kaput2006
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2000 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2011
- Mesaj Privat
Biodiesel am reusit eu sa fac vreo 4 litri de proba.
Am folosit ulei ars de la shaormerii (este ulei de palmier ca tine mai mult la prajeala)
Alcool tehnic de 96 grade, soda caustica de puritate 98%.
Problema cea mai mare este apa in reactie, uleiul trebuie sa fie absolut fara apa. eu am inceput cu probe de 0.5 litri si am facut o gramada de emulsii si sapun pana am trecut la 4 litri.
Rezultatul este biodiesel (de culoarea berii) si glicerina care la 10* se solidifica.
Bio simplu la -2* se solidifica, amestecat in proportie de 50% cu motorina nu se solidifica deloc (la -20* se solidifica si cu motorina adaugata). O sa fac mai multe probe la diferite temperaturi.
Lichidul este foarte fluid sa zic asemanator cu motorina nu cred ca o sa puna probleme pompei de injectie mai ales daca il amestec cu motorina.
Pe mine m-a ajuns ca pret vreo 3 ron litrul (doar materialele) deoarece am cumparat alcoolul scump de tot (12 ron 900ml). Din 900 ml am facut 4 litri de bio. Testul 3/27 nu l-am facut ca nu am metanol, dar l-am facut pe cel de sapun (dupa spalare bineinteles) si a fost ok.
O varianta ar fii etanolul ca sa eviti aprobarile de tot soiul, insa etanol de minim 96% este scump.
Deocamdata caut alcool ieftin si de puritate mare (grade alcoolice).
Parerea mea este ca ar fii o afacere daca ajungi cu cheltuielile la 2 ron litrul. Timpul pierdut nu-l mai socotesc oricine are o zii libera in weekend.
Am folosit ulei ars de la shaormerii (este ulei de palmier ca tine mai mult la prajeala)
Alcool tehnic de 96 grade, soda caustica de puritate 98%.
Problema cea mai mare este apa in reactie, uleiul trebuie sa fie absolut fara apa. eu am inceput cu probe de 0.5 litri si am facut o gramada de emulsii si sapun pana am trecut la 4 litri.
Rezultatul este biodiesel (de culoarea berii) si glicerina care la 10* se solidifica.
Bio simplu la -2* se solidifica, amestecat in proportie de 50% cu motorina nu se solidifica deloc (la -20* se solidifica si cu motorina adaugata). O sa fac mai multe probe la diferite temperaturi.
Lichidul este foarte fluid sa zic asemanator cu motorina nu cred ca o sa puna probleme pompei de injectie mai ales daca il amestec cu motorina.
Pe mine m-a ajuns ca pret vreo 3 ron litrul (doar materialele) deoarece am cumparat alcoolul scump de tot (12 ron 900ml). Din 900 ml am facut 4 litri de bio. Testul 3/27 nu l-am facut ca nu am metanol, dar l-am facut pe cel de sapun (dupa spalare bineinteles) si a fost ok.
O varianta ar fii etanolul ca sa eviti aprobarile de tot soiul, insa etanol de minim 96% este scump.
Deocamdata caut alcool ieftin si de puritate mare (grade alcoolice).
Parerea mea este ca ar fii o afacere daca ajungi cu cheltuielile la 2 ron litrul. Timpul pierdut nu-l mai socotesc oricine are o zii libera in weekend.
- 02tes
- ***
- 591 mesaje
- din 27 Oct 2008
- Astra 2003 z17dtl
- Bucuresti
02tes
- Mesaje scrise: 591
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Ursu/\82
- ****
- 1,944 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,944
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
kaput2006
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2000 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2011
- Mesaj Privat
De stricat nu stiu ce sa se strice. Garniturile de cauciuc din pompa sau racordurile sunt atacate de metanol.
Daca iti faci bio acasa si respecti cateva reguli, produsul nu ar trebui sa contina nici metanol si nici hidroxid de sodiu sau de potasiu.
Procesul este destul de simplu, cand am timp o sa ma gandesc la niste automatizari.
Daca iti faci bio acasa si respecti cateva reguli, produsul nu ar trebui sa contina nici metanol si nici hidroxid de sodiu sau de potasiu.
Procesul este destul de simplu, cand am timp o sa ma gandesc la niste automatizari.
kaput2006
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2000 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2011
- Mesaj Privat
Revin cu pareri dupa ce am consumat vreo 10 litri de biodiesel.
Am mers pana acum cu 10% biodiesel in rezervor. Nici o problema. Motorul este parca mai silentios la fel ca atunci cand puneam ulei 2T.
Si tot de cand am pus bio nu mai am probleme cu pornirea greoaie. Motorul porneste la sfert acum fata de inainte cand pornea mai greu la rece (invartea de 3-4 ori). Poate mi-a umflat vreo garnitura de etansare pe acolo sau mi-a desfundat injectoarele nu stiu dar chestia e ca porneste sfert , lucru pe care inainte nu-l facea.
Am mers pana acum cu 10% biodiesel in rezervor. Nici o problema. Motorul este parca mai silentios la fel ca atunci cand puneam ulei 2T.
Si tot de cand am pus bio nu mai am probleme cu pornirea greoaie. Motorul porneste la sfert acum fata de inainte cand pornea mai greu la rece (invartea de 3-4 ori). Poate mi-a umflat vreo garnitura de etansare pe acolo sau mi-a desfundat injectoarele nu stiu dar chestia e ca porneste sfert , lucru pe care inainte nu-l facea.
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- CapellaCt
- ****
- 1,592 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,592
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
02tes a scris:alcoolul ieftin se gaseste in serbia.. poate un coleg de forum din timisoara , resita , poate sa confirme . si , cine stie , chiar sa te apovizioneze pentru teste.
Adevarat graiesti @02tes; in Serbia costa 3€/L si in tara in jur de 20-25lei/L. Partea proasta e ca ai voie doar cu 1L/persoana si sunt controale riguroase pentru alcool si tigari.
kaput2006
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2000 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2011
- Mesaj Privat
kaput2006
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2000 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2011
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
enabogdan
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2014
- Mesaj Privat
jisu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2012
- Mesaj Privat
- king2pin
- **
- 198 mesaje
- din 02 Jan 2012
- Astra 1.7 cdti
- Galati
king2pin
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 1.7 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2012
- Mesaj Privat
baieti cred ca deja este un baiat care a descoperit formula exacta ca sa potzi sa folosesti 100% ulei in combinatie cu benzina si naftalina.
mai exact reteta : daca mergi pe un plin de ulei la 50l ulei se adauga 2,5 l benzina pentru a ridica cifra octanica de aprindere a uleiului si 50g de naftalina.
pe timp de iarna se merge pe 3 litri de benzina cu 50 g naflalina.
va dau filmuletele de mai jos si judecati singuri.
http://www.youtube.com/watch?v=TwESYn2q-QE
http://www.youtube.com/watch?v=GWAgQVnncnE
http://www.youtube.com/watch?v=PyYerhvCTtA
si aici omul a fost si la rar ca sa vada noxele când masina era pe 100% ulei funcionala.
http://www.youtube.com/watch?v=iTX4oKvWDhs
iar aici uleiul vegetal de floarea soarelui cu combinatia de benzina si naftalina pusa la congelator
http://www.youtube.com/watch?v=c5kON7DQgU8
acum întrebarea e urmatoarea oare in combinatia asta ar merge si pe common real?
mai exact reteta : daca mergi pe un plin de ulei la 50l ulei se adauga 2,5 l benzina pentru a ridica cifra octanica de aprindere a uleiului si 50g de naftalina.
pe timp de iarna se merge pe 3 litri de benzina cu 50 g naflalina.
va dau filmuletele de mai jos si judecati singuri.
http://www.youtube.com/watch?v=TwESYn2q-QE
http://www.youtube.com/watch?v=GWAgQVnncnE
http://www.youtube.com/watch?v=PyYerhvCTtA
si aici omul a fost si la rar ca sa vada noxele când masina era pe 100% ulei funcionala.
http://www.youtube.com/watch?v=iTX4oKvWDhs
iar aici uleiul vegetal de floarea soarelui cu combinatia de benzina si naftalina pusa la congelator
http://www.youtube.com/watch?v=c5kON7DQgU8
acum întrebarea e urmatoarea oare in combinatia asta ar merge si pe common real?
kaferfan
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2008
- Mesaj Privat
Am mers si eu cu ulei alimentar simplu si nu prea mi-a placut, in sensul ca injectoarele faceau putina galagie, un zgomot metalic, la turatii joase. Apoi am incercat alta solutie, cu ulei/motorina in amestec, proportie de 2/3 ulei cu 1/3 motorina.
Zgomotul s-a redus semnificativ, este aproape insesizabil. In rest, pornire usoara, aceeasi acceleratie.....si miros mai placut la evacuare...
Masina de test Opel Corsa 1.5 TD, motorizare Isuzu.
Zgomotul s-a redus semnificativ, este aproape insesizabil. In rest, pornire usoara, aceeasi acceleratie.....si miros mai placut la evacuare...
Masina de test Opel Corsa 1.5 TD, motorizare Isuzu.
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
kaput2006
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2000 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2011
- Mesaj Privat
Reteta:
- 1l ulei ars de la shaormerie sau nou
- 160-180 ml de metanol (f. greu de obtinut)
- 5-10 gr de soda caustica de puritate mare
cantitatea de soda se determina dupa titrarea uleiului, adica sa vezi cat de acid este uleiul si cata soda trebuie in plus ca reactia sa aiba loc. (cantitate soda la ulei nou: 5gr/litru)
Uleiul trebuie sa nu contina apa deloc, altfel obtineti sapun.
Mai intai se amesteca soda cu metanolul. Atentie nu folositi PET-uri deoarece se gauresc.
Apoi se toarna metoxidul in uleiul incalzit la 50-60 grade celsius, se mai amesteca inca o ora si se lasa peste noapte.
A doua zi se separa BIODIESELUL de glicerina care se gaseste dedesubt.
Se spala in cateva ape, se usuca si se filtreaza f bine.
Cam atat in mare.
Eu am trecut la sarje de 100 litri.
Nu mai puneti benzina in ulei, va termina pompa. Incercati sa gasiti kerosen.
Si nici naftalina, creeaza oxizi foarte duri (aprox. duritatea diamantului) nu cred ca vreti sa se plimbe asa ceva prin motor.
- 1l ulei ars de la shaormerie sau nou
- 160-180 ml de metanol (f. greu de obtinut)
- 5-10 gr de soda caustica de puritate mare
cantitatea de soda se determina dupa titrarea uleiului, adica sa vezi cat de acid este uleiul si cata soda trebuie in plus ca reactia sa aiba loc. (cantitate soda la ulei nou: 5gr/litru)
Uleiul trebuie sa nu contina apa deloc, altfel obtineti sapun.
Mai intai se amesteca soda cu metanolul. Atentie nu folositi PET-uri deoarece se gauresc.
Apoi se toarna metoxidul in uleiul incalzit la 50-60 grade celsius, se mai amesteca inca o ora si se lasa peste noapte.
A doua zi se separa BIODIESELUL de glicerina care se gaseste dedesubt.
Se spala in cateva ape, se usuca si se filtreaza f bine.
Cam atat in mare.
Eu am trecut la sarje de 100 litri.
Nu mai puneti benzina in ulei, va termina pompa. Incercati sa gasiti kerosen.
Si nici naftalina, creeaza oxizi foarte duri (aprox. duritatea diamantului) nu cred ca vreti sa se plimbe asa ceva prin motor.
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- inspectoratul
- ***
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
kaferfan
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2008
- Mesaj Privat
- inspectoratul
- ***
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
Sincer nici eu pana acuma , ma gandesc ca avand o cu totul alta 'combinatie' de aer/combustibil nu o sa poata aprinde uleiul. Oricum, tinand cont de extra senzorii care exista pe masinile mai noi sigur o sa intre masina in regim de avarie din cauza arderii defectuase.
Nu am masina diesel si nici nu am avut niciodata, dar stiu personal pe cineva care merge cu ulei. Ceva jeep Mitsubishi de prin 90. Are o gramada de km cu masina si baga orice in ea. De la un prieten ce are service ia ulei ars de motor (amestecat cu lichid de frana/servo, ce mai schimba el) si nu are nici o problema. Am citit destul de mult in alte parti de biodiesel si combustibili alternativi si de prima data cand am auzit de ulei ars toti aveau masini vechi, fara prea multa parte electronica care sa detecteze detonatii false, etc. Probabil in 3-4-5 ani nenorocesti masina, dar tinand cont ca poti merge cu maxim 3.5lei/l (daca cumperi cel mai ieftin ulei din comert) o masina de cateva sute de euro probabil isi scoate banii
Daca se gandeste cineva la instalatie pe ulei iti trebuie urmatoarele:
1. Pentru filtrat uleiul
- varianta ideala: o centrifuga cu un filtru de aer, ulei in mijloc, bagi in gaura uleiul, dai drumul al centrifuga si iti arunca tot uleiul pe margine, in filtru raman deseurile (tipul pe care il stiu eu si-a facut dintr-un filtru folosit de camion, taiat, decupat, etc_
- varianta simpla: palnie + filtre de hartie de la aparat de cafea (dezavantajul este ca dureaza destul de mult, undeva la 2-3 min/l)
2. Echipament masina
- pre-incalzitor combustibil: cu cat uleiul care intra in motor este mai cald cu atat este mai ok. Ma gandesc ca merge facut dintr-o bujie care sa incalzeasca. Iti trebuie in mod deosebit cand este motorul rece sau frig afara.
- un extra filtru de motorina (pentru siguranta in cazul in care raman deseuri in ulei)
Legat de bio-diesel home made, am citit acuma 2-3 ani pe un alt club (chiar nu mai stiu care) de cativa clujeni care si-au facut instalatie. Stiu ca a costat aproape 2000e si ca la 2 plinuri de bio diesel bagau un plin de motorina ca sa forteze evacuarea la nush de depuneri si daca imi aduc bine aminte avea un filtru special in prelungirea filtrului de motorina.
Pe scurt, aia si-au facut instalatia tot din 100e/persoana si imparteau ce produceau, sigur ati reusi si voi, iar pe langa partea financiara, ganditi-va si la placerea de a nu mai depinde in totalitate de benzinarii ..
Cu toate ca nu imi va trebui niciodata diesel, as vrea sa ajut si eu la aceasta minune ... cu manopera, materiale, un mic ajutor necesar, orice pot cand mai reusiti sa adunati lume si sa puneti proiectul pe picioare
Nu am masina diesel si nici nu am avut niciodata, dar stiu personal pe cineva care merge cu ulei. Ceva jeep Mitsubishi de prin 90. Are o gramada de km cu masina si baga orice in ea. De la un prieten ce are service ia ulei ars de motor (amestecat cu lichid de frana/servo, ce mai schimba el) si nu are nici o problema. Am citit destul de mult in alte parti de biodiesel si combustibili alternativi si de prima data cand am auzit de ulei ars toti aveau masini vechi, fara prea multa parte electronica care sa detecteze detonatii false, etc. Probabil in 3-4-5 ani nenorocesti masina, dar tinand cont ca poti merge cu maxim 3.5lei/l (daca cumperi cel mai ieftin ulei din comert) o masina de cateva sute de euro probabil isi scoate banii
Daca se gandeste cineva la instalatie pe ulei iti trebuie urmatoarele:
1. Pentru filtrat uleiul
- varianta ideala: o centrifuga cu un filtru de aer, ulei in mijloc, bagi in gaura uleiul, dai drumul al centrifuga si iti arunca tot uleiul pe margine, in filtru raman deseurile (tipul pe care il stiu eu si-a facut dintr-un filtru folosit de camion, taiat, decupat, etc_
- varianta simpla: palnie + filtre de hartie de la aparat de cafea (dezavantajul este ca dureaza destul de mult, undeva la 2-3 min/l)
2. Echipament masina
- pre-incalzitor combustibil: cu cat uleiul care intra in motor este mai cald cu atat este mai ok. Ma gandesc ca merge facut dintr-o bujie care sa incalzeasca. Iti trebuie in mod deosebit cand este motorul rece sau frig afara.
- un extra filtru de motorina (pentru siguranta in cazul in care raman deseuri in ulei)
Legat de bio-diesel home made, am citit acuma 2-3 ani pe un alt club (chiar nu mai stiu care) de cativa clujeni care si-au facut instalatie. Stiu ca a costat aproape 2000e si ca la 2 plinuri de bio diesel bagau un plin de motorina ca sa forteze evacuarea la nush de depuneri si daca imi aduc bine aminte avea un filtru special in prelungirea filtrului de motorina.
Pe scurt, aia si-au facut instalatia tot din 100e/persoana si imparteau ce produceau, sigur ati reusi si voi, iar pe langa partea financiara, ganditi-va si la placerea de a nu mai depinde in totalitate de benzinarii ..
Cu toate ca nu imi va trebui niciodata diesel, as vrea sa ajut si eu la aceasta minune ... cu manopera, materiale, un mic ajutor necesar, orice pot cand mai reusiti sa adunati lume si sa puneti proiectul pe picioare