- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Eu cred ca nu voi inlocui decat beculetul care ilumineaza butonul! De demontat deja am cam priceput si la sfarsit veti vedea ca nu e chiar complicat, poate doar deranjul de a desfileta cateva surubele.
E o treaba prea banala arderea unui bec, multi n-ar lua in seama niciodata faptul ca un instrument de bord nu mai este vizibil pe timpul noptii, nici macar nu folosesc butonul de reglare a inaltimii la care bat farurile. Nu ma regasesc printre ei, de aceea atata zbucium.
Aveam de gand sa fac un mic tutorial, doar manat de gandul unui subiect neexplorat. Totusi o discutie libera e mai interesanta, asa ca iata ce am descoperit pana acum:
- micul panou de plastic care incadreaza cele trei butoane din foto se scoate f.usor, doar tragand cu degetele, asa cum il poti apuca, numai sa nu ai mana alunecoasa. Nu se rupe nici un clips, nimic, nici nu se zgarie, caci nu bagi vreo surubelnita;
- se observa trei suruburi pe care, dupa ce le desfiletezi ramane liber corpul comun, de culoare neagra care cuprinde cele trei butoane, toate (asa cred) detasabile. Acest suport negru de plastic cade inauntru, dar e tinut de fire, si e usor de scos din nou la lumina. Pentru a avea in sfarsit in mana butonul reglaj al farurilor, trebuie sa scoti mufa din fundul sau (scuze de expresie).
Intrucat era duminica, m-am oprit aici si am pus totul la loc. Se pare ca trebuie sa dau jos panoul de plastic de sub volan (doar suruburi) pentru a scoate mufa fara sa rup ceva din corpul butonului caci spatiul de manevra e mic.
E simplu acum dar mai intai obtin beculetul si apoi ma apuc iar de demontat.
In afara de doua surubelnite, una cruce si una dreapta, zic eu, nu-mi mai trebuie nimic. Chiar daca beculetul nu se livreaza decat cu buton cu tot, il voi procura de la un alt buton, de la orice marca de auto si il voi inlocui.
E de mestereala, e de mine!
E o treaba prea banala arderea unui bec, multi n-ar lua in seama niciodata faptul ca un instrument de bord nu mai este vizibil pe timpul noptii, nici macar nu folosesc butonul de reglare a inaltimii la care bat farurile. Nu ma regasesc printre ei, de aceea atata zbucium.
Aveam de gand sa fac un mic tutorial, doar manat de gandul unui subiect neexplorat. Totusi o discutie libera e mai interesanta, asa ca iata ce am descoperit pana acum:
- micul panou de plastic care incadreaza cele trei butoane din foto se scoate f.usor, doar tragand cu degetele, asa cum il poti apuca, numai sa nu ai mana alunecoasa. Nu se rupe nici un clips, nimic, nici nu se zgarie, caci nu bagi vreo surubelnita;
- se observa trei suruburi pe care, dupa ce le desfiletezi ramane liber corpul comun, de culoare neagra care cuprinde cele trei butoane, toate (asa cred) detasabile. Acest suport negru de plastic cade inauntru, dar e tinut de fire, si e usor de scos din nou la lumina. Pentru a avea in sfarsit in mana butonul reglaj al farurilor, trebuie sa scoti mufa din fundul sau (scuze de expresie).
Intrucat era duminica, m-am oprit aici si am pus totul la loc. Se pare ca trebuie sa dau jos panoul de plastic de sub volan (doar suruburi) pentru a scoate mufa fara sa rup ceva din corpul butonului caci spatiul de manevra e mic.
E simplu acum dar mai intai obtin beculetul si apoi ma apuc iar de demontat.
In afara de doua surubelnite, una cruce si una dreapta, zic eu, nu-mi mai trebuie nimic. Chiar daca beculetul nu se livreaza decat cu buton cu tot, il voi procura de la un alt buton, de la orice marca de auto si il voi inlocui.
E de mestereala, e de mine!
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
danlazar
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Ilfov
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2013
- Mesaj Privat
interesant postul tau si cu lux de amanunte,avand si eu aceeasi problema cu beculetul ce nu se aprinde am desfacut si eu pas cu pas tot ce am vazut in aceasta postare insa ...stupoare, becul este bun !m-am uitat atent la suduri dar nu am gasit nici un contact imperfect,tensiunea de 12 volti ajunge pe comutator ,am observat cateva rezistente in el,oare sa fie de vina una din rezistente? ai cumva o schema a acestui comutator?
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Nu am schema electrica dar daca ai ajuns la beculet cred ca e foarte usor sa urmaresti traseele electrice dinauntrul comutatorului! Nu mai retin daca tensiunea de 12 V vine direct la piciorusele beculetului sau e limitata la 6V printr-o rezistenta! In orice caz, circuitul beculetului este sigur separat de cel al rezistentelor care compun circuitul de reglare a inaltimii farurilor! Cu un voltmetru (multimetru) verifici usor daca vine tensiune pe beculet, trebuie doar sa te dumiresti care sunt "papucii". Nu uita ca beculetul e alimentat doar cu pozitiile aprinse!
danlazar
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Ilfov
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2013
- Mesaj Privat
- Sandru Mihai
- *
- 17 mesaje
- din 24 Jun 2013
- Agila 2001 12
- Alba
Sandru Mihai
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2001 12
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2013
- Mesaj Privat
- adi pitu
- **
- 129 mesaje
- din 06 Feb 2015
- Agila 2000 1,2
- Alba
adi pitu
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2000 1,2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2015
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
@Sandru Mihai, se observa clar din poza a doua ca faza scurta nu functioneaza deloc. Lumina aia "mai slaba" e tot becul de pozitie care n-are legatura cu cel de iluminarea drumului si ramane aprins si pe faza scurta si pe lunga. Urmeaza sfaturile primite de la @adi pitu si @PL500 ca s-a ars becul sigur. In 99,99 % din cazuri se arde filamentul pt.faza scurta si nu cel pt. faza lunga.
ady_maka
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2014
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Exista in mod cert o rezolvare a acestui inconvenient. Chiar mai multe. Una din metode ar fi amplasarea peste bec a unei rozete confectionata dintr-o tabla (decupata dintr-un capac de conserva, de exemplu) cu diametrul putin mai mare decat cel al locasului becului. E mai greu de decupat orificiul interior prin care sa treaca soclul becului dar cu o dãltitã merge. Asta presupune eliminarea sigurantei (a sarmei otelite). Ca sa-ti faci o idee, din tabla confectionezi o saiba cu crestaturi atat pe exterior cat si pe interior. Din loc in loc elimini materialul dintre crestaturi, sa ramana un profil gen roata dintata. Pe cele din interior le indoi spre bec iar pe cele de la exterior spre compartimentul motorului. Intra fortat dar intra pentru ca avand crestaturi acestea se pot indoi dupa diametrul locasului iar cele interioare apasa pe soclul becului fixandu-l.
Mai sunt variante de fixare a sigurantei (sarmei otelite) prin gaurirea suportului in dreptul clemei rupte si montarea unui holtzsurub sau pur si simplu prin aplicarea altei bucati de sarma otelita peste siguranta, intepenita pe marginile locasului din spatele farului, dupa montarea becului. Se rezolva cumva. Totul e sa nu se miste becul la trepidatii si sa mai si poata fi demontat cand eventual se va arde si...foarte important sa nu se intervina in niciun fel asupra suprafetei de contact a partii metalice a soclului becului cu farul pentru ca altminteri farul va "bate" aiurea.
Mai sunt variante de fixare a sigurantei (sarmei otelite) prin gaurirea suportului in dreptul clemei rupte si montarea unui holtzsurub sau pur si simplu prin aplicarea altei bucati de sarma otelita peste siguranta, intepenita pe marginile locasului din spatele farului, dupa montarea becului. Se rezolva cumva. Totul e sa nu se miste becul la trepidatii si sa mai si poata fi demontat cand eventual se va arde si...foarte important sa nu se intervina in niciun fel asupra suprafetei de contact a partii metalice a soclului becului cu farul pentru ca altminteri farul va "bate" aiurea.
ady_maka
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2014
- Mesaj Privat
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
La magazinele cu profil "electronice". Sunt beculete pentru iluminarea display-urilor casetofoanelor. Ca sã fii sigur cã nu dai greș ia unul de 12V și unul de 6V (sunt f.ieftine). Poate gãsim în TIS ce tensiune cade pe bec. Mie mi s-a ars iar între timp și dacã ar fi sa mã apuc zilele astea de schimbarea becului, fara sa știu cu ce tensiune e alimentat as merge direct pe 12V. Ar lumina mai slab, in caz cã ar fi trebuit de 6V dar macar nu mi s-ar arde din prima, in cazul unui bec de 6V alimentat la 12V.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- danzog
- **
- 174 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Agila 2003 Z12XE
- Teleorman
danzog
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Teleorman
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
Salut!
