- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Mentionez de la inceput ca acest tutorial, este bazat pe o traducere din limba germana, dar cu imbunatatiri, fotografii si adaugiri facute de mine.
Multumiri pe aceasta cale userilor: Iceman, Supachris, ChrisJ, Frank, TiCar de pe Opel-Problemforum.de, dar si userilor : botosu si h0rm0n de pe Clubopel.com
Scule necesare: șurubelnițã, letcon, cutter, clește spit sau similar, cleste de sertizat pini si papuci, aparat de masura, etc..
Materiale necesare:
- Un computer de bord (MID) de Astra F GSI cu conectorul lui de 26 de pini;
- O maneta de actionare stergatoare, cu butoane de bordcomputer, de Astra F GSI, Astra G sau Vectra B;
- Un modul Check control, daca se doreste instalarea integrala;
- Senzor de lichid de racire;
- Senzor de lichid de spalat parbrizul;
- Senzor placuta de frana;
- Senzol nivel ulei in baie;
- Pini de conectori, papuci;
- Tub termocontractibil;
- 5-6 m conductor de sectiune 0.5 - 0,75 mm, recomandabil mai multe culori;
- Markeri de cablu.
Prefata:
Computer de bord? Da, mi-ar place, dar Tigra nu a avut din fabrica din pacate. Un TID este destul de frumos, dar poate afisa numai data, ora, temperatura exterioara si postul de radio. Asta pana vezi un computer de bord de Astra F GSI (asa cum s-a intamplat si cu mine) si iti vine ideea sa pui si pe Tigra asa ceva.
De ce doar de Astra F GSI? Datoritã relatiei relativ apropiate intre vechile modele Opel si datorita faptului ca acest MID (Multi Info Display), se apropie ca dimensiune si forma cu TID-ul (Triple Info Display) existent pe Tigra, Astra F si Corsa B, ceea ce face ca, practic, cu un pic de ajutor sa se poata potrivi si monta pe Tigra.
Ce "poate face" un MID de Astra F GSI?
MID poate face ambele funcții, adica BC (BordComputer) si CC (CheckControl).
Detalierea functiilor:
BC (BordComputer)
- Rezerva carburant (km ce se mai pot face cu carburantul din rezervor);
- Viteza medie;
- Consum instantaneu;
- Consumul mediu;
- Cronometru;
- Temperatura exterioara;
CC CheckControl)
- Controlul nivelului lichidului de spalat parbrizul;
- Controlul nivelului lichidului de frana;
- Controlul placutelor de frana (numai fata);
- Controlul becurilor (faza scurta, pozitii spate, stop pe frana);
- Controlul nivelului de ulei;
- Controlul nivelului lichidului de racire;
Iata doua exemple:
Temperatura exterioara
Rezerva carburant
Lucrari preliminare
In primul rand trebuie sa se stie ca nu toate semnalele pe care le cere MID-ul de Astra F GSI sunt disponibile la Tigra de fabrica. De aceea se va incepe cu o diagrama de legaturi, pentru a evidentia ce semnale sunt disponibile si apoi ce senzori se mai pot adauga.
Conectoare:
Conectorul X19 Astra F si X23 Tigra sunt identice ceea ce face sa se poata conecta direct:
Alocarea pinilor in conectorul cu 12 pini este urmatoarea:
Conectorul X20 Astra F. Acest conector pe Tigra nu exista, asa ca va trebui complet recablat.
Dar mai intai alocarea pinilor in acest conector cu 26 de pini:
Schema originala de Astra F:
Daca ne-am lamurit asupra schemei de conexiuni, trecem acum la alocarea pinilor conectorului X20 pentru semnalele de pe Tigra:
Pentru evitarea legaturilor intre cele doua conectoare se pot face 4 conexiuni interne:
Maneta de actionare BC:
Înlocuirea manetei standard, de la coloana de direcție cu noua maneta cu butoane de BC se face rapid. Se scoate mai intai capacul coloanei de direcție, apoi se apasa cele douã cleme de blocare și comutatorul se scoate din locasul lui. Apoi se deconecteaza conectorul din spate si se instaleaza noua maneta in ordine inversã.
Maneta cu butoane de BC se potriveste exact in locul celei de actionare stergatoare. Ea are in plus doua butoane care sunt conectate la un conector cu 3 pini. In lipsa manetei se pot monta undeva in masina 2 butoane (contacte) dar este mult mai elegant cu maneta. Sunt persoane foarte inventive care au montat in maneta originala fara butoane, 2 microswitch-uri de mouse pe interior lasand afara numai axele lor de actionare.
Cablarea de baza a MID-ului:
In primul rand vom executa cele 4 strap-uri interne pe cablajul MID-ului sau daca nu suntem convinsi ca vom reusi operatia, le vom face in exterior intre cele doua conectoare, cel cu 12 pini si cel cu 26. Acestea sunt:
Apoi vom executa conexiunile cu maneta:
Conectorul manetei
In acest moment, daca vom conecta cele doua conectoare la MID, vom putea vedea ca se alimenteaza, se aprinde lumina de fundal si ca putem selecta din meniu informatiile fara a avea insa valori, in afara de temperatura exterioara.
Putem proba acest lucru pe masa de montaj, inainte de a conecta maneta, alimentand MID-ul dintr-o sursa de tensiune continua de 12V si avand grija ca restul conductoarelor sa nu faca scurtcircuit intre ele:
Acum vom executa conexiunile cu bordul, la conectorul din spatele ceasurilor de bord:
Conector ceasuri bord
Vom executa conexiunea cu ECU. Acesta se gaseste la baza stalpului de la pasager.
Conectorul B este cel rosu, iar pinul 12 este cel incercuit
Vom executa si conexiunea cu conectorul de diagnoza, in functie de tipul de conector cu care este echipata masina, pentru a putea reprograma MID-ul:
Pentru conectorul OBDII, se actioneaza asupra clemelor incercuite, se scoate conectorul si se introduce un pin pe locul 8, dupa ce a fost sertizat in prealabil la capatul unui conductor. Cel de al doilea conductor, se lasa in aer, izolat (vezi poza de mai sus), va servi ulterior la programarea MID-ului. Apoi se monteaza inapoi conectorul in locasul sau.
Pentru conectorul ALDL, se vor echipa doi pini in conector (G si D), ca mai jos:
In acest moment, BC-ul trebuie sa functioneze, chiar daca informatiile sunt eronate, acestea se vor rezolva la reprogramarea MID-ului.
Functia Checkcontrol:
Aceasta functie se realizeaza prin:
a) testarea modulului de verificare a becurilor
b) testarea senzorilor.
a) Modulul de verificare a becurilor:
Acest modul este destinat sa genereze o atentionare, daca una dintre lampile monitorizate este defecta. Modulul monitorizeaza curentul care trece prin filamentul unor becuri si raporteaza MID-ului daca un filament este intrerupt.
Becurile monitorizate sunt:
- Faza scurta stanga;
- Faza scurta dreapta;
- Pozitie stanga;
- Pozitie dreapta;
- Stop pe frana stanga;
- Stop pe frana dreapta.
Modulul trebuie amplasat aproape de Blocul de sigurante pentru a fi usor intercalat pe circuitul dintre siguranta si bec.
Conectorul modulului este urmatorul:
Alocarea pinilor in conector este urmatoarea:
Dacã acest modul nu este prezent, pinii 1 și 26 se conecteaza la masa, iar pinul 4 se lasa „in aer”.
b) Senzori:
- senzorul de nivel lichid de spalat parbrizul;
Echipeaza majoritatea modelelor Opel cu Bordcomputer. Se gaureste vasul, se monteaza garnitura de cauciuc si apoi se monteaza senzorul prin impingere in garnitura. Apoi se conecteaza cu ajutorul unui conector cu 2 pini. Unul din pini se conecteaza la masa iar celalalt la MID Pin 25.
- senzorul de nivel antigel in vasul de expansiune;
Se inlocuieste busonul vasului de expansiune, cu un buson cu senzor de nivel de la Astra GSI. Apoi se conecteaza cu ajutorul unui conector cu 2 pini. Unul din pini se conecteaza la masa iar celalalt la MID Pin 2.
- senzor placute frana (optional);
Echipeaza majoritatea modelelor Opel cu Bordcomputer. Se cauta pe la centrele de dezmembrare perechea conectorului senzorului si se cableaza pe masina, cu un pin la masa iar celalalt la MID Pin 24.
- senzor nivel ulei in baie (optional);
Echipeaza majoritatea modelelor Opel cu Bordcomputer. Se cauta pe la centrele de dezmembrare inclusiv perechea conectorului senzorului si se monteaza in baia de ulei a masinii. Conectorul se cableaza cu un pin la masa iar celalalt la MID Pin 3.
NOTA: Pentru oricare din cei patru senzori absent este valabila regula, ca firul corespunzator ce se conecteaza la MID sa se conecteze cu celalalt capat la masa (MID Pin 13).
Masca consolei
In cazul in care MID-ul a devenit functional, nu mai ramane decat amplasarea lui in locasul unde era montat TID-ul si ajustarea mastii consolei pentru a putea acoperi MID-ul. Avand in vedere ca MID-ul este mai mare decat TID-ul, se incepe prin a face loc conectorilor in locasul in care vor sta, aranjand conductoarele ce sunt conectate la acestea.
Se trece acum la decuparea mastii ce va acoperi MID-ul. Dupa ajustarea mastii se trece la confectionarea unor urechi de tabla pentru a putea fixa masca.
Masca nedecupata
Masca decupata
Daca totul este gata, nu mai ramane decat sa conectati conectorii MID-ului, sa il asezati in locasul sau si sa montati masca.
Ce mai trebuie facut?
Se porneste motorul si se va constata ca vor fi afisate valori cel putin ciudate. Aceasta deoarece MID-ul provine de pe o Astra F GSI cu un cu totul alt motor decat Tigra. Pentru a sti de pe ce motor provine, vom apasa simultan pentru 3 secunde cele doua butoanele SET si RESET ale manetei BC si va apare afisat un numar de cod si versiunea software, iar pe ecranul urmator numarul de impulsuri pe km.
Codul 081 semnifica faptul ca afisajul radio este setat sa fie vizibil pe BC. Daca nu se doreste acest lucru (de ex. Daca nu mai este pe masina un radio-CD original), cu ajutorul testerului TECH 2 (sau TECH 1 in cazul ALDL) se va programa codul 095. La fel se poate schimba si numarul de impulsuri pe km. Dar mai este o problema. Rezervorul de Astra are 52 de litri, iar cel de Tigra, 46 de litri.
Sa ne amintim de conductorul lasat liber langa conectorul de diagnoza. Daca punem acest conductor la masa, MID-ul intra in modul Programare:
Folosind tasta SET de pe maneta, se pot baleia acum cele 5 meniuri de diagnoza, ajungem la Diag:5 . Apasam apoi butonul cu ceas de pe MID si adaptam indicatia de pe ecran scazand 3 litri (A:-3) si deja am ajuns la 49 de litri. Putem scadea in continuare pana la 46 de litri.
Noua valoare va fi memorata apasand timp de 3 secunde tasta RESET de pe maneta.
Apoi se desface de la masa conductorul de langa conectorul de diagnoza si BC-ul este acum programat. Conductorul se izoleaza cu tub termocontractibil si se lasa acolo.
Va doresc succes la montaj!
Dipl. ing. Laurentiu DIVORA
Ultima modificare făcută de LDivora la Mie 26 Jun, 2013 10:56 pm
Multumiri pe aceasta cale userilor: Iceman, Supachris, ChrisJ, Frank, TiCar de pe Opel-Problemforum.de, dar si userilor : botosu si h0rm0n de pe Clubopel.com
Scule necesare: șurubelnițã, letcon, cutter, clește spit sau similar, cleste de sertizat pini si papuci, aparat de masura, etc..
Materiale necesare:
- Un computer de bord (MID) de Astra F GSI cu conectorul lui de 26 de pini;
- O maneta de actionare stergatoare, cu butoane de bordcomputer, de Astra F GSI, Astra G sau Vectra B;
- Un modul Check control, daca se doreste instalarea integrala;
- Senzor de lichid de racire;
- Senzor de lichid de spalat parbrizul;
- Senzor placuta de frana;
- Senzol nivel ulei in baie;
- Pini de conectori, papuci;
- Tub termocontractibil;
- 5-6 m conductor de sectiune 0.5 - 0,75 mm, recomandabil mai multe culori;
- Markeri de cablu.
Prefata:
Computer de bord? Da, mi-ar place, dar Tigra nu a avut din fabrica din pacate. Un TID este destul de frumos, dar poate afisa numai data, ora, temperatura exterioara si postul de radio. Asta pana vezi un computer de bord de Astra F GSI (asa cum s-a intamplat si cu mine) si iti vine ideea sa pui si pe Tigra asa ceva.
De ce doar de Astra F GSI? Datoritã relatiei relativ apropiate intre vechile modele Opel si datorita faptului ca acest MID (Multi Info Display), se apropie ca dimensiune si forma cu TID-ul (Triple Info Display) existent pe Tigra, Astra F si Corsa B, ceea ce face ca, practic, cu un pic de ajutor sa se poata potrivi si monta pe Tigra.
Ce "poate face" un MID de Astra F GSI?
MID poate face ambele funcții, adica BC (BordComputer) si CC (CheckControl).
Detalierea functiilor:
BC (BordComputer)
- Rezerva carburant (km ce se mai pot face cu carburantul din rezervor);
- Viteza medie;
- Consum instantaneu;
- Consumul mediu;
- Cronometru;
- Temperatura exterioara;
CC CheckControl)
- Controlul nivelului lichidului de spalat parbrizul;
- Controlul nivelului lichidului de frana;
- Controlul placutelor de frana (numai fata);
- Controlul becurilor (faza scurta, pozitii spate, stop pe frana);
- Controlul nivelului de ulei;
- Controlul nivelului lichidului de racire;
Iata doua exemple:
Temperatura exterioara
Rezerva carburant
Lucrari preliminare
In primul rand trebuie sa se stie ca nu toate semnalele pe care le cere MID-ul de Astra F GSI sunt disponibile la Tigra de fabrica. De aceea se va incepe cu o diagrama de legaturi, pentru a evidentia ce semnale sunt disponibile si apoi ce senzori se mai pot adauga.
Conectoare:
Conectorul X19 Astra F si X23 Tigra sunt identice ceea ce face sa se poata conecta direct:
Alocarea pinilor in conectorul cu 12 pini este urmatoarea:
Conectorul X20 Astra F. Acest conector pe Tigra nu exista, asa ca va trebui complet recablat.
Dar mai intai alocarea pinilor in acest conector cu 26 de pini:
Schema originala de Astra F:
Daca ne-am lamurit asupra schemei de conexiuni, trecem acum la alocarea pinilor conectorului X20 pentru semnalele de pe Tigra:
Pentru evitarea legaturilor intre cele doua conectoare se pot face 4 conexiuni interne:
Maneta de actionare BC:
Înlocuirea manetei standard, de la coloana de direcție cu noua maneta cu butoane de BC se face rapid. Se scoate mai intai capacul coloanei de direcție, apoi se apasa cele douã cleme de blocare și comutatorul se scoate din locasul lui. Apoi se deconecteaza conectorul din spate si se instaleaza noua maneta in ordine inversã.
Maneta cu butoane de BC se potriveste exact in locul celei de actionare stergatoare. Ea are in plus doua butoane care sunt conectate la un conector cu 3 pini. In lipsa manetei se pot monta undeva in masina 2 butoane (contacte) dar este mult mai elegant cu maneta. Sunt persoane foarte inventive care au montat in maneta originala fara butoane, 2 microswitch-uri de mouse pe interior lasand afara numai axele lor de actionare.
Cablarea de baza a MID-ului:
In primul rand vom executa cele 4 strap-uri interne pe cablajul MID-ului sau daca nu suntem convinsi ca vom reusi operatia, le vom face in exterior intre cele doua conectoare, cel cu 12 pini si cel cu 26. Acestea sunt:
Apoi vom executa conexiunile cu maneta:
Conectorul manetei
In acest moment, daca vom conecta cele doua conectoare la MID, vom putea vedea ca se alimenteaza, se aprinde lumina de fundal si ca putem selecta din meniu informatiile fara a avea insa valori, in afara de temperatura exterioara.
Putem proba acest lucru pe masa de montaj, inainte de a conecta maneta, alimentand MID-ul dintr-o sursa de tensiune continua de 12V si avand grija ca restul conductoarelor sa nu faca scurtcircuit intre ele:
Acum vom executa conexiunile cu bordul, la conectorul din spatele ceasurilor de bord:
Conector ceasuri bord
Vom executa conexiunea cu ECU. Acesta se gaseste la baza stalpului de la pasager.
Conectorul B este cel rosu, iar pinul 12 este cel incercuit
Vom executa si conexiunea cu conectorul de diagnoza, in functie de tipul de conector cu care este echipata masina, pentru a putea reprograma MID-ul:
Pentru conectorul OBDII, se actioneaza asupra clemelor incercuite, se scoate conectorul si se introduce un pin pe locul 8, dupa ce a fost sertizat in prealabil la capatul unui conductor. Cel de al doilea conductor, se lasa in aer, izolat (vezi poza de mai sus), va servi ulterior la programarea MID-ului. Apoi se monteaza inapoi conectorul in locasul sau.
Pentru conectorul ALDL, se vor echipa doi pini in conector (G si D), ca mai jos:
In acest moment, BC-ul trebuie sa functioneze, chiar daca informatiile sunt eronate, acestea se vor rezolva la reprogramarea MID-ului.
Functia Checkcontrol:
Aceasta functie se realizeaza prin:
a) testarea modulului de verificare a becurilor
b) testarea senzorilor.
a) Modulul de verificare a becurilor:
Acest modul este destinat sa genereze o atentionare, daca una dintre lampile monitorizate este defecta. Modulul monitorizeaza curentul care trece prin filamentul unor becuri si raporteaza MID-ului daca un filament este intrerupt.
Becurile monitorizate sunt:
- Faza scurta stanga;
- Faza scurta dreapta;
- Pozitie stanga;
- Pozitie dreapta;
- Stop pe frana stanga;
- Stop pe frana dreapta.
Modulul trebuie amplasat aproape de Blocul de sigurante pentru a fi usor intercalat pe circuitul dintre siguranta si bec.
Conectorul modulului este urmatorul:
Alocarea pinilor in conector este urmatoarea:
Dacã acest modul nu este prezent, pinii 1 și 26 se conecteaza la masa, iar pinul 4 se lasa „in aer”.
b) Senzori:
- senzorul de nivel lichid de spalat parbrizul;
Echipeaza majoritatea modelelor Opel cu Bordcomputer. Se gaureste vasul, se monteaza garnitura de cauciuc si apoi se monteaza senzorul prin impingere in garnitura. Apoi se conecteaza cu ajutorul unui conector cu 2 pini. Unul din pini se conecteaza la masa iar celalalt la MID Pin 25.
- senzorul de nivel antigel in vasul de expansiune;
Se inlocuieste busonul vasului de expansiune, cu un buson cu senzor de nivel de la Astra GSI. Apoi se conecteaza cu ajutorul unui conector cu 2 pini. Unul din pini se conecteaza la masa iar celalalt la MID Pin 2.
- senzor placute frana (optional);
Echipeaza majoritatea modelelor Opel cu Bordcomputer. Se cauta pe la centrele de dezmembrare perechea conectorului senzorului si se cableaza pe masina, cu un pin la masa iar celalalt la MID Pin 24.
- senzor nivel ulei in baie (optional);
Echipeaza majoritatea modelelor Opel cu Bordcomputer. Se cauta pe la centrele de dezmembrare inclusiv perechea conectorului senzorului si se monteaza in baia de ulei a masinii. Conectorul se cableaza cu un pin la masa iar celalalt la MID Pin 3.
NOTA: Pentru oricare din cei patru senzori absent este valabila regula, ca firul corespunzator ce se conecteaza la MID sa se conecteze cu celalalt capat la masa (MID Pin 13).
Masca consolei
In cazul in care MID-ul a devenit functional, nu mai ramane decat amplasarea lui in locasul unde era montat TID-ul si ajustarea mastii consolei pentru a putea acoperi MID-ul. Avand in vedere ca MID-ul este mai mare decat TID-ul, se incepe prin a face loc conectorilor in locasul in care vor sta, aranjand conductoarele ce sunt conectate la acestea.
Se trece acum la decuparea mastii ce va acoperi MID-ul. Dupa ajustarea mastii se trece la confectionarea unor urechi de tabla pentru a putea fixa masca.
Masca nedecupata
Masca decupata
Daca totul este gata, nu mai ramane decat sa conectati conectorii MID-ului, sa il asezati in locasul sau si sa montati masca.
Ce mai trebuie facut?
Se porneste motorul si se va constata ca vor fi afisate valori cel putin ciudate. Aceasta deoarece MID-ul provine de pe o Astra F GSI cu un cu totul alt motor decat Tigra. Pentru a sti de pe ce motor provine, vom apasa simultan pentru 3 secunde cele doua butoanele SET si RESET ale manetei BC si va apare afisat un numar de cod si versiunea software, iar pe ecranul urmator numarul de impulsuri pe km.
Codul 081 semnifica faptul ca afisajul radio este setat sa fie vizibil pe BC. Daca nu se doreste acest lucru (de ex. Daca nu mai este pe masina un radio-CD original), cu ajutorul testerului TECH 2 (sau TECH 1 in cazul ALDL) se va programa codul 095. La fel se poate schimba si numarul de impulsuri pe km. Dar mai este o problema. Rezervorul de Astra are 52 de litri, iar cel de Tigra, 46 de litri.
Sa ne amintim de conductorul lasat liber langa conectorul de diagnoza. Daca punem acest conductor la masa, MID-ul intra in modul Programare:
Folosind tasta SET de pe maneta, se pot baleia acum cele 5 meniuri de diagnoza, ajungem la Diag:5 . Apasam apoi butonul cu ceas de pe MID si adaptam indicatia de pe ecran scazand 3 litri (A:-3) si deja am ajuns la 49 de litri. Putem scadea in continuare pana la 46 de litri.
Noua valoare va fi memorata apasand timp de 3 secunde tasta RESET de pe maneta.
Apoi se desface de la masa conductorul de langa conectorul de diagnoza si BC-ul este acum programat. Conductorul se izoleaza cu tub termocontractibil si se lasa acolo.
Va doresc succes la montaj!
Dipl. ing. Laurentiu DIVORA
Ultima modificare făcută de LDivora la Mie 26 Jun, 2013 10:56 pm
- streetfame
- **
- 92 mesaje
- din 24 Jun 2013
- Tigra 1997 1.6
- Constanta
streetfame
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Constanta
- Masina: Tigra 1997 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2013
- Mesaj Privat
- alinmuresan
- **
- 339 mesaje
- din 24 Nov 2008
- Valcea
alinmuresan
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- alinmuresan
- **
- 339 mesaje
- din 24 Nov 2008
- Valcea
alinmuresan
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- streetfame
- **
- 92 mesaje
- din 24 Jun 2013
- Tigra 1997 1.6
- Constanta
streetfame
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Constanta
- Masina: Tigra 1997 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2013
- Mesaj Privat
- amarahouse
- *
- 17 mesaje
- din 04 Aug 2008
- Tigra 1996 1,6
- Ialomita
amarahouse
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Ialomita
- Masina: Tigra 1996 1,6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2008
- Mesaj Privat
- ionut_usher
- *
- 6 mesaje
- din 13 Jan 2014
- Tigra 1996 X14XE
- Bucuresti
ionut_usher
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 1996 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2014
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- streetfame
- **
- 92 mesaje
- din 24 Jun 2013
- Tigra 1997 1.6
- Constanta
streetfame
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Constanta
- Masina: Tigra 1997 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2013
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- streetfame
- **
- 92 mesaje
- din 24 Jun 2013
- Tigra 1997 1.6
- Constanta
streetfame
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Constanta
- Masina: Tigra 1997 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2013
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- streetfame
- **
- 92 mesaje
- din 24 Jun 2013
- Tigra 1997 1.6
- Constanta
streetfame
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Constanta
- Masina: Tigra 1997 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2013
- Mesaj Privat
- streetfame
- **
- 92 mesaje
- din 24 Jun 2013
- Tigra 1997 1.6
- Constanta
streetfame
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Constanta
- Masina: Tigra 1997 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2013
- Mesaj Privat
influent
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina: Calibra 1993 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2012
- Mesaj Privat
Salut, am montat si eu mid-ul dupa instructiunile pe de forum plus cateva scheme luate de pe un site german, totul functional pana la consumul instant si mediu, ramane la L/H si media nu o afiseaza, masina a avut 1.6 SZR la baza, acum are C20xe. Am legat pinii pt CC la masa, pinul 4 la 12V+Contact iar pin 26 liber,pt a intra pe modul Trip,vss legat la ceasuri (Rosu-Albastru) la ecu am legat la pinul negru-maro nu imi pot da seama ce legaturi am gresit sau nu am facut bine...
Amin777
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Alta tara
- Masina: Ascona 1988 W5204751
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2021
- Mesaj Privat
Salut LDivora, jai un ordinateur de bord alors je voulais l'installer à une autre voiture c possible ? avec l'affichage date et heure et d'autres signaux par défaut et Cela me suffit donc Alors qu'est-ce que je dois faire pour l'alimenter
Merci d'avance
Traducere Google Translate:
Salut LDivora, am un computer de bord, așa cã am vrut sã-l instalez pe o altã mașinã c posibil? cu afișare a datei și a orei și alte semnale în mod implicit și Așa cã este suficient pentru mine. Deci, ce trebuie sã fac pentru a-l porni
Mulțumesc anticipat
Merci d'avance
Traducere Google Translate:
Salut LDivora, am un computer de bord, așa cã am vrut sã-l instalez pe o altã mașinã c posibil? cu afișare a datei și a orei și alte semnale în mod implicit și Așa cã este suficient pentru mine. Deci, ce trebuie sã fac pentru a-l porni
Mulțumesc anticipat