Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • avolocaru

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Vaslui
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Salutari, verifica cineva chiulase de motor TC4EE1? Trebuie sa schimb chiulasa dar nu sunt foarte sigur de cea "noua" as vrea sa o verific, nu mi-as mai bate capul sa fac o placa de proba pt o chiulasa.


Merci
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La chiuloasa poti sa-i masori planeitatea (la un atelier de rectificat chiuloase, au ei o rigla perfect dreapta) si distanta dintre axul cu came si fiecare pastila in parte (folosind un set de lere, distantele corecte sunt 0,15mm pentru supapele de admisie, respectiv 0,25mm pentru supapele de evacuare).

Vizual mai poti vedea daca supapele s-au ascutit pe margine, acelea ar fi bine sa fie schimbate. Etansarea supapei nu ti-o poate testa corect nimeni nici macar pe banc.
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,820
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Sigur ca se poate. Operatia se numeste "tusare" si se face manual. Corectarea se face tot manual cu hartie abraziva. E munca migaloasa si trebuie facuta de un specialist.
  • avolocaru

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Vaslui
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Am rigla si lere pentru operatiile respective. Eu as fi vrut sa fac o verificare la presiune. Am gasit firma, dar dupa o discutie telefonica nu m-au convins. Ca atare sper ca saptamana asta sa-mi fac propriile probe. Am sa va spun rezultatele.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cu verificarea la presiune mie mi-au spus ca NU se poate, exact cum am scris mai sus. Si nu se poate inclusiv la firme mari, ca nu poti simula functionarea chiuloasei in conditiile de exploatare de pe motor.

Pot testa doar o etansare relativa, nu una reala. Testul lor de etansare ti-l fac ei, ca sa fie siguri ca macar de la ei a plecat chiuloasa facuta la cat de bine pot ei sa ti-o faca. Daca nu e destul, vii cu alte supape si se repeta operatiunea ori iti dau o parte din bani inapoi.

Personal am inteles asta si am mers pe mâna lor, dupa schimbare semeringuri/rectificat scaune/rectificat plan am pus chiuloasa sus pe motor si e foarte bine lucreaza corect (inclusiv pornire buna pe iarna). Dar nu era o chiuloasa de TC4EE1 Isuzu, ci una de Renault. Dupa ce am vazut ca merge, i-am facut si operatiunea cu rectificatul pastilelor/inlocuitul pastilelor prea subtiri in conformitate cu valoarile din manual.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR