multe debitmetre de proba dar pentru scurt timp(mers o tura cu masina si atat) insa cu fiecare din ele se comporta diferit masina dar nu dadea nici un semn de revenire completa. Pana la urma am riscat si am comandat debitmetru nou insa nu mi-am permis siemens era in jur de 750-800 lei asa ca am comandat delphi sper eu ca resista☺ insa cand l-am montat nu era mare schimbarea, am crezut ca am aruncat iar banii pe fereastra dar a2a zi dimineata cand am pornit masina ...surpriza masina mergea rotund asa ca am incercat sa plec imediat dupa loc si a mers surprinzator de bine. Sfatul meu pentru cei care au probleme asemanatoare este sa probeze daca au de unde piesele pe care le banuiesc a fi defecte dar daca se poate o zi-doua. Bafta si multumesc tuturor pentru sfaturi.
Sunt curios daca martorul din bord "check engine",este stins in timpul functionarii motorului...?!
  • cristi90rms

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Martorul oricum nu era aprins tot timpul si erorile erau cum spun unii ascunse . Dar de cand am rezolvat problema nu sa mai aprins deloc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR