- nicunicu
- ****
- 2,596 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,596
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
cutia nu ARE JOJA
sub cutie este un buson de19mm(banuiesc) daca-l desfaci va trebui sa curga cateva picaturi de ulei,acel surub(buson)este insurubat intro teava cu diametru mai mare,daca desfaci si teava aceea va curge tot uleiu din cutie,
nu te sfatiuesc sa faci asa ceva acasa cutia se umple tot pe la acel buson de 19mm,adica pe sub masina
dute la service opel,sfatu meu
sau citeste asta
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=103852
sub cutie este un buson de19mm(banuiesc) daca-l desfaci va trebui sa curga cateva picaturi de ulei,acel surub(buson)este insurubat intro teava cu diametru mai mare,daca desfaci si teava aceea va curge tot uleiu din cutie,
nu te sfatiuesc sa faci asa ceva acasa cutia se umple tot pe la acel buson de 19mm,adica pe sub masina
dute la service opel,sfatu meu
sau citeste asta
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=103852
- stefan.marius41
- **
- 55 mesaje
- din 27 Jun 2013
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
stefan.marius41
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2013
- Mesaj Privat
- auras_dorin
- *
- 3 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Vectra 2007 z19dth
- Vrancea
auras_dorin
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2007 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
Nisip a scris:Cutia ta este facuta de aisin si se cheama AF40 si in cele mai multe cazuri problemele de genul acesta sunt cauzate de uzura in corpul electrovalvelor. Mai exact din cauza uleiului care nu este schimbat corespunzator se uzeaza interiorul corpului pe partea hidraulica si valvele agata. Acest lucru poate produce orice de la socuri la schimbarea vitezelor pana la intrarea cutiei in safe mode si aprinderea masinutei cu cheie. In safe mode se mai poate selecta doar manual intre treapta 2 si 6.
In aceasta cutie intra aprox 9 litri de ulei. Nu se pot scoate decat aprox 3 litri odata deci un schimb total nu este posibil cu cutia pe masina. Se pot face trei schimburi succesive cu o oarecare distanta parcursa intre ele pentru a permite uleiului nou sa se amestece cu cel vechi din convertorul de cuplu si circuitele hidraulice. Din ce tin eu minte se ridica masina pe elevator, se scoate surubul din busonul de golire, se pune masina pe drive si se completeaza pe sus pana incepe sa curga. Neaparat uleiul sa fie GM si codul sa fie cel potrivit pentru AF40.
In functie de cum e uleiul pe care il ai acum se poate ca dupa schimb problema sa dispara de tot pentru cateva mii pana la zeci de mii de km sau se poate sa nu se schimbe absolut nimic.
Socul la cuplare in D este 99% de la corpul cu electrovalve. Cealalta problema cu treapta 5 nu am inteles-o, te rog fi mai explicit. Din ce inteleg dupa ce o pui pe D in loc sa afiseze pe bord D1 apare D5. Daca e asa atunci problemele pot fi mai repede de la ECU sau softul cutiei automate care comanda treapta 5.
Se aprinde masina cu cheie in bord cand trece in treapta 5? Coduri de eroare?
Si acum partea ce mai nasola este cea financiara. Blocul cu alectrovalve (valve body) nu se schimba decat ca piesa intreaga. El costa acum un an undeva intre 800 si 1300 de euro in functie de cum si unde il gaseai. La asta se mai adauga vreo 600-1000 roni manopera cu ulei nou.
In aceasta cutie intra aprox 9 litri de ulei. Nu se pot scoate decat aprox 3 litri odata deci un schimb total nu este posibil cu cutia pe masina. Se pot face trei schimburi succesive cu o oarecare distanta parcursa intre ele pentru a permite uleiului nou sa se amestece cu cel vechi din convertorul de cuplu si circuitele hidraulice. Din ce tin eu minte se ridica masina pe elevator, se scoate surubul din busonul de golire, se pune masina pe drive si se completeaza pe sus pana incepe sa curga. Neaparat uleiul sa fie GM si codul sa fie cel potrivit pentru AF40.
In functie de cum e uleiul pe care il ai acum se poate ca dupa schimb problema sa dispara de tot pentru cateva mii pana la zeci de mii de km sau se poate sa nu se schimbe absolut nimic.
Socul la cuplare in D este 99% de la corpul cu electrovalve. Cealalta problema cu treapta 5 nu am inteles-o, te rog fi mai explicit. Din ce inteleg dupa ce o pui pe D in loc sa afiseze pe bord D1 apare D5. Daca e asa atunci problemele pot fi mai repede de la ECU sau softul cutiei automate care comanda treapta 5.
Se aprinde masina cu cheie in bord cand trece in treapta 5? Coduri de eroare?
Si acum partea ce mai nasola este cea financiara. Blocul cu alectrovalve (valve body) nu se schimba decat ca piesa intreaga. El costa acum un an undeva intre 800 si 1300 de euro in functie de cum si unde il gaseai. La asta se mai adauga vreo 600-1000 roni manopera cu ulei nou.
buna ziua
am un vectra c motor 1.9 CDTI 150HP achizitionata recent
dupa aproximativ 50 km(la cald) cutia schimba foarte greu din a 3-a in a 4-a
se tureaza singura si smuceste cand schimba
daca merg drum lung(si mai la cald)nu se mai schimba decat manual pe la 3500-4000 turatii
vreun sfat?
- ionutgheba174
- *
- 3 mesaje
- din 14 Mar 2016
- Insignia 2015
- Anglia
ionutgheba174
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2016
- Mesaj Privat