- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- luchianken
- OP
- 26 mesaje
- din 22 Nov 2009
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
luchianken
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2009
- Mesaj Privat
am vorbit cu tata azi din nou si am mai aflat o necunoscuta. S-ar putea sa sa aflam exact care e cauza:
Bateria noua a fost montata gresit. Adica au fost inversate bornele. Exact cum nu se poate mai rau. Desigur, e vorba de cateva secunde ca altfel sigur lua foc ceva. Dar e posibil ca asta sa fi cauzat defectiunea alternatorului?
Sa iau unul second hand sau doar componentele electrice ale acestuia?
Bateria noua a fost montata gresit. Adica au fost inversate bornele. Exact cum nu se poate mai rau. Desigur, e vorba de cateva secunde ca altfel sigur lua foc ceva. Dar e posibil ca asta sa fi cauzat defectiunea alternatorului?
Sa iau unul second hand sau doar componentele electrice ale acestuia?
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
incearca sa-l repari pe asta,sa-l verifici total inainte de a cumpara piese pentru el
acum roagate sa nu se fi ars si ceva componente electronice pe la masina,ECU motor/aparat radio/ceasuri bord,
ca sa vezi daca merge/porneste motoru,desfaci firu de plus(+) de pe alternator si izolezi cu ceva papucu,o punga de plastic si apoi cu banda izolatoare,si incerci sa pornesti motoru si nu-l tii mult pornit 10-20 secunde apoi oprit,,,,,de data asta pune bornele cum trebuie,,,,,
daca motoru porneste esti cel mai fericit om,ai scapat de cumparat calculatoare si alte chestii electronice care se pot arde
daca nu porneste,iei toate sigurantele la verificat,si de la motor si din masina,si le schimbi pe cele arse cu altele de aceeasi valoare,si in timpu asta te rogi la toti sfintii cunoscuti si necunoscuti
daca si dupa inlocuirea sigurantelor arse tot nu porneste,cauti un electrician/mecanic faci imprumut la banca si te apuci de cumparat componentele electronice arse
acum roagate sa nu se fi ars si ceva componente electronice pe la masina,ECU motor/aparat radio/ceasuri bord,
ca sa vezi daca merge/porneste motoru,desfaci firu de plus(+) de pe alternator si izolezi cu ceva papucu,o punga de plastic si apoi cu banda izolatoare,si incerci sa pornesti motoru si nu-l tii mult pornit 10-20 secunde apoi oprit,,,,,de data asta pune bornele cum trebuie,,,,,
daca motoru porneste esti cel mai fericit om,ai scapat de cumparat calculatoare si alte chestii electronice care se pot arde
daca nu porneste,iei toate sigurantele la verificat,si de la motor si din masina,si le schimbi pe cele arse cu altele de aceeasi valoare,si in timpu asta te rogi la toti sfintii cunoscuti si necunoscuti
daca si dupa inlocuirea sigurantelor arse tot nu porneste,cauti un electrician/mecanic faci imprumut la banca si te apuci de cumparat componentele electronice arse
- luchianken
- OP
- 26 mesaje
- din 22 Nov 2009
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
luchianken
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2009
- Mesaj Privat
- luchianken
- OP
- 26 mesaje
- din 22 Nov 2009
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
luchianken
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2009
- Mesaj Privat
Hai sa va zic cum a fost cu bateria româneascã Caranda:
A mers trei ani jumate fara probleme. Dar intr-o zi cand vroiam sa plec, masina nu mai pornea. Nici mãcar nu invartea motorul când dãdeam la cheie. Puteam aprinde farurile și stãteau aprinse, dar când dãdeam la cheie, se stingea tot cași cum era complet descarcatã. Am încercat cu cabluri de la altã mașinã: imposibil. Partea mișto e cã am loc de parcare în garaj subteran. Foarte amuzant. Am reușit s-o pornesc împinsã în 30m. Am tras concluzia cã are un element întrerupt parțial. M-am oprit la un furnizor de baterii germane MOLL. Românii mai au de învãțat. Am vrut sã fiu naționalist, dar mi-a trecut!
Mi-au confirmat bãieții la service cã au mai primit tipul ãsta de baterii cu problema asta.
A mers trei ani jumate fara probleme. Dar intr-o zi cand vroiam sa plec, masina nu mai pornea. Nici mãcar nu invartea motorul când dãdeam la cheie. Puteam aprinde farurile și stãteau aprinse, dar când dãdeam la cheie, se stingea tot cași cum era complet descarcatã. Am încercat cu cabluri de la altã mașinã: imposibil. Partea mișto e cã am loc de parcare în garaj subteran. Foarte amuzant. Am reușit s-o pornesc împinsã în 30m. Am tras concluzia cã are un element întrerupt parțial. M-am oprit la un furnizor de baterii germane MOLL. Românii mai au de învãțat. Am vrut sã fiu naționalist, dar mi-a trecut!
Mi-au confirmat bãieții la service cã au mai primit tipul ãsta de baterii cu problema asta.
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- luchianken
- OP
- 26 mesaje
- din 22 Nov 2009
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
luchianken
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2009
- Mesaj Privat