salutare,imi poti explica de unde ai luat simegingul eu as dori sa le schimb pe ambele dreapta stanga si daca a fost greu de inlocuit,multumesc.
- alismihail
- *
- 2 mesaje
- din 25 Aug 2008
- Vectra 2001 1800
- Bucuresti
alismihail
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 1800
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2008
- Mesaj Privat
catalyn_bt a scris:eu am avut problema cu semerigu pe dreapta.turnam ulei curgea inapoi.am rezolvato foarte usor si eftin ma ajuns doar 18lei semeringu.daca doriti va dau detali cum sa rezolvat problema
salutare,imi poti explica de unde ai luat simegingul eu as dori sa le schimb pe ambele dreapta stanga si daca a fost greu de inlocuit,multumesc.
- ciprianyustin
- *
- 21 mesaje
- din 20 Jun 2012
- Vectra 2001
- Spania
ciprianyustin
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2012
- Mesaj Privat
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
- georgerusu
- **
- 196 mesaje
- din 08 Aug 2011
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
georgerusu
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2011
- Mesaj Privat
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
kgigi31
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2015
- Mesaj Privat
salut! am si eu un opel vectra b 1.6 16v din '96,recent am schimbat capeti de bara,pivoti,bieletele antiruliu si de directie ,flanse telescoape,am facut si unghiul de fuga si cand virez de volan se simte un joc...datimi va rog un sfat ii caseta de directie sau articulatia de la volan(coloana)? va multumesc!
- john_doe200616
- **
- 447 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Vectra 1996 X16SZR
- Brasov
john_doe200616
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
Buna ziua,
De cateva saptamani(mai exact vreo 3) am observat si eu ceva ciudat la servodirectie la masina mea(Vectra B x16SZR). Veneam intr-o dimineata pe la 5.45 spre casa cand am uitat efectiv de o restrictie de 30 de km din cauza unei vai create in asfalt datorita camioanelor. Aveam vreo 80 de km la ora si am sarit practic la acea denivelare, sfarsindu-se cu un zgomot foarte urat la suspensie/directie. A-2-a zi cand am iesit cu masina pare ca urmareste traiectoria denivelarilor de pe carosabil. Am strambat vreo bieleta(daca zic bine) la directie, vreun brat sau e ceva legat de caseta? As vrea sa va mai intreb ceva:cand faceti tura completa stanga, dreapta la capat de cursa indiferent de parte va scade turatia motorului? Cand virez stanga scartaie ceva si pare a fi de la bratul cu butuc, disc, etrier, arc etc? Voi ati intalnit acel scartait? Si o ultima intrebare: uneori, am observat ca atunci cand brachez maxim dreapta, imi arunca volanul un pic inapoi. E normal sau? Pe alt Opel nu am avut ocazia sa probez, dar pe masina tatalui(un Passat) nu se intampla partea asta cu aruncatul volanului inapoi.
Daca ati intalnit una din situatiile de mai sus si ati rezolvat-o, va rog sa imi spuneti si mie cum.
Daca am postat unde nu trebuie, rog un moderator sa modifice locatia.
Va multumesc tuturor si un week-end cat mai placut.
O zi buna.
De cateva saptamani(mai exact vreo 3) am observat si eu ceva ciudat la servodirectie la masina mea(Vectra B x16SZR). Veneam intr-o dimineata pe la 5.45 spre casa cand am uitat efectiv de o restrictie de 30 de km din cauza unei vai create in asfalt datorita camioanelor. Aveam vreo 80 de km la ora si am sarit practic la acea denivelare, sfarsindu-se cu un zgomot foarte urat la suspensie/directie. A-2-a zi cand am iesit cu masina pare ca urmareste traiectoria denivelarilor de pe carosabil. Am strambat vreo bieleta(daca zic bine) la directie, vreun brat sau e ceva legat de caseta? As vrea sa va mai intreb ceva:cand faceti tura completa stanga, dreapta la capat de cursa indiferent de parte va scade turatia motorului? Cand virez stanga scartaie ceva si pare a fi de la bratul cu butuc, disc, etrier, arc etc? Voi ati intalnit acel scartait? Si o ultima intrebare: uneori, am observat ca atunci cand brachez maxim dreapta, imi arunca volanul un pic inapoi. E normal sau? Pe alt Opel nu am avut ocazia sa probez, dar pe masina tatalui(un Passat) nu se intampla partea asta cu aruncatul volanului inapoi.
Daca ati intalnit una din situatiile de mai sus si ati rezolvat-o, va rog sa imi spuneti si mie cum.
Daca am postat unde nu trebuie, rog un moderator sa modifice locatia.
Va multumesc tuturor si un week-end cat mai placut.
O zi buna.
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
john_doe200616, ce îți pot eu spune....
Când fac cursa stânga-dreapta maxim, de fapt oricând iau volan (nu conteazã st-dr) este normal sã scadã turația (asta dacã e la ralanti) dar prin scãdere se înțelege o fluctuație micã a turației și puțin sesizabilã „auditiv” la motor. Asta e din cauza pompei servo. Probabil „forțeazã” motorul sã execute comanda pe care o dãm direcției. Dar este normal.
Altã chestie, când dai maxim (nu conteazã st-dr) stând pe loc, pt cã în mers se îndreaptã, se aruncã cam 2-3 cm înapoi volanul, practic nu stã „în maxim”. Din cauza casetei de servodirecție (sun un fel de pistoane care funcționeazã prin „plimbarea” uleiului). Este de evitat sã încerci sã ții maxim forțat. Dacã ai observat se aude un sunet mai pronunțat atunci când forțezi maxim (pompa face așa). Ții direcția, dar nu în maxim. Din nou astea se încadreazã în normal. Tu ai spus cã DOAR la dreapta sau... Ce am spus eu e valabil st-dr..
Pe diesel-e de exemplu nu am întâlnit sã scadã turația când faci st-dr, dar astea au cuplu motor mai bun și poate cã motoarele „nu simt” pompa servo, în schimb dacã ții maxim aruncã volanul și ele (se aude acel sunet, când lași volanul sau îl duci puțin înapoi sunetul dispare și nu mai aruncã volanul).
Referitor la Passat (de fapt grupul VW) știu cã servodirecția este electricã și astea cam duc maxim fãrã sã arunce volanul sau sã scoatã tot felul de sunete.
Când mașina urmãrește traiectoria denivelãrilor din asfalt (adânciturile fãcute de mașini de tonaj):
Eu am pãțit asta când am pus cauciucuri cu gardã micã (sub 50-45). Nu le-am ținut, nu îmi plãcea, pãrea direcția mai grea, o forțam mai mult, mã trãgea cum voia ea, etc. Am pus 185/60/15 bune pt consum și estetic super ok. Ai schimbat cauciucurile? Dacã da atunci de la asta e. Dacã nu ai umblat la cauciucuri, nu știu...
Alte chestii gen scârțâituri, bãtãi, nu au voie la direcție . Cel mai indicat mers la diagnozã în service. Nu îți poți da seama ce are fãrã ca cineva sã vadã despre ce e vb la tine acolo.
Când fac cursa stânga-dreapta maxim, de fapt oricând iau volan (nu conteazã st-dr) este normal sã scadã turația (asta dacã e la ralanti) dar prin scãdere se înțelege o fluctuație micã a turației și puțin sesizabilã „auditiv” la motor. Asta e din cauza pompei servo. Probabil „forțeazã” motorul sã execute comanda pe care o dãm direcției. Dar este normal.
Altã chestie, când dai maxim (nu conteazã st-dr) stând pe loc, pt cã în mers se îndreaptã, se aruncã cam 2-3 cm înapoi volanul, practic nu stã „în maxim”. Din cauza casetei de servodirecție (sun un fel de pistoane care funcționeazã prin „plimbarea” uleiului). Este de evitat sã încerci sã ții maxim forțat. Dacã ai observat se aude un sunet mai pronunțat atunci când forțezi maxim (pompa face așa). Ții direcția, dar nu în maxim. Din nou astea se încadreazã în normal. Tu ai spus cã DOAR la dreapta sau... Ce am spus eu e valabil st-dr..
Pe diesel-e de exemplu nu am întâlnit sã scadã turația când faci st-dr, dar astea au cuplu motor mai bun și poate cã motoarele „nu simt” pompa servo, în schimb dacã ții maxim aruncã volanul și ele (se aude acel sunet, când lași volanul sau îl duci puțin înapoi sunetul dispare și nu mai aruncã volanul).
Referitor la Passat (de fapt grupul VW) știu cã servodirecția este electricã și astea cam duc maxim fãrã sã arunce volanul sau sã scoatã tot felul de sunete.
Când mașina urmãrește traiectoria denivelãrilor din asfalt (adânciturile fãcute de mașini de tonaj):
Eu am pãțit asta când am pus cauciucuri cu gardã micã (sub 50-45). Nu le-am ținut, nu îmi plãcea, pãrea direcția mai grea, o forțam mai mult, mã trãgea cum voia ea, etc. Am pus 185/60/15 bune pt consum și estetic super ok. Ai schimbat cauciucurile? Dacã da atunci de la asta e. Dacã nu ai umblat la cauciucuri, nu știu...
Alte chestii gen scârțâituri, bãtãi, nu au voie la direcție . Cel mai indicat mers la diagnozã în service. Nu îți poți da seama ce are fãrã ca cineva sã vadã despre ce e vb la tine acolo.
- john_doe200616
- **
- 447 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Vectra 1996 X16SZR
- Brasov
john_doe200616
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
Johny87,
Multumesc mult de raspunsuri. Masina urmareste traiectoria drumului dupa ce am luat acea denivelare. Pana atunci, nu am avut probleme de genu. Ieri mi s-a parut ca roata din dreapta(cum stai in pozitia soferului si privirea catre volan) pare mai inclinata spre interior decat cea din stanga. Cauciucurile sunt 175/765/R14. O sa fiu un pic mai atent dar am impresia ca motorul flucteaza destul de semnificativ in momentul in care fac intreg unghiul de bracaj al rotilor. Voi verifica si eventual voi face si o filmare pentru a se vedea mai bine. Cat despre aruncatul volanului inapoi, nu am sezizat sa faca asta si pe stanga dar verific astazi si te anunt.
Multumesc de ajutor si voi merge si la o diagnoza. Se face de catre un mecanic efectiv sau necesita ceva aparatura(ca sa stiu cum abordez problema)?
O zi buna.
Multumesc mult de raspunsuri. Masina urmareste traiectoria drumului dupa ce am luat acea denivelare. Pana atunci, nu am avut probleme de genu. Ieri mi s-a parut ca roata din dreapta(cum stai in pozitia soferului si privirea catre volan) pare mai inclinata spre interior decat cea din stanga. Cauciucurile sunt 175/765/R14. O sa fiu un pic mai atent dar am impresia ca motorul flucteaza destul de semnificativ in momentul in care fac intreg unghiul de bracaj al rotilor. Voi verifica si eventual voi face si o filmare pentru a se vedea mai bine. Cat despre aruncatul volanului inapoi, nu am sezizat sa faca asta si pe stanga dar verific astazi si te anunt.
Multumesc de ajutor si voi merge si la o diagnoza. Se face de catre un mecanic efectiv sau necesita ceva aparatura(ca sa stiu cum abordez problema)?
O zi buna.
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
Una bucatã mecanic, masina de obicei sus pe elevator, scoasã pe liber, cheile în contact si începe verificarea. Nu necesitã aparaturã, eventual un levier si încã o persoanã (câte unul la roatã).
La ãsta cauciucurile sunt 245 / 40 R17 . Când prind drum cu denivelãrile alea despre care vb, mã disperã, le „cautã” imediat și odatã intrat în ele tragi de volan de înebunești. Când se terminã denivelãrile, se terminã și „orele de salã”. Pe cauciucuri 205 / 60 R15 nu face asta. De aia îți spuneam de cauciucuri.
Ca idee și la ãsta dã puțin înapoi când se ia maxim volan și scade și turația din ralanti (cam pânã în 70-80 de turații). Dar ãsta are 140 de CP.
Turația în ralanti când iei volan....
Cel puțin mie când îmi scade, nu scade mai mult de 100 de turații cred, dacã pui o filmare o pot compara cu X16XEL-ul meu sã vedem. Eu am cauciucuri mai late, deci muncește mai mult servodirecția dar poate mai depinde de puterea motorului (al tãu de 75 CP) și cauciucuri mai ușoare pt direcție.... Chiar acum am verificat la mine și nu mi se pare sã scadã așa mult.
Și poate am uitat ce e destul de important. Când scade turația..... într-o secundã revine.... Dacã fac stânga dreapta doar când încep (când pornește sarcina pompei) scade turația, apoi motorul revine imediat la turație, nu ține toate acțiunea stânga-dreapta. Am mai vãzut aceeași chestie și la alte Vectre B. Când pornește ventilatorul radiatorului, când dai drumul la AC (forțeazã alternatorul - am înțeles cã ãsta furã vreo 4 CP motorului, o fi adevãrat?) cam toate acțiunile care țin de cureaua de acesorii, scade puțin turația dar imediat revine...
La ãsta cauciucurile sunt 245 / 40 R17 . Când prind drum cu denivelãrile alea despre care vb, mã disperã, le „cautã” imediat și odatã intrat în ele tragi de volan de înebunești. Când se terminã denivelãrile, se terminã și „orele de salã”. Pe cauciucuri 205 / 60 R15 nu face asta. De aia îți spuneam de cauciucuri.
Ca idee și la ãsta dã puțin înapoi când se ia maxim volan și scade și turația din ralanti (cam pânã în 70-80 de turații). Dar ãsta are 140 de CP.
Turația în ralanti când iei volan....
Cel puțin mie când îmi scade, nu scade mai mult de 100 de turații cred, dacã pui o filmare o pot compara cu X16XEL-ul meu sã vedem. Eu am cauciucuri mai late, deci muncește mai mult servodirecția dar poate mai depinde de puterea motorului (al tãu de 75 CP) și cauciucuri mai ușoare pt direcție.... Chiar acum am verificat la mine și nu mi se pare sã scadã așa mult.
Și poate am uitat ce e destul de important. Când scade turația..... într-o secundã revine.... Dacã fac stânga dreapta doar când încep (când pornește sarcina pompei) scade turația, apoi motorul revine imediat la turație, nu ține toate acțiunea stânga-dreapta. Am mai vãzut aceeași chestie și la alte Vectre B. Când pornește ventilatorul radiatorului, când dai drumul la AC (forțeazã alternatorul - am înțeles cã ãsta furã vreo 4 CP motorului, o fi adevãrat?) cam toate acțiunile care țin de cureaua de acesorii, scade puțin turația dar imediat revine...
- john_doe200616
- **
- 447 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Vectra 1996 X16SZR
- Brasov
john_doe200616
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
- Alexpoison
- *
- 1 mesaje
- din 22 Jun 2012
- Vectra 1999 X16XEL
- Bucuresti
Alexpoison
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2012
- Mesaj Privat
Va salut domnilor! Am si eu o Vectra b1 din 99 16 16v , x16xel si am o problema la caseta de directie, brusc am inceput sa pierd ulei dar nu pica , curge si prin ambele parti, tin sa mentionez ca nu am avut nici macar un semn care sa imi dea de gandit inainte, adica la viraj maxim nu scadea turatia , nu se auzea niciun zgomot mai ciudat sau ceva de genul , problema este alta , are cineva vreo idee cum o dau jos? am fost la un service si mi-a cerut 400 lei sa imi demonteze caseta , totusi nu sunt plin de bani tocmai din cauza asta caut sa o repar nu sa o schimb va multumesc anticipat!
- bx3m
- ***
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Salut, vin si eu cu o problema la caseta de directie la un Vectra B x18xe din '97 - scurgeri ulei pe la burdufe, zilele trecute am gasit nivelul uleiuli destul de scazut, facea galagie si am completat cu vreo 70ml. Stiu, trebuie schimbata/reconditionata. Intrebarea mea este ce service-uri de calitate fac chestia asta prin Ploiesti/Bucuresti? Eventual unii care accepta si plata cu cardul ... Am sunat la Trami - concediu pana pe 20. Problema este ca pe 29 trebuie sa plec la mare, in Bulgaria si nu m-as risca sa plec asa cu ea. Am gasit optiunile astea (rog a nu se considera reclama, vreau doar sa aflu parerile userilor despre cei in cauza):
http://www.reparatiicasetededirectie.ro/
http://servicepst.ro/
http://casetedirectie.shopm...z/info/despre-noi
Multumesc
http://www.reparatiicasetededirectie.ro/
http://servicepst.ro/
http://casetedirectie.shopm...z/info/despre-noi
Multumesc
cristi86
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2015
- Mesaj Privat
Bunã ziua! Am un Opel vectra B diesel 2.0 dti.
Cred ca am probleme cu caseta de directie.
Nu stiu Cum sa incep: în timp ce mã deplasez cu masina pe piatra cubica troncaie ceva ciudat la roata din stânga, când iau viraj stânga sau dreapta nu revine volanul la forma normala. În timpul mersului se aude un sunet ciudat si fluiera ceva, cu masina pe loc (repaus) când o accelerez nu se aude absolut nimic. Nu sunt scurgeri de ulei sub masina. Mã poate ajuta cineva?
Multumesc!
Cred ca am probleme cu caseta de directie.
Nu stiu Cum sa incep: în timp ce mã deplasez cu masina pe piatra cubica troncaie ceva ciudat la roata din stânga, când iau viraj stânga sau dreapta nu revine volanul la forma normala. În timpul mersului se aude un sunet ciudat si fluiera ceva, cu masina pe loc (repaus) când o accelerez nu se aude absolut nimic. Nu sunt scurgeri de ulei sub masina. Mã poate ajuta cineva?
Multumesc!
- DAlexandru
- *
- 2 mesaje
- din 04 Feb 2017
DAlexandru
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2017
- Mesaj Privat