- daniel_aoe
- ***
- 648 mesaje
- din 17 Sep 2008
- Vectra 2007 Z18XER
- Bucuresti
daniel_aoe
- Mesaje scrise: 648
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2008
- Mesaj Privat
Domnilor, am vazut o asemenea masina Golf diesel model anii 70-80 la un paznic de balta in jud Calarasi. Pana cand sa vina nebunul strangeam sculele in plus. Mirosea a gogosi sau cartofi prajiti de la 2 km. Omul nu avea nici o pretentie de la masina. Nu recomand folosirea acestor combustibili, mai ales la un autoturism cu o cat de mica electronica la motor.
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- OP
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Tot ca un UPdate.
Momentan si la Pug si la Opel pastrez amestecul de jumi juma cu specificatia ca am mai adaugat putin ulei de amestec 2 timpi, inca nu stiu nici eu de ce, dar il aveam prin garaj.
De dimineata, Pug-ul a pornit mai dificil, la fel ca ieri, adica porneste la "sfert de cheie" doar ca se balbaie apoi putin si nu merge rotund, ca si cand un injector nu ar lucra, asta doar cateva secunde. In rest, toata ziua se comporta normal.
La Opel totul, dar absolut totul pare in regula, e drept, doar pornire si cativa KM.
Cateva concluzii:
Uleiul alimentar rafinat, ala ieftin, maxim 4 lei pe litru, in amestec jumi-juma cu motorina functioneaza fara probleme si modificari ale instalatiei de alimentare in motoarele CR , atata timp cat temperatura exterioara este peste 10 grade. Sub 10 grade apar probleme la pornirea rece. Consumul ramane la fel sau poate creste usor la talpa. Nu se preteaza la turatii ridicate dese
Ramane de vazut cat de repede se va imbacsi filtrul si ce probleme vor aparea pe termen lung asupra injectiei. Ochiometric as spune ca nu apar probleme cata vreme avem temperaturi peste 10 grade si amestecam jumi-juma.
Ca idee, nu vrea sa se inteleaga ca recomand asa ceva. Este strict testul meu care il impartasesc si cu voi. Ceea ce m-a interesat in prima faza este daca un asemenea amestec de ulei cu motorina functioneaza corect in motoarele de generatie noua, CR. E drept, si economia care vine de aici nu este menajabila daca totul se dovedeste in regula pe termen lung.
Aparent, aici pe forum sunt singur. Poate colegul Otomega ne impartaseste cate ceva, desi el are injectie cu pompa rotativa... sa spunem mai clasica fata de ce testez eu.
Momentan si la Pug si la Opel pastrez amestecul de jumi juma cu specificatia ca am mai adaugat putin ulei de amestec 2 timpi, inca nu stiu nici eu de ce, dar il aveam prin garaj.
De dimineata, Pug-ul a pornit mai dificil, la fel ca ieri, adica porneste la "sfert de cheie" doar ca se balbaie apoi putin si nu merge rotund, ca si cand un injector nu ar lucra, asta doar cateva secunde. In rest, toata ziua se comporta normal.
La Opel totul, dar absolut totul pare in regula, e drept, doar pornire si cativa KM.
Cateva concluzii:
Uleiul alimentar rafinat, ala ieftin, maxim 4 lei pe litru, in amestec jumi-juma cu motorina functioneaza fara probleme si modificari ale instalatiei de alimentare in motoarele CR , atata timp cat temperatura exterioara este peste 10 grade. Sub 10 grade apar probleme la pornirea rece. Consumul ramane la fel sau poate creste usor la talpa. Nu se preteaza la turatii ridicate dese
Ramane de vazut cat de repede se va imbacsi filtrul si ce probleme vor aparea pe termen lung asupra injectiei. Ochiometric as spune ca nu apar probleme cata vreme avem temperaturi peste 10 grade si amestecam jumi-juma.
Ca idee, nu vrea sa se inteleaga ca recomand asa ceva. Este strict testul meu care il impartasesc si cu voi. Ceea ce m-a interesat in prima faza este daca un asemenea amestec de ulei cu motorina functioneaza corect in motoarele de generatie noua, CR. E drept, si economia care vine de aici nu este menajabila daca totul se dovedeste in regula pe termen lung.
Aparent, aici pe forum sunt singur. Poate colegul Otomega ne impartaseste cate ceva, desi el are injectie cu pompa rotativa... sa spunem mai clasica fata de ce testez eu.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Nu prea ma omor eu cu facutul aprovizionarii in casa, dar unde gasiti voi ulei alimentar rafinat pana in 4 lei/litru? Asta am auzit si la Tv in reportajele despre acest subiect. Din aducere aminte eu nu am vazut ulei sub 5,5 lei/litru. Stiu ca sunt off topic dar ma gandeam ca in situatia asta nu se merita astfel de experimente.
- UNHleaSHD
- ****
- 1,357 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,357
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
La pompele mecanice merge cu siguranta. Am cunoscut un agricultor si mecanizator care folosea la tractor romanesc, duba Transporter, Vectra A, Golf I in proportie de 25% si restul motorina de la cei cu economie si alte surse. Avea si sera incalzita, casa, cotetul de la porci care unde avea un arzator care mergea exclusiv pe ulei.
Colecta de la gogogosi, langosi, cartofi prajiti si tot asa butoaie intregi nu gluma. Evident ca a venit la el garda de mediu dar a motivat ca el da pe gard, cotete, staul, sura, garaj bla bla. Avea si instalatie de filtrare facuta tot de el.
Colecta de la gogogosi, langosi, cartofi prajiti si tot asa butoaie intregi nu gluma. Evident ca a venit la el garda de mediu dar a motivat ca el da pe gard, cotete, staul, sura, garaj bla bla. Avea si instalatie de filtrare facuta tot de el.
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Varianta ulei rezidual hai ca mai merge ...oricum arunci uleiul de pe placinte si omori canalizarea , adica poluare . Faza cu uleiul de pe raft ..... nu stiu .... mie mi se pare un fel de sacrilegiu. Dracu' stie , asa am fost educat , nu stiu ..... zilnic mor mii de copii de foame in tarile sarace . Da stiu , nu asta e discutia, dar nah ....... asta sint eu ....off-topic.
- UNHleaSHD
- ****
- 1,357 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,357
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- OP
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Testat mai mult, KM mai multi, amestec in cantitati diferite, inclusiv adaugat diferite altceva ca benzina sau ulei de amestec, mai aveam putin si adaugam oua sa iasa omleta.
In rezervorul motoarelor CR uleiul de gatit nu (prea) are ce cauta.
Concluzie - Doar cu ulei sau in amestec jumatate jumatate cu motorina, sau oricare alte amestecuri ce jumatate au ulei apar probleme. De ce?, motoarele ComonRail au senzori de presiune si reglaj combustibil. Regulatoarele de presiune combustibil sunt invatate sa lucreze cu motorina euro 4, adica motorina subtire, aia apoasa de la peco. Uleiul alimentar, pe langa calitatile de a arde este totusi lipicios. Cand trece prin regulatoarele de presiune, le face sa lucreze mai lent sau chiar deloc.
In amestec mai mult ulei decat motorina sau chiar jumi juma avem:
1 - La 1.4 HDI se comporta acceptabil insa uneori la pornire ii ia mai mult timp pana senzorul de presiune rampa injectie citeste si da informatia ca apoi sa se regleze presiunea. De aici poti avea ori presiune mare ori mica a combustibilului in rampa. In mers, accelerari sau constant, se comporta foarte bine indiferent de cantitatea de ulei, desi daca este prea mult ulei tinde sa se opreasca la relanti cand apesi ambreiajul si este in mers.
2 - La 1.9 CDTI nu se comporta prea bine, in accelerari, probabil datorita uleiului lipicios raspunde uneori mai greu. Probleme la pornire nu sunt, dar si aici la fel, tinde sa se opreasca la relanti.
In amestec de mai multa motorina si mai putin ulei, functionarea este buna.
Benzina, uleiul de amestec, gazolina sau gazul lampant nu fac sa dispara lipiciul din ulei Pare ca totusi face amestecul mai apos, dar nu prea se justifica, scumpe toate.
Nu cred sa faca depuneri, cel putin nu in timp scurt. Chiar daca, par sa se dilueze cu motorina.
Probabil voi folosi in continuare amestecul, dar mai putin ulei si mai multa motorina. sau chiar si doar ulei, insa doar in PUG de care nu prea ma doare inima. Concret merge si nu prea...
De mirosit a gogosi, cartofi prajiti, pui rotisat, ceafa de porc la gratar sau altceva mancare nu se pune problema, nu are cum daca avem si motorina in amestec Miroase totusi mai agreabil ca motorina simpla.
In rezervorul motoarelor CR uleiul de gatit nu (prea) are ce cauta.
Concluzie - Doar cu ulei sau in amestec jumatate jumatate cu motorina, sau oricare alte amestecuri ce jumatate au ulei apar probleme. De ce?, motoarele ComonRail au senzori de presiune si reglaj combustibil. Regulatoarele de presiune combustibil sunt invatate sa lucreze cu motorina euro 4, adica motorina subtire, aia apoasa de la peco. Uleiul alimentar, pe langa calitatile de a arde este totusi lipicios. Cand trece prin regulatoarele de presiune, le face sa lucreze mai lent sau chiar deloc.
In amestec mai mult ulei decat motorina sau chiar jumi juma avem:
1 - La 1.4 HDI se comporta acceptabil insa uneori la pornire ii ia mai mult timp pana senzorul de presiune rampa injectie citeste si da informatia ca apoi sa se regleze presiunea. De aici poti avea ori presiune mare ori mica a combustibilului in rampa. In mers, accelerari sau constant, se comporta foarte bine indiferent de cantitatea de ulei, desi daca este prea mult ulei tinde sa se opreasca la relanti cand apesi ambreiajul si este in mers.
2 - La 1.9 CDTI nu se comporta prea bine, in accelerari, probabil datorita uleiului lipicios raspunde uneori mai greu. Probleme la pornire nu sunt, dar si aici la fel, tinde sa se opreasca la relanti.
In amestec de mai multa motorina si mai putin ulei, functionarea este buna.
Benzina, uleiul de amestec, gazolina sau gazul lampant nu fac sa dispara lipiciul din ulei Pare ca totusi face amestecul mai apos, dar nu prea se justifica, scumpe toate.
Nu cred sa faca depuneri, cel putin nu in timp scurt. Chiar daca, par sa se dilueze cu motorina.
Probabil voi folosi in continuare amestecul, dar mai putin ulei si mai multa motorina. sau chiar si doar ulei, insa doar in PUG de care nu prea ma doare inima. Concret merge si nu prea...
De mirosit a gogosi, cartofi prajiti, pui rotisat, ceafa de porc la gratar sau altceva mancare nu se pune problema, nu are cum daca avem si motorina in amestec Miroase totusi mai agreabil ca motorina simpla.
- eremiaiulian
- **
- 171 mesaje
- din 12 Mai 2011
- Vectra 2004 y20dth
- Bucuresti
eremiaiulian
- Mesaje scrise: 171
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2011
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
am un prieten cu o octavia, de 4 ani merge cu ulei de gatit colectat de la restaurante (are el vrajeli de filtrat), nu l-am auzit odata sa se planga de masina, a zis ca la un plin merge in amestec 25% motorina restul ulei.
Deasemenea si un unchi de-al meu are o skoda felicia motor de 1.9, la fel 30% motorina restul ulei de pe raft.
ps: care mergeti prin straja intrebati de adi donciu va arata el gogoseria cum merge
Deasemenea si un unchi de-al meu are o skoda felicia motor de 1.9, la fel 30% motorina restul ulei de pe raft.
ps: care mergeti prin straja intrebati de adi donciu va arata el gogoseria cum merge
- calin1945
- ***
- 997 mesaje
- din 28 Aug 2008
- Vectra 2005 z18xe
- Timis
calin1945
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2005 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2008
- Mesaj Privat
- COSTIY20DTH
- **
- 308 mesaje
- din 14 Dec 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
COSTIY20DTH
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2009
- Mesaj Privat
am un prieten care cumpara de la astea cu schimbul de ulei cu 1 lei litru. ,il filtreaza si la 60 litri baga 2 de benzina .... il baga intr-un craisler voiager (scuze daca nu am scris bine ,nu le am cu engleza, Daniel stie ca-i cer testerele in limba romana ) si merge de rupe ,dar ,intradevar pornire mai grea... dar la naiba,are numai ulei ars.
specific ca masina are injectie mecanica .
de maine incerc si eu jumi juma cu ulei de gatit ,eventual folosit si filtrat,asa sper sa fie si mai fluid ,iar când vreau curatirea sist. de alimentare bag doar motorina 20 litri si un aditiv ieftin de curatit sist. aaa .dar inainte schimb filtrul de motorinã.
specific ca masina are injectie mecanica .
de maine incerc si eu jumi juma cu ulei de gatit ,eventual folosit si filtrat,asa sper sa fie si mai fluid ,iar când vreau curatirea sist. de alimentare bag doar motorina 20 litri si un aditiv ieftin de curatit sist. aaa .dar inainte schimb filtrul de motorinã.
- COSTIY20DTH
- **
- 308 mesaje
- din 14 Dec 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
COSTIY20DTH
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2009
- Mesaj Privat
- COSTIY20DTH
- **
- 308 mesaje
- din 14 Dec 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
COSTIY20DTH
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2009
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
asta cu motorina subtiata e doar in romania...
mie mi-au povestit destui ca in romania motorina este slaba si de aici se duc pompe si injectoare la greu...
prefera sa puna motorina de la ultima pompa ungureasca decat sa puna din romania...
si sa mearga efectiv la consum prin romania (cat se poate).
alimentarile din romania le fac doar cat circula in romania si sa ajunga in ungaria si asta combinata cu motorina ungureasca (cat ramane in rezervor, pune deasupra motorina din romania sa fie combinata si nu doar romaneasca)...
eu am alte surse pentru motorina, si e putin mai grasa decat ce e in comert (pompa)...
cu motorina din comert (pompa) motorul trancane de zici ca e tractor si porneste mai greu
cu asta din alte surse porneste foarte repede si e mai silentios...
ca si pret consider ca nu ma poate bate nimeni folosind ulei alimentar + motorina...
4 lei litrul...
chiar daca combini 1 de motorina cu 5 de ulei tot iesi la 4 lei si ceva litrul
mie mi-au povestit destui ca in romania motorina este slaba si de aici se duc pompe si injectoare la greu...
prefera sa puna motorina de la ultima pompa ungureasca decat sa puna din romania...
si sa mearga efectiv la consum prin romania (cat se poate).
alimentarile din romania le fac doar cat circula in romania si sa ajunga in ungaria si asta combinata cu motorina ungureasca (cat ramane in rezervor, pune deasupra motorina din romania sa fie combinata si nu doar romaneasca)...
eu am alte surse pentru motorina, si e putin mai grasa decat ce e in comert (pompa)...
cu motorina din comert (pompa) motorul trancane de zici ca e tractor si porneste mai greu
cu asta din alte surse porneste foarte repede si e mai silentios...
ca si pret consider ca nu ma poate bate nimeni folosind ulei alimentar + motorina...
4 lei litrul...
chiar daca combini 1 de motorina cu 5 de ulei tot iesi la 4 lei si ceva litrul
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- eremiaiulian
- **
- 171 mesaje
- din 12 Mai 2011
- Vectra 2004 y20dth
- Bucuresti
eremiaiulian
- Mesaje scrise: 171
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2011
- Mesaj Privat