De dimineațã pe întuneric(ora 3:30) am plecat la drum cu mașina dar dupã câteva sute de metri parcurși am observat cã becul de poziție dreapta fațã nu funcționa.Am încercat sã remediez defecțiunea pe întuneric dar am produs un scurt circuit între cei doi conductori din sârmã ai becului de poziție.
Consecințe:
-sistemul iluminare ceasuri/cadrane de bord,nu mai funcționeazã;
-luminile poziție fațã ,nu mai funcționeazã;
-proiectoarele fațã,nu mai funcționeazã;
-luminile poziție spate ,nu mai funcționeazã;
-lampa iluminare numãr înmatriculare,nu mai funcționeazã;
-buzzer avertizor pt. lumini poziție și faruri uitate aprinse,nu mai funcționeazã(buzzerul se aude numai la cheie uitatã în contact);
Am verificat siguranțele de sub bord din stânga volanului aferente luminilor de poziție fațã/spate,lumina plãcuțã înmatriculare și siguranța de la proiectoare ceațã și sunt în stare bunã.Siguranțele de la iluminare cadrane bord și buzzer avertizor aș vrea sã le verific dar nu știu care sunt. Am citit rubrici de la acestã secțiune dar nu am întâlnit situații asemãnãtoare ca cea pe care am expus-o.
Solicit sugestiile și sfaturile voastre pentru rezolvarea situației dificile cu care mã confrunt.
De dimineațã pe întuneric(ora 3:30) am plecat la drum cu mașina dar dupã câteva sute de metri parcurși am observat cã becul de poziție dreapta fațã nu funcționa.Am încercat sã remediez defecțiunea pe întuneric dar am produs un scurt circuit între cei doi conductori din sârmã ai becului de poziție.
Consecințe:
-sistemul iluminare ceasuri/cadrane de bord,nu mai funcționeazã;
-luminile poziție fațã ,nu mai funcționeazã;
-proiectoarele fațã,nu mai funcționeazã;
-luminile poziție spate ,nu mai funcționeazã;
-lampa iluminare numãr înmatriculare,nu mai funcționeazã;
-buzzer avertizor pt. lumini poziție și faruri uitate aprinse,nu mai funcționeazã(buzzerul se aude numai la cheie uitatã în contact);
Am verificat siguranțele de sub bord din stânga volanului aferente luminilor de poziție fațã/spate,lumina plãcuțã înmatriculare și siguranța de la proiectoare ceațã și sunt în stare bunã.Siguranțele de la iluminare cadrane bord și buzzer avertizor aș vrea sã le verific dar nu știu care sunt. Am citit rubrici de la acestã secțiune dar nu am întâlnit situații asemãnãtoare ca cea pe care am expus-o.
Solicit sugestiile și sfaturile voastre pentru rezolvarea situației dificile cu care mã confrunt.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
E posibil ca uzura contactelor din blocul de lumini sã fi fost atât de pronunțatã încât la un curent mai puternic (punerea în scurt a bornelor becului de pozitie) sã fi cauzat deteriorarea contactului în bloc, înaintea topirii siguranței fuzibile. Se poate face verificarea prin șuntarea contactelor aferente luminilor de poziție din blocul de lumini sau folosirea unui bloc de lumini de probã apoi alegi depanare sau înlocuire bloc de lumini. Poate s-a produs doar o flamã și a rezultat o peliculã rezistivã pe contacte, ce poate fi îndepãrtatã cu spray de contacte electrice dar oricum trebuie demontat. Mai întâi verifici prin punerea pe direct a conectorilor din bloc dar nu am studiat problema pânã acum, nu pot sã-ți spun care sunt aceia.
- danzog
- **
- 174 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Agila 2003 Z12XE
- Teleorman
danzog
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Teleorman
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
- mariocove
- **
- 329 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Vectra 2007 Z18XER
- Bucuresti
mariocove
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat