- Ducucucucu
- *
- 36 mesaje
- din 15 Mar 2015
- Zafira 2001
- Tulcea
Ducucucucu
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Tulcea
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2015
- Mesaj Privat
La zafira mea din 2001 roata stanga spate, pe care am desfacut-o se bloca pistonul de frana uneori si scartaia la viteze mici. Dupa ce am demontat etrierul si placutele m-am jucat la parghia franei de mana si pistonasul a urcat considerabil neputand sa mai montez la loc placutele. Am demontat pistonasul, am desfacut si bloct scurgerea lichidului de frana din furtun. Pistonul in interior are un surub, mecanism al franei de mana. PISTONUL NU MERGE BAGAT LA LOC DECAT INFILETAT.
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Prese,inventii,furtune desfacute,furtune schimbate...Bleah!Aseara m-am apucat si eu de schimbat discurile frana spate.Precaut,citesc mai intai postarile cu "procedura".Confectionez chiar pseudo-presa respectiva,de mai sa rup etrierul in doua,bag placutele vechi pana la urma,atat cat au incaput,cu gandul ca,deh,"se mai lasa" (? ? ) mdupa care ies la ...probe.Nici 5o de metri,si aia chinuiti,de a iesit fum nu numai din placute,dar si din ambreiaj.Ma resemnez,scot discurile,bag discurile vechi,plec la culcare...Dupa un somn cam agitat,tot cu gandul la blestematiile de etriere ce nu vor chip sa se "cracaneze",intru dimineata pe schema etrierului in sine,pistonas,cum si ce face.Fuguta apoi la garaj,va jur,mi-a luat juma' de ora la ambele roti,ciu tot cu catarat pe cric,"sedinta foto" printre randuri!.. Pistonasul se roteste "insurubare-desurubare" cat ai nevoie sa se desfaca ori apropia de placute,tot de aici facandu-se reglajul franei da mana.Cu cat este mai apropiat de placute,cat sa se invarta doar discul liber cu mana,cu atat tine frana de mana mai jos,Mai larg(distanta mai mare de placuta) frana de mana urca...
Am catarat masina pe cric,plus "siguranta"( demontarea rotii nu se pune... )
Pentru a avea un acces mai bun la suruburile de prindere etrier,am eliberat cusca placutelor mai intai.Oricum,trebuia eliberata mai devreme ori ma tarziu,altfel nu se poate scoate discul.
Desfacut surubelul fixare disc.
Desfacut suruburile prindere etrier,scos discul,inlocuit disc.
Aici vine partea cea mai interesanta,cu o cheie banala de polizor unghiular(flex-ul ,denumire autohtona),se "insurubeaza" ori "desurubeaza" pistonasul,atat cat aveti nevoie,pentru ca se presupune,la schimbarea discului sa venim si cu placute noi,ori distanta trebuie "marita" cu peste 10mm...
Pistonasul are doua "tesituri" diametral opuse,locasuri unde "scula magica" se incadreaza perfect! Nu tu suruburi cu gauri filetate,nu tu doi oameni gen "mama impunge si eu trag",nu prese si inventii,cozi de ciocan... Efectiv,vizibil pistonasul intra ori iese din locas,infiletandu-seori desf. de pe "surubul_ acionare frana de mana.
Prin "tatonare",inainte de a prinde la loc cusca placutelor in cele doua suruburi desfacute ...primele,am "reglat" deschidereapistonasului exact cat discul sa se invarta liber,cu mana,sa nu frece doar cu alte cuvinte... Dupa care am montat suruburile amintite mai sus,roata si...apa,paie si ...bataie! Nu aerisiri,spray-uri,etc.
In poze nu apar placutele noi.Au sosit/fost montate, doua ore mai tarziu... Aaaa! Eram sa uit! Chestia aia cu..."imping pistonasul cu mana",m-a amuzat cel mai tare!Bine ca Mutu nu s-a facut mecanic...
Am catarat masina pe cric,plus "siguranta"( demontarea rotii nu se pune... )
Pentru a avea un acces mai bun la suruburile de prindere etrier,am eliberat cusca placutelor mai intai.Oricum,trebuia eliberata mai devreme ori ma tarziu,altfel nu se poate scoate discul.
Desfacut surubelul fixare disc.
Desfacut suruburile prindere etrier,scos discul,inlocuit disc.
Aici vine partea cea mai interesanta,cu o cheie banala de polizor unghiular(flex-ul ,denumire autohtona),se "insurubeaza" ori "desurubeaza" pistonasul,atat cat aveti nevoie,pentru ca se presupune,la schimbarea discului sa venim si cu placute noi,ori distanta trebuie "marita" cu peste 10mm...
Pistonasul are doua "tesituri" diametral opuse,locasuri unde "scula magica" se incadreaza perfect! Nu tu suruburi cu gauri filetate,nu tu doi oameni gen "mama impunge si eu trag",nu prese si inventii,cozi de ciocan... Efectiv,vizibil pistonasul intra ori iese din locas,infiletandu-seori desf. de pe "surubul_ acionare frana de mana.
Prin "tatonare",inainte de a prinde la loc cusca placutelor in cele doua suruburi desfacute ...primele,am "reglat" deschidereapistonasului exact cat discul sa se invarta liber,cu mana,sa nu frece doar cu alte cuvinte... Dupa care am montat suruburile amintite mai sus,roata si...apa,paie si ...bataie! Nu aerisiri,spray-uri,etc.
In poze nu apar placutele noi.Au sosit/fost montate, doua ore mai tarziu... Aaaa! Eram sa uit! Chestia aia cu..."imping pistonasul cu mana",m-a amuzat cel mai tare!Bine ca Mutu nu s-a facut mecanic...
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
cosmin001
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat