- buruta vectra
- OP
- 59 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 1996 18i 16v
- Bucuresti
buruta vectra
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 18i 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
- yeti
- **
- 400 mesaje
- din 05 Nov 2006
- Mokka 2016 B1.4NET
- Bucuresti
yeti
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Mokka 2016 B1.4NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2006
- Mesaj Privat
E normal sa curga apa din teava de esapament atunci cand motorul si circuitul de evacuare sunt reci. Se datoreaza condensarii apei din gazele de esapament. Dupa ce se incing bine "lucrurile" nu mai curge apa ci ies aburi fierbinti pe care nu ii mai sesizezi.
Daca banuiesti ca ai scurgeri la garnitura de chiuloasa, verifica daca iti scade apa (antigelul) din rezervor? Oricum, daca ar fi cazul ai avea si alte probleme in functionarea motorului, nu numai apa in toba.
Daca banuiesti ca ai scurgeri la garnitura de chiuloasa, verifica daca iti scade apa (antigelul) din rezervor? Oricum, daca ar fi cazul ai avea si alte probleme in functionarea motorului, nu numai apa in toba.
- ratoiu2001
- **
- 284 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Prahova
ratoiu2001
- Mesaje scrise: 284
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
zamolxe7
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2008 H 5 usi 1.4 16v TWINPORT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2008
- Mesaj Privat
Daca se "impusca" garnitura de chiulasa si patrunde apa in baia de ulei se verifica usor :
1. In borcanul de expansiune apa se va murdari cu ulei.
2. Pe joja de ulei uleiul va apare albicios sau daca nu, o stergi in palma si observi bule de apa.
Daca este rece afara la pornire apa din condens curge "ca la robinet" pe teva de esapament si curgerea asta poate dura si in timpul zilei cam pana pe la ora 12 bineinteles in functie de cat de mult functioneaza motorul.
1. In borcanul de expansiune apa se va murdari cu ulei.
2. Pe joja de ulei uleiul va apare albicios sau daca nu, o stergi in palma si observi bule de apa.
Daca este rece afara la pornire apa din condens curge "ca la robinet" pe teva de esapament si curgerea asta poate dura si in timpul zilei cam pana pe la ora 12 bineinteles in functie de cat de mult functioneaza motorul.
- buruta vectra
- OP
- 59 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 1996 18i 16v
- Bucuresti
buruta vectra
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 18i 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
- thrill
- ***
- 860 mesaje
- din 29 Jul 2008
- Vectra 2003 z18xe
- Constanta
thrill
- Mesaje scrise: 860
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2008
- Mesaj Privat
opeliescu
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Germania
- Masina: Corsa 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2014
- Mesaj Privat
va salut,
aceeasi problema o intampin si eu la o corsa 1.2 b (motor clasic) pe care am cumparat-o ieri. scoate fum albicios - arunca antigel pe toba,am pus degetul si am gustat si `condensul` are un gust dulceag. mai am un opel corsa b luat in 2008,(avand atunci 212000 km,iar acum undeva in jurul a 350000)la care i-am pus termocupla pe direct,sonda fiind o problema la opel. nu am avut nici o problema de atunci in privinta asta,au fost altele mai hazli,dar asta tine de o alta discutie. (am mai avut si un corsa a 1.5 d,careia i-am pus termocupla pe direct deasemenea)
astazi,am pornit de curiozitate noua achizitie (1.2 b - 1997) si am lasat-o sa vad la cat porneste termocupla. a pornit undeva la 99-100,muuult prea tarziu! imediat i-am trecut si acesteia termocupla pe direct - dar prea tarziu,trebuie demontata chiuluasa.
ulei nu am gasit in vasul de expansiune,insa scade destul de repede. am gasit insa spuma in capacul de pe `injectie` spume care vin din epurator. la fel,si pe busonul de ulei.
motorul masina porneste relativ bine,la rece are unele rateuri pe unul dintre cilindrii,dar revine imediat (n-am verificat care din ei,n-am verificat nici bujiile),urca mai mult in ture dar nu atat de repede precum cealalta din 94,probabil diferenta facand-o `delcoul`,unde am putut jongla din avans.
o sa pun zilele astea si cateva poze cu ambele `surori` roscate.
Va multumesc!
aceeasi problema o intampin si eu la o corsa 1.2 b (motor clasic) pe care am cumparat-o ieri. scoate fum albicios - arunca antigel pe toba,am pus degetul si am gustat si `condensul` are un gust dulceag. mai am un opel corsa b luat in 2008,(avand atunci 212000 km,iar acum undeva in jurul a 350000)la care i-am pus termocupla pe direct,sonda fiind o problema la opel. nu am avut nici o problema de atunci in privinta asta,au fost altele mai hazli,dar asta tine de o alta discutie. (am mai avut si un corsa a 1.5 d,careia i-am pus termocupla pe direct deasemenea)
astazi,am pornit de curiozitate noua achizitie (1.2 b - 1997) si am lasat-o sa vad la cat porneste termocupla. a pornit undeva la 99-100,muuult prea tarziu! imediat i-am trecut si acesteia termocupla pe direct - dar prea tarziu,trebuie demontata chiuluasa.
ulei nu am gasit in vasul de expansiune,insa scade destul de repede. am gasit insa spuma in capacul de pe `injectie` spume care vin din epurator. la fel,si pe busonul de ulei.
motorul masina porneste relativ bine,la rece are unele rateuri pe unul dintre cilindrii,dar revine imediat (n-am verificat care din ei,n-am verificat nici bujiile),urca mai mult in ture dar nu atat de repede precum cealalta din 94,probabil diferenta facand-o `delcoul`,unde am putut jongla din avans.
o sa pun zilele astea si cateva poze cu ambele `surori` roscate.
Va multumesc!
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
opeliescu
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Germania
- Masina: Corsa 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2014
- Mesaj Privat
nu dragul meu,
opelul din 2008 pana in ziua de azi a muncit pentru mine,a carat de la caramizi,mobila,fier vechi pana la motociclete. am carat cu masina aia cat n-au carat altii cu buss-ul,pe scurt - am muncit-o. ce se intampla cand urc la deal cu 250 kg `marfa` + `pilotul si copilotul`,si pornesc termocupla de jos,si pana la coborare nu o mai opresc? da,ai ghicit,apa abea trece de 90. ce se intampla daca termocupla porneste si mentine temperatura la 98-100? (avand in vedere si sarcinile la care e supus obiectul) da,ai ghicit - se `impusca garnitura de chiuluasa,cum patesc marea lor majoritate,din nefericire.. strica motoare bune,motoare care intrtetinute corespunzator,ar trebui sa treaca lejer de 400 de mi.
corsa in cauza are aproximativ 350 de mi,in 6 ani de chin de romania,dar cu schimburi de ulei si filtru,ce nu depasesc 5-6 mi km. acum,de aproximativ un an,corsa e din nou pe plaiurile ei,mi-am carat mobila cu ea,atat mie cat si unor cunoscuti. n-ai vrea sa vezi ce moci fac strainii trecatori vazandu-ma la ce o supun. ba chiar trecui cu ea si mai la vest umpic de locurile ei natale. si fac si zilnic naveta cca 60 km pe zi. e o masina care nu te lasa,chiar daca mai fatzaie ea ici colo - irelevant,e totusi o masina de incredere cum putine alte cu steme pretentioase sunt,sau ma rog .. se vor a fi.
ideea e ca trebuia o alta masina,o a doua masina,pentru naveta,deh.. locuri de munca diferite. stiind cat m-a servit corsa am optat tot pentru corsa,si daca se poate ieftina si cu tuv. am gasit-o asadar pe asta,din 97 cu `cica` numai 154 de mi,da mno.. totusi,arata mai bine decat cealalta pe care am achizionat-o la 212 mi,la momentul respectiv,in fine..
am puricat-o,am vazut umpic de spuma pe capac,am zis deh .. condens,pe toba la fel - condens.. am scos-o la o tura,am bagat-o pe autostrada,am incins-o umpic,toate-i merg,frane are,un set de roti de vara la banii asta - chilipir..
eh,cand am ajuns acasa am realizat defapt in ce consta chiliprul. si asta se datoreaza ghici,exact - pacatoasa aia de temocupla,pe care am si pus-o pe direct si care asa crapa (desi in cei 6 ani de exploatare nici macar un semn,fie el cate de mic,in privinta asta).
mnoh.. si-n cele din urma,ma scuz daca am fost umpic ironic,dar am am spus ce am avut de spus din experientele mele,nu din carti,povesti auzite de te miri pe unde.
nu as ezita insa sa intreb,ce ar trebui avut in vedere cand voi desface chiuluasa? (profit de ocazie si schimb tot setul de garnituri,dar ce-mi scapa,ce mai trebuie avut in vedere?) evident,grija mare peste tot,nu sunt atehnic,dar nici inginer nu sunt,imi mai bag ghiara ici colo cand ma vad nevoit,nu le stiu pe toate si nu vreau sa ma sfiesc sa intreb,cu riscul de a ma face chiar si de ras,asta e - mi-o asum.
..doar cateva imagini nostalgice ..
(daca starneste interes,mai am poze si mai hazli,si povesti pe masura,inclusiv cu cealalta - diesel/a,in ipostaze similare,pe care am vandut-o in cele din urma )
opelul din 2008 pana in ziua de azi a muncit pentru mine,a carat de la caramizi,mobila,fier vechi pana la motociclete. am carat cu masina aia cat n-au carat altii cu buss-ul,pe scurt - am muncit-o. ce se intampla cand urc la deal cu 250 kg `marfa` + `pilotul si copilotul`,si pornesc termocupla de jos,si pana la coborare nu o mai opresc? da,ai ghicit,apa abea trece de 90. ce se intampla daca termocupla porneste si mentine temperatura la 98-100? (avand in vedere si sarcinile la care e supus obiectul) da,ai ghicit - se `impusca garnitura de chiuluasa,cum patesc marea lor majoritate,din nefericire.. strica motoare bune,motoare care intrtetinute corespunzator,ar trebui sa treaca lejer de 400 de mi.
corsa in cauza are aproximativ 350 de mi,in 6 ani de chin de romania,dar cu schimburi de ulei si filtru,ce nu depasesc 5-6 mi km. acum,de aproximativ un an,corsa e din nou pe plaiurile ei,mi-am carat mobila cu ea,atat mie cat si unor cunoscuti. n-ai vrea sa vezi ce moci fac strainii trecatori vazandu-ma la ce o supun. ba chiar trecui cu ea si mai la vest umpic de locurile ei natale. si fac si zilnic naveta cca 60 km pe zi. e o masina care nu te lasa,chiar daca mai fatzaie ea ici colo - irelevant,e totusi o masina de incredere cum putine alte cu steme pretentioase sunt,sau ma rog .. se vor a fi.
ideea e ca trebuia o alta masina,o a doua masina,pentru naveta,deh.. locuri de munca diferite. stiind cat m-a servit corsa am optat tot pentru corsa,si daca se poate ieftina si cu tuv. am gasit-o asadar pe asta,din 97 cu `cica` numai 154 de mi,da mno.. totusi,arata mai bine decat cealalta pe care am achizionat-o la 212 mi,la momentul respectiv,in fine..
am puricat-o,am vazut umpic de spuma pe capac,am zis deh .. condens,pe toba la fel - condens.. am scos-o la o tura,am bagat-o pe autostrada,am incins-o umpic,toate-i merg,frane are,un set de roti de vara la banii asta - chilipir..
eh,cand am ajuns acasa am realizat defapt in ce consta chiliprul. si asta se datoreaza ghici,exact - pacatoasa aia de temocupla,pe care am si pus-o pe direct si care asa crapa (desi in cei 6 ani de exploatare nici macar un semn,fie el cate de mic,in privinta asta).
mnoh.. si-n cele din urma,ma scuz daca am fost umpic ironic,dar am am spus ce am avut de spus din experientele mele,nu din carti,povesti auzite de te miri pe unde.
nu as ezita insa sa intreb,ce ar trebui avut in vedere cand voi desface chiuluasa? (profit de ocazie si schimb tot setul de garnituri,dar ce-mi scapa,ce mai trebuie avut in vedere?) evident,grija mare peste tot,nu sunt atehnic,dar nici inginer nu sunt,imi mai bag ghiara ici colo cand ma vad nevoit,nu le stiu pe toate si nu vreau sa ma sfiesc sa intreb,cu riscul de a ma face chiar si de ras,asta e - mi-o asum.
..doar cateva imagini nostalgice ..
(daca starneste interes,mai am poze si mai hazli,si povesti pe masura,inclusiv cu cealalta - diesel/a,in ipostaze similare,pe care am vandut-o in cele din urma )
- alin21iacob
- *
- 6 mesaje
- din 20 Jul 2014
- Agila 2001
- Suceava
alin21iacob
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Suceava
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2014
- Mesaj Privat
am si eu o problema la un opel agila din 2001, si dimineta la pornire si in tp zilei imi scoate apa pe toba si imi scade nivelul in vas de expansiune (cateva sute de grame la 2-300 km), de tras trage, motor merge ok, nu scoate fum negru... care ar fi problema?
am citit scris de dl dan cuciureanu ca ar fi o garnitura undeva pe la distributie, si am mai citit ca ar fi garnitura de chiuloasa....
ma poate cine ajuta cu mai multe informatii
va multumesc
am citit scris de dl dan cuciureanu ca ar fi o garnitura undeva pe la distributie, si am mai citit ca ar fi garnitura de chiuloasa....
ma poate cine ajuta cu mai multe informatii
va multumesc