- alex2014
- OP
- 225 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
Am masina deja de mai bine de un an. Zi de zi am sperat ca se va imbunatati situatia, odata cu efectuarea asa-zisului "rodaj". Timpul a trecut, nu s-a schimbat nimic.
Am tot incercat sa ma conving, pe mine insumi, ca masina e OK, ca doar e masina de oras si nu de curse, ca e normal sa se comporte asa cum se comporta, ca asa fac toate masinile cu motoare mici, s.a.m.d.
Insa simt nevoia sa fac un topic special pt. lucrul asta.
Simt nevoia sa atentionez si pe altii. Nu vreau sa le schimb perceptia asupra acestui model, nu vreau sa-i conving sa aleaga altceva. Vreau doar sa le expun cateva idei, daca vor sa tina cont de ele, poate o sa-mi multumeasca mai tarziu, daca nu, se vor convinge si ei pe parcurs ca am dreptate.
Deci, care e treaba cu motorul asta?
Varianta pe scurt - E CEA MAI PUTUROASA MASINA pe care ai putea sa o cumperi in prezent, noua.
Varianta extinsa - totul sta in felul urmator:
Opel astra J sedan are o greutate de 1437 kg(conform Certificatului de inmatriculare).
Motorul este de 1.4L, dezvolta 100 cp la 6000 rpm ! Deci abia la 6000 rpm veti beneficia de cei 100 caluti. Asta una la mana.
Doi la mana, cuplul maxim este de 130 Nm la 4000 rpm.
Suntem abia la inceput si deja pe hartie lucrurile nu stau bine. Repet, cuplul maxim abia la 4000 rpm, puterea maxima la 6000 rpm.
Haideti sa continuam. Am atasat graficul putere/cuplu.
Intre 2000 si 3000 rpm, dupa cum puteti vedea, cuplul este intre 115 si 120 Nm. Dupa 4000 rpm deja incepeti sa pierdeti iar din cuplu, castigand insa mai multa putere.
Pana aici, poate nimic deosebit, e motor aspirat, nu e supraalimentat.
Ok, bun, dar tineti cont si de faptul ca masina asta este EXAGERAT DE GREA.
Deci... are 1437 la 100 cai-putere.
Nu mai stiu exact unde am citit, dar o masina ar trebui sa aiba un raport de cel putin 1 cp/ 10 kg. Adica vreo 140 cai(cat are modelul 1.4 supraalimentat). Si capacitatea cilindrica sa fie ceva de genul :
La 1000 kg - minim 1 litru, la 2000 kg - minim 2L. Aici se respecta regula, masina de 1400 kg avand motor de 1.4L.
Masinuta asta face 0-100 in 14.2 secunde. Cum ziceam, nu am luat-o pentru curse. Dar veti avea surpriza neplacuta sa constatati ca nu va puteti tine dupa Loganistul din fata, cand plecati amandoi de la semafor, si veti lasa un spatiu de 2 masini intre voi.
Hai sa ne uitam la specificatiile Loganului - motor 0.9 TCE, 90 cai, supraalimentat. Masa proprie - 998 Kg.
Turaþia maximã 5250 rpm, Cuplu 135 Nm/2500 rpm.
Deja lucrurile nu stau bine pentru Opelul meu drag. Deci Opel are 130 Nm la 4000 rpm, Loganul are 135 Nm la 2500 rpm.
Alta treaba e cu greutatea. Opelul are cu 40% mai multe kg decat Loganul, respectiv 1437 kg fata de 998. Are, ce-i drept, 10 cai-putere in plus, dar 5 Nm in minus.
Matematic, la cei 90 cai-putere ai lui, loganul are 11.088 kg per CP.
Opel Astra are 14.37 Kg per CP.
Toate astea, combinat cu cuplul maxim abia la 4000 rpm, rezulta un singur lucru - o masina extrem de lenta.
Loganul atinge 100 km/h in numai 11.1 secunde! Opel are nevoie de 14.2 secunde! Deci peste 3 secunde in plus!
Nu contest ca motorul de 1.4 A14XER, este un motor reusit. Sunt convins ca este extrem de fiabil si ca poti sa ajungi la 3-4-500.000 km fara probleme majore. Sunt convins ca motorul de la Logan, fiind supraalimentat, o sa cedeze pana in 200.000.
Problema nu este motorul, problema e CAROSERIA! Opel-ul, daca ar avea 1100 kg, ar fugi de-ar manca asfaltul. In conditiile de fata, e o masina de mosulici. Singura solutie ca sa mearga cat de cat acceptabil e sa o tineti intre 3000-3500 rpm. O sa va rupa consumul. In oras, mergand cu 2200 rpm si schimband vitezele pe la 2700 rpm(ca sa cada in 2000 rpm urmatoarea treapta) imi consuma 9.5 litri. Daca merg mai sportiv depaseste lejer 10 litri/100 km.
Oricat de calmi ati fi in condus(ma consider extrem de calm, nu incalc regulile de circulatie, nici macar nu vb. la tel cand conduc, daramite sa fiu vitezoman s.a.m.d), cand vedeti ca abia plecati de la semafor, sau cand vedeti ca verdele este pe sfarsite si vreti sa apucati treceti, dar masina se misca cu viteza melcului turbat, e imposibil sa nu va faceti nervi.
Pe mine cel mai rau ma enerveaza cand mergem in coloana, apoi se descongestioneaza traficul si ma chinui sa ma tin dupa cel din fata mea. De multe ori nu reusesc si ramane spatiu 1-2 masini intre noi si incearca altii sa se bage in spatiul acela.
N-am cumparat Loganul pentru ca tin la confortul si siguranta mea. Nu vreau sa mor de tanar intr-un cosciug pe roti cum e Dacia. Nu am vrut masina cu comenzile de la geamurile electrice aflate pe bord, fara climatronic si fara airbaguri cortina si laterale.
Dar nu e normal ca pentru o firma care se respecta - Opel, sa vanda masini cu motoare care nu fac fata caroseriei. Are si VW motorul ala de 1.2 cu 105 CP dar ala macar e supraalimentat si face fata situatiei.
Asa ca bat un pic obrazul catre Opel si le zic rusinica! 1.6 115 CP ar trebui sa fie cea mai slaba motorizare pentru masina asta. Diferenta este de doar 500 euro, ar putea sa fie considerata un discount pentru clienti.
Ideea e ca lumea nu stie ce cumpara si are suprize ulterior. Daca stiam, dadeam cei 500 euro in plus cu cea mai mare placere. Pana la urma nu e o suma mare pentru o masina care oricum costa peste 15.000 euro.
Trist ca dai atatia bani pe o masina si nu simti nicio placere de a conduce. Sunt curios cum se comporta cu 5 persoane in masina + portbagajul plin de bagaje. Cred ca nu m-as risca sa depasesc nici carutele...
Sper ca am facut o fapta buna si am deschis ochii potentialilor interesati de acest model, nu vreau sa ii conving sa nu-si cumpere motorizarea asta, ci doar sa se gandeasca mai bine inainte sa faca achizitia.
Mult succes!
Am tot incercat sa ma conving, pe mine insumi, ca masina e OK, ca doar e masina de oras si nu de curse, ca e normal sa se comporte asa cum se comporta, ca asa fac toate masinile cu motoare mici, s.a.m.d.
Insa simt nevoia sa fac un topic special pt. lucrul asta.
Simt nevoia sa atentionez si pe altii. Nu vreau sa le schimb perceptia asupra acestui model, nu vreau sa-i conving sa aleaga altceva. Vreau doar sa le expun cateva idei, daca vor sa tina cont de ele, poate o sa-mi multumeasca mai tarziu, daca nu, se vor convinge si ei pe parcurs ca am dreptate.
Deci, care e treaba cu motorul asta?
Varianta pe scurt - E CEA MAI PUTUROASA MASINA pe care ai putea sa o cumperi in prezent, noua.
Varianta extinsa - totul sta in felul urmator:
Opel astra J sedan are o greutate de 1437 kg(conform Certificatului de inmatriculare).
Motorul este de 1.4L, dezvolta 100 cp la 6000 rpm ! Deci abia la 6000 rpm veti beneficia de cei 100 caluti. Asta una la mana.
Doi la mana, cuplul maxim este de 130 Nm la 4000 rpm.
Suntem abia la inceput si deja pe hartie lucrurile nu stau bine. Repet, cuplul maxim abia la 4000 rpm, puterea maxima la 6000 rpm.
Haideti sa continuam. Am atasat graficul putere/cuplu.
Intre 2000 si 3000 rpm, dupa cum puteti vedea, cuplul este intre 115 si 120 Nm. Dupa 4000 rpm deja incepeti sa pierdeti iar din cuplu, castigand insa mai multa putere.
Pana aici, poate nimic deosebit, e motor aspirat, nu e supraalimentat.
Ok, bun, dar tineti cont si de faptul ca masina asta este EXAGERAT DE GREA.
Deci... are 1437 la 100 cai-putere.
Nu mai stiu exact unde am citit, dar o masina ar trebui sa aiba un raport de cel putin 1 cp/ 10 kg. Adica vreo 140 cai(cat are modelul 1.4 supraalimentat). Si capacitatea cilindrica sa fie ceva de genul :
La 1000 kg - minim 1 litru, la 2000 kg - minim 2L. Aici se respecta regula, masina de 1400 kg avand motor de 1.4L.
Masinuta asta face 0-100 in 14.2 secunde. Cum ziceam, nu am luat-o pentru curse. Dar veti avea surpriza neplacuta sa constatati ca nu va puteti tine dupa Loganistul din fata, cand plecati amandoi de la semafor, si veti lasa un spatiu de 2 masini intre voi.
Hai sa ne uitam la specificatiile Loganului - motor 0.9 TCE, 90 cai, supraalimentat. Masa proprie - 998 Kg.
Turaþia maximã 5250 rpm, Cuplu 135 Nm/2500 rpm.
Deja lucrurile nu stau bine pentru Opelul meu drag. Deci Opel are 130 Nm la 4000 rpm, Loganul are 135 Nm la 2500 rpm.
Alta treaba e cu greutatea. Opelul are cu 40% mai multe kg decat Loganul, respectiv 1437 kg fata de 998. Are, ce-i drept, 10 cai-putere in plus, dar 5 Nm in minus.
Matematic, la cei 90 cai-putere ai lui, loganul are 11.088 kg per CP.
Opel Astra are 14.37 Kg per CP.
Toate astea, combinat cu cuplul maxim abia la 4000 rpm, rezulta un singur lucru - o masina extrem de lenta.
Loganul atinge 100 km/h in numai 11.1 secunde! Opel are nevoie de 14.2 secunde! Deci peste 3 secunde in plus!
Nu contest ca motorul de 1.4 A14XER, este un motor reusit. Sunt convins ca este extrem de fiabil si ca poti sa ajungi la 3-4-500.000 km fara probleme majore. Sunt convins ca motorul de la Logan, fiind supraalimentat, o sa cedeze pana in 200.000.
Problema nu este motorul, problema e CAROSERIA! Opel-ul, daca ar avea 1100 kg, ar fugi de-ar manca asfaltul. In conditiile de fata, e o masina de mosulici. Singura solutie ca sa mearga cat de cat acceptabil e sa o tineti intre 3000-3500 rpm. O sa va rupa consumul. In oras, mergand cu 2200 rpm si schimband vitezele pe la 2700 rpm(ca sa cada in 2000 rpm urmatoarea treapta) imi consuma 9.5 litri. Daca merg mai sportiv depaseste lejer 10 litri/100 km.
Oricat de calmi ati fi in condus(ma consider extrem de calm, nu incalc regulile de circulatie, nici macar nu vb. la tel cand conduc, daramite sa fiu vitezoman s.a.m.d), cand vedeti ca abia plecati de la semafor, sau cand vedeti ca verdele este pe sfarsite si vreti sa apucati treceti, dar masina se misca cu viteza melcului turbat, e imposibil sa nu va faceti nervi.
Pe mine cel mai rau ma enerveaza cand mergem in coloana, apoi se descongestioneaza traficul si ma chinui sa ma tin dupa cel din fata mea. De multe ori nu reusesc si ramane spatiu 1-2 masini intre noi si incearca altii sa se bage in spatiul acela.
N-am cumparat Loganul pentru ca tin la confortul si siguranta mea. Nu vreau sa mor de tanar intr-un cosciug pe roti cum e Dacia. Nu am vrut masina cu comenzile de la geamurile electrice aflate pe bord, fara climatronic si fara airbaguri cortina si laterale.
Dar nu e normal ca pentru o firma care se respecta - Opel, sa vanda masini cu motoare care nu fac fata caroseriei. Are si VW motorul ala de 1.2 cu 105 CP dar ala macar e supraalimentat si face fata situatiei.
Asa ca bat un pic obrazul catre Opel si le zic rusinica! 1.6 115 CP ar trebui sa fie cea mai slaba motorizare pentru masina asta. Diferenta este de doar 500 euro, ar putea sa fie considerata un discount pentru clienti.
Ideea e ca lumea nu stie ce cumpara si are suprize ulterior. Daca stiam, dadeam cei 500 euro in plus cu cea mai mare placere. Pana la urma nu e o suma mare pentru o masina care oricum costa peste 15.000 euro.
Trist ca dai atatia bani pe o masina si nu simti nicio placere de a conduce. Sunt curios cum se comporta cu 5 persoane in masina + portbagajul plin de bagaje. Cred ca nu m-as risca sa depasesc nici carutele...
Sper ca am facut o fapta buna si am deschis ochii potentialilor interesati de acest model, nu vreau sa ii conving sa nu-si cumpere motorizarea asta, ci doar sa se gandeasca mai bine inainte sa faca achizitia.
Mult succes!
- mihnea_alex
- **
- 239 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Bucuresti
mihnea_alex
- Mesaje scrise: 239
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Salutare.
Cred ca te-ai luat cu un logan și"te-a fãcut " de asta ești așa supãrat. Glumesc și eu .
Am auzit multa lume spunand ca motorul de 1.4 e puturos.
Așa Cum ai spus și tu problema e greutatea mare a mașinii ,pentru un motor care are cuplu așa de sus .
Eu am 1.6,115 cp și pot sa zic ca sunt mulțumit de cum se mișcã mașina. Nu e cal de curse ,dar când trece de 3000 de ture prinde viațã.
Cred ca își spun cuvântul cei 15 cp și cei 25 de Nm pe care îi are în plus.
Acum ,dacã facem o comparație cu golf 6 , care are motorul cel mai slab de 1.4, 80 de cp ,132 Nm,pus pe o caroserie de 1200 de kg ,tot acolo ajungi .
Cred ca te-ai luat cu un logan și"te-a fãcut " de asta ești așa supãrat. Glumesc și eu .
Am auzit multa lume spunand ca motorul de 1.4 e puturos.
Așa Cum ai spus și tu problema e greutatea mare a mașinii ,pentru un motor care are cuplu așa de sus .
Eu am 1.6,115 cp și pot sa zic ca sunt mulțumit de cum se mișcã mașina. Nu e cal de curse ,dar când trece de 3000 de ture prinde viațã.
Cred ca își spun cuvântul cei 15 cp și cei 25 de Nm pe care îi are în plus.
Acum ,dacã facem o comparație cu golf 6 , care are motorul cel mai slab de 1.4, 80 de cp ,132 Nm,pus pe o caroserie de 1200 de kg ,tot acolo ajungi .
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Online
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Motorul aspirat trage bine de la 3000 ture in sus. Trebuie mers turat si are viata. Tce-ul de la dacia e turbo- nu poti face comparatie.
Eu am avut 1, 4 de 90 hp pe astra si am fost multumit de el. Tragea foarte bine, cu conditia sa il turezi putin. Pana la urma trebuie turat, avand in vedere de unde incepe"rosul" la turometru.
Consum - forja cat cuprinde si ac pornit, in Bucuresti, 10-11%. Eu zic ca e decent . Afara, nu sarea de 7%.
Daca as fi gasit astra sh pe benzina., cu dotari decente, as fi luat. Ma mai mai bagam la diesel.
Eu am avut 1, 4 de 90 hp pe astra si am fost multumit de el. Tragea foarte bine, cu conditia sa il turezi putin. Pana la urma trebuie turat, avand in vedere de unde incepe"rosul" la turometru.
Consum - forja cat cuprinde si ac pornit, in Bucuresti, 10-11%. Eu zic ca e decent . Afara, nu sarea de 7%.
Daca as fi gasit astra sh pe benzina., cu dotari decente, as fi luat. Ma mai mai bagam la diesel.
silvio27
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2015
- Mesaj Privat
Salut!
Nu mai fi suparat,daca vrei masina de curse si care sa aiba cuplu de 300Nm, cumpara una cu motor de 3000-3500cm si atunci sa vezi senzatii.Personal ,cred ca tu nu stii sa o conduci si este si prima masina noua. Acum hai sa si argumentez:
1. ESTE motor aspirat,deci trebuie sa mergi turat,undeva intre 3500-4000rpm(chiar tu ai spus ca are cuplul maxim la 4000rpm),altfel cazi sub cuplu si e un melc(toate aspirate sunt asa)
2.Nu te lua dupa calculatorul din bord care te indeamna sa schimbi vitezele la 2000rpm, caci ,da, atunci vei avea o masina de mosulici si nu poti depasi nici carute.
3.in functie de echiparea ta,daca ai calculator de bord, te rog sa lasi pe consumul instantaneu atunci cand mergi si o sa vezi ca de la 3000rpm in sus consumul nu o sa mai creasca mult,dar masina "trage", si atunci schimbatul vitezelor la 2000rpm este o chestie de marketing ,treptele de viteza le schimba soferul in functie de situatie nu un calculator ca asa da bine ,sa ai o masina economica(EcoFlex).
4. nu cred ca ai cumparat masina sa faci "liniute" la semafor ci ,asa cum tu o spui nu ai vrut "cosciug",deci nu vad de ce compari Astra cu Loganul ,si tind sa mai cred, ca vrei sa ajugi in siguranta din punctul A in punctul B si nu cu trei secunde mai devreme.
5.da, consumul in oras,este de 9,5l/100km ,cu clima pornita,dar este un benzinar aspirat,iar consumul din carte este doar o ''fantezie"
6. daca vrei sa pleci de la semafor fara nervi ,dezactiveaza Controlul Tractiunii si ai sa vezi ca masina se comporta altfel, totul tinand de coordonarea ambreiaj /acceleratie.
7. cand mergi in coloana si se decongestioneaza traficul ,schimba si tu treapta de viteza intr-una inferioara ca sa cazi pe cuplu si ai sa te tii si dupa cel din fata.
8.Cand te-ai hotarat sa dai 15000 de euro pe masina ,trebuia sa faci un drive test cu modelul ales de tine si sa vezi "placerea " de a conduce daca este ceea ce-ti doresti tu,pentru ca la banii astia aveai de ales o masina SH cu cuplu mare si litraj peste 2000cm ,si bineinteles "senzatii maxime".
Oricum , inainte de a face o achizitie de 15000 de euro este bine sa mergeti si sa faceti un test,sa stiti la ce sa va asteptati de la achizitie.
Nu mai fi suparat,daca vrei masina de curse si care sa aiba cuplu de 300Nm, cumpara una cu motor de 3000-3500cm si atunci sa vezi senzatii.Personal ,cred ca tu nu stii sa o conduci si este si prima masina noua. Acum hai sa si argumentez:
1. ESTE motor aspirat,deci trebuie sa mergi turat,undeva intre 3500-4000rpm(chiar tu ai spus ca are cuplul maxim la 4000rpm),altfel cazi sub cuplu si e un melc(toate aspirate sunt asa)
2.Nu te lua dupa calculatorul din bord care te indeamna sa schimbi vitezele la 2000rpm, caci ,da, atunci vei avea o masina de mosulici si nu poti depasi nici carute.
3.in functie de echiparea ta,daca ai calculator de bord, te rog sa lasi pe consumul instantaneu atunci cand mergi si o sa vezi ca de la 3000rpm in sus consumul nu o sa mai creasca mult,dar masina "trage", si atunci schimbatul vitezelor la 2000rpm este o chestie de marketing ,treptele de viteza le schimba soferul in functie de situatie nu un calculator ca asa da bine ,sa ai o masina economica(EcoFlex).
4. nu cred ca ai cumparat masina sa faci "liniute" la semafor ci ,asa cum tu o spui nu ai vrut "cosciug",deci nu vad de ce compari Astra cu Loganul ,si tind sa mai cred, ca vrei sa ajugi in siguranta din punctul A in punctul B si nu cu trei secunde mai devreme.
5.da, consumul in oras,este de 9,5l/100km ,cu clima pornita,dar este un benzinar aspirat,iar consumul din carte este doar o ''fantezie"
6. daca vrei sa pleci de la semafor fara nervi ,dezactiveaza Controlul Tractiunii si ai sa vezi ca masina se comporta altfel, totul tinand de coordonarea ambreiaj /acceleratie.
7. cand mergi in coloana si se decongestioneaza traficul ,schimba si tu treapta de viteza intr-una inferioara ca sa cazi pe cuplu si ai sa te tii si dupa cel din fata.
8.Cand te-ai hotarat sa dai 15000 de euro pe masina ,trebuia sa faci un drive test cu modelul ales de tine si sa vezi "placerea " de a conduce daca este ceea ce-ti doresti tu,pentru ca la banii astia aveai de ales o masina SH cu cuplu mare si litraj peste 2000cm ,si bineinteles "senzatii maxime".
Oricum , inainte de a face o achizitie de 15000 de euro este bine sa mergeti si sa faceti un test,sa stiti la ce sa va asteptati de la achizitie.
- bodo 2010
- **
- 266 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Neamt
bodo 2010
- Mesaje scrise: 266
- Locatie: Neamt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
@alex2014
Eu iti inteleg frustrarea,doar ca ce vrei tu sa demonstrezi, comparand motoare turbo pe masini subcompacte de sub 1 tona cu aspirate pe 1.4 tone e gresit din start , citind ce noi am tot scris pe aici de circa 5 ani poate faceai si tu alta alegere.
1.Pe scurt din capul locului 1.4 xer e cel mai economic motor otto din oferta astra j,dar are aceleasi limite fizice ca orice alt 1.4 de la concurenta,bun sa mergi din pct.A in B
2.Te plingi ca masina e grea,DAR in aceesi masura vrei si siguranta si confort la pret de logan,iarasi imposibil.Caroserie de 1100 kg e o gluma si daca renunti la otel si pui mai mult plastic,pina la Al si fibra de carbon e distanta mare.E drept ca astraj are niste dimensiuni cam mari pentru hatchback-urile din clasa sa,ca dovada ca la k au mai taiat vreo 4 cm la lungime.Cind alegi sedan sau wagon si sa mergi tare, te gindesti la altceva
3.Nu regreta prea mult 1.6 xer,nu e cu mult peste,consuma ceva mai mult,taxe mai mari,distributie pe curea,avantaje si dezavantaje
4."Placere de a conduce",fiecare cu placerile lui,1.4T,1.6T mai costisitoare si mult mai gurmande de premium +
5."Cu atitia bani"nu stiu ce masina noua ti-ar fi indeplinit mai bine exigentele,poate ne dai si alte referinte in afara de logan
6.In concluzie nu exista in prezent aspirat cu pretentie de turbo si consum de diesel.Stiu ca incearca mazda ceva legat de un motor care in anumite faze sa se aprinda prin scinteie in altele prin compresie dar mai e cale lunga.
Tine cont si de argumentatia pertinenta a colegului silvio27 care a punctat exact ce e cu acest A14xer,altfel vinde-o pana nu se devalorizeaza prea mult
Eu iti inteleg frustrarea,doar ca ce vrei tu sa demonstrezi, comparand motoare turbo pe masini subcompacte de sub 1 tona cu aspirate pe 1.4 tone e gresit din start , citind ce noi am tot scris pe aici de circa 5 ani poate faceai si tu alta alegere.
1.Pe scurt din capul locului 1.4 xer e cel mai economic motor otto din oferta astra j,dar are aceleasi limite fizice ca orice alt 1.4 de la concurenta,bun sa mergi din pct.A in B
2.Te plingi ca masina e grea,DAR in aceesi masura vrei si siguranta si confort la pret de logan,iarasi imposibil.Caroserie de 1100 kg e o gluma si daca renunti la otel si pui mai mult plastic,pina la Al si fibra de carbon e distanta mare.E drept ca astraj are niste dimensiuni cam mari pentru hatchback-urile din clasa sa,ca dovada ca la k au mai taiat vreo 4 cm la lungime.Cind alegi sedan sau wagon si sa mergi tare, te gindesti la altceva
3.Nu regreta prea mult 1.6 xer,nu e cu mult peste,consuma ceva mai mult,taxe mai mari,distributie pe curea,avantaje si dezavantaje
4."Placere de a conduce",fiecare cu placerile lui,1.4T,1.6T mai costisitoare si mult mai gurmande de premium +
5."Cu atitia bani"nu stiu ce masina noua ti-ar fi indeplinit mai bine exigentele,poate ne dai si alte referinte in afara de logan
6.In concluzie nu exista in prezent aspirat cu pretentie de turbo si consum de diesel.Stiu ca incearca mazda ceva legat de un motor care in anumite faze sa se aprinda prin scinteie in altele prin compresie dar mai e cale lunga.
Tine cont si de argumentatia pertinenta a colegului silvio27 care a punctat exact ce e cu acest A14xer,altfel vinde-o pana nu se devalorizeaza prea mult
Bogladen
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2008
- Mesaj Privat
E valabil pentru orice compacta - Golf, Focus, Astra, Octavia etc.
Motorul 1.4 aspirat e foarte puturos si consuma mult. Am avut un Focus 1.4 si stiu ce spui. Mi-am jurat ca urmatoarea masina o sa aiba turbina si peste 100 cp. Eu nu as recomanda nimanui acest motor. Cred ca 1.6 aspirat e minim necesar pentru confortul unei deplasari.
Motorul 1.4 aspirat e foarte puturos si consuma mult. Am avut un Focus 1.4 si stiu ce spui. Mi-am jurat ca urmatoarea masina o sa aiba turbina si peste 100 cp. Eu nu as recomanda nimanui acest motor. Cred ca 1.6 aspirat e minim necesar pentru confortul unei deplasari.
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
alex2014 a scris:,
Nu contest ca motorul de 1.4 A14XER, este un motor reusit. Sunt convins ca este extrem de fiabil si ca poti sa ajungi la 3-4-500.000 km fara probleme majore. Sunt convins ca motorul de la Logan, fiind supraalimentat, o sa cedeze pana in 200.000.
Problema nu este motorul, problema e CAROSERIA! Opel-ul, daca ar avea 1100 kg, ar fugi de-ar manca asfaltul. In conditiile de fata, e o masina de mosulici. ,
Mult succes!
Nu contest ca motorul de 1.4 A14XER, este un motor reusit. Sunt convins ca este extrem de fiabil si ca poti sa ajungi la 3-4-500.000 km fara probleme majore. Sunt convins ca motorul de la Logan, fiind supraalimentat, o sa cedeze pana in 200.000.
Problema nu este motorul, problema e CAROSERIA! Opel-ul, daca ar avea 1100 kg, ar fugi de-ar manca asfaltul. In conditiile de fata, e o masina de mosulici. ,
Mult succes!
Sunt convins ca motorul ala de 1,4 A14XER este asa cum zici tu si ai perfecta dreptate cand spui ca Astra J este supraponderal.Asa este si actuala Insignia.Atat Astra J cat si actuala Insignia cantaresc mai mult cu circa 150-200 kg fata de marcile auto cu care concureaza iar asta se simte la dinamica de rulare si consum.Pentru Astra J cred ca ar trebui sa ai cel putin un motor care dezvolta 125 C.P., datorita greutatii masinii.Pentru benzinare probabil ca ar fi ok motorizarea turbo de 140 cai putere.
Anul trecut am condus o Insignia motorizarea CDTI avand 165 cai putere pe o distanta de circa 30 km si am constatat ca masina este greoaie si nu raspunde prompt la modul cu este calcata pedala de acceleratie.In rest atat Astra J cat si Insignia sunt confortabile si fiabile(cel putin modelele fabricate incepand cu anul 2013 incoace care sunt vindecate de asa zisele boli ale copilariei).
Este posibil ca peste cativa ani cand voi renunta la actuala Astra G sa optez pentru Astra J break insa o sa incerc sa cumpar motorizarea bi-turbo CDTI care dezvolta 195 cai putere.Datorita greutatii excesive din cei 195 caluti ramai pentru condus sportiv cu circa 160 cai putere.
Multumesc frumos pentru opinia ta.
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
bodo 2010 a scris:@alex2014
5."Cu atitia bani"nu stiu ce masina noua ti-ar fi indeplinit mai bine exigentele,poate ne dai si alte referinte in afara de logan
5."Cu atitia bani"nu stiu ce masina noua ti-ar fi indeplinit mai bine exigentele,poate ne dai si alte referinte in afara de logan
Ford Focus III ,turbo, pe benzina, mai usor cu circa 150-200 kg fata de Astra J, avand motorul de 1,6l care dezvolta 150 cai putere?Sau noua motorizare Ford pe benzina, tot turbo, de 1,5 l, care dezvolta 150 sau 180 cai putere?Deaerii sunt dispusi sa faca reduceri uneori de ordinul a cateva mii de euro.Un coleg si-a cumparat un Ford Mondeo, nou, penultima versiune, motorizare diesel de 2 l, pentru care i s-a facut o reducere de 10.000 euro.Practic a cumparat Mondeo cu 20.000 euro.Focusul este mai ieftin decat Mondeo.
Nu sunt fan Ford insa se zice ca la fiabilitate Astra J si Focus III ar fi la fel.
- bodo 2010
- **
- 266 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Neamt
bodo 2010
- Mesaje scrise: 266
- Locatie: Neamt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
1.4 de la focus avea cel mult 8o cp.
Multa lume se grabeste cind cumpara o masina sa bifeze cit mai multe dotari,gen tapiterie piele, ecrane color,etc.majoritatea inutile,si cind trag linie nu mai au bani de motor.
Trebuie sa te gindesti cind ai o limita de buget daca preferi dotari mai multe in detrimentul unui motor mai potent.
Pentru mine a fost un best buy in 2010 enjoy+vopsea met,scut met,cb,roata rez.cu 3 tichete, ceva discounturi pret 10700 euro.In final am platit 11400 datorita nenorocitului de tva care a crescut la o luna dupa ce am platit avansul,dar chiar si asa...
Multa lume se grabeste cind cumpara o masina sa bifeze cit mai multe dotari,gen tapiterie piele, ecrane color,etc.majoritatea inutile,si cind trag linie nu mai au bani de motor.
Trebuie sa te gindesti cind ai o limita de buget daca preferi dotari mai multe in detrimentul unui motor mai potent.
Pentru mine a fost un best buy in 2010 enjoy+vopsea met,scut met,cb,roata rez.cu 3 tichete, ceva discounturi pret 10700 euro.In final am platit 11400 datorita nenorocitului de tva care a crescut la o luna dupa ce am platit avansul,dar chiar si asa...
Bogladen
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2008
- Mesaj Privat
- bodo 2010
- **
- 266 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Neamt
bodo 2010
- Mesaje scrise: 266
- Locatie: Neamt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
- wud
- **
- 210 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Corsa 2015 B14XEL
- Bucuresti
wud
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 B14XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
Eu am acest motor pe un Chevy Aveo, care are cu aproximativ 200 kg mai putin decat J-ul tau.
Ce-i drept, in momentul in care o incarc, chiar cu peste 200 kg, se simte clar diferenta in performante. Dar nicidecum nu mi se pare ca nu ar face fata motorul.
Dar, la stilul meu de mers, nu folosesc niciodata toata performanta motorului (ma refer la drumurile zilnice, cand masina nu e incarcata). Cu alte cuvinte, daca stiam ca va merge asa, probabil luam motorul de 1.2 si 86 de cai A12XER.
Insa, unde vreau sa ajung de fapt: la toate masinile mele, atat benzina cat si diesel, am folosit doar carburantii cei mai scumpi, cei aditivati. Asta pentru ca am observat din proprie experienta, ca cu acest carburanti masina trage cel mai bine, are cel mai bun consum, iar injectoarele si supapele de admisie vor fi mereu curate. Sigur, nu creste la un motor aspirat puterea maxima sau cuplul maxim, insa eu cred ca se modifica curba de cuplu. Modificarea avansului la aprindere, datorita rezistentei la detonatie mai mare a benzinei cu cifra octanica mai mare (in cazul nostru - motor pe benzina) nu are cum sa nu influenteze mersul si raspunsul motorului. Eu folosesc OMV 100 sau MOL Evo. Inainte mai foloseam si ALTO 101 - care din pacate nu se mai comercializeaza. Daca prin absurd se intampla vreodata sa pun o benzina mai slaba - si nu de 95, ci de 98, simt imediat diferenta la cum merge masina. Imi inchipui cum ar merge masina cu benzina de 95...
Desi nu stiu ce benzina folosesti, iti recomand sa incerci macar pret de 2 plinuri un astfel de carburant de calitate la care am facut referire mai sus. Daca insa folosesti deja, eu cred ca trebuie sa cauti in alta parte cauza pentru lentoarea masinii: poate filtrul de aer e infundat, poate bujiile trebuiesc schimbate.
Ce-i drept, in momentul in care o incarc, chiar cu peste 200 kg, se simte clar diferenta in performante. Dar nicidecum nu mi se pare ca nu ar face fata motorul.
Dar, la stilul meu de mers, nu folosesc niciodata toata performanta motorului (ma refer la drumurile zilnice, cand masina nu e incarcata). Cu alte cuvinte, daca stiam ca va merge asa, probabil luam motorul de 1.2 si 86 de cai A12XER.
Insa, unde vreau sa ajung de fapt: la toate masinile mele, atat benzina cat si diesel, am folosit doar carburantii cei mai scumpi, cei aditivati. Asta pentru ca am observat din proprie experienta, ca cu acest carburanti masina trage cel mai bine, are cel mai bun consum, iar injectoarele si supapele de admisie vor fi mereu curate. Sigur, nu creste la un motor aspirat puterea maxima sau cuplul maxim, insa eu cred ca se modifica curba de cuplu. Modificarea avansului la aprindere, datorita rezistentei la detonatie mai mare a benzinei cu cifra octanica mai mare (in cazul nostru - motor pe benzina) nu are cum sa nu influenteze mersul si raspunsul motorului. Eu folosesc OMV 100 sau MOL Evo. Inainte mai foloseam si ALTO 101 - care din pacate nu se mai comercializeaza. Daca prin absurd se intampla vreodata sa pun o benzina mai slaba - si nu de 95, ci de 98, simt imediat diferenta la cum merge masina. Imi inchipui cum ar merge masina cu benzina de 95...
Desi nu stiu ce benzina folosesti, iti recomand sa incerci macar pret de 2 plinuri un astfel de carburant de calitate la care am facut referire mai sus. Daca insa folosesti deja, eu cred ca trebuie sa cauti in alta parte cauza pentru lentoarea masinii: poate filtrul de aer e infundat, poate bujiile trebuiesc schimbate.
- mihnea_alex
- **
- 239 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Bucuresti
mihnea_alex
- Mesaje scrise: 239
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Wud , sincer, eu nu simt absolut nicio diferența în mersul mașinii în funcție de tipul de carburant .
un timp am bãgat de la OMV de 100 ,doar de la ei , și mașinã mergea frumos ,nimic de reproșat .
Intr-O zi am rãmas fãrã benzina și s-a nimerit sa fie un Petrom în apropiere . La petrom am nimerit și la o pompa care avea doar 95 și Cum mã grãbeam nu m-am mutat la alta pompa. Sincer ,mașinã a mers exact la fel cum mergea și cu benzina de la OMV ,cea de 100. Cred ca sunt prea "rudimentare" motoarele astea aspirate ca sa simți vreo diferența .
În legãturã cu motorul de ãsta problema de 1.4 ,acum și voi va așteptați sa fuga ca 1.4 turbo?
e un motor gândit pentru oraș ,fãrã vreo pretenție de sportivitate.
Am priceput ca astra j e grea ,dar în același timp este și foarte stabila ...
un timp am bãgat de la OMV de 100 ,doar de la ei , și mașinã mergea frumos ,nimic de reproșat .
Intr-O zi am rãmas fãrã benzina și s-a nimerit sa fie un Petrom în apropiere . La petrom am nimerit și la o pompa care avea doar 95 și Cum mã grãbeam nu m-am mutat la alta pompa. Sincer ,mașinã a mers exact la fel cum mergea și cu benzina de la OMV ,cea de 100. Cred ca sunt prea "rudimentare" motoarele astea aspirate ca sa simți vreo diferența .
În legãturã cu motorul de ãsta problema de 1.4 ,acum și voi va așteptați sa fuga ca 1.4 turbo?
e un motor gândit pentru oraș ,fãrã vreo pretenție de sportivitate.
Am priceput ca astra j e grea ,dar în același timp este și foarte stabila ...
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Wud, ai desfacut tu motoarele si ai vazut supapele curate?
Plusul ala de putere e doar in mintea ta. Daca masina nu a fost remapata sa beneficieze de benzina cu CO peste 95, va merge fix la fel cu 95, 98, 100.
Alex 2014. ti-ai luat o masina grea si cu cel mai mic motor disponibil, fara sa faci un test drive probabil. Nu stiu la ce te asteptai vazand specificatiile tehnice. Vinde-o si ia-ti una cu un motor mai mare. Motorul ala e potrivit pentru o Corsa, sau Adam, nu pentru Astra J.
Plusul ala de putere e doar in mintea ta. Daca masina nu a fost remapata sa beneficieze de benzina cu CO peste 95, va merge fix la fel cu 95, 98, 100.
Alex 2014. ti-ai luat o masina grea si cu cel mai mic motor disponibil, fara sa faci un test drive probabil. Nu stiu la ce te asteptai vazand specificatiile tehnice. Vinde-o si ia-ti una cu un motor mai mare. Motorul ala e potrivit pentru o Corsa, sau Adam, nu pentru Astra J.
- wud
- **
- 210 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Corsa 2015 B14XEL
- Bucuresti
wud
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 B14XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- wud
- **
- 210 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Corsa 2015 B14XEL
- Bucuresti
wud
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 B14XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
asta ar trebui sa fie o lectie pentru cei care vor sa cumpere o masina.... imi pare rau, ca alex in cei 3 ani de la aparitia modelului si pana a cumparat masina , nu a citit un forum , un review si mai important un test drive cu masina dorita.
[( .....si nu zic asta ca lupul moralist, pentru ca si eu am un ghimpe , nu m-am documentat despre ce cutie de viteze o sa aiba masina ...si ca sunt niste probleme cu M32. Momentan nu am avut probleme ...sper nici sa nu am. )]
Bine aici cu testdrive-ul dealerul (impropriu numit ) e mai greu ca nu iti poti face o impresie de masina intre cele 2 semafoare in care de duce .....cea mai ok solutie e sa gasesti modelul si motorizarea dorita la o firma de inchirieri....o iei pentru o zi , sau un vikend in care o incarci si dai o tura prin tara sa vezi cum merge in conditii reale de exploatere. Dai 50-100euro in plus dar stii exact ce cumperi, ce putere, ce consum, ce comfort.
[( .....si nu zic asta ca lupul moralist, pentru ca si eu am un ghimpe , nu m-am documentat despre ce cutie de viteze o sa aiba masina ...si ca sunt niste probleme cu M32. Momentan nu am avut probleme ...sper nici sa nu am. )]
Bine aici cu testdrive-ul dealerul (impropriu numit ) e mai greu ca nu iti poti face o impresie de masina intre cele 2 semafoare in care de duce .....cea mai ok solutie e sa gasesti modelul si motorizarea dorita la o firma de inchirieri....o iei pentru o zi , sau un vikend in care o incarci si dai o tura prin tara sa vezi cum merge in conditii reale de exploatere. Dai 50-100euro in plus dar stii exact ce cumperi, ce putere, ce consum, ce comfort.
Bogladen
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2008
- Mesaj Privat