Sh4rX
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2015
- Mesaj Privat
Salutare dragi Opelisti...
Astazi Vectra mea Z16XE se pare ca a murit.
De cateva zile se intampla sa se aprinda martorul cu cheita, sa se tureze singura la 1400-1500 apoi sa-mi dezactiveze complet acceleratia. O stingere si o pornire dupa cateva secunde intotdeauna a rezolvat problema. Ei bun, la inceput o repornire ajungea, apoi au inceput sa devina 3, apoi 5. Acuma, este complet moarta.
Atata timp cat reuseam sa sting martorul si sa merg cu ea ok, aveam erorile, citite prin pseudo-agrafa, P0300, P0400 si P1571. P1571 il stiu de cand am masina, din Ianuarie, dar P0400 impreuna cu P0300 ai aparut dupa prima manifestare a problemei.
Asa ca ma gandeam ca problema este din EGR, avusem probleme cu valva in Februarie, am curatat-o si am mers cu ea bine... Pregatit astazi sa imprumut scule de undeva si sa dau jos EGR pentru a il curata din nou, a murit masina complet si nu isi mai revine de data asta...
Lista simptome:
-Erori, in ordine de aparitie P0400, P0300, P1571
-Acceleratia absolut moarta, pedala nu are niciun efect. Nu mai porneste nici pseudo-agrafa
-Auto acceleratie in 1500 de ture pe liber
Ce sa fie? ECU? EGR? Sau Throttle Body? Un ajutor va rog frumos, pur si simplu sunt disperat. Cunostinte am, scule nu, si ma dispera asta. Apoi, sa nu mai mentionez ca sunt in Bacau, unde nu este niciun om care ma poate ajuta cu ceva...
Multumesc din suflet.
Astazi Vectra mea Z16XE se pare ca a murit.
De cateva zile se intampla sa se aprinda martorul cu cheita, sa se tureze singura la 1400-1500 apoi sa-mi dezactiveze complet acceleratia. O stingere si o pornire dupa cateva secunde intotdeauna a rezolvat problema. Ei bun, la inceput o repornire ajungea, apoi au inceput sa devina 3, apoi 5. Acuma, este complet moarta.
Atata timp cat reuseam sa sting martorul si sa merg cu ea ok, aveam erorile, citite prin pseudo-agrafa, P0300, P0400 si P1571. P1571 il stiu de cand am masina, din Ianuarie, dar P0400 impreuna cu P0300 ai aparut dupa prima manifestare a problemei.
Asa ca ma gandeam ca problema este din EGR, avusem probleme cu valva in Februarie, am curatat-o si am mers cu ea bine... Pregatit astazi sa imprumut scule de undeva si sa dau jos EGR pentru a il curata din nou, a murit masina complet si nu isi mai revine de data asta...
Lista simptome:
-Erori, in ordine de aparitie P0400, P0300, P1571
-Acceleratia absolut moarta, pedala nu are niciun efect. Nu mai porneste nici pseudo-agrafa
-Auto acceleratie in 1500 de ture pe liber
Ce sa fie? ECU? EGR? Sau Throttle Body? Un ajutor va rog frumos, pur si simplu sunt disperat. Cunostinte am, scule nu, si ma dispera asta. Apoi, sa nu mai mentionez ca sunt in Bacau, unde nu este niciun om care ma poate ajuta cu ceva...
Multumesc din suflet.
- danielddd
- ***
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
EGR ramane blocat,a2a eroare e o problema la bobina,bujie,fise....iar ultima si cea mai importanta,switch-ul de la pedala de frana.Masina intra in frana de motor si nu te lasa sa accelerezi,calculatorul e pacalit ca e calcata frana si astfel nu iti trage masina si nici nu te lasa sa accelerezi.Cel putin eu asa patisem la o astra cu motor de 2.0 diesel ,nu puteam sa accelerez si pana nu a venit seara sa imi spuna cineva ca nu am stop frana (becurile s-au ars de la functionare continua cat era motorul pornit) nu mi-am dat seama de ce nu trage masina mea.Am schimbat switch si nu am mai avut probleme.E doar o parere dar e bine sa verifici.
Sh4rX
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2015
- Mesaj Privat
Hmm... 0300 e random missfire, sã nu fie bobina cã dacã era o bujie apãrea pe un singur cilindru gen 0301.
0400 EGR, da. Am rezolvat, mașina merge acum, trage de rupe pãmântul. Practic, am intrat nervos in mașinã, i-am dat o pseudo agrafa din disperare și de data asta a mers, returnând: 0400, 0300, 1751, 0120.
Vãzând cã merge, m-am gândit sã scot mufa de la EGR și merge stas. Relantiul e mult mai stabil, in 850, când cu EGR era undeva la 750-800 cu fluctuații. Mai rapidã, mai fericitã. Am fãcut 50 de km de probã cu motorul in 6500, la relanti, la 3000 de toate felurile. Niciun martor, nicio zgâlțâialã, nicio ezitație.
Bun, referitor la 1571, simptoma pe care o am este corespunzãtoare cu a ta, stopuri aprinse degeaba. Eu o rezolv cãlcând ușor frâna încã o data dupa ce am lasat-o de tot. Este enervant, dar nu am idee unde este senzorul...
0120 a apãrut acum pentru prima datã, si se referã la throttle position sensor, un alt senzor idiot ce dã mașina peste cap. Unde mai e și asta? In Throttle Body?
Acuma, 0120 si 1571 schimb senzorii, dacã aveți idee unde sunt și cum se schimbã, mi-ați fi de mare ajutor.
Pentru 0300 eu cred cã e din cauza EGR-ului fiindcã eroare respectivã a apãrut împreunã cu 0400. Probabil EGR rãmânea deschis și bãga gaze in cilindrii când nu trebuia cauzând rateuri. Poate... Acum fãrã EGR nu mai dã in nas, merge brici. Sã vad mâine cu motorul rece daca merge in suturi, cã așa a facut de când o am.
Mulțumesc pentru rãspuns daniel!
0400 EGR, da. Am rezolvat, mașina merge acum, trage de rupe pãmântul. Practic, am intrat nervos in mașinã, i-am dat o pseudo agrafa din disperare și de data asta a mers, returnând: 0400, 0300, 1751, 0120.
Vãzând cã merge, m-am gândit sã scot mufa de la EGR și merge stas. Relantiul e mult mai stabil, in 850, când cu EGR era undeva la 750-800 cu fluctuații. Mai rapidã, mai fericitã. Am fãcut 50 de km de probã cu motorul in 6500, la relanti, la 3000 de toate felurile. Niciun martor, nicio zgâlțâialã, nicio ezitație.
Bun, referitor la 1571, simptoma pe care o am este corespunzãtoare cu a ta, stopuri aprinse degeaba. Eu o rezolv cãlcând ușor frâna încã o data dupa ce am lasat-o de tot. Este enervant, dar nu am idee unde este senzorul...
0120 a apãrut acum pentru prima datã, si se referã la throttle position sensor, un alt senzor idiot ce dã mașina peste cap. Unde mai e și asta? In Throttle Body?
Acuma, 0120 si 1571 schimb senzorii, dacã aveți idee unde sunt și cum se schimbã, mi-ați fi de mare ajutor.
Pentru 0300 eu cred cã e din cauza EGR-ului fiindcã eroare respectivã a apãrut împreunã cu 0400. Probabil EGR rãmânea deschis și bãga gaze in cilindrii când nu trebuia cauzând rateuri. Poate... Acum fãrã EGR nu mai dã in nas, merge brici. Sã vad mâine cu motorul rece daca merge in suturi, cã așa a facut de când o am.
Mulțumesc pentru rãspuns daniel!
- danielddd
- ***
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
o sa mearga in suturi pana nu schimbi switch-ul de la pedala de frana pentru ca masina intra automat in frana de motor.Switch-ul e `la pedala de frana`.Baga capul dedesubt la pedale si pe cea de frana o apesi cu mana si ai sa vezi un fel de `butonel` pe care il apasa ea cand sta in pozitie normala,cand nu ai piciorul pe frana.Acel switch vine scos prin rasucire stanga si il tragi afara.Daca nu il schimbi nu cred ca scapi de problema cu suturile in mers.
Sh4rX
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2015
- Mesaj Privat
O sa-mi iau OP-COM astazi ca sa sterg toate erorile fiindca masina acuma merge bine. Singura problema este legata de frana de motor, exact cum zici tu. O sa incerc sa explic.
Cand nu am pedala de acceleratie apasata, toate bune si frumoase, frana de motor, turatiile si viteza scad usor. Problema e ca uneori nu scad turatiile din prima, ci ramane accelerata pentru o fractiune de secunda. Banuiesc sa fie clapeta murdara. Senzorul as vrea sa-l scot din ecuatie, e 200 lei unul nou...
Problema apare atunci cand apas pedala usor, cand o "mangai". In loc ca masina sa urce in ture lejer, sau macar sa pastreze turatia in care se afla, simt un gol, si parca masina ar frana si mai puternic. Practic e ca si cum primul centimetru de la acceleratia mea ar fi "more powerful engine braking pedal"
Iti multumesc frumos ca mi-ai zis unde este senzorul, astazi ma voi aiuta si-l voi scoate. Poate am noroc si rezolv cu spray de contacte, da oricum unul nou am vazut ca e 20 de lei, deci... Pentru siguranta mea si a celorlarti trebuie schimbat.
Multumesc din nou!
Cand nu am pedala de acceleratie apasata, toate bune si frumoase, frana de motor, turatiile si viteza scad usor. Problema e ca uneori nu scad turatiile din prima, ci ramane accelerata pentru o fractiune de secunda. Banuiesc sa fie clapeta murdara. Senzorul as vrea sa-l scot din ecuatie, e 200 lei unul nou...
Problema apare atunci cand apas pedala usor, cand o "mangai". In loc ca masina sa urce in ture lejer, sau macar sa pastreze turatia in care se afla, simt un gol, si parca masina ar frana si mai puternic. Practic e ca si cum primul centimetru de la acceleratia mea ar fi "more powerful engine braking pedal"
Iti multumesc frumos ca mi-ai zis unde este senzorul, astazi ma voi aiuta si-l voi scoate. Poate am noroc si rezolv cu spray de contacte, da oricum unul nou am vazut ca e 20 de lei, deci... Pentru siguranta mea si a celorlarti trebuie schimbat.
Multumesc din nou